Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä imettää olohuoneessa...

Vierailija
06.11.2010 |

Sanokaa mitä sanotte, mutta minua häiritsee kun miniä imettää olohuoneessa meillä ollessaan. Minun mielestä ei ole sopivaa käytöstä kun esim mieheni on läsnä. Mieheni selvästi kiusaantuu siitä kun miniä ottaa tissit esiin. Peittää ne sitten mutta aluksi näkyvät. En kehtaa sanoa että poistuisi muualle imettämään.

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parempi mennä imettämään syrjään. Ellei ole varma, ettei muita haittaa. Inhottaa ihmiset, jotka kokee "oikeudekseen" läväyttää tissit esiin missän vain. Hienotunteisuutta kiitos... Ei ole niin vaikeaa kysyä että voiko imettää makuuhuoneessa tms.. En kyllä muutenkaan ymmärrä äitejä, jotka HALUAA paljastaa ne tissit kaikkien edessä

Vierailija
182/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea en ymmärrä, ettei tässä saada kakistettua miniälle, että "kun meistä vähän vaivaa se, että imetät tässä meidän olkkarissa, jos vaikka menisit meidän makkariin imettämään?". Tai jotain vastaavaa. Mikä ihme estää avaamasta suuta?

Jos ei miniä ole ymmärtänyt kysyä asiaa, niin pitäisi olla vaikka anopilla sitten pokkaa sanoa miniälle sopivassa kahdenkeskisessä tilanteessa asiasta. Näin siis pyrittäisiin siihen, ettei nolata miniää eikä appeakaan.

Otin asian puheeksi huvikseni oman mieheni kanssa. Häntä kuulemma nolottaisi myös. Ei osannut sanoa miksi. Seksi ei kuulemma käy mielessä eikä hän pidä imetystä eroottisena tapahtumana, vaan ymmärtää että kyse on lapsen ruokinnasta.

Sanoi kyllä, että vastaavassa tilanteessa poistuisi sitten kyllä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en paljasta tissejä imettäessäni. Nostan (imetys)paitaa sen verran, että vauva saa otteen, lasken paidan. Mitään ei näy. Sitten niin mitään. Muuta kuin vauva sylissä.

Tämä todettu kuvissakin :), hilpeä yrittää ottaa "imetyskuvia" kun kuvasta ei tosiaankaan saa selvää, että vauva on edes rinnalla.

Vauvan ollessa ihan pieni mulla oli kantoliina vakituiseen päällä ja sen alla imettäessä (siis kantoliinakankaan käänteiden alla) ei tasan näkynyt rintaa.

Vierailija
184/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuulun lapsikeskeiseen yhteisöön, jossa lapsen ruokinta ei ole mikään kamala juttu. Kuinka säälinkään teitä, jotka joudutte kyläillessä ulos keskusteluista lapsen imetyksen vuoksi!!

Oli muuten hauska tapaus tässä pari viikkoa sitten. Meillä oli perhetyöntekijän mukana 18-v. harjoittelijakossi. Mulla oli silloin semmoinen vaihe, että maito meinasi loppua ja roikuin puolet päivästä rintapumpussa kiinni. Yritin ajoittaa lypsyt niin ettei tämä poika olisi paikalla, mutta eräänä päivänä hän ilmaantui siihen vähän kuin yllättäen. Minä jatkoin lypsyä edes tajuamatta mitään, poika oli kuin ei mitään. Ja todellakin oli tissi ihan paljaana, topin kaula-aukon kautta (ku on helpompi niin) ja vasta myöhemmin tajusin että hups, olipa hassu tilanne. Mutta todellakin poika ei ollut lainkaan hämmentyneen oloinen, joten tuskin hän mitään traumoja sai... :-D Yleensä en siis näin näkyvästi imetä ja lypsyt pyrin tekemään vain omalla perheellä ja jos on ptt tai vastaava paikalla, kysyn haittaako... Mutta hattua nostan kyllä todella tuolle poijjaalle!! Hän oli kyllä muutenkin aivan mahtava tyyppi ja uskomattoman luonteva lasten kanssa, vaikka ei ollut lähipiirissä kuulemma lapsia.

Vierailija
185/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin asian puheeksi huvikseni oman mieheni kanssa. Häntä kuulemma nolottaisi myös. Ei osannut sanoa miksi. Seksi ei kuulemma käy mielessä eikä hän pidä imetystä eroottisena tapahtumana, vaan ymmärtää että kyse on lapsen ruokinnasta. Sanoi kyllä, että vastaavassa tilanteessa poistuisi sitten kyllä itse.

Minä olen jo ajat sitten ottanut puheeksi oman mieheni kanssa. Häntä ei nolota pätkääkään se, että joku imettää läheisyydessään. Ei ole ikinä nolottanut. Mikä on sinällään hyvä, että tuttavapiirissä on matkan varrella ollut useita imettäviä äitejä ja ihan sujuvasti on istuttu kahvipöydässäkin niin, että joku on imettänyt vauvaa samalla.

t. 182

Vierailija
186/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuulun lapsikeskeiseen yhteisöön, jossa lapsen ruokinta ei ole mikään kamala juttu. Kuinka säälinkään teitä, jotka joudutte kyläillessä ulos keskusteluista lapsen imetyksen vuoksi!!

Meillä kanssa lähituttavapiiri luontevasti imetykseen suhtautuvia ihmisiä pullollaan :-). Mikä on ihana asia!

t. 182

Vierailija
187/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta julkisen imettämisen suhteen aika monellakin asialla on merkitystä. Jos lapsi on sellainen alle parin kuukauden vanha käärö, joka imee rintaa hyvin tiiviisti ja keskittyneesti rauhassa paikallaan, voi vauvaa ihan hyvin imettää vaikka missä. Yli puolivuotiasta päänkääntelijää en taas ryhtyisi kovin mielelläni julkisesti imettemään.

Imettäessä niitä tissejä ei tosiaan tarvitse esitellä. Imettämistä varten on olemassa imetyspaidat ja imetysliivit ja siihen kun vetää vielä huivin tai harson suojaksi, niin ei kamalasti kyllä tissit vilku.

Imettää voi minun mielestä pientä vauvaa vaikka siellä vanhempainillassa, mutta silloin ei kannata mennä mihinkään eturiviin istumaan tai valita paikkaansa siitä afgaani-isin vierestä. Tuolin voi ottaa takanurkkaan ja ruokkia vauvan siellä.

Minusta olisi hyvin kummallista, jos välini anoppiini tai appiukkoon olisivat sellaiset, että en voisi imettää samassa huoneessa. Kahvipöydässä en rupea imettämään, vaan menen toiseen huoneeseen, mutta olohuoneessa istustellessa ja jutustellassa tai telkkaria katsellessa imettäminen on ihan luontevaa.

Itse olen imettänyt lapsiani kahviloissa, julkisissa kulkuneuvoissa, puistossa ja vaikka missä, mutta olen aina arvioinut tilanteen ja pyrkinyt hoitamaan vauvan ruokinnan niin, ettei siitä tarvitse kenenkään kiusaantua. Jos olen ollut vauvan kanssa sellaisessa maassa, jossa ei vauvoja imetetä julkisesti ikinä, en ole minäkään imettänyt, mutta Suomi on mielestäni maa, jossa voi imetttää lasta rauhallisessa kahvilassa, jos naapuripöytä ei ole varattuna siinä ihan vieressä.

En todellakaan ole mikään minä-minä-ihminen vaan tavallista tallaajaa keskimäärin paremmin toiset huomioon ottava ihminen. Olen varma, että ihmiset sietävät mieluummin rauhassa syövää vauvaa kuin nälissään karjuvaa. Omille lapsilleni pullo ei ole kelvannut vasta kuin isona vauvana enkä ole kokenut mielekkääksi hautautua kotiin vauvan kanssa vain tiheän imetyksen takia. Lapsistani ei ole kasvanut opettajan painajaisia, vaan erittäin empaattisia ja mukavia ihmisiä, joita opettajat kehuvat.

Kuten monet aiemmin ovat jo sanoneet, kertoo jonkin sortin ongelmista, jos vertaa imettämistä runkkaamiseen, alastomana hillumiseen tai kiihkeään suutelemiseenkin.

AP:n tapauksessa miniän luulisi huomanneen, että anoppia häiritsee imettäminen ja siinä tapauksessa miniän pitäisi minunkin mielestäni olla imettämättä olohuoneessa. AP on kuitenkin minusta hieman rajoittunut ihminen - ja kuten tästä ketjusta käy ilmi, hän ei ole ajatuksineen ollenkaan yksin. Eihän sillekään tietenkään mitään voi.

Vierailija
188/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri lähipiirissä ollut imettäviä. Yhdessäolomme aikana vain siskoni on saanut lapsia ja hän ei imettänyt.

Ja olen itse tavannut mieheni kun poikani oli 8kk, joten hän ei ole nähnyt minunkaan imettävän.

Itse en nolostu kenenkään imettämisistä. Pidän julkisesti imettämistä ihan luontevana asiana.

Mutta minusta fiksu nainen kysyy kyläillessään, että missä voisi imettää. Nykyaikana varmasti yli 80% ihmisistä sanoo, että vaikkapa siinä (ellei äiti itse halua jotain rauhaisampaa paikkaa). Mutta on kohteliasta antaa isäntäväelle mahdollisuus ohjata imettämään vähän syrjempään. Ja voihan imettäjän seuraksikin mennä joku!

Vierailija
189/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkin ja hellan, ja täyden ravintolan väliin mahtuu aika paljon. Jos joku ei halua katsella tissejä julkisilla paikoilla hän on imetysvastainen. Jos imetystä ololhuoneessa ei katsota hyvällä ainoa muu paikka hoitaa asia on vessa. Onko maailma vain joko tai?

Vierailija
190/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ruoka!! Nyt kun kirjoitit tämän, niin ehkä tajuan, ettei ollut sitten kaikkien mielestä soveliasta. Miten joku voi edes ajatella imettävän äidin tissejä seksuaalisessa mielessä?

Imetin vuoden ja minulla oli seksielämää. Mies myös hyväili rintojani, vaikka imetin (ei tullut maitoa). Ei imettävät äiti ole mikään epäseksuaalinen olento. Monilla naisilla on imetysaikana iiiisot pyöreät rinnat. Ja niitten vilauttele kahvipöydässäkö ei ole seksuaalista. Jessus sentään, mitä tyhmyyttä

Se, että imettävä äiti ei koe itseään seksuaaliseksi olennoksi ei tarkoita, etteikö joku muu kokisi.

Huomaivaisuutta siihen imettämiseen. Mene toiseen huoneeseen, käänny selin tms. Onko tämä nyt niin vaikeaa. Maailma ei pyöri naisen ja vauvan ehdoilla! Ärsyttävää tämä minäminäminäminä-mentaliteetti.

No johan saatiinkin selville miksi on niin kauheaa kun vauva syö. Kiihotutko katsella kun vauva syö? Tai sinun miehesi?

Minä en kiihotu, eikä mieskään. Mutta aika moni mies tykkää rinnoista. JA jos on pullea tissi metrin päässä naamasta, niin kyllä siinä saattaa miehellä käydä mielessä vaikka mitä! Ei se syöminen, mutta se rintojen vilauttelu.

Ja kuule ei kukaan mene sitä rintaansa tunkemaan teidän naamaan. Vauvahan se syö :D Ellette sitten tahtomattanne ajaudu lähemmäs rintaa...

Jännä ettei oma mieheni pidä imetystä millään lailla pervona. Vaikka hänkin seksin yhteydessä minun rintojani puristelee yms ;) Siltikin osaa pitää imetyksen ja seksin erillään :) Ja itse myös :)

Vierailija
191/192 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun anoppi-rouva on kateellinen kun miniä on nuori ja nätit tissitkin.

Vierailija
192/192 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinänsä ajatuksen, että kaikkialla ei ole soveliasta imettää. Esimerkiksi kahvipöydässä en niin tekisi - en tiedä miksi, mutta mielestäni se olisi outoa. Ja uudessa paikassa kyllä kysyisin, missä on soveliasta imettää.

Mutta tuo perustelu, että joku mies voi nähdä tissin, on kyllä täysin käsittämätön. Eiköhän jokainen aikuinen mies ole nähnyt aika monet rinnat elämänsä aikana? Mikä niissä on niin erikoista, että miehet eivät kestä niitä nähdä? Vai pelottaako naisia, että omalla miehellä herää halut imettävää naista kohtaan, jos näkee tämän tissin? Minulle on ainakin aivan sama, jos joku imettää mieheni nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän