Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä imettää olohuoneessa...

Vierailija
06.11.2010 |

Sanokaa mitä sanotte, mutta minua häiritsee kun miniä imettää olohuoneessa meillä ollessaan. Minun mielestä ei ole sopivaa käytöstä kun esim mieheni on läsnä. Mieheni selvästi kiusaantuu siitä kun miniä ottaa tissit esiin. Peittää ne sitten mutta aluksi näkyvät. En kehtaa sanoa että poistuisi muualle imettämään.

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymättä siis tämän talon emännältä/isännältä voinko imettää tässä?

Olisi kohteliasta kuitenkin missä tahansa paikassa kysäistä kuitenkin haittaako vai missä voisin imettää

ihan yhtä luonnollista kuin puhuminen, ne poistuu jotka ei imetystä kestä. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia imettää ihan missä vain, olen imettänyt jopa ruokakaupassa ostoksia tehden. Imetän kaikkien tuttujen sohvilla sekä kaduilla ja puistoissa. Eikä vois vähempää kiinnostaa muiden ajatukset. Mutta tissiä tai vatsaa ei näy sekuntiakaan kellekkään vaikka suoraan rintavarustusta joku yrittäis tuijottaakin.

Ei mulle tulisi mieleenkään että kysyisin muilta ihmisiltä sopiiko näille, että vauvani syö. Tai että pyytelisin sitä anteeksi. Minun lapseni syö missä syö ja muut painukoot jonnekin muualle.

Vierailija
102/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on sitten tämäkin :)

Mua muuten enemmän häiritse joidenkin naisten tapa esitellä persvakoaan ja vyötärömakkaroitaan täysin estoitta. Päiväkodissakin on yksi muija, joka kykkiessään lattian rajassa, kun pukee lapsia, niin etupuolelta vilkkuu tissit avonaisen paidan kauluksesta ja takapuolelta sitten vararenkaat vyötäröllä ja puoli persettä, kun paita on liian lyhyt ja housut liian matalat. Tsiisus.

Ja sit vielä stringit vedetty kainaloihi asti. Ei voi käsittää. (Ei niinkään niistä vararenkaista, vaan jos persvako paistaa ni haloo.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin anoppilassa olohuoneen puolella, kun vauva oli 1-2kk ikäinen, muut olivat keittiössä, joka on sellainen avomalli, eli ei ole varsinaista seinää keittiöstä olkkariin päin.

Olin ilmeisesti niin hormonihuuruissa, etten tajunnut kysyä, sopiiko vauvaa imettää tässä sohvannurkassa, minne ei ollut suoraa näköyhteyttä kuitenkaan keittiönpöydästä, jossa muut olivat. Tällaisessa tilanteessa anoppi sanoi, että mene vierashuoneeseen imettämään. Seuravaalla kerralla imetin vierashuoneessa yksin 45min. Sitä seuraavalla kerralla imetin vauvaa lyhyen vierailun jälkeen vasta kotona. Nyt viime aikoina ei ole juuri tullut käytyä. Ei olla pyydetty kylään, enkä halua tuppautua ja toisaalta ihan ok minulle, koska en nyt varsinaisesti sinne anoppilaan niin hingu. Ei olla itsekään pyydetty anoppia ja appea kylään, eivätkä näköjään kutsumattakaan tule (sinänsä ihan hyvä). Mutta olisi vaan niin kiva, että homma - vierailut ynnä muu - toimisi sillä tavalla normaalisti, eikä näin. Ilmeisesti normaalit anopit on harvassa. Edellinen anoppini oli toisesta äärilaidasta.

Vierailija
104/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisijaisesti vauvan ruokailusta. Jos se jotakuta häiritsee, niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, että miksi se häiritsee.

Onko itse niin seksuaalisesti kieroutunut, että tissinkin näkee aina vain seksuaalisena?? Eihän se tissi ole kuin maitopaketti vauvalle. Ja jos se on esim anopille, jonka lapsenlapsesta on kysymys, jotain muuta, niin kannattaisi esittää itselleen muutamia miksi -kysymyksiä... ja jos äijänsä puolesta on mustasukkanen kun joku imettää, niin ei kyllä ihan järkevältä kuulosta sekään.

Onneksi meillä ei ole tiukkapipoisia ystäviä eikä sukulaisia, uskallan imettää kylässä ja kotona. Ja molempien ristiäisissä olen imettänyt ennen toimitusta papin seurassa sakastissa, sekä tilaisuuden jälkeen kahvipöydässä :) Imetys kirvoitti ainoastaa muisteloita papilta, miten on syönyt joskus tissimaidosta tehtyä pannaria jonkun luona, ja miten oma mummoni teki pula-aikana pullan tissimaitoon... joten eivät varmaan ihan heti imetyksestä yöuniaan menetä...

Suhteellisuudentajua, immeiset...

Vierailija
105/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään julki-imettäjä. (Viime kesänä ei käyty missään huvipuistoissa tai muualla, koska en halua imettää niin julkisesti. Laivareissu on eri asia, koska siellä nyt pääsee vauvan kanssa hyttiin imetyshommiin.) SILTI ajattelin, että miehen "kotona" on ok imettää vauvaa. Ilmeisesti ei sitten ole.

Pitää lisätä vielä, että kun anoppi ja appi on kerran käyneet katsomassa vauvaa meillä (1kk ikäisenä), lähtivät heti, kun menin imettämään toiseen huoneeseen. Olisiko se sitten pitänyt kotona läväyttää tissi olohuoneessa kuitenkin vauvalle suuhun? Vaikka heillä homma ei käy?

Vai onko anopilla vaan joku issue tuon imetyksen suhteen. Pitääkin kysyä mieheltä, tietääkö se, onko heitä imetetty vai pullotettu..

67

Vierailija
106/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muut ruokailijat ei pysty katsomaan niin menkööt pois.

Sitä varten ravintoloissa on lastenhoitohuoneet, joissa voi sen vauvan hoitaa...MYÖSKIN imettää.

Luuletko että olisi ravintolan mielestä hyvä asia, jos tissittelysi takia useampi maksava asiakas vaihtaa ravintolaa?

tarjoilija tuli siihen ja sanoi, oi, täälä saa pienikin ruokaa samassa pöydässä.

Vierailija
107/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esikoinen saattoi ollla rinnalla helposti tunninkin kerrallaan. Joten totuin imettämiseen. Ja imetin julkisilla paikoilla imetyspaidan avulla.

Mieheni sisko ollut aina kovin estynyt. Nyt kun heillä on pieni poika niin on vähintäänkin tylsää, että he (huom välillä koko perhe) sulkeutuvat meillä käydessämme makuuhuoneeseemme lähes koko vierailun ajaksi. Nyt ei ole enää kyse vastasyntyneestä vaan muutaman kuukauden ikäisestä. Periaatteessa ymmärrän häveliäisyyden, mutta paikalla ei ole kuin hänen veljensä ja minä eli toinen samanikäinen nainen sekä hänen sukulaislapset.

Tekisi mieli sanoa, että olisko parempi ettette tule lainkaan, kun elämä on noin vaikeaa. Voisi vaikka jutella puhelimessa...

Vierailija
108/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esikoinen saattoi ollla rinnalla helposti tunninkin kerrallaan. Joten totuin imettämiseen. Ja imetin julkisilla paikoilla imetyspaidan avulla.

Mieheni sisko ollut aina kovin estynyt. Nyt kun heillä on pieni poika niin on vähintäänkin tylsää, että he (huom välillä koko perhe) sulkeutuvat meillä käydessämme makuuhuoneeseemme lähes koko vierailun ajaksi. Nyt ei ole enää kyse vastasyntyneestä vaan muutaman kuukauden ikäisestä. Periaatteessa ymmärrän häveliäisyyden, mutta paikalla ei ole kuin hänen veljensä ja minä eli toinen samanikäinen nainen sekä hänen sukulaislapset.

Tekisi mieli sanoa, että olisko parempi ettette tule lainkaan, kun elämä on noin vaikeaa. Voisi vaikka jutella puhelimessa...

Jotkut ihmiset vaan ajattelee niin että on parempi että vauva saa syödä rauhassa rintaa ja tämän takia vaihtavat huonetta.

Vierailija
109/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissejä vilkkuu joka puolella. Jotkut naiset jopa laittavat sellaisia vaatteita että rinnat melkein pullahtavat pihalle. Tämäkö on ok?

Saatteko te jotain hävyttömiä ajatuksia siitä kun joku imettää? Kuvittelette sen tissin omaan suuhun tms? Kenen mielestä muuten suihin ottaminen ja vauvan ruokkiminen on sama asia? Sairaitahan te olette! Joten tiedämme varmaan miksi teille on "vastenmielistä" imettäminen.

Minulle ei ole koskaan sanottu ettei saa imettää tai että pitäisi vaihtaa paikkaa. Joko eivät ole kehdanneet sanoa mitään, mutta aina ollaan saatu kutsu uudestaankin käymään.

Minun oli aika huono pumpata maitoa pulloon, sitä kyllä herui, mutta vauva ei suostunut syömään pullosta. Mitä vaihtoehtoja minulle sitten jäisi?

En ole ihminen joka tykkää kykkiä kotona kaiket päivät. Rakastan olla ihmisten seurassa.

Ehkäpä pienet rintani sitten mahdollistavat imetyksen huomaamattomasti.

Eikä minua haittaa jos joku muukin ruokkii omaa lastaan. En osaa yhdistää sitä seksiin. Eikä miehenikään. Meillä saa imettää ihan rauhassa, eikä ketään häiritse. Miehenikin pitää touhua lapsen ruokkimisena. That´s it.

Vierailija
110/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivoisin, että tuleva lapsenlapseni saa rintamaitoa. Toivoisin myös, että tuleva miniäni kunnioittaisi meitä, vanhempia ihmisiä, niin paljon, että ottaisi selvää kantamme JULKISEEN imetykseen. Kotoamme löytyy lukuisia huoneita, jotka ilomielin tarjoaisimme hänen ja vauvan käyttöön imetyksen ajaksi. En kuitenkaan usko että ilahtuisimme mieheni kanssa imetyksestä kahvipöydässä.

Nimittäin se, että eniten surisin sitä, jos tämä ihminen olisi niin piittaamaton, ettei meidän mielipiteellämme olisi meidän omassa kodissamme hänelle mitään väliä. Vaikka hän kulkisi omassa kodissaan alasti lapsi rinnalle kiinnitettynä, se olisi hänen asiansa ja kunnioittaisimme hänen ratkaisuaan. Mutta jos ihmisellä ei ole

peruskäytöstapoja sen vertaa, että vieraisilla noudattaisi isäntäväen mieltymyksiä, ei kai ole toivoakaan jatkaa keskustelua asiasta.

Meillä on pari vauvoista ollut ajoittain sellaisia että asuivat tissillä lähestulkoon kaiken aikaa. Olisitte nähneet minusta vilauksen vieraisille sisään tullessa ja toisen lähtiessä jos olisitte halunneet että kökötän yksin toisessa huoneessa sillä aikaa kun muut seurustelee.

Olisin kyllä pitänyt sellaisia ihmisiä todella moukkamaisina ja vailla mitään huomaavaisuutta olevina enkä sellaisten kanssa haluaisi tuhlata aikaani.

Vierailija
111/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaan ajattelee niin että on parempi että vauva saa syödä rauhassa rintaa ja tämän takia vaihtavat huonetta.

Joo. Kaikki tekevät tyylillään. Mutta jotenkin tuntuu, että he ovat tehneet asiasta ison jutun. Ehkä mua vaan ärsyttää, että olen lasten kanssa laittanut paikat hienoiksi (inhoan siivoamista) ja leiponut ja tyypit vaan kökkivät makuuhuoneessa ;). Puhelinkeskustelu olisi emännälle helpompi.

Tai ehkä olen imetysterroristi toisin päin eli haluan ettei imettäviä naisia suljeta ovien taakse ja ärsyttää, että joku tekee niin vapaaehtoisesti kotonani.

Vierailija
112/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on myös asia, missä täytyy ottaa myös muut huomioon. Kultaiset säännöt hyvät omanapaiset jokapaikassa imettäjät: Jos olet paikassa, missä on paljon ihmisiä (esim ostoskeskus) et voi mitenkään ottaa huomioon kaikkia. Lisäksi imetyksen hoitaminen muualla kuin paikan päällä on sinlle kohtuuttoman hankalaa. TEE SIIS NÄIN= siirry hieman syrjemmälle (ei tarvitse olla keskellä käytävää) ja imetä. Olet anopin veljen 60v juhlissa missä et tunne kaikkia, tiedät heidän olevan vähän vanhollisia= kysyt kohteliaasti emännältä/isännältä missä on hyvä imettää. Olet anopilla ja tiedät hänen olevan häveliäs= et imetä sohvalla kaikkien edessä. Olet kotonasi ja vierainasi on ystäviäsi= senkus imetät.. JNE JNE! Kyse on siis normaaleista kohteliaisuussäännöistä ja toisten huomioon ottamisesta!!

Hyvänä nyrkkisäntönä voi pitää sitä, missä on kohteliasta piereskellä. Omaa luontoaan ei tarvitse mennä hinkkaammaan toisten naamaan.

Vierailija
113/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, ymmärrän kyllä lapsen pitää saaada ruokaa,mutta voisiko sen imetyksen tehdä jossain syrjemmällä vaikka,ja yrittää tehdä huomaamattomasti,ettei kanssa ihmiset häiriinny?

Mutta ei kun nää täysimettäjät ovat itseään täynnä ja ajattelevat minä,minä minä, niin eivät tajua erilaisia tilanteita ottaa huomioon.

Itse imerin osuttain, yleensä tavitsin siihen raughallisen paikan esim makuuhuoneessa sängyllä maatessa,en tykännyt muista asennoista imttää. Onneksi maidontulo loppui ja pääsin jatkaa korvikkeilla ja on muuten terve lapsi,vaikka kovikkeita syönnytkin,meillä ei ole sairastettu kun vaan kausi flunssat, ei muuta.

Vierailija
114/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoi kuvaamaan. Miniä loukkaantui, mutta mies sanoi, että kotonaan saa kuvata vaikka miniän tissiä, jos sitä auliisti esitellään.

Sen jälkeen miniä oppi, että ei joka paikassa esittele rintavarustusta.

Vierailija
115/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, ymmärrän kyllä lapsen pitää saaada ruokaa,mutta voisiko sen imetyksen tehdä jossain syrjemmällä vaikka,ja yrittää tehdä huomaamattomasti,ettei kanssa ihmiset häiriinny?

Mutta ei kun nää täysimettäjät ovat itseään täynnä ja ajattelevat minä,minä minä, niin eivät tajua erilaisia tilanteita ottaa huomioon.

Itse imerin osuttain, yleensä tavitsin siihen raughallisen paikan esim makuuhuoneessa sängyllä maatessa,en tykännyt muista asennoista imttää. Onneksi maidontulo loppui ja pääsin jatkaa korvikkeilla ja on muuten terve lapsi,vaikka kovikkeita syönnytkin,meillä ei ole sairastettu kun vaan kausi flunssat, ei muuta.

Sehän on lapsen ruokkimista. Eräs kaverini piti imettämistä vastenmielisenä. Ei siis edes osittain itse imettänyt. Mutta hän sanoi että vaikka itse ei siitä pitänyt ja karsastaa, ei häntä häiritse että muut imettää. Lapsen ruokkimista.

Mielenkiinnolla vain, miksi te pidätte sitä vastenmielisenä? Varsinkin jos sitä rintaa te ette näe missään vaiheessa. Onko se vain tieto että hyi, nyt tuo vauva syö tissiä! Vai vauvan imemis ääni? Nostaako se jotain tunteita pintaan?

Itseänikin ällöttää sellaiset jotka repäisevät suurinpiirtein paidan ja rintaliivit päältä ja kaikki näkyy. Mutta huomaamaton imetys. Siinä en näe mitään pahaa, ei se mieskään tissiä näe seasta :)

Vierailija
116/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on lapsen ruokkimista. Eräs kaverini piti imettämistä vastenmielisenä. Ei siis edes osittain itse imettänyt. Mutta hän sanoi että vaikka itse ei siitä pitänyt ja karsastaa, ei häntä häiritse että muut imettää. Lapsen ruokkimista.

Mielenkiinnolla vain, miksi te pidätte sitä vastenmielisenä? Varsinkin jos sitä rintaa te ette näe missään vaiheessa. Onko se vain tieto että hyi, nyt tuo vauva syö tissiä! Vai vauvan imemis ääni? Nostaako se jotain tunteita pintaan?

Itseänikin ällöttää sellaiset jotka repäisevät suurinpiirtein paidan ja rintaliivit päältä ja kaikki näkyy. Mutta huomaamaton imetys. Siinä en näe mitään pahaa, ei se mieskään tissiä näe seasta :)

Oli minunkin esikoinen korvikelapsi. Osittain imetin pari kk ja sitten pelkkää korviketta. Ei sairasteluja, kuopusta imetin 8kk, ei sairasteluja. Miten tämä muuten liittyi aiheeseen?

Vierailija
117/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuolla on huone jossa voi imettää eli tarjoat toista huonetta, mikä se sitten onkaan.

Ja onko sen miehen pakko olla siinä olohuoneessa silloin? Mä miehenä jättäisin sen äidin vähäks aikaa yksin ja poistuisin huoneesta.

Vierailija
118/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä nykymaailmassa kaikki muu on sallittua paitsi imetys. Pukeudutaan todella paljastavasti ja vilautellaan tahallaan ja tahattomasti. Korostetaan seksuaalisuutta. Kaikki on normaalia ja jopa tavoiteltavaa, mitä rohkeampaa,sen parempi. Mutta annas olla, kun joku haluaa imettää lastaan, se onkin yhtäkkiä niin kauhean vaivaannuttavaa ja kiusallista. Kyllä se on minusta tasan sen ihmisen ongelma, joka kiusaantuu imetyksen katselusta. Ja sitä paitsi, onko sitä pakko katsella. Ja kaiken lisäksi imetyksen voi hoitaa todella näkymättömästi, ei niitä tissejä ole pakko aluksi eikä lopuksikaan ottaa esiin. Uskoisin jotain asiasta tietäväni,sillä olen imettänyt elämästäni noin 11 vuotta eikä ole vielä montaa sellaista paikkaa kohdalle sattunut, ettei se olisi käynyt päinsä.

Vierailija
119/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä nykymaailmassa kaikki muu on sallittua paitsi imetys. Pukeudutaan todella paljastavasti ja vilautellaan tahallaan ja tahattomasti. Korostetaan seksuaalisuutta. Kaikki on normaalia ja jopa tavoiteltavaa, mitä rohkeampaa,sen parempi. Mutta annas olla, kun joku haluaa imettää lastaan, se onkin yhtäkkiä niin kauhean vaivaannuttavaa ja kiusallista. Kyllä se on minusta tasan sen ihmisen ongelma, joka kiusaantuu imetyksen katselusta. Ja sitä paitsi, onko sitä pakko katsella. Ja kaiken lisäksi imetyksen voi hoitaa todella näkymättömästi, ei niitä tissejä ole pakko aluksi eikä lopuksikaan ottaa esiin. Uskoisin jotain asiasta tietäväni,sillä olen imettänyt elämästäni noin 11 vuotta eikä ole vielä montaa sellaista paikkaa kohdalle sattunut, ettei se olisi käynyt päinsä.

Nyt näet asian ihan liian mustavalkoisena! Ei se ole okei pukeutua kylälumpuksi anopille (riippuu tietty) sukujuhliin, häihin, miehen isovanhemmille tms. Ihan samalla lailla kun näissä tilanteissa ei myöskään ole soveliasta imettää kysymättä isäntäväeltä onko okei.

Vierailija
120/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se miniä huomaa, että appi kiusaantuu tilanteesta? Hiukan töykeää, kyllä miniä voisi sen verran huomioida muitakin ettei läväytä sitä ruokatarjotinta kokonaan näkösälle, sehän ei ole ollenkaan tarpeen imetettäessä. Kotonaan voi sitten imettää vaikka ilman vaatteita, mutta yleensä muualla boheemitkin osaavat ottaa muut huomioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän