Miniä imettää olohuoneessa...
Sanokaa mitä sanotte, mutta minua häiritsee kun miniä imettää olohuoneessa meillä ollessaan. Minun mielestä ei ole sopivaa käytöstä kun esim mieheni on läsnä. Mieheni selvästi kiusaantuu siitä kun miniä ottaa tissit esiin. Peittää ne sitten mutta aluksi näkyvät. En kehtaa sanoa että poistuisi muualle imettämään.
Kommentit (192)
Itse sanoisin suoraan jos meillä olisi noin.
Minäkään en kestäisi katsoa jos joku tuttava imettäisi meillä olohuoneessa jossa mieheni myös.
Täytyy olla! Missä sitä lastenlasta täytyisi imettää? Söisitkö itse vessassa? Toisten makuuhuoneeseen on kyllä omin luvin hiukan vaikea mennä.
Et siis halua lapsenlapsellesi parasta eli äidinmaitoa? Olet ilmeisesti itse pulloruokkinut lapsesi kultaisella 70 -luvulla.
Provo.
sanoisit suoraan vain. Olisipa hyvä syy seuraavan kerran kieltäytyä kyläilystä.
että painuu vittuu, kun miniä imettää lastaan vai toivotko kenties, ettei lapsenlapsesi vieraile teillä. Minua ei ainakaan kiinnostaisi mennä kyläilemään yhtään minnekään, jossa on ihmisiä, joille imettäminen on kiusallista. Onneksi en moisiin olioihin ole koskaan törmännyt.
kyllä tiesin talon mihin sopi mennä imettämään ja jos olin kylässä muualla kysyin mihin sopisi mennä. En tykännyt imettää muiden nähden, vaikka kuinka luonnollista olisi. Meitä on erilaisia.
imetän välillä olohuoneessa anoppilassa, välillä menen toiseen huoneeseen. Riippuu vähän siitä mitä mulla on päällä. Eli jos joudun kovin paljastelemaan niin menen muualle, jos esim. imetyspaita jossa saa tissin hyvin piiloon niin imetän olohuoneessa.
Kyläpaikoista vähän riippuu kenen luo menen missä imetän. Toisten luona ihan siinä olohuoneessa/kahvipöydässä. Toisten luona poistun toiseen huoneeseen.
Riippuu kyllä yös siitä ketä paikalla. Esim jos perheen mies on läsnä menen toiseen huoneeseen.
Sanokaa mitä sanotte, mutta minua häiritsee kun miniä imettää olohuoneessa meillä ollessaan. Minun mielestä ei ole sopivaa käytöstä kun esim mieheni on läsnä. Mieheni selvästi kiusaantuu siitä kun miniä ottaa tissit esiin. Peittää ne sitten mutta aluksi näkyvät. En kehtaa sanoa että poistuisi muualle imettämään.
..kannattaisi toki miniänkin kysyä sopiiko imettää siinä vai ei.
Vanhemmat ihmiset etenkään eivät ymmärrä usein imetystä julkisesti, osa äideistä ei edes halua imettää julkisesti. Aina siitä rinnasta aloittaessa ja lopettaessa vähän näkyy eikä kenenkään kotonaan tarvitse päätä käännellä tai huoneesta poistua sen takia.
vessaan vaan imettämään, ettei appiukolle tule maidonhimo. Sillä kun on laktoosi-intoleranssi.
ihan yhtä luonnollista kuin puhuminen, ne poistuu jotka ei imetystä kestä. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia imettää ihan missä vain, olen imettänyt jopa ruokakaupassa ostoksia tehden. Imetän kaikkien tuttujen sohvilla sekä kaduilla ja puistoissa. Eikä vois vähempää kiinnostaa muiden ajatukset. Mutta tissiä tai vatsaa ei näy sekuntiakaan kellekkään vaikka suoraan rintavarustusta joku yrittäis tuijottaakin.
vetaisee olohuoneen sohvalla tai kahvipöydällä lotkonsa esille.
ihan yhtä luonnollista kuin puhuminen, ne poistuu jotka ei imetystä kestä. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia imettää ihan missä vain, olen imettänyt jopa ruokakaupassa ostoksia tehden. Imetän kaikkien tuttujen sohvilla sekä kaduilla ja puistoissa. Eikä vois vähempää kiinnostaa muiden ajatukset. Mutta tissiä tai vatsaa ei näy sekuntiakaan kellekkään vaikka suoraan rintavarustusta joku yrittäis tuijottaakin.
Jos meille tulisi joku ja tuosta vaan rupeaisi imettämään edes kysymättä, niin tietäisi kyllä välittömästi missä kohtaa on ovi josta voi poistua.
Kenenkään ei tarvitse kotonaan poistua yhtään minnekään!
Kysymättä siis tämän talon emännältä/isännältä voinko imettää tässä?
Olisi kohteliasta kuitenkin missä tahansa paikassa kysäistä kuitenkin haittaako vai missä voisin imettää
Mä siirryn anoppilassa kyllä yleensä sivummalle imettämään. Vaikka apen selän taakse niin ei vahingossakaan tissi vilahda silmään. :)
Jos meille tulisi joku ja tuosta vaan rupeaisi imettämään edes kysymättä, niin tietäisi kyllä välittömästi missä kohtaa on ovi josta voi poistua.
aivan kamalalta ihmiseltä!
onneksi en tunne kaltaisiasi. En todellaan tulisi kylään noin aivottoman ihmisen luo.
ei tulisi mieleenkään. Mukavampi on vetäytyä omaan rauhaan takkahuoneeseen imettämään, vauvakin keskittyy paremmin kuin ei tarvitse seurailla muiden keskustelua ja reagoida telkkarin ääniin (appivanhemmilla on ällöttävä tapa pitää TV päällä koko ajan klo 17 lähtien vaikka olisi vieraitakin!).
Minusta on kummallinen ajatus, että ihmisen pitäisi omassa kodissaan poistua jostakin tilasta minun - vieraan - toimieni tähden! Appiukko on vanhan kansan mies eikä hänestä varmasti tuntuisi mukavalta katsella kun kaivan tissin esiin.
Usein nämä tällaiset ihmiset, joita "ei voisi vähempää kiinnostaa mitä toiset ajattelee" ovat kovin itsekkäitä, ja heillä kyllä riittää sitten mielipiteitä, miten muiden pitäisi asiansa hoitaa ja käyttäytyä (esim. hoitaa lapsiaan).
anopin sohvalla, mutta anoppi vois sen verta tuntea hienovaraisuutta, että lopettas niiden kuvien ottamisen imetyksestä. Vaikka olis kuinka ollut pojanpoikaa ikävä, niin voisit odottaa sen hetken, että syötän pikkuisen ja lähden pois, sitten kun hoidat lasta, niin saat kuvatakin ihan rauhassa. En ymmärrä, mihin tarvit miniän tissikuvia!
Kysymättä siis tämän talon emännältä/isännältä voinko imettää tässä?
Olisi kohteliasta kuitenkin missä tahansa paikassa kysäistä kuitenkin haittaako vai missä voisin imettääihan yhtä luonnollista kuin puhuminen, ne poistuu jotka ei imetystä kestä. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia imettää ihan missä vain, olen imettänyt jopa ruokakaupassa ostoksia tehden. Imetän kaikkien tuttujen sohvilla sekä kaduilla ja puistoissa. Eikä vois vähempää kiinnostaa muiden ajatukset. Mutta tissiä tai vatsaa ei näy sekuntiakaan kellekkään vaikka suoraan rintavarustusta joku yrittäis tuijottaakin.
en todellakaan kysyisi keltään saako imettää, en myöskään kysy saanko puhua tai käydä vessassa. Tissit tosin ei näy missään kohtaa, osaan imettää täysin huomaamattomasti. En ymmärrä miksi tissin pitäis edes hetkeäkään vilahtaa.
aivan kamalalta ihmiseltä!onneksi en tunne kaltaisiasi. En todellaan tulisi kylään noin aivottoman ihmisen luo.
Meille kun ei tuollaiset ihmiset edes pääse, jotka kuvittelee olevansa jotain maailman napoja, jotka toteaa että ketä häiritsee poistukoon paikalta.
Talossa talon tavalla!
Imettää toki saa meilläkin, mutta ei kahvipöydässä esim.
kuten en oman isänikään.
Moni nuori pimu haluaa uhmalla imettää anoppilassa appiukon näkösillä juuri siksi, että haluaa näyttää anopille kaapin paikan.
Mutta jos oma isä ärähtää, että mees tyttö imettään makkariin, sama pimu nöyrästi kipittää makkariin imettämään kun isänsä käski.
enkä jaksa provosoitua alentumaan tämän ääliömäiselle tasolle.