Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä imettää olohuoneessa...

Vierailija
06.11.2010 |

Sanokaa mitä sanotte, mutta minua häiritsee kun miniä imettää olohuoneessa meillä ollessaan. Minun mielestä ei ole sopivaa käytöstä kun esim mieheni on läsnä. Mieheni selvästi kiusaantuu siitä kun miniä ottaa tissit esiin. Peittää ne sitten mutta aluksi näkyvät. En kehtaa sanoa että poistuisi muualle imettämään.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen puolitoistavuotiaan pojan äiti. Olisin surullinen mahdollisen tulevan lapsenlapsen puolesta, jollei hänen äitinsä syystä tai toisesta imettäisi häntä ja näin tarjoaisi hänelle parasta mahdollista ravintoa vaan ruokkisi häntä korvikkeella. (En tosin tietenkään moittisi tästä valinnasta ääneen lapsen äitiä tai isää, se olisi epäkohteliasta). Suomessa ei päästä lähellekään imetyssuosituksia ja uskon itse siihen, että suuri syy on juuri se, että äidit häpeävät imetystä julkisesti. Itse ainakin olen kuullut näitä kommentteja että pakko melkein antaa pullosta kun ei voi siellä ja täällä imettää. On niin kurja, että lasten saaneet äidit eivät saisi olla osa yhteisöään.

Täällä näkyy niitäkin, jotka kommentoivat, ettei saisi olla kotoa pois kuin imetyksen välin lapsen kanssa. Voi äly sentään. Pienellä voi olla nälkä ja läheisyydentarve vaikka kuinka usein eikä suinkaan ole huonoa hoitoa, että ruokkii vauvansa lapsen tahtiin. Itse imetän taaperoa ja luulen, että jos noudattaisin vinkkiä, että lähdepä esim. ravintolasta pois jos lasta pitäisi imettää niin viimeistään bussissa kanssamatkustajilla menisi hermot siihen kun kuuntelisivat lapseni huutoa. No seuraavaksi varmaan ehdotetaan, että kaikilla, joilla on lapsia pitää olla oma auto, ettei kenenkään tarvi kuulla kitinöitäkään.

Ja muuten vielä kaikki eivät koskaan heru pumpulle vaikka imetys onnistuisi mainiosti ja kaikki lapset eivät huoli pulloa. Ja ainakin itse olen käyttänyt pumppausta vain sitä varten jollen itse ole paikalla (tosin alkuun lisänä pienipainoiselle lapselle, tällöin emme vielä liikkuneet kodin ulkopuolella). Jos lapselle antaa liian usein maitoa pullosta hän luultavasti ei enää huoli rintaa ja on oikeasti vaikea saada vuoden rintamaitosuositusta pumppaamalla täytettyä. Siksi nämä ohjeet pullon tarjoamisesta kodin ulkopuolella ovat mielestäni todella hölmöjä. Ehkä tämä toimii jos ei juuri koskaan käy missään mutta lapsiperheellä on oikeus viettää myös aktiivista elämää.

Vierailija
82/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva ei suostu syömään ollenkaan pullosta???

[/quote]

Pumppaa pulloon matkaan sitä maitoasi!

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienotunteinen tekstiilien suojassa imettäminen ja julkinen sekstailu tai runkkailu on ihan sama asia.

Vierailija
84/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama asia kuin että joku masturboisi seurassa, mutta sen ei pitäisi haitata jos elin ei näy...

On asioita, jotka ovat vielä sosiaalisesti tabuja vanhemmalle ikäpolvelle ja osalle nuoremmistakin. On moukka, jos ei sitä tajua ja opi käyttäytymään sen mukaisesti.

VANHAT ihmiset nimenomaan on vielä niin maanläheisiä, että lapsen imettäminen ihastuttaa. Siis jos puhun esim. omista isovanhemmistani. Sitten siihen väliin tulee joku hyi-iik-VAUVAimeerintaa-ikäluokka. En käsitä.

Tottakai hienotunteisuutta, mutta kyllä lähtökohta on se, että lasta ei pidetä nälässä. Ja todellakin niin kuin joku sanoi, jos äitien pitää pysyä kodin seinien sisällä imettämässä, niin silloin ollaan kyllä niin hakoteillä ja imetyskielteisessä yhteiskunnassa että ei mitään rajaa.

Minä imetän bussissa, ravintolassa, vaikka kaupan jonossa jos tarve vaatii. Saattaa hiukan vilahtaa paljasta ihoa, mutta sitä ei näe kukaan jos ei varta vasten tuijota. Ja se se perverssiä on jos tuijottaa. Oletteko muuten huomannut, että imettäminen antaa tietyille ihmisille ikään kuin LUVAN tuijottaa naisen rintamusta, VAIKKA se tehtäisiin vaatteiden tai harson suojassa?

Vierailija
85/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivoisin, että tuleva lapsenlapseni saa rintamaitoa. Toivoisin myös, että tuleva miniäni kunnioittaisi meitä, vanhempia ihmisiä, niin paljon, että ottaisi selvää kantamme JULKISEEN imetykseen. Kotoamme löytyy lukuisia huoneita, jotka ilomielin tarjoaisimme hänen ja vauvan käyttöön imetyksen ajaksi. En kuitenkaan usko että ilahtuisimme mieheni kanssa imetyksestä kahvipöydässä.

Olen itse imettänyt siis viisi lasta, imetys on kestänyt yhdeksästä kuukaudesta puoleentoista vuoteen lapsesta riippuen. Koskaan ei minun ole tarvinnut imettää niiden ihmisten silmien alla, joiden tiedän julki-imetystä paheksuvan. Aina on löytynyt muu huone/tila, eikä se tila ole koskaan ollut vessa.

Itse olen puolitoistavuotiaan pojan äiti. Olisin surullinen mahdollisen tulevan lapsenlapsen puolesta, jollei hänen äitinsä syystä tai toisesta imettäisi häntä ja näin tarjoaisi hänelle parasta mahdollista ravintoa vaan ruokkisi häntä korvikkeella. (En tosin tietenkään moittisi tästä valinnasta ääneen lapsen äitiä tai isää, se olisi epäkohteliasta). Suomessa ei päästä lähellekään imetyssuosituksia ja uskon itse siihen, että suuri syy on juuri se, että äidit häpeävät imetystä julkisesti. Itse ainakin olen kuullut näitä kommentteja että pakko melkein antaa pullosta kun ei voi siellä ja täällä imettää. On niin kurja, että lasten saaneet äidit eivät saisi olla osa yhteisöään. Täällä näkyy niitäkin, jotka kommentoivat, ettei saisi olla kotoa pois kuin imetyksen välin lapsen kanssa. Voi äly sentään. Pienellä voi olla nälkä ja läheisyydentarve vaikka kuinka usein eikä suinkaan ole huonoa hoitoa, että ruokkii vauvansa lapsen tahtiin. Itse imetän taaperoa ja luulen, että jos noudattaisin vinkkiä, että lähdepä esim. ravintolasta pois jos lasta pitäisi imettää niin viimeistään bussissa kanssamatkustajilla menisi hermot siihen kun kuuntelisivat lapseni huutoa. No seuraavaksi varmaan ehdotetaan, että kaikilla, joilla on lapsia pitää olla oma auto, ettei kenenkään tarvi kuulla kitinöitäkään. Ja muuten vielä kaikki eivät koskaan heru pumpulle vaikka imetys onnistuisi mainiosti ja kaikki lapset eivät huoli pulloa. Ja ainakin itse olen käyttänyt pumppausta vain sitä varten jollen itse ole paikalla (tosin alkuun lisänä pienipainoiselle lapselle, tällöin emme vielä liikkuneet kodin ulkopuolella). Jos lapselle antaa liian usein maitoa pullosta hän luultavasti ei enää huoli rintaa ja on oikeasti vaikea saada vuoden rintamaitosuositusta pumppaamalla täytettyä. Siksi nämä ohjeet pullon tarjoamisesta kodin ulkopuolella ovat mielestäni todella hölmöjä. Ehkä tämä toimii jos ei juuri koskaan käy missään mutta lapsiperheellä on oikeus viettää myös aktiivista elämää.

Vierailija
86/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivoisin, että tuleva lapsenlapseni saa rintamaitoa. Toivoisin myös, että tuleva miniäni kunnioittaisi meitä, vanhempia ihmisiä, niin paljon, että ottaisi selvää kantamme JULKISEEN imetykseen. Kotoamme löytyy lukuisia huoneita, jotka ilomielin tarjoaisimme hänen ja vauvan käyttöön imetyksen ajaksi. En kuitenkaan usko että ilahtuisimme mieheni kanssa imetyksestä kahvipöydässä.

Nimittäin se, että eniten surisin sitä, jos tämä ihminen olisi niin piittaamaton, ettei meidän mielipiteellämme olisi meidän omassa kodissamme hänelle mitään väliä. Vaikka hän kulkisi omassa kodissaan alasti lapsi rinnalle kiinnitettynä, se olisi hänen asiansa ja kunnioittaisimme hänen ratkaisuaan. Mutta jos ihmisellä ei ole peruskäytöstapoja sen vertaa, että vieraisilla noudattaisi isäntäväen mieltymyksiä, ei kai ole toivoakaan jatkaa keskustelua asiasta.

Vierailija
87/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty todella harvoin, koska ei siitä ota selvää saako imettää ja missä. En ainakaan anopin sänkyyn halua mennä imettämään, saakeli.

Vierailija
88/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän haluaa tavata lasta (ja sinua?)

Ollaan käyty todella harvoin, koska ei siitä ota selvää saako imettää ja missä. En ainakaan anopin sänkyyn halua mennä imettämään, saakeli.

Vierailija
89/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä sä voit olla VANHA? Siis olet ehkä joku 45- ja pidät jo itseäsi vanhana? Itse olen 42 v ja 7-vuotiaan äiti enkä tosiaan samaista itseäni vanhuksiin.

Vierailija
90/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa suoraan! En minä ainakaan pienen vauvan äitinä tajunnut (ehkä käytöstapani ovat huonot), että imetykseni voisi loukata jotakuta. Nyt tajuan sen kyllä, sen verran liki puolentoista vuoden imetys (ja tämän palstan seuraaminen ennenkaikkea on opettanut!). Jos esimerkiksi anoppi minulle sanoisi, ettei ole sopivaa imettää heidän nähtensä pyrkisin sitä välttämään. Suoraan sanoen voisi kyllä vähentää halukkuutta vierailla heidän luonaan mutta kyllä varmaan vierailisimme lähes entiseen malliin lapsen takia. Asuvat kaukana ja olemme heillä aina vieraillessa useampia päiviä ja odottavat kovasti lapsemme näkemistä. En tiedä häiritseekö heitä julki-imetykseni. Luulen, että varmaan nyt taaperovaiheessa saattaa hiukan häiritäkin (imetän välillä samassa tilassa heidän kanssaan välillä eri huoneessa), anoppi ei ole itse juurikaan imettänyt ja varmasti vierastavat taaperon imetystä koska se ei ole heille tuttua. Meidän tapauksessa olisi kyllä aikamoista poukkoilua jollen imettäisi lasta koskaan heidän nähden sillä tämän lapsen totuttaminen kiinteään ruokaan ei ole sujunut aivan oppikirjamaisesti. Mutta tosiaan olen pahoillani, että tapani ovat huonot mutta jos minulle olisi heti anoppilassa sanottu (tai vaikka sanoisivat nytkin) että toivovat minun imettävän muualla niin toki näin tekisin. Vaikea minun vain oli tällaista kuvitella kun esimerkiksi omien vanhempieni imetysasenne oli hyvin myönteinen ja olen sellaisen kai kotoani oppinut.

Vierailija
91/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä sä voit olla VANHA? Siis olet ehkä joku 45- ja pidät jo itseäsi vanhana? Itse olen 42 v ja 7-vuotiaan äiti enkä tosiaan samaista itseäni vanhuksiin.

Koska en ymmärrä, mistä kumpuaa se monien tuoreiden äitien muista piittaamaton käytös ja ajatus siitä, että toisten ihmisten kotia ja sen tapoja ei tarvitse kunnioittaa.

Minulla on kolme jo isompaa tyttöä ja pienet pojat. Olen heitä kaikkia imettänyt, joten luulen tietäväni mitä se on.

Olen saanut ehkä aika vanhanaikaisen kasvatuksen ja koettanut siirtää sitä lapsiinikin. Yksi äitini opetuksia oli: talo elää tavallaan. Itseäni vanhempia ihmisiä, erityisesti puolisoni vanhempia, en ole koskaan halunnut kouluttaa, vaan antanut heidän elää omalla tavallaan ja koettanut olla huomaavainen. Omassa kodissani olen imettänyt siinä samassa nojatuolissa, jossa kaikkia lapsiani on varmaan eniten imetetty. Jos joku on sattunut paikalle, en ole imetystä siksi lopettanut. En myöskään ole tippaakaan "imetysvihamielinen" tai "lapsikielteinen". Vihaan ainoastaan itsekkyyttä ja piittaamattomuutta.

Vierailija
92/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaantunut afgaani-isä oli kyllä ihan paras tässä ketjussa.

Ei voi muuta sanoa kun painukoon afgaani takaisin sitten Afganistaniin, missä ei totisesti tarvitse katsella naisten tissejä, eikä mitään muutakaan kuin max silmiä verkon läpi. Ihan viho viimeinen syy mulle olis siirtyä ruokkimaan vauvaani olis jonkun helvetin afgaanin kiusaantuneisuus.

Mä imetän vauvaani just siinä paikassa sillä sekunnilla, kun sillä sattuu olemaan nälkä. Jos se jotakuta häiritsee, niin vaihtakoon paikkaa. Tähän asti ei ole kenenkään tarvinnut - teen sen niin huomaamattomasti, että tuskin kukaan edes huomaa, että imetän. Mutta kyllä tissin vilauttelijatkin saavat mun puolestani imettää ihan vapaasti, vaikka itse en niin estoton ihminen olekaan.

Mua muuten enemmän häiritse joidenkin naisten tapa esitellä persvakoaan ja vyötärömakkaroitaan täysin estoitta. Päiväkodissakin on yksi muija, joka kykkiessään lattian rajassa, kun pukee lapsia, niin etupuolelta vilkkuu tissit avonaisen paidan kauluksesta ja takapuolelta sitten vararenkaat vyötäröllä ja puoli persettä, kun paita on liian lyhyt ja housut liian matalat. Tsiisus.

Vierailija
93/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen vain että todellako käydään tämänlaista keskustelua tämänlaisesta aiheesta ja eletään vuotta 2010! Tissi kuin tissi; vieläkö tissi jaksaa aiheena olla niin ihmeellinen vaikka niitä tänä päivänä näkyy julkisesti enemmän muualla kuin lapsen ruokalähteenä!

Vierailija
94/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua muuten enemmän häiritse joidenkin naisten tapa esitellä persvakoaan ja vyötärömakkaroitaan täysin estoitta. Päiväkodissakin on yksi muija, joka kykkiessään lattian rajassa, kun pukee lapsia, niin etupuolelta vilkkuu tissit avonaisen paidan kauluksesta ja takapuolelta sitten vararenkaat vyötäröllä ja puoli persettä, kun paita on liian lyhyt ja housut liian matalat. Tsiisus.

Ja sit vielä stringit vedetty kainaloihi asti. Ei voi käsittää. (Ei niinkään niistä vararenkaista, vaan jos persvako paistaa ni haloo.)

Vierailija
95/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit vielä stringit vedetty kainaloihi asti. Ei voi käsittää. (Ei niinkään niistä vararenkaista, vaan jos persvako paistaa ni haloo.)

Menkää muualle jos ette kärsi katsoa.

Vierailija
96/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun luulin että kyse oli toisten ihmisten kodin ja tapojen kunnioittamisesta.

ihmettelen vain että todellako käydään tämänlaista keskustelua tämänlaisesta aiheesta ja eletään vuotta 2010! Tissi kuin tissi; vieläkö tissi jaksaa aiheena olla niin ihmeellinen vaikka niitä tänä päivänä näkyy julkisesti enemmän muualla kuin lapsen ruokalähteenä!

Vierailija
97/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seksiin. No jos te ko henkilöt ylipäätänsä imetätte, teette sen sitten varmaan vessassa. Onneks ei ole yhtä ahdasmielisiä osunut mun lähipiiriin! P.S. itse olen ollut vaatteiden suojassa imettäjä ja kyllä ihmettelen sitä miksi jotkut vetävät sen tissin esiin kaulaaukon kautta...

Vierailija
98/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan vaikka, että lapsesi ja hänen tuleva puolisonsa tulevat vauvansa kanssa kylään. Vauva on samanlainen kuin yksi meidän lapsistamme, eli imee tunnin putkeen. Kuulostaapa todella mukavalta vierailulta, kun laitatte miniän yksin istumaan toiseen huoneeseen! Montako kertaa uskot hänen tulevan lapsensa kanssa teille? Tai mitä jos lapsenne arvostaakin omaa perhettään enemmän kuin teidän tapojanne ja menee pitämään vaimolleen seuraa? Te sitten istutte kahdestaan kahvipöydässä ja nautitte niistä hyvistä tavoista?

Vierailija
99/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun imetysvihamieliset, jotka ei suvaitse imetystä edes vaivihkaa, ovat ilmeisesti katkeroituneita korvikemammoja. Jos MINUN lapseni ei saanut rintamaitoa, ei muutkaan saa saada.

Ymmärrän, että esim. lapsetonta voi tissin vilkkuminen hämmentää, mutta vain asiaan todellisella kiihkolla suhtautuva voi häiriintyä pelkästä ajatuksesta, mitä siellä harson alla tapahtuukaan :D

Henkilökohtaisesti minua ällöttää julkisella paikalla imetys. En koskaan itse ole missään julkisella paikalla alkanut imettämään, koska itseä häiritsee jos kukaan ulkopuolinen näkee.

Vierailija
100/192 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän ilmoitti, että ihmisen, jolle lapsen ruokkiminen aiheuttaa tällaista ahdistusta ei ehkä pitäisi hakea apua ongelmaansa keskustelupalstoilta vaan kääntyä ammattilaisen puoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi