Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä imettää olohuoneessa...

Vierailija
06.11.2010 |

Sanokaa mitä sanotte, mutta minua häiritsee kun miniä imettää olohuoneessa meillä ollessaan. Minun mielestä ei ole sopivaa käytöstä kun esim mieheni on läsnä. Mieheni selvästi kiusaantuu siitä kun miniä ottaa tissit esiin. Peittää ne sitten mutta aluksi näkyvät. En kehtaa sanoa että poistuisi muualle imettämään.

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näillä jokapaikan-imettäjillä. Tissi mikä tissi! No, ehkä te nostelette tissejänne esille ihan noin muutoinkin jokapaikassa. Miten se nahka siitä muuttuu toiseksi, onko ruokintakäytössä tai ei.

Hitto! Pitäkää huoli vauvoistanne, etteivät ne kuole nälkään, jos teidän täytyy siirtyä vaikka toiseen huoneeseen imettämään. Enkä tässä tarkoita mitään vessaa. Ei niillä vauvoilla nyt niin äkkiä voi nälkä tulla, että te ette saa sitä persettänne nostettua siitä penkistä!

T: Kaksi lasta imettänyt äiti

Vierailija
22/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se tarkoita että isäntäpari siitä tykkäisi. Jos teillä ei kotona opetettu, miten käyttäydytään kylässä, niin nyt olisi ehkä aika oppia ennen kuin lapsesikin on menetetty tapaus: Kylässä käyttäydytään kohteliaasti ja isäntäpari huomioiden. Omia tapoja ja näkemyksiä ei koskaan tuputeta muille vaan mennään sen mukaan mikä on talon tapa.

Kysymättä siis tämän talon emännältä/isännältä voinko imettää tässä? Olisi kohteliasta kuitenkin missä tahansa paikassa kysäistä kuitenkin haittaako vai missä voisin imettää

ihan yhtä luonnollista kuin puhuminen, ne poistuu jotka ei imetystä kestä. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia imettää ihan missä vain, olen imettänyt jopa ruokakaupassa ostoksia tehden. Imetän kaikkien tuttujen sohvilla sekä kaduilla ja puistoissa. Eikä vois vähempää kiinnostaa muiden ajatukset. Mutta tissiä tai vatsaa ei näy sekuntiakaan kellekkään vaikka suoraan rintavarustusta joku yrittäis tuijottaakin.

en todellakaan kysyisi keltään saako imettää, en myöskään kysy saanko puhua tai käydä vessassa. Tissit tosin ei näy missään kohtaa, osaan imettää täysin huomaamattomasti. En ymmärrä miksi tissin pitäis edes hetkeäkään vilahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenkään. Mukavampi on vetäytyä omaan rauhaan takkahuoneeseen imettämään, vauvakin keskittyy paremmin kuin ei tarvitse seurailla muiden keskustelua ja reagoida telkkarin ääniin (appivanhemmilla on ällöttävä tapa pitää TV päällä koko ajan klo 17 lähtien vaikka olisi vieraitakin!).

Minusta on kummallinen ajatus, että ihmisen pitäisi omassa kodissaan poistua jostakin tilasta minun - vieraan - toimieni tähden! Appiukko on vanhan kansan mies eikä hänestä varmasti tuntuisi mukavalta katsella kun kaivan tissin esiin.

Usein nämä tällaiset ihmiset, joita "ei voisi vähempää kiinnostaa mitä toiset ajattelee" ovat kovin itsekkäitä, ja heillä kyllä riittää sitten mielipiteitä, miten muiden pitäisi asiansa hoitaa ja käyttäytyä (esim. hoitaa lapsiaan).

ihan yhtä luonnollista kuin puhuminen, ne poistuu jotka ei imetystä kestä. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia imettää ihan missä vain, olen imettänyt jopa ruokakaupassa ostoksia tehden. Imetän kaikkien tuttujen sohvilla sekä kaduilla ja puistoissa. Eikä vois vähempää kiinnostaa muiden ajatukset. Mutta tissiä tai vatsaa ei näy sekuntiakaan kellekkään vaikka suoraan rintavarustusta joku yrittäis tuijottaakin.

todellakaan ole itsekäs mutta en IKINÄ kysyisi saanko imettää, sehän olisi jo tosi noloa edes kysyä sellaista, miksi ei saisi?! Mulle se on sama kuin istuminen tai oleminen, en kysy että saanko olla tässä, entä tässä, entä tässä.

Jos vanhan kansan ihminen ei kestä imetystä niin poistukoon mut mikä siinä voi olla, eihän siinä tissi näy ellei tissiä sitten erityisesti halua esitellä?

Vierailija
24/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenkään. Mukavampi on vetäytyä omaan rauhaan takkahuoneeseen imettämään, vauvakin keskittyy paremmin kuin ei tarvitse seurailla muiden keskustelua ja reagoida telkkarin ääniin (appivanhemmilla on ällöttävä tapa pitää TV päällä koko ajan klo 17 lähtien vaikka olisi vieraitakin!).

Minusta on kummallinen ajatus, että ihmisen pitäisi omassa kodissaan poistua jostakin tilasta minun - vieraan - toimieni tähden! Appiukko on vanhan kansan mies eikä hänestä varmasti tuntuisi mukavalta katsella kun kaivan tissin esiin.

Usein nämä tällaiset ihmiset, joita "ei voisi vähempää kiinnostaa mitä toiset ajattelee" ovat kovin itsekkäitä, ja heillä kyllä riittää sitten mielipiteitä, miten muiden pitäisi asiansa hoitaa ja käyttäytyä (esim. hoitaa lapsiaan).

todellakaan ole itsekäs mutta en IKINÄ kysyisi saanko imettää, sehän olisi jo tosi noloa edes kysyä sellaista, miksi ei saisi?! Mulle se on sama kuin istuminen tai oleminen, en kysy että saanko olla tässä, entä tässä, entä tässä.

Jos vanhan kansan ihminen ei kestä imetystä niin poistukoon mut mikä siinä voi olla, eihän siinä tissi näy ellei tissiä sitten erityisesti halua esitellä?

Ei kukaan sanonut että pitää kysyä saako imettää, vaan kyse oli siitä, että voi kysyä isänniltä/emänniltä että MISSÄ voisi imettää. Jos isäntäpari sanoo että siinä vaan imetät, niin sitten imetät, mutta koita nyt hyvänen aika tajuta, että vieraana sinun pitää osata myös käyttäytyä vieraan tavoin

Vierailija
25/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo on mennyt nuoren polven itsekkyys huippuunsa! Ei ole olemassa kuin minä ja minun napani, niinhän?

Entäpä jos ihan itse nuoremmaksesi kipaisisit sinne toiseen huoneeseen imettämään? Mikä siinä voi olla niin vaikeaa?

ei tulisi mieleenkään. Mukavampi on vetäytyä omaan rauhaan takkahuoneeseen imettämään, vauvakin keskittyy paremmin kuin ei tarvitse seurailla muiden keskustelua ja reagoida telkkarin ääniin (appivanhemmilla on ällöttävä tapa pitää TV päällä koko ajan klo 17 lähtien vaikka olisi vieraitakin!). Minusta on kummallinen ajatus, että ihmisen pitäisi omassa kodissaan poistua jostakin tilasta minun - vieraan - toimieni tähden! Appiukko on vanhan kansan mies eikä hänestä varmasti tuntuisi mukavalta katsella kun kaivan tissin esiin. Usein nämä tällaiset ihmiset, joita "ei voisi vähempää kiinnostaa mitä toiset ajattelee" ovat kovin itsekkäitä, ja heillä kyllä riittää sitten mielipiteitä, miten muiden pitäisi asiansa hoitaa ja käyttäytyä (esim. hoitaa lapsiaan).

todellakaan ole itsekäs mutta en IKINÄ kysyisi saanko imettää, sehän olisi jo tosi noloa edes kysyä sellaista, miksi ei saisi?! Mulle se on sama kuin istuminen tai oleminen, en kysy että saanko olla tässä, entä tässä, entä tässä. Jos vanhan kansan ihminen ei kestä imetystä niin poistukoon mut mikä siinä voi olla, eihän siinä tissi näy ellei tissiä sitten erityisesti halua esitellä?

Vierailija
26/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymättä siis tämän talon emännältä/isännältä voinko imettää tässä?

Olisi kohteliasta kuitenkin missä tahansa paikassa kysäistä kuitenkin haittaako vai missä voisin imettää

en todellakaan kysyisi keltään saako imettää, en myöskään kysy saanko puhua tai käydä vessassa. Tissit tosin ei näy missään kohtaa, osaan imettää täysin huomaamattomasti. En ymmärrä miksi tissin pitäis edes hetkeäkään vilahtaa.

Pitääpä ensikerralla itsellänikin kokeilla otta mieheltä housut kinttuun ja vähän maistella kun vieraita on kylässä. Mitäpä tuotakaan kysymään. Imeminen mikä imeminen

Vierailija
27/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kohteliasta kuitenkin missä tahansa paikassa kysäistä kuitenkin haittaako vai missä voisin imettää

Pitääpä ensikerralla itsellänikin kokeilla otta mieheltä housut kinttuun ja vähän maistella kun vieraita on kylässä. Mitäpä tuotakaan kysymään. Imeminen mikä imeminen

Kunhan et kylässä ;D

Vierailija
28/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sen pienen vauvan äidin pitäisi poistua paikalta ehkä kerrankin seurassa ollessaan saa istua sohvalla muiden kanssa. Vauva vaatii niin paljon ja imettävänä äitinä viettää vauvan kanssa yötä päivää kaksin.

Voi olla sekavasti kirjoitettu, mutta onpa sekava kirjoittajakin -imettäjä kaiken lisäksi.

Imetän niin appi- kuin omilla vanhemmilla käydessä sohvalla. Paidat ovat imetyspaitoja, jolloin ainoa mikä vilahtaa, on mahdollinen irstas ajatus sukulaisen päässä.

Vierailija
29/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaikuttaa siltä kuin mieluusti paikassa kuin paikassa esittelisit maidon täytteisiä rintojasi että maistakaa toki tekin.

Vierailija
30/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos muut ruokailijat ei pysty katsomaan niin menkööt pois.

Vierailija
31/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et kylässä ;D

Tuskinpa tuo vieraitakaan haittaa olen sitten kotona tai kylässä :D

Samassahan tuokin menee kuin imettäminenkin!

*reps*

Vierailija
32/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sen pienen vauvan äidin pitäisi poistua paikalta ehkä kerrankin seurassa ollessaan saa istua sohvalla muiden kanssa. Vauva vaatii niin paljon ja imettävänä äitinä viettää vauvan kanssa yötä päivää kaksin.

Voi olla sekavasti kirjoitettu, mutta onpa sekava kirjoittajakin -imettäjä kaiken lisäksi.

Imetän niin appi- kuin omilla vanhemmilla käydessä sohvalla. Paidat ovat imetyspaitoja, jolloin ainoa mikä vilahtaa, on mahdollinen irstas ajatus sukulaisen päässä.

Vierailija
33/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pannaan vielä kertauksen vuoksi.

Meillä oli tuttupariskunta kylässä. Istuttiin kahvipöydässä. Nainen oli aika uhkeassa kunnossa kaikin puolin ja rinnat oli todella runsaat.

Vauva inahti niin nainen veti paidan ylös ja tissiliivit ylös ja otti vauvan rinnalleen. Siinä sitten varmaan F-kupin rinnat roikkui kaikkien silmien edessä.

Sai imetyksensä imetettyä ja veti paidan päälleen ja sitten alkoi puristella tissejään ja veivata niitä, että "kun tää meidän XXX on aina niin mun tissien perään ja puristelee niitä"

Oli todella vaikea tilanne, ettei miehen kanssa alettu räkänä nauraa.

Emme muuten kutsuneet heitä enää sen jälkeen...

Vierailija
34/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pannaan vielä kertauksen vuoksi.

Meillä oli tuttupariskunta kylässä. Istuttiin kahvipöydässä. Nainen oli aika uhkeassa kunnossa kaikin puolin ja rinnat oli todella runsaat.

Vauva inahti niin nainen veti paidan ylös ja tissiliivit ylös ja otti vauvan rinnalleen. Siinä sitten varmaan F-kupin rinnat roikkui kaikkien silmien edessä.

Sai imetyksensä imetettyä ja veti paidan päälleen ja sitten alkoi puristella tissejään ja veivata niitä, että "kun tää meidän XXX on aina niin mun tissien perään ja puristelee niitä"

Oli todella vaikea tilanne, ettei miehen kanssa alettu räkänä nauraa.

Emme muuten kutsuneet heitä enää sen jälkeen...

Vierailija
35/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni luokkakaverin äiti vetäisi ronskisti ison tissinsä esiin ja alkoi imettää noin 9kk ikäistä lastaan. Viereisellä penkillä istuva afgaanimies nieleskeli TODELLA vaikean näköisenä ja yritti katsella kattoon, mutta oli niin kohtelias että istui opettajan puheen loppuun saakka paikallaan.

Tämäkin on ilmeisesti teistä täysin OK? Olisitte itse toimineet samoin?

Asiaan: minusta sillä ei edes ole väliä näkyykö tissi anoppilassa vai ei. Jos anopin ja apen kanta ei ole miniälle selvä, hän luonnollisesti kysyy, missä voisin imettää vauvaa. Jos hänelle vastataan että imetä siinä vaan jos haluat, asiahan on kunnossa. Mutta IKINÄ en ajattelisi oikeudekseni nolata vanhempaa tai toisenlaisesta kulttuurista tulevaa ihmistä sellaisen asian vuoksi, jonka aivan hyvin voi tehdä muuallakin.

Vierailija
36/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten ravintoloissa on lastenhoitohuoneet, joissa voi sen vauvan hoitaa...MYÖSKIN imettää.

Luuletko että olisi ravintolan mielestä hyvä asia, jos tissittelysi takia useampi maksava asiakas vaihtaa ravintolaa?

Vierailija
37/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni luokkakaverin äiti vetäisi ronskisti ison tissinsä esiin ja alkoi imettää noin 9kk ikäistä lastaan. Viereisellä penkillä istuva afgaanimies nieleskeli TODELLA vaikean näköisenä ja yritti katsella kattoon, mutta oli niin kohtelias että istui opettajan puheen loppuun saakka paikallaan.

Tämäkin on ilmeisesti teistä täysin OK? Olisitte itse toimineet samoin?

Asiaan: minusta sillä ei edes ole väliä näkyykö tissi anoppilassa vai ei. Jos anopin ja apen kanta ei ole miniälle selvä, hän luonnollisesti kysyy, missä voisin imettää vauvaa. Jos hänelle vastataan että imetä siinä vaan jos haluat, asiahan on kunnossa. Mutta IKINÄ en ajattelisi oikeudekseni nolata vanhempaa tai toisenlaisesta kulttuurista tulevaa ihmistä sellaisen asian vuoksi, jonka aivan hyvin voi tehdä muuallakin.

Vierailija
38/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten ravintoloissa on lastenhoitohuoneet, joissa voi sen vauvan hoitaa...MYÖSKIN imettää.

Luuletko että olisi ravintolan mielestä hyvä asia, jos tissittelysi takia useampi maksava asiakas vaihtaa ravintolaa?

Vierailija
39/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoi kuvaamaan. Miniä loukkaantui, mutta mies sanoi, että kotonaan saa kuvata vaikka miniän tissiä, jos sitä auliisti esitellään.

Sen jälkeen miniä oppi, että ei joka paikassa esittele rintavarustusta.

Vierailija
40/192 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitäkään harrasteta julkisesti. Eli pelkkä "luonnollisuus" ei ole argumentti julkisen imetyksen soveliaisuuden puolesta.

Luonnollisten toimintojen suorittaminen julkisela paikoilla on tapakulttuurikysymys. Imetyksen suhteen tavat ovat murroksessa: aiemmin imetys kuului edelle kirjatun listan jatkeeksi asioihin, jotka EIVÄT kuulu julkiselle paikalle. Nykyään se on soveliaampaa, mutta kuten tästäkin keskustelusta näkyy, ei vielä yleisen tavan mukaista julkisella paikalla.

Koska imetyksen sallivaa yleistä tapaa ei ole olemassa, minusta on kohteliasta kysyä, sopiiko tässä imettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme