Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miksi siedät miestä, joka ei tee vähintään puolia kotitöistä?

Vierailija
03.11.2010 |

Ja lapsenhoidosta jne?!

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä epäreilun tilanteen takana on se, että vaimo kokee olevansa näkymätön, mies vaan lasikottelee ja elää kuin hotellissa, kunnioittamatta vaimonsa työpanosta tai persoonaa."

Niinpä. Minun mieheni ei tee juuri mitään kotitöitä, mutta olen silti onnellinen ja tyytyväinen. Kuinka se on mahdollista? No, mieheni pitää minut tyytyväisenä ihan muilla menetelmillä kuin imurilla ja mopilla. Hän arvostaa minua ja sanoo lähes joka päivä jollakin tavoin, että olen kaunis (oikeasti olen aika arkipäiväinen). Minulle se on tärkeämpää kuin tasainen työnjako.

Kotityöt olemme kertaalleen jakaneet ihan paperilla ja neuvottelemalla. Sen jälkeen mieheni palkkasi ammattilaisen hoitamaan oman osuutensa. Paremmin ammattilainen siivoaa kuin hän, joten tämäkin ratkisu osoittaa vain, miten paljon mieheni minua rakastaa. Ne sukat poimin tosiaankin ihan mielelläni lattialta ja laitan murokupin astianpesukoneeseen.

Vierailija
62/63 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän kätevästi jättää pois laskuista kaiken muun tekemisen ja työn? On tainnut mennä feminismi vähän yli.

Sillä ei sitä normaalijärjellä voi oikeasti ymmärtää, että olisi oikein, jos vaikkapa miehen töistä tullessa vaimo makaa sohvalla katsomassa kaunareita, kun mies alkaa tekemään kotitöitä, jotta saa varmasti oman 50 prossaansa täyteen. Ja miehelleei sitten jääkään lainkaan vapaa-aikaa, mutta vaimolle sen sijaan jää.

Mun oikeuskäsityksen mukaan tasa-arvo toteutuu silloin, kun kumpikin tekee hommia aamusta iltaan, ja vapaata ja lepoa on molemmilla about saman verran. Jos molemmat kantavat kortensa kekoon työn määrässä, niin miksi ihmeessä tarvii edes eritellä, että kuka teki mitäkin. Pääasia on, että molemmat tekivät niin paljon kuin ehtivät, ja että hommat tuli tehdyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käy töissä ja minä en. Joten minulla on enemmän aikaa tehdä töitä. Kotiin kun mies tulee, hän sitten kyllä aina jotakin tekee ja lasten kanssa mielellään on :) Mahtava isä!

Mutta toisaalta, tämä kysymys taitaa passata enemmän niihin pareihin joissa molemmat käy töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi