Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi, voi miksi ihmiset eivät osaa tehdä TÄYTEKAKKUJA kunnolla? Ov

Vierailija
03.11.2010 |

Tänään yksi kaveri "toi" (itse asiassa oli tilannut) synttärikakun harkkoihin, kun hän täytti viikonloppuna 60v.

Mä en ole mikään kakku fani ja syönkin täyskäriä pakon edestä (=kerran parissa vuodessa) enkä nytkään kehdannut kieltäytyä ja pahoittaa hänen mieltään, kun sankari niin tuputti sitä kakkua.

Hyi hitto, meinasi yrjö tulla kylään, kun otin ekan lusikallisen sitä kakkua.. Pohja oli vetinen kuin mikä (ylikostutettu ja sekaan oli lätkäisty jäisiä vadelmia, jotka olivat sulaessaan kostuttaneet pohjaa lisää) ja siihen oli tungettu KOOKOSTA (jos mä jotain inhoan ylikaiken ruuassa, niin se on just kookos). Ja sitä kookosta oli kermavaahdossa ja siellä sisälläkin, voi elämä. Pakko oli syödä lautanen tyhjäksi, kun ei kehdannut jättääkään.

Mitä ideaa on tunkea sitä kookosta täytekakkuun? Tämä ei ollut eka kerta eikä todellakaan vika(kaan) kerta). Mun mielestä kookos ei kyllä sovi kakkuun, ei sitten mitenkään.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli koko päivä pilalla, kun olivat pilanneet kakun kahvilla. Pakko sitä oli syödä kun oli hääpäivä, mutta kamalan makuista. Mansikat päällä oli hyviä, mutta se kahvi, voi jeesus...

Vierailija
62/76 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sen osaa tehdä, ja ehdottomasti vesi kiehuvana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä pakko sitä kakkua on syödä, jos ei tykkää. Minä teen yleensä marsipaanipäällysteisiin kakkuihin kreemin koska se kakku säilyy silloin paremmin, ja laitanpa vielä vadelmahilloa väliin, jos en ole raaskinut ostaa kallista vadelmasosetta. Moni on kehunut mutta varmaan monen muun mielestä liian raskasta ja makeaa ja jonkun mielestä jopa HYI SAATANA :).

Vierailija
64/76 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen on täytynyt olla raastava ja traumaattinen. Veistisi sekava tyyli kertoo sen. Mutta. Osaamattomuutta tuossa oli vain pohjan ylikasteleminen ja jäisten vadelmien käyttö. Kookoksen käyttö on makuasia, ei osaamattomuutta. En itsekään pidä kookoksesta (paitsi kookosmaidosta ruuassa), mutta jos kakkuleipuri ja tässä tapauksessa päivänsankari haluaa ilahduttaa muita omalla herkullaan, niin se pitää vain kestää. Tai sitten hienovaraisesti jättää syömättä.

Vierailija
65/76 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää tarkasti sillä ohjeella niin saatte erittäin hyvän kakun. Myös niiden mielestä, jotka inhoavat puolukoita. Siinä on riittävästi makeutta taittamaan puolukan kirpeys, ja puolukka taas raikastaa sen muun makeuden. Pohja on maustettu inkiväärillä ja neilikalla, tosi hyvä! Ja päällisen kermavaahto on terästetty tuorejuustolla ja tuoreella inkiväärillä. Suosittelen!

Vierailija
66/76 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa suurin osa itseänne peilistä ja puristelkaa läskejänne. Jos silmänne kieltäytyvät näkemästä ylipainoa, niin ottakaa mittanauha ja verratkaa omia mittojanne terveen ihmisen mittoihin. Vaakahan valehtelee lihavan mielestä aina. Painoindexin normaalin yläraja on liian korkea. Silloinkin on jo hyvinkin pyylevä pullapeppumasupaksureisi.

Vierailija
67/76 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, se oli ihan kuiva! Ja välissä ei ollut kuin persikka palasia. Siis ei mitään muuta. Ja tietenkin kermavaahto päällä.

Muuten sitten, joskus on tullut vastaan todella makeita kakkuja. Niitä ei voi syödä kuin pikkuisen palan.

Vierailija
68/76 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, se oli ihan kuiva! Ja välissä ei ollut kuin persikka palasia. Siis ei mitään muuta. Ja tietenkin kermavaahto päällä.

Muuten sitten, joskus on tullut vastaan todella makeita kakkuja. Niitä ei voi syödä kuin pikkuisen palan.

Vierailija
69/76 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikkakakun voittanutta =) kostutetaan spritellä, väliin tuoreita mansikan viipaleita, flora vanillaa vaahdotettuna. Päälle kermaa ja tuoreita mansikoita. Yksinkertainen ja hyvä.

Vierailija
70/76 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syönkin pahaa täytekakkua (kaikki täytekakut on mielestäni pahoja), nieleskelen ja unohdan sitten koko asian. En todellakaan jaksa jäädä päässäni jauhamaan miksi toinen teki sitä ja tätä ja miksi pitä syödä pahaa kakkua. Eihän tässä maailmassa kohta uskalla tehdä mitään, jos ihmiset on näin tuomitsevia ja arvostelevia.

Vierailija
71/76 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kookoshiutaleita käytetään korppujauhon korvikkeena gluteenittoman sokerikakkupohjan leivonnassa. Mielestäni sopii tosi hyvin. Toki täytteiden pitää olla kookokseen sopivia sitten. Esim. suklaa sopii siihen aina.

Minäkään en ole pahaa itsetehtyä täytekakkua maistanut muuten kuin kerran, kun oli rutikuivaa. Leipomon kakuista sen sijaan en kauheasti pidä, sillä ne ovat juuri sellaisia liian kuivia ja pelkällä hillolla täytettyjä. Ehkä tokana päivänä nekin menevät, kun kakku on yön yli imenyt kosteutta.

Vierailija
72/76 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mistä av-mamma ei pidä on paskaa.

Kuka oikeesti jaksaa valittaa jostain täytekakusta. KAKUSTA? Voi jeesus mitä säälittävää volinaa.

Elämä on kakkuja täynnä, samoin pullaa, keksiä, piirakkaa, torttua jne. Ihan niin paljon tai vähän kuin kukin itse haluaa. Tehkää itse, jos muiden tekemä ei kelpaa.

Niin haasua.

Vierailija
73/76 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku tuo 60v päiviensä kunniaksi kakun, ja sen ällöttävyyttä sitten vaahdotaan täällä?? Kyllä taas on moukkamaista. Hyvää synttäriä vaan sille tädille. Mielipiteitä ja makuja saa olla, mutta ihmeellinen asia miten täytekakut herättää tämmösiä tunteita. Päällimmäinen tunne pitäisi olla että olipa ystävällistä että ajattelit meitä ja toit tarjoomuksen. Mitä väliä ettei se ollut sun mielestä täydellistä?

Vierailija
74/76 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, liikaa kostutetut kakut on kyllä kamalia ja lakkahillo on AIVAN HIRVEÄÄ minkä tahansa kakun välissä. Ihan liian kitkerää (maut eivät ole tasapainossa) ja kuin pureskelisi pieniä kiviä.

Mutta kaikista kamalin on yksinkertaisesti kreemi! Kuka piru oikeasti tykkää kreemistä kakussaan? Mautonta, vetisen ja eltaantuneen pahvimössön makuista. Joo saa nättejä koristeluja kun kreemi pysyy paremmin muodossaan kuin pelkkä kerma, mutta maistuu ihan hirveän lattealta. Rakastan kermavaahtoa, siksi kreemimössö vituttaa entistä enemmän.

Vierailija
75/76 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aina lasten synttärien kohokohta, kun saan leipoa kermakakun. Laitan tosi tosi paljon kermaa, joukkoon tulee myös rahkaa, ja päälle sitten koristeeksi erilaisia suklaanappeja tai karkkeja. Lapset rakastavat kakkuja ja toivovat etukäteen tietynlaisia koristeita. Sukulaisetkin on syöneet kakkuja eivätkä ole ainakaan minulle niitä haukkuneet.

Vierailija
76/76 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maku asioista ei voi kiistellä. . ite olen tehnyt monta kakkua ja kaikki ovat onnistuneet ja hyvän  makuisia.

Joten mielestäni viestin aloittaja voi alkaa tekemään itse kakkuja, niin saa mieleisensä makuisia kakkuja.

Korostan mun  mielestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi