Masennuksesta
Miten reagoidaan, kun äiti puhuu lääkärillä masennuksesta. Onko mitenkään mahdollista, että lääkäri voisi ottaa yhteyttä sossuun. Olen siis yhden lapsen yh. ja ajoittain masennukseen taipuva. Ajatus on varmaan tosi typerä, mutta pelkään, etten voi puhua asioistani kellekään. Takana on aika rankka ero ja arki on aikamoista selviytymistä taloudellisten vaikeuksien vuoksi. Lapsesta pidän aina hyvää huolta, samoin lapsen isä.
Kommentit (4)
Olen kuullutkin tästä neuvolan menettelystä, että ei ole aina ihan toimivaa.
Mietin samoja juttuja, tosin olen avautunut asioistani mm. siskolleni. Päätettiin hänen kanssaan juuri, että otan yhteyttä lääkäriin tällä viikolla.
Mietin myös tuota, että entäs jos lääkärissä käynti laittaa esim sossun ihmiset liikkeelle, välillä ainoa asia miksi jaksan nousta sängystä aamulla, on lapseni. Joten sitä en kestä, jos lapseni "viedään pois minulta" tai ylipäätään meidän elämää aletaan tarkkailemaan..
Pidän lapsesta hyvää huolta, ja rahahuoliakaan ei oikeastaan ole.
Terkkuja siskolleni, jos tunnistit!
eipä ole sossut vielä kopistellu ovia vaikka minä 4 lapsen äiti nuorimman lapsen jälkeen masennukseen sairastuin.
Sieltä ohjattiin lääkärille (neuvola) ja sitä kautta pääsin keskustelemaan psyk.sairaanhoitajan kanssa, sain lääkkeet jne..
Lääkäriä sitoo vaitiolovelvollisuus. Lääkäri ei muutenkaan ole tekemisissä sosiaaliviranomaisten kanssa ellei lasta tutkittaessa ole syytä epäillä että tätä pahoinpidellään.
Voit puhua lääkärillesi aivan vapaasti, ja hakea häneltä apua.
Neuvolassa sen sijaan en ottaisi asiaa puheeksi, sieltä tarjottava "apu" johtaa ´sosilaaiviranomaisten seurantaan.