Miksi, voi miksi ihmiset eivät osaa tehdä TÄYTEKAKKUJA kunnolla? Ov
Tänään yksi kaveri "toi" (itse asiassa oli tilannut) synttärikakun harkkoihin, kun hän täytti viikonloppuna 60v.
Mä en ole mikään kakku fani ja syönkin täyskäriä pakon edestä (=kerran parissa vuodessa) enkä nytkään kehdannut kieltäytyä ja pahoittaa hänen mieltään, kun sankari niin tuputti sitä kakkua.
Hyi hitto, meinasi yrjö tulla kylään, kun otin ekan lusikallisen sitä kakkua.. Pohja oli vetinen kuin mikä (ylikostutettu ja sekaan oli lätkäisty jäisiä vadelmia, jotka olivat sulaessaan kostuttaneet pohjaa lisää) ja siihen oli tungettu KOOKOSTA (jos mä jotain inhoan ylikaiken ruuassa, niin se on just kookos). Ja sitä kookosta oli kermavaahdossa ja siellä sisälläkin, voi elämä. Pakko oli syödä lautanen tyhjäksi, kun ei kehdannut jättääkään.
Mitä ideaa on tunkea sitä kookosta täytekakkuun? Tämä ei ollut eka kerta eikä todellakaan vika(kaan) kerta). Mun mielestä kookos ei kyllä sovi kakkuun, ei sitten mitenkään.
Kommentit (76)
Jos pari kertaa vuodessa syöt, ehkä kestät.
että kauheinta on nälänhätä. Jotkun sitten eivät osaa olla kiitollisia mistään.
-hilloa
-liiallistä märkyyttä (ei liian kuivakaan ole hyvä, mutta parempi)
-karkkeja
-kreemiä (hyi stana)
-liivatetta (inhoan sen ulkonäköä ja koostumusta, jätän liivatteet aina syömättä).
Tykkään täytekakussa
-marja- ja hedelmäsoseista (HUOM! ei hilloista!). Myös banaani ja mansikat käy ;)
-kinuski ja suklaa
50-50-maitorahka-kermavaahto-seoksella ja kostutan hiukan laimennetulla sitruunamehulla (tuorepuristetulla). Täytteenä käytän lisäksi yleensä marjoja tai vauvojen makeuttamattomia hedelmäsoseita, joskus banaania. Päälle sitten laitan rahkatonta kermavaahtoa ja koristelen yleensä marjoilla. Henkkoht vihaan ällömakeita kakkuja, ja mun kakkuja on kyllä yleensä kehuttu raikkaiksi ja santsattukin - vaikka saattavathan nuo toki kohteliaisuudesta valehdellakin ;)
asioista on liivate! Laatta lentää kuin ajattelinkin.
että antaa jonkun yksittäisen ainesosan kuten kookoksen täytekakussa pilata päivänsä?
on ällöttäviä pieniä paloja, jotka jää pyörimään suuhun. Siksi.
Siitä on niin vaikea tehdä sellainen, että se ei olisi ällömakea. Ainakaan ne emännät joiden kinuskikakkua olen syönyt, eivät ole siinä onnistuneet. Yleensä kinuskikakut ovat myös kuivia ja mauttomia, eivätkä siis edes varsinaisia täytekakkuja ollenkaan.
ja kuka haluaa vadelman'kiviä' pureskella kakussa?
Meillä kakkuun tulee sokeroimaton rahka-kermaseos, persikkaa, ananasta jne raikasta eikä liian makeaa.
Ja kosteutta pitää olla sopivasti, mutta liian vähän on mielestäni pahempi kuin himppusen liikaa.
kokeillut vauvojen hedelmäsoseita täytteenä? Minä korvaan aina hillot niillä; tulee ihanan raikas lopputulos.
Banaani on paras täyte mansikkahillo ja vadelmahillo taas eivät tosiankaan kuulu täytekakun väliin, liian ällömakeeta. Kermat päällä - yääääks!
tehosekoittimessa purkkipäärynöitä. Ensin tietysti kostutan niiden liemellä sen kakun. sitten pari purkkia niitä väliin.
Meille ei ananas sovi, eikä banaani. Hilloista taas ei perusteta. PÄärynä on hyvää koska se on aika miedon makuista.
liivatteen käyttäjät mitä se liivate on? Nahkaa, luita, suolia, jänteitä nam nam...
yäk yäk yäk. Persikkaa sisältävät kakut ovat ihan järkyttävän pahoja, ja samoin ananasta sisältävät. Varsinkin, jos ne on tehty tölkki-hedelmistä.
Tässä paras kakkuohje: tee itse pohja. Kostuta sopivasti. Pistä väliin tuoreita marjoja ja päälle kermavaahtoa. Koristeeksi riittää vaikkapa jokin koriste, jota ei ole tarkoitus syödä, esim. värillisestä marsipaanista muotoiltu tilanteeseen sopiva juttu. Simppeliä.
Vauvojen hedelmäsosekakut voi jättää vauvoille. Mautonta paskaa.
Enkä sitten sitä suostunut syömään. Aikuisena selvisi syy inhooni. Äiti kostutti kakun aina MAIDOLLA. Arvatkaapa kuinka herkullista oli syödä kakkua, joka maistui happamalta maidolta. Nyt kun itse osaa leipoa, niin ongelma on poissa.
Liivatteen voi korvata hillosokerilla, jos on tarkoitus antaa marjoille "kiille" päälle.
Liivate toimii paremmin asioissa, joissa sitä oikeasti tarvitaan, esim. hyydykkeissä ja juustokakuissa.
Kokeilin sattumalta tällaista erikoiselta kuulostavaa reseptiä, ja toimi:
itse tehty kakkupohja, kostutus appelsiinimehulla. Väliin mustaherukkahilloa (!). Päälle kermavaahto-vaniljarahkakuorrute. Käsittämättömän hyvä, ei liian makea lopputulos!
että kermakakut pierettää ihan kauheesti. Kun harva emäntä hiffaa ostaa laktoositonta kermaa, vaan ostavat ihan tavallista tai vähälaktoosista, mikä on ihan sama asia kuin tavallinen kerma. Lakkahillo täytteenä on ihan kamalan kitkerää, jäis kyllä mulla tuolla yhdistelmällä syömättä. Vielä liivatetta päällä. Mahtaa teillä olla oikein jono vessaan kun porukka kiskoo tommoista vatsansekoittajaa. Mitä laitat pääruoaksi, hernekeittoa ?!