ETSIN fiksuja, sanavalmiita rokotusKRITTISIÄ äitejä
Hgin seudulta.
Meille on rokotuskeskustelu perhekahvilassa. Paikalle on saapumassa rokotustutkija, 3 lapsen isä kertomaan viisaita äideille näin influenssarokotusten alkaessa.
Olisitko valmis tulemaan paikalle ja virittämään fiksua keskustelua aiheen tiimoilta?
Kommentit (797)
leivissä - tiedotus uusista rokotteista ei perustu näyttöön
http://www.rokotusinfo.fi/yhd/tiedotteet/tiedote_080928_html
Sanot suoraan, että;"Ulkoistan vastuun kolmannelle osapuolelle, sillä minulla ei ole aikaa ja energiaa perehtyä riittävästi tutkimusaineistoon. Enkä tunne sille tarvetta, sillä se tehdään puolestani aivan luotettavien tahojen toimesta. En edelleekään usko salaliittoihin."
Aloitin itse hoitoalan työt kotisairaanhoidossa lähihoitajana. Törmäsin sinunlaisiin terkkareihin, jotka eivät osanneet vastata esittämiini kysymyksiin, koska ne kuuluivat heidän mielestään lääkäreille. Minun olisi pitänyt siis pysyä lestissäni ja tyytyä tuohon.
En tyytynyt!
Potilasjärjestö ;)
kuuluuhan siihen ainakin se setä ja sit ainakin se yksi täti.
olisi arvannut saavani aikaan näinkin laajaa kiinnostusta. Aihe on todella vaikea, mikä näkyy näistäkin viesteistä. Tunteet ovat monella pinnassa ja se vaikuttaa rationaalisuuteen. Kun väittely siirtyy itse asiasta henkilökohtaisuuksiin, niin silloin peli on jo menetetty. Kukaan ei saa sellaisesta mitään lisäarvoa mielipiteensä tueksi.
Itselläni on pieni vauva ja uutiset rokottamatta jättämisestä ja altistumisesta kuolemanvakavalle sairaudelle ei ole mikään kevyt asia minulle. Ikävä kyllä ulkomailta kantautuu aina vain enemmän myös tietoja vauvojen kuolemantapauksista, jotka liittyvät rokotuksiin.
Olemme valtavan tietotulvan keskellä. Jokainen hoitoalan ihminen myös tietää, miten ihmiskeho rappeutuu koko ajan. Vaikka eliniän odote kasvaa koko ajan, niin erilaiset sairaudet lisääntyvät samoiten. Itse olen terveydenhuoltoalalla ja nähnyt valtavan muutoksen huonompaan 10 vuoden aikana.
Olen miettinyt uudestaan syytä aloitukseeni. Kyse on perhekahvilassa tapahtuva tilaisuus ja mukana on äitejä pienine lapsineen. Onko juuri tämä tilaisuus oikea paikka kyseenalaistaa vallitsevia rokotusnormeja? Tilaisuus saattaisi hyvinkin kääntyä ikäväksi, samoin kuin keskustelu täällä paikkapaikoin. Itse en halua aiheuttaa ahdistusta lapsille, saati johdatella vanhempia ratkaisuihin, jotka perustuisivat muuhun, kuin jokaisen omaan tarkkaan harkintaan.
Olen viitannut Mendelshonin kirjaan. Kirjoitin kiinnostukseni syventyneen näihin asioihin kirjan pohjalta. Ainoastaan muut kirjan lukeneet voivat kritisoida johtopäätelmiäni. Tämä aikansa yksi johtavista lastenlääkäreistä on ollut monessa asiassa mielipiteineen aikaansa edellä ja tottakai esittänyt näkemyksiä, joiden syitä itsekään en ymmärrä, kuten sydämen ohitusleikkaukset. En ole tutustunut hänen karriääriinsä muulta osin, kuin kirjan kautta, jossa puhutaan vain ja ainoastaan lasten sairauksista vastasyntyneestä murrosikään asti. Muihin hänen mielipiteisiinsä en ota mitään kantaa.
Huomaan samanlaista ehdottomuutta rokotuskantojen molemmilla puolilla ja se on hyvä asia. Mitä hankalampi ihminen, sitä suurempi voitto, jos toisen saisi edes kunnioittamaan sitä valinnanvapautta, joka meillä vielä on tämän rokotusasian suhteen.
Itse haluan turvallisempia rokotteita ja läpinäkyvämpää tietoa. Jos tämä joskus toteutuu, minustakin tulee taas rokotusmyönteinen.
Rokotuskriittisyydessä ei saa olla kyse anarkiasta, tai ymmärtämättömyydestä, tai tosiasioiden kieltämisestä. Jokainen tuntemani rokotuskriittinen ihminen on huolissaan ensinnäkin kehittymättömän lapsen terveydestä että tavallisen ihmisen oikeudesta saada rehellistä tietoa hänen terveyttään koskevissa asioissa.
Kuten jo aiemmin mainittiin, niin tulevassa Vauva lehdessä on rokottamattomuudesta artikkeli. Odotan kiinnostuneena lehden antia. Tästä aiheesta täytyy osata puhua, kuin ihminen ihmiselle. Rokotteet eivät ole tabu!
ap
En tyytynyt!
sen sijaan että hämmentää ja pelottelee ihmisiä koluttuaan jotain maallikoiden kasaan kokoamia saitteja tai vielä pahempaa, ihmisten hyväuskoisuudella rahastavien rahasampoja. Oikeasti on melkoisen ironista, että rokotusvastaiset syyttävät hallituksia ja tiedeyhteisöä ja rokotusyrityksiä rahanansaitsemista, mutta sitten kun menee heidän muka kriittisille sivuilleen, siellä sitä miljoonien tahkoamista voi seurata ihan suoraan nenän edessä!! Osta Neitsytkrilliöljyä, 99,99999% pelastus syövältä!!
Sanot suoraan, että;"Ulkoistan vastuun kolmannelle osapuolelle, sillä minulla ei ole aikaa ja energiaa perehtyä riittävästi tutkimusaineistoon. Enkä tunne sille tarvetta, sillä se tehdään puolestani aivan luotettavien tahojen toimesta. En edelleekään usko salaliittoihin."
Aloitin itse hoitoalan työt kotisairaanhoidossa lähihoitajana. Törmäsin sinunlaisiin terkkareihin, jotka eivät osanneet vastata esittämiini kysymyksiin, koska ne kuuluivat heidän mielestään lääkäreille. Minun olisi pitänyt siis pysyä lestissäni ja tyytyä tuohon.
En tyytynyt!
Mihin kysymyksiin ei osattu vastata? Jos minulta joku lähihoitaja kysyy jotain, mihin en osaa vastata, otan selvää mikäli minun kuuluu asia tietää työssäni. Mikäli ei kuulu eikä kinnosta, ohjaan kysymään muualta esim. lääkäriltä jos se kuuluu lääkärin tietää.
Minun on mahdotonta tietää samoja asioita kuin lääkäri, sillä koulutukseni kesti hieman vähemmän aikaa kuin lääkärin koulutus. Minulla ei ole myöskään mitään tarvetta tulla lääkäriksi.
Minun on myöskin mahdotonta tutustua tutkimuksiin samalla intensiteetillä, kuin THL:n tutkijat, jotka saavat palkkaa siitä että perehtyvät niihin.
t. th
Jokainen rokote käy labratestien ja eläinkokeiden jälkeen kolme eri testausvaihetta läpi. Näissä tutkimuksissa rokotetta testataan kymmenillä tuhan silla ihmisillä ja niiden teho ja turvallisuusprofiili selvitetään. Mikäli rokote todetaan tehokkaaksi ja turvalliseksi, viranomaiset saattavat myöntää sille myyntiluvan.
Alla oleva lähdelista on jokseenkin huvittava. Julkaisut 60- ja 70- luvuilta... heh.
mahdollisista letaaleista vaikutuksista? EI ja miksi ei, todella odotan jonkun viisaan nyt vastaavan tähän. Rokotuksia annettu kuitenkin jo 50 vuotta.
Ai niin, olihan niitä
Vaccines and Immunization References and Research Citations Vaccines Have Been Linked to Leukemias and Lymphomas:
Bichel, “Post-vaccinial Lymphadenitis Developing into Hodgkin’s Disease”, Acta Med Scand, 1976, Vol 199, p523-525.
Stewart, AM, et al, “Aetiology of Childhood Leukaemia”, Lancet, 16 Oct, 1965, 2:789-790. [Listed under Vaccine Adverse Reactions.]
Glathe, H et al, “Evidence of Tumorigenic Activity of Candidate Cell Substrate in Vaccine Production by the Use of Anti-Lymphocyte Serum”, Development Biol Std, 1977, 34:145-148.
Bolognesi, DP, “Potential Leukemia Virus Subunit Vaccines: Discussion”, Can Research, Feb 1976, 36(2 pt 2):655-656.
Colon, VF, et al, “Vaccinia Necrosum as a Clue to Lymphatic Lymphoma”, Geriatrics, Dec 1968, 23:81-82.
Park-Dincsoy, H et al, “Lymphoid Depletion in a case of Vaccinia Gangrenosa”, Laval Med, Jan 1968, 39:24-26.
Hugoson, G et al, “The Occurrence of Bovine Leukosis Following the Introduction of Babesiosis Vaccination”, Bibl Haemat, 1968, 30:157-161.
Hartstock, , “”Post-vaccinial Lymphadenitis: Hyperplasia of Lymphoid Tissue That Simulates Malignant Lymphomas”, Apr 1968, Cancer, 21(4):632-649.
Allerberger, F, “An Outbreak of Suppurative Lymphadenitis Connected with BCG Vaccination in Austria- 1990/1991,” Am Rev Respir Disorder, Aug 1991, 144(2) 469.
mutta, voi voi, eihän nämä tänä päivänä ole luotettavia! Miksi vastaavia tuoreempia tutkimuksia ei ole?
Ihan vallan lähihoitaja! Enpä jostain syystä yllättynyt! Harvassa ammattiryhmässä on niin paljon hemmetin "pätevää" porukkaa niin lyhyellä koulutuksella! :D Suosittelisin kyllä sinuakin pysymään lestissäsi.
Tämä aikansa yksi johtavista lastenlääkäreistä
voi kadottaa marmorikuulansa. Hän on mm. kirjoittanut teoksen Male Practice: How Doctors Manipulate Women ja on sitä mieltä että suurin vaara amerikkalaisten naisten terveydelle ovat heidän lääkärinsä sovinistisine ja naista alentavine toimenpiteineen. En tiedä sinusta, mutta ei tämä nyt minusta ihan hirveän vakuuttavalta kuulosta.
Mutta en tiedä miten saisin sinuun yhteyden? Twitteriä en osaa käyttää lainkaan, eikä tänne voi laittaa yhteystietoja (itsellänikin on maili vain omalla nimelläni).
Olisi kyllä hienoa vaihtaa kanssasi muutamia ajatuksia ihan toisaallakin.
t. 111
ottako mitää influenssa-rokotuksia. Mä otin sen pandemrix rokotteen viime marraskuussa ja nyt puolivuotiaalla lapsellamme on huomattu eräs raskauden aikana tullut kehityshäiriö joka vaatii sairaalahoitoa ja loppuelämän joutuu tän vaivan kanssa elämään. Ja tämä on aivan uusi juttu jotka erikoislääkäritkään eivät ole nähneet vauvalla/lapsella eikä mitään selitystä voida löytää, muuta kuin ehkäse rokote.
täällä voi väittää mitä tahansa,vaikka että sikapiikki kasvatti lapselle kärsän.
Ei voi muuta sanoa.
Tsemppiä ja voimia ap:lle, uskalla uskoa asiaasi!
t. 111
En tyytynyt!
ja ala antaa neuvoja asioista joista ei tiedä riittävästi. On ammattitaitoa ohjata potilas lääkärin pakeille, eikä antaa mitään mutuneuvoja. Vai kuvitteletko sinä lähihoitajana osaavasi terveydenhoitajan tai jopa lääkärin hommat?
Minä luotan tieteeseen ja tuhansiin tutkimuksiin ja valitsen siksi sen pienemmän riskin lapselleni: rokotuksen.
ottako mitää influenssa-rokotuksia. Mä otin sen pandemrix rokotteen viime marraskuussa ja nyt puolivuotiaalla lapsellamme on huomattu eräs raskauden aikana tullut kehityshäiriö joka vaatii sairaalahoitoa ja loppuelämän joutuu tän vaivan kanssa elämään. Ja tämä on aivan uusi juttu jotka erikoislääkäritkään eivät ole nähneet vauvalla/lapsella eikä mitään selitystä voida löytää, muuta kuin ehkäse rokote.
täällä voi väittää mitä tahansa,vaikka että sikapiikki kasvatti lapselle kärsän.
Ei voi muuta sanoa. Tsemppiä ja voimia ap:lle, uskalla uskoa asiaasi! t. 111
Siis mieshän on KUOLLUT yli 20 vuotta sitten!! Siis eikö nyt 20 vuodessa ole aika paljon vettä virrannut vaikka Mendelsohn olisi aikanaan ollut minkälainen guru?
että lapsella on jokin kehityshäiriö/ mutaatio ja papereihin olisi merkitty että mahdollisesti pandemrix rokotteen aiheuttama, tätä en kyllä usko ennen kuin moisen dokumentin livenä näen. On paljon kehityshäiriöitä ja mutaatioita joiden syytä ei todellakaan tiedetä, eikä papereihin kirjoitella silloin mitään mahdollisesti johtuu siitä ja siitä. Esim. monen kohtukuolemankin syy jää epäselväksi.
Onkin niin vaikeaa, ellei mahdotonta, saada fakta-tietoa! Millä osoitatte syy-yhteyden varmaksi esimerkiksi tälläisen asian kohdalla, kun niin moni muukin asia voi olla mukana vaikuttamassa? Silti rokote sisältää aina elimistölle vieraita, sinne kuulumattomia, ainesosia - se on elimistölle suoranainen myrkky. Miksi meidät on kaikki varustettu erilaisilla terveydentiloilla? Siinä missä jonkun toisen elimistö kestää melkein mitä vaan, jonkun toisen terveys saa kolauksen vähemmästä. Pienestä vauvasta me emme voi kukaan tietää, että miten juuri sen kyseisin ihmisen terveys kestää ja elimistö reagoi.
Ehkä tässä on kyse sitkeistä mielikuvista; halutaan vain mieltää lääkeaine ja rokote terveysvaikutteisiksi, hyvää tekeviksi tuotteiksi? Eikä tämän mielikuvan taakse nähdä koko totuutta?
t. 111
Ei voi muuta sanoa.
Tsemppiä ja voimia ap:lle, uskalla uskoa asiaasi!
t. 111
kasvoi kärsä viikko siitä kun sai sikapiikin?
Sinä vaadit meitä suhtautumaan kriittisesti asioihin. Miksi meidän kuitenkin pitää uskoa kritiikittä se mikä tukee sinun mielipiteitäsi? Aika jännää kriittisyyttä, muuta ei voi sanoa. Ikävä kyllä tuollainen "kriittisyys" vie pohjaa hyvältä asialta, saa sinut näyttämään fanaattiselta ja jopa pelleltä.
Kyse on juuri nimenomaan uskosta. : )
Ja siitä, miten vaikeaa on tällä alalla tuottaa absoluuttista totuutta? Tietoa, joka kestää aikaa, eikä enää muutu.
t. 111
Onkin niin vaikeaa, ellei mahdotonta, saada fakta-tietoa! Millä osoitatte syy-yhteyden varmaksi esimerkiksi tälläisen asian kohdalla, kun niin moni muukin asia voi olla mukana vaikuttamassa?
Mutta esim. tuhkarokon haitat tiedetään 100% VARMASTI, ja ne ovat aika karmivia, joten siksi valitsemme rokotuksen.
Tottakai tiedän, että rokotuksiin saattaa liittyä kaikenlaista hämärää, niistä saattaa seurata ikäviä ongelmia ja että ne ovat valtava, maailmanlaajuinen bisnes.
Se vaan on niin, että se rokottamattomuus on tuosta kaikesta huolimatta TODISTETUSTI vaarallinen vaihtoehto, joten valitsen silti rokotukset.
Eivät ihmiset ole tyhmiä, kyllä rokotuksien mahdolliset haitat ovat useimmilla tiedossa. Fiksu ihminen valitsee silti aina sen pienemmän pahan.
että lapsella on jokin kehityshäiriö/ mutaatio ja papereihin olisi merkitty että mahdollisesti pandemrix rokotteen aiheuttama, tätä en kyllä usko ennen kuin moisen dokumentin livenä näen. On paljon kehityshäiriöitä ja mutaatioita joiden syytä ei todellakaan tiedetä, eikä papereihin kirjoitella silloin mitään mahdollisesti johtuu siitä ja siitä. Esim. monen kohtukuolemankin syy jää epäselväksi.
Onkin niin vaikeaa, ellei mahdotonta, saada fakta-tietoa! Millä osoitatte syy-yhteyden varmaksi esimerkiksi tälläisen asian kohdalla, kun niin moni muukin asia voi olla mukana vaikuttamassa? Silti rokote sisältää aina elimistölle vieraita, sinne kuulumattomia, ainesosia - se on elimistölle suoranainen myrkky. Miksi meidät on kaikki varustettu erilaisilla terveydentiloilla? Siinä missä jonkun toisen elimistö kestää melkein mitä vaan, jonkun toisen terveys saa kolauksen vähemmästä. Pienestä vauvasta me emme voi kukaan tietää, että miten juuri sen kyseisin ihmisen terveys kestää ja elimistö reagoi. Ehkä tässä on kyse sitkeistä mielikuvista; halutaan vain mieltää lääkeaine ja rokote terveysvaikutteisiksi, hyvää tekeviksi tuotteiksi? Eikä tämän mielikuvan taakse nähdä koko totuutta? t. 111
Itse olen jo kerran vaihtanut alaa, jonka käytäntöjä en voinut hyväksyä. Tällä uudella valitsemallani alalla ymmärrän ja hyväksyn ohjeet joiden mukaan toimin työssäni.
Ulkoistan vastuun kolmannelle osapuolelle, sillä minulla ei ole aikaa ja energiaa perehtyä riittävästi tutkimusaineistoon. Enkä tunne sille tarvetta, sillä se tehdään puolestani aivan luotettavien tahojen toimesta. En edelleekään usko salaliittoihin.
Tiedän, että absoluuttista totuutta ei useinkaan ole olemassa. En vain käsitä miksi pitäisi jättää parhaan saatavissa olevan tiedon varassa olevat ohjeet noudattamatta. Mikäli olisi pientäkään näyttöä esim. rokotteiden aiheuttamien haittojen ylittävän hyödyt, rokotusohjelmaa punnittaisiin uudelleen.
Oletko sitä mieltä, että ei tehdä nyt mitään tautien ehkäisemiseksi ja palataan aikaan 50v sitten, koska uutta tietoa mahdollisesti saadaan joskus tulevaisuudessa? Useimpia rokotuskriittisten argumentteja vastaan on sitä paitsi niin luotettavaa näyttöä, että epäilenpä ettei sitä saada kumottua, vaikka jotkut yksittäiset vastarannan kiisket kuinka yrittäisivät.
t. th