ETSIN fiksuja, sanavalmiita rokotusKRITTISIÄ äitejä
Hgin seudulta.
Meille on rokotuskeskustelu perhekahvilassa. Paikalle on saapumassa rokotustutkija, 3 lapsen isä kertomaan viisaita äideille näin influenssarokotusten alkaessa.
Olisitko valmis tulemaan paikalle ja virittämään fiksua keskustelua aiheen tiimoilta?
Kommentit (797)
Tunteiden purkaminen on näkynyt ikäänkuin jonkinlaisena hätähuutona,"minunko turvallisuuteni ei olisikaan niin itsestään selviö tavoite yhteiskunnan puolelta",kysymyksenä.
Se mikä eniten joissakin ihmisessä herättää vastustusta saattaa olla juuri se kipukohta, joka yrittää tulla esille. Defenssit vain muuttavat sen ilmenemistä.
Ja huom. painotan sanoja j-o-i-s-s-a-k-i-n ja s-a-a-t-t-t-a-a.
ap
Rokotetutkimusten riittämättömyyttä on kritisoitu. Cochrane-verkoston rokotelinjan johtaja Tom Jefferson on todennut, että "tieto joka oli saatavilla lapsille rutiininomaisesti annettuista rokotuksista oli yksinkertaisesti riittämätöntä". Cochranen tutkimus MPR-rokotteesta totesi sen kuitenkin turvalliseksi.
Aren't we all surprised.
Minä puolestani haluaisin kiittää sinua ap siitä, että olet tehnyt kaikille harvinaisen selväksi miten mahdotonta rokotuskriittisten on löytää edes jotain yksittäisiä todisteita siitä että rokottamisesta on haittaa, miten olemattomalla tiedon tasolla rokotuskriittinen operoi asioissa joissa on kyse ihmisten hengestä, miten noloihin lähteisiin rokotuskriittisten "kriittisyys" perustuu, miten sitä kriittisyyttä ei itse asiassa ole lankaan omien lähteiden suhteen ja miten myös rokotuskriittisyyden varjolla tehdään rahaa isossa mittakaavassa.
siitä minkälaisella asiantuntemuksella tätä antirokote-propagandaa tehdään.
Tässä kohdassa haluan sanoa, että mustamaalauksen ymmärrän kyseisen organisaation suhteen myös siinä mielessä, että organisaatio julkaisee erittäin epämiellyttävää tutkimusmateriaalia rokotteista, vastoin esim. yleistä opetettua linjaa, joka pitää pintansa yliopistomaailmassa, jossa mm. tutkimusrahoitus tulee...you get a point.
Organisaatio julkaisee surkeaa puppua. Siinä on ainoa syy sen kritiikkiin. Jos olisit oikeasti kriittinen ja vähän tutkisit itse lähteitäsi, löytäsit vertaisarvioijat repimästä hiuksiaan näitten organisaatiosi ns. tutkimusten äärellä. Johan tuo yksi kirjoittaja osoitti sulle linkittämäsi "tutkimuksen" puutteita.
muuta nyt ihan maallikkona, niin en ymmärrä miksi en rokottaisi tämän ketjun perusteella lapsiani melko turvalliseksi havaituilla rokotteilla :O?? Ainahan niihin riski liittyy, niin kuin kaikessa lääketieteessä leikkaukista lääkkeisiin. Eihän täysin turvallista olekaan, eikä tule! Jos vaihtoehtoina on jättää kokonaan rokottamatta ja siten altistaa vakavien sariauksien paluu tänne tai rokottaa pienillä riskeillä, niin tietysti valitsen jälkimmäisen...en tajua miksi pitäisi kieltäytyä?? Siis jonkin naurettavan kokoisen riskin takiako :O? Katson sen olevan kanslaisvelvollisuuteni ehkäistä noiden kauheiden tautien uudelleen puhekaminen. Anteeksi vain, minusta on näillä perusteilla joita tässä ketjussa on esitetty, todella väärin ihmiskuntaa kohtaan olla rokotuttamatta! Mutta mitäpä minä ymmärrän, ei-akateeminen juntti...
Maailmassa on annettu jo miljardeja rokoteannoksia. On se nyt kumma että pitää kivestä puristaa vettä löytääkseen edes jotain haittoja. Rokotteet on yksinkertaisesti niin moneen kertaan koeteltu, testattu ja tutkittu viimeisen 70+ vuoden aikana.
Mitä sinä tässä vaiheessa ajattelet tulevasta keskustelusta (minkä vuoksi aloituksesi alunperin laitoitkin)?
Koetko vielä haluavasi siihen tukea?
Tiedät kyllä, miten saat minuun yhteyden, jos niin haluat ;). Pallo on nyt sinulla.
t. 111
että tämän ketjun ap sekä tämä kommentoija numero 111 ovat löytäneet toisensa, teillä tosiaankin on paljon yhteistä. Kumpikaan teistä ei tosin täytä fiksun, sanavalmiin eikä todellakaan rokotusKRIITTISEN määritelmiä, kun on teidän kommenttejanne seurannut tässä ketjussa, mutta voitte kokoontua keskenään lukemaan Indian Timesia sekä tämän nyt jo kuuluisan tohtori Mercolan uusimpia aivoituksia ja kauhistella sitä kautta rokotusten vaaroja nyky-yhteiskunnassamme.
Se, että niin kovasti haluaa johonkin uskoa ja epätoivoisesti etsii mitä tahansa omaa kantaansa vähänkin tukevaa materiaalia internetin ihmeellisestä maailmasta, ei siinä ole mitään pahaa, toiset uskovat joulupukkiin, niin miksei sitten saisi uskoa ihmeelliseen tohtori Mercolaan? Internet yhdistää =)
mieshän promoaa omaa erialaista rokotusjärjestelmäänsä, joka tulee maksamaan vähän vajaa 2000 euroa per lapsi. Siitä voi jokainen laskea että mitä tää vaihtoehtoelämä tulisi maksamaan vaikka kolmilapsisessa perheessä. Että en nyt menis sanomaan että Halvorseenkaan ihan TÄYSIN ilman taloudellista intressiä operoi...
Ja idea on siis se, että lapsen kehittymätön puolustusjärjestelmä ei kestä monta tautia vastaan rokottamista yhdellä kertaa, joten rokotteet pitää antaa erikseen. Minusta tämä on hassua kahdesta näkökulmasta. Ensinnäkin siitä, että rokotteessa on antigeenejä suurin piirtein saman verran tai vähemmän kuin yhdessä hyttysenpistossa. Ja eikö se että rokotetaan joka tautia vastaan erikseen vaan lisää rokottamista mun maalaisjärjellä? Jos kerran lapsi ei kestä niitä rokottamisia muka muutenkaan?
Olen 54 v, kolmen lapsen äiti ja minulla on 5 lapsenlasta joista yhtäkään ei ole koskaan rokotettu. Kaikki voivat hyvin, tai oikeastaan todella hyvin, kun heitä vertaa rokottettuihin kavereihinsa.Terveydenhuoltoviranomaiset ovat harrastaneet juuri samanlaista pelottelua silloinkin, kun olin vuorossa päättää lasteni terveydestä ja rokottamisista. Miettikää te kaikki, joilla on nyt tehtävänä päätöksiä lastenne rokotusten suhteen, miksi yhtään euroa ei uhrata tutkimukselle, jossa selvitettäisiin eroja rokotetut / rokottamattomat lapset? Tutkimusaineistosta ei olisi puute, koska Suomessa on toiminut neuvolaverkosto 1940-luvulta alkaen. Miksi ne kansainväliset rokotteita valmistavat lääketehtaat eivät ole tällaisesta kiinnostuneita? Toinen kysymys pohdittavaksi on, miksi rokoteteollisuus tarvitsee syytesuojan? Minun lapseni ja lapsenapseni voivat erinomaisesti vaikka he ovat tekemisissä kavereidensa ja ystäviensä kanssa ja saavat viruksia sekä bakteereita aivan kuten hekin. Kun kävin nuorimman tyttäreni kanssa keskustelua 2009 sikaflunssarokotteesta jätin päätöksenteon hänelle omien lastensa rokottamisesta. Sain elokuussa 2010 häneltä viestin:" Kiitos äiti, että osasit perustella niin hyvin, miksi minun ei tarvitse olla huolissani lasteni rokotuksista.Nyt minun ei tarvitse pelätä narkolepsiaa, johon yksi pojan leikkitovereista sairastunut.Kiitoksia äiti vielä kerran, Katja."
Toivon, että mahdollisimman moni kuuntelisi näitä viisaita sanojasi, ja todella miettisi pointtejasi.
Kiitos sinulle, ja hyvää joulun odotusta. =)
t. 111
Minun lapseni ja lapsenapseni voivat erinomaisesti vaikka he ovat tekemisissä kavereidensa ja ystäviensä kanssa ja saavat viruksia sekä bakteereita aivan kuten hekin.
tasan niin kauan, kun muut rokottavat lapsensa ja pitävät vakavat taudit poissa.
Mun mielestä se kertoo jotakin vastapuolen älyllisestä tasosta,
että kopsasit tänne tuon Huldan ja nyt itket kun kukaan ei ota sua tosissaan ja väittää lähteitäsi pelleiksi =).
jotta löydetään -- tattadaa! Statiinit! Statiinien takia meidän on rokottamasta lakattava.
Lue ensin ajatuksella, kerron sitten lähteen. t. 111
ja enpä todellakaan ole yllättänyt että olette löytäneet oman kotimaisen Dr. Heikkilänne. Voihan sillä olla ihan hyvääkin asiaa, esim. tuo statiinitouhu ON epäilyttävää, mutta muutamia sen lausuntoja olen lukenut ja pyöritellyt silmiäni että just joo mitä potaskaa.
"Toiminnan läpinäkyvyyttä -> ei pimitetä kansalta sellaista tietoa, joka heille oikeutetusti kuuluu."
Eli mihin perustuu väitteesi että Suomessa meiltä pimitetään tietoa joka meille kuuluu ja mitä se tieto on? Onko sinulla siis hallussasi jotain tällaista "meiltä muilta pimitettyä tietoa" koskien rokotteiden vaaroja?
Ja pidätkö tosiaan linkittämiäsi amerikkalaisia tohtoreita luotettavina tässä asiassa ja jos niin miksi? Hekö toimivat mielestäsi pyytettömästi ja puolueettomasti, kertovat "totuutta" ja ovat edelläkävijöitä rokoteasioissa oman maineensa uhallakin? Heillä ei siis kenelläkään ole mielestäsi mitään taloudellisia vaikuttimia (esim. omien luontaistuotteidensa myynnin edistäminen) lausuntojensa taustalla?
Albumiinia löytyy ihmisen verestä paljon. Itse asiassa 60 % plasman proteiineista on albumiineja.
Alumiiniyhdisteistä lainaus wikipediasta: Ihminen saa ravinnosta noin 7 mg alumiinia vuorokaudessa, mutta siitä imeytyy vain kymmenesosa. Eliöt eivät tutkimusten mukaan tarvitse alumiinia, mutta siitä ei ole todettu olevan suurta haittaa. Tosin alumiini kertyy esimerkiksi luustoon, ja seurauksena voi olla osteomalasia eli luunpehmennystauti, jolloin luun mineralisoituminen vähenee.[2] Elintarvikkeissa käytetään alumiiniyhdisteitä lisä- ja apuaineina.
Väite : Formaldehydi aiheuttaa hengitystieärsytystä sekä astmaa ja on ilmeinen karsinogeeni eli syöpää aiheuttava aine.
Lähde : VTT - Terveen rakennuksen evoluutio. (http://www.vtt.fi/rte/fm/uutta/evoluutio.pdf).
Jostain syystä kyseinen linkki ei tuota tulosta, eikä haku VTT uudistuneilta sivuilta onnistunut löytämään kyseistä pdf.tiedostoa.
ap
sidekudoksesta eristetty proteiini. Sitä valmistetaan eläimen nahasta, luista ja jänteistä. Gelatiinia käytetään lukuisissa eri elintarvikkeissa, muun muassa lihahyytelöissä, konditoriatuotteissa, makeisissa, vanukkaissa ja kevytjugurteissa, kevytjäätelöissä ja mehujäissä, joissakin tilaviineissä kirkasteena, lääkkeissä ja lääkkeenomaisissa tuotteissa ja jopa valokuvapapereissa ja filmeissä. (1).
Kun Briteissä tuli julki Hullun lehmän tauti, alettiin lihatuotteita kontrolloida. Liivatetta sisältävien rokotteiden myynti jatkui normaalisti.
Lähde : Ekoisti - Vaaniiko hullu lehmä liivatteessa?. (http://www.yle.fi/ekoisti/ark99/16-04.htm
ja jälleen kerran, tiedostoa ei enää löydy.
ap
Itse olen tehnyt työtä sairaanhoidon puolella, enkä kokenut sitä loppujen lopuksi omakseni, halusin tehdä työtä terveyden edistämiseksi. En lähtenyt kuitenkaan opiskelemaan th:ksi, vaan tällä hetkellä uudelleenkouluttaudun sosiaalialalle.
Ehkä tätä ketjua voisi pitää eräänlaisena terveyden edistämisen puolustuspuheena. Tämä on jatkunut jo useamman päivän ja ihmiset ovat olleet tunteellakin mukana. Tunteiden purkaminen on näkynyt ikäänkuin jonkinlaisena hätähuutona,"minunko turvallisuuteni ei olisikaan niin itsestään selviö tavoite yhteiskunnan puolelta",kysymyksenä. Se kysymys vain peitetään yritykseen mustamaalata viestin tuoja. Ehkä tämä on jo liian runollista ja falskia, johtunee mieheni valmistamasta herkullisesta hirvimunakkaasta...:D
Kiitos jälleen kerran 111!