Näkevätkö lapseni henkiä vai mitä tämä on?
Rohkaistuin kirjoittamaan luettuani läpi tuon "suututtaa ja pelottaa" ketjun. Oma kantani henkimaailman olentoihin on melko epäilevä, mutta ajattelin kysellä yleistä mielipidettä täältä, koska mies ei moisille asioille korvaansa lotkauta:)
Meillä on hieman yli kaksivuotiaat kaksostytöt ja ulkoillessamma lähimetsässä he tuntuvat näkevän jotain mitä en itse näe. Lyhyesti selitettynä he saattavat osoittaa jonnekin ja sanoa esim. täti tai tyttö. Tätä on jatkunut puolisen vuotta, eikä sitä tapahdu päivittäin. Aluksi ajattelin, että lapsi muistaa nähneensä "tädin" tai "tytön" kävelemässä metsässä ja osoittaa kyseistä kohtaa, mutta nyt olen huomannut että he selvästi seuraavat katseellaan jotain ja reagoivat siihen. Se on myös mielestäni kummallista, että usein molemmat reagoivat samanaikaisesti. Tietysti voi olla että he eläytyvät toistensa leikkiin. He esimerkiksi saattavat nauraa ikäänkuin näkisivät edessään jotain hauskaa ja esimerkiksi tänään pyysin vilkuttamaan "tädille" ja ihan sinne suuntaan vilkuttivat jossa muka "tädin" näkivät.
Joskus he myös reagoivat pelokkaasti. Lähellämme on pieni joki ja siellä he usein osoittavat "tyttöä" ja haluavat sieltä (tietystä kohdasta) äkkiä pois. Viimeksi kysyin josko mentäisiin katsomaan missä "tyttö" on, mutta molemmat puistelivat päätään ja sanoivat ei. Eli onko tämä vain lasten mielikuvitusta?, oma järki sanoo että näin varmasti on. Olisi kiva kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko tämä yleistäkin näin pienillä. Olen myös miettinyt, että kannattaisiko olla reagoimatta koko asiaan.
Kommentit (77)
lukematta: joko vain leikkiä, mielikuvituskavereita. Tai sitten ymmärrät väärin, mitä sanovat?
Mun esikoinen näki aina välillä pupun meillä, kun oli 1,5-vuotias, mutta pidin sitä leikkinä. Välillä se pupu oli esim. katossa. :D
että näihin yliluonnollisiin asioihin uskovien lapset myös "näkevät" näitä henkiolentoja. He, ketkä eivät tällaisiin höpöjuttuihin usko, eivät myöskään tulkitse lastensa käytöksestä tällaista, eivätkä näin ollen ruoki lasten käyttäytymistä. Ei minun lapseni ole koskaan nähnyt mitään tätejä metsässä, mutta voin hyvin kuvitella että jos joskus hän olisi muistanut jonkun sienestäjän, tms, ja sanonut täti osoittaen sienipaikkaa missä täti viime kerralla oli, ja minä olisin sitten pyytänyt vilkuttamaan "tädille", niin varmasti tilanteesta tulisi omituinen lapselle, ja sattaisipa tuo alkaa vilkutella mielikuvitustädeille jatkossakin. Eli näin olisin omalla käyttymiselläni saanut lapseni näkemään henkiolentoja.
Henkimaailma on olemassa ja joillakin on kyky nähdä se. Miksi lapset poikkeaisivat siitä. Lapsi saattaa tarkasti kuvata olennon, tietää nimen vaatetuksen etc...Itse en henkiolentoja näe, mutta tunnen muutaman jotka niitä näkevät. Eräs meedio joka ei tiennyt minusta yhtään mitään en sanallakann kertonut mistä olen kotoisin ei niemeä,... olin siis täysin hiljaa. Hän alkoi täydellisesti kuvailla ystävääni joka oli kuollut äskettäin onnettemuudessa. Hän kuvasi onettomuudesta hetken paikan mitä tapahtui, pimeyden ja äkillisen poismenon. Hän keroi nimen ja että ystävälläni on viesti vanhemille. Kerroin viestin heille ja he ällistyivät. Miten minä tiesin asiasta josta ei muilla ollut mitään tietoa. Viesti lohdutti heitä suuresti.
Meedion viestin sain ulkomailla,,, vaikka ystäväni asui ja kuoli Suomessa meedio kuvasi hänet täydellisesti.
minua askarruttaa miten saisin kaltaisiltanne idiooteilta lypsettyä ylimääräiset rahat pois? Kertokaa, kun te kerran olette herkkäuskoisia niin millaisista henkimmailman palveluista olisitte valmiita maksamaan?
Se että joku uskoo olemattomiin aiheuttaa minulle päänsärkyä mutta yritän päästä sen yli.
olen lapsesta lähtien nähnyt enne unia ja kaikki ovat toteutuneet tosi elämässä.ja muutenkin olen ns herkkä näkemään asioita.en pahemmin ole uskaltanut tutuille kertoa ettei leimata hulluksi :)
Kaksi päivää enenkuin kasvattiäitini kuoli luokseni tuli kirkas valo hahmo joka häipyi melko pian ja uudestaan tuo hahmo tuli kun kasvattiäitini kuoli :/
En tiedä näkeekö omat tyttöni 6v ja 8v jotakin.ainakin vanhempi pelkää olla yksin ja nuorempi puhuu jostakin pienestämiehestä jota pelkää.ja välillä tytöistä tuo nuorempi vaan huutaa että menkää pois ei saa koskea vaikka olisi yksin omassa huoneessaan.Perheen kuopus 1v2kk taasen katselee koko ajan yhtä seinää ja hymyilee ja vilkuttelee seinälle?????
Mieheni ei mitään näe eikä hän pahemmin henkimaailman juttuihin usko
mitäs tästä sanotte.
mielikuvitus ja paitsi että sepittelin tarinoita, tykkäsin myös katsella puita, pensaita, pilviä jne. sillä silmällä, näkyisikö siellä jotain hahmoja. Mummolan tuvan puukaton kuvioista bongasin 5-vuotiaana jopa lohikäärmeen... sen jälkeen en ole sitä samaisesta ketosta löytänyt, vaikka olen aikuisempana ihan varta vasten sitä tiiraillut :)
Ja sekin, että tyttäresi ovat kaksoset, luo heidän välilleen erilaista yhteyttä kuin muiden sisarusten välillä on - eli toinen jatkaa luontevasti samaa ajatusleikkiä, jonka toinen on keksinyt :)
ja kuulin hänen kuiskivan:"kuka sinä olet, kuka, tule tänne...".
Minä...kauhistuin - taisin jopa pikaisesti varmistaa olkani takaa, että näen mieheni istuvan sohvalla - ja kysyin sitten hiljaa lapseltani." kenen kanssa sä juttelet?" - ja lapseni ( joka on todella vilkas ), kääntyi raujhallisesti mua kohti, katsoi pitkään ja sanoi: " et tunne sitä, se on vaan minun tuttu".
Sitten uskalsin katsoa saunaan, mutta...eihän siellä mitään tai ketään ollut...
Mutta jotenkin toi tilanne kuumottaa mua edelleen.
että näihin yliluonnollisiin asioihin uskovien lapset myös "näkevät" näitä henkiolentoja. He, ketkä eivät tällaisiin höpöjuttuihin usko, eivät myöskään tulkitse lastensa käytöksestä tällaista, eivätkä näin ollen ruoki lasten käyttäytymistä. Ei minun lapseni ole koskaan nähnyt mitään tätejä metsässä, mutta voin hyvin kuvitella että jos joskus hän olisi muistanut jonkun sienestäjän, tms, ja sanonut täti osoittaen sienipaikkaa missä täti viime kerralla oli, ja minä olisin sitten pyytänyt vilkuttamaan "tädille", niin varmasti tilanteesta tulisi omituinen lapselle, ja sattaisipa tuo alkaa vilkutella mielikuvitustädeille jatkossakin. Eli näin olisin omalla käyttymiselläni saanut lapseni näkemään henkiolentoja.
Henkimaailma on olemassa ja joillakin on kyky nähdä se. Miksi lapset poikkeaisivat siitä. Lapsi saattaa tarkasti kuvata olennon, tietää nimen vaatetuksen etc... Itse en henkiolentoja näe, mutta tunnen muutaman jotka niitä näkevät. Eräs meedio joka ei tiennyt minusta yhtään mitään en sanallakann kertonut mistä olen kotoisin ei niemeä,... olin siis täysin hiljaa. Hän alkoi täydellisesti kuvailla ystävääni joka oli kuollut äskettäin onnettemuudessa. Hän kuvasi onettomuudesta hetken paikan mitä tapahtui, pimeyden ja äkillisen poismenon. Hän keroi nimen ja että ystävälläni on viesti vanhemille. Kerroin viestin heille ja he ällistyivät. Miten minä tiesin asiasta josta ei muilla ollut mitään tietoa. Viesti lohdutti heitä suuresti. Meedion viestin sain ulkomailla,,, vaikka ystäväni asui ja kuoli Suomessa meedio kuvasi hänet täydellisesti.
minua askarruttaa miten saisin kaltaisiltanne idiooteilta lypsettyä ylimääräiset rahat pois? Kertokaa, kun te kerran olette herkkäuskoisia niin millaisista henkimmailman palveluista olisitte valmiita maksamaan? Se että joku uskoo olemattomiin aiheuttaa minulle päänsärkyä mutta yritän päästä sen yli.
joista aiheutuu kovaa päänsärkyä. Ketä se hyödyttää ei ketään. Muista että kaikki ihmiset ei rahasta kyvyillään. Miksi sinulla on ensimmäisenä raha mielessä? Itse en pane lantin lanttia ennustajiin. En halua edes tietää tulevaisuuttani...
Idiotisimia on maailma pullollaan siksipä sinunkaan ei tarvitse tarttua kaikkeen mitä et tarvitse. Ihminen omassa idiotismissaan luulee tietävänsä ja hallitsevansa kaiken. Yllätys voi olla suuri kun totuus siitä minkä luuli olevan totuutta onkin vain oma totuuden illuusio.
Lapsi on nyt 2 v. ja keksii koko ajan erilaisia mielikuvitusolentoja, useimmiten eläimiä mutta myös ihmisiä. Ihan normaalia.
Henkimaailma on olemassa ja joillakin on kyky nähdä se. Miksi lapset poikkeaisivat siitä. Lapsi saattaa tarkasti kuvata olennon, tietää nimen vaatetuksen etc... Itse en henkiolentoja näe, mutta tunnen muutaman jotka niitä näkevät. Eräs meedio joka ei tiennyt minusta yhtään mitään en sanallakann kertonut mistä olen kotoisin ei niemeä,... olin siis täysin hiljaa. Hän alkoi täydellisesti kuvailla ystävääni joka oli kuollut äskettäin onnettemuudessa. Hän kuvasi onettomuudesta hetken paikan mitä tapahtui, pimeyden ja äkillisen poismenon. Hän keroi nimen ja että ystävälläni on viesti vanhemille. Kerroin viestin heille ja he ällistyivät. Miten minä tiesin asiasta josta ei muilla ollut mitään tietoa. Viesti lohdutti heitä suuresti. Meedion viestin sain ulkomailla,,, vaikka ystäväni asui ja kuoli Suomessa meedio kuvasi hänet täydellisesti.
minua askarruttaa miten saisin kaltaisiltanne idiooteilta lypsettyä ylimääräiset rahat pois? Kertokaa, kun te kerran olette herkkäuskoisia niin millaisista henkimmailman palveluista olisitte valmiita maksamaan? Se että joku uskoo olemattomiin aiheuttaa minulle päänsärkyä mutta yritän päästä sen yli.
joista aiheutuu kovaa päänsärkyä. Ketä se hyödyttää ei ketään. Muista että kaikki ihmiset ei rahasta kyvyillään. Miksi sinulla on ensimmäisenä raha mielessä? Itse en pane lantin lanttia ennustajiin. En halua edes tietää tulevaisuuttani...Idiotisimia on maailma pullollaan siksipä sinunkaan ei tarvitse tarttua kaikkeen mitä et tarvitse. Ihminen omassa idiotismissaan luulee tietävänsä ja hallitsevansa kaiken. Yllätys voi olla suuri kun totuus siitä minkä luuli olevan totuutta onkin vain oma totuuden illuusio.
minun silti veikata: et ole kovin paljon luonnontieteitä opiskellut?
3-vuotiaana, että meidän alakerrassa /kellarikerroksessa, jossa on mm. takkahuone ja khh, "seisoo se täti". Pari kertaa mainisti siitä ja sitten lakkasi puhumasta "tädistä", mutta ei edelleenkään 6-vuotiaana suostu menemään yksin takkahuoneeseen ja kaikki valot täytyy pitää päällä jotta suostuu sinne ylipäätään menemään.
Arvatkaa menenkö itsekään mielelläni yksin :/
meillä tuollaista tapahtuu koko ajan, sitä kutsutaan leikiksi.
Olen sairaalassa töissä jossa on kuolemaa päivittäin.
Kokemukseni perusteella voin sanoa että ihminen on muutakin kuin lihaa ja verta :)
Muista erään lapsen joka kuoli äkillisesti arvaamattomasti. Edellisenä päivänä lapsi oli piirtänyt/kuvannut oman kuolemansa. Lapsi oli raapustanut kirjoituksen piirustukseen joka vahvisti että kaikki oli ennalta määrätty. Lapset ovat ihmeellisiä.
Ps.Ja en ole uskis, jos niin luulette:)
ajatella että ihminen on pelkkä koneisto joka kuluttaa ja tekee työtä, ja jossain vaiheessa vain mopo sammuu.
Elämä on niin paljon enemmän, ja ympärillä on niin paljon enemmän kuin ikinä voi edes kuvitella. :)
Olen sairaalassa töissä jossa on kuolemaa päivittäin.
Kokemukseni perusteella voin sanoa että ihminen on muutakin kuin lihaa ja verta :)
Muista erään lapsen joka kuoli äkillisesti arvaamattomasti. Edellisenä päivänä lapsi oli piirtänyt/kuvannut oman kuolemansa. Lapsi oli raapustanut kirjoituksen piirustukseen joka vahvisti että kaikki oli ennalta määrätty. Lapset ovat ihmeellisiä.
Ps.Ja en ole uskis, jos niin luulette:)
joista aiheutuu kovaa päänsärkyä. Ketä se hyödyttää ei ketään. Muista että kaikki ihmiset ei rahasta kyvyillään. Miksi sinulla on ensimmäisenä raha mielessä? Itse en pane lantin lanttia ennustajiin. En halua edes tietää tulevaisuuttani... Idiotisimia on maailma pullollaan siksipä sinunkaan ei tarvitse tarttua kaikkeen mitä et tarvitse. Ihminen omassa idiotismissaan luulee tietävänsä ja hallitsevansa kaiken. Yllätys voi olla suuri kun totuus siitä minkä luuli olevan totuutta onkin vain oma totuuden illuusio.
minun silti veikata: et ole kovin paljon luonnontieteitä opiskellut?
Luonnontiede on rajallista siihen asti, kun ihminen alkaa oppia, oivaltaa, löytää uusia asioita kokemuksen ja erehdyksen kautta. Tiede on jatkuvaa tutkimusta myöskin edistymistä havaitsemaan asioita joiden käsitys oli epätodennäköistä.
[/quote]
[/quote]
Eikä maksa mitään:)
jos nuo kaikki näyt johtuvat aivoista? Näkevät ja kuulevathan skitsofreenikotkin sellaista, mitä muut eivät näe, eivätkö he mielestänne ole sairaita vaan näkevät vaan olemassa olevia piruja? Ja miksi sitten lääkkeet poistavat nämä oireet?
kommentilla joka ei kylläkään liittynyt henkiin mitenkään. Olimme ensimmäistä kertaa kylässä tuttujemme luona ikivanhassa talossa ja saapuneet juuri sen eteiseen. Lähdimme kulkemaan kohti olohuonetta, kun lapsi yhtäkkiä pysähtyi ja sanoi: "Tässä seinä". Talon omistaja naurahti häkeltyneenä ja sanoi että juuri siitä kohti kaadettiin pois seinä kun he tekivät taloon remontin. Mitään merkkejä seinästä, eikä sen oletetusta paikasta olisi näkynyt ja koskaan aiemmin ei oltu paikassa käyty. Me ei myöskään puhuttu remontista ennen vierailua eikä asukkaiden kesken sinne saapuessa. Jälkeenpäin tapahtuma nauratti kaikkia :). Tyttö ei ikinä sitä ennen, eikä sen jälkeen ole esittänyt samanlaisia havaintoja.
joka skitsofreenikkotapauksessa on paikallaan, mutta joskus niitä lääkkeitä joutuu syömään todella isoissa annoksissa (tiedän sukulaisen kokemuksesta). Siinä ollaan sitten aikas turtana ihan tähän normaalimaailmaankin.
jotta silloinen kaksivuotias näkisi pestä kasvojaan vessassa. Peili, ihan tavallinen pöytäpeili, oli oikein mieluinen pikkuiselle.
Jostain syystä, kun peili laitettiin paikoilleen, ei tyttö halunnut katsoa siihen ollenkaan. Vaati viemään peilin pois. Aikamme ihmeteltiin ja neuvottiin, miten helppo tytön on nähdä kuvansa, kun peili on näin alhaalla.
Tyttö ei suostunut katsomaan peiliin päiväkausiin ja sitten kertoi, että siellä näkyy pahoja kuvia ja pelottaa.
Peili jätettiin paikoilleen, mutta koskaan tyttö ei suostunut peiliin katsomaan.
Ohimolohkoja ärsyttämällä saadaan aikaan hallusinaatioita. Aivot ovat salaperäinen tutkimuskohde. Aivoista ei tiedetä läheskään kaikkea. Käytösämme on vain noin 10% . mihin me loppua tarvitsemme? Lapsen aivot ovat kehitymättömät vasta yli 20- vuoden tietämillä aivot ovat kehittyneet miksi niiden piti kehittyä.
Mieleen voidaan vaikuttaa suggestion/hypnoosin avulla. Niin, mitä se mieli on? Lääkkeillä pystytään mieltä rauhoittamaan, mutta myös aktivoimaan. Mitä uni on mitä ajatus on...
koskaan ei ole kuvitellut itselleen mielikuvitusystäviä tms. vaan saataa juuri sanoa että tuossa on täti vaikka ei ole. Tai että mihin tuo setä menee ja mitään setää ei ole. Tämä siis irrallaan leikistä eli ei ole leikkimässä mitään.
Äitini joka kuoli lapseni ollessa 4v sanoi minulle että se on sukuvika että näkee näitä, itsekkin oli nähnyt.
Omasta lapsuudestani muistan tämän, jota en ole kertonut KENELLEKKÄÄN koskaan paitsi miehelleni vähän aikaa sitten. En muista minkä ikäinen olen ollut, mutta n.6-7 vuotias. Olin menossa nukkumaan ja ravasin aikani olohuoneen ja makuuhuoneen väliä. Menin äitiä sohvan taakse piiloon ja siellä oli alaston lapsi vääntäytyneenä kammottavaan vaikeroivaan asentoon. Pelästyi ja kiljaisin, juoksi äkkiä takasin sänkyyn enkä kertonut asiasta kenellekkään. Tiedän nähneeni tämän, nytkin kyyneleet tulee silmiin koska se oli niin kammottavaa ja epätodellista. Muistan sen kuin eilisen päivän enkä osaa selittää sitä vieläkään millään tavalla.
Osaatko sinä?