Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä haukkumista on lihavuudessa?Olen lihava äiti,

Vierailija
01.11.2010 |

174/94kg. Yksi lapsi on ennestään ja nyt olen raskaana. Syön herkkuja muutaman kerran viikossa, kävelen joka päivä. Kilot ei aiheuta haittaa KELLEKÄÄN muulle kuin korkeintaan itselleni. joten miksi kukaan muu näkee lihavuutta ongelmana?? en voi käsittää, en sitten mitenkään päin.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi haluat olla lihava? Mitä niin hyvää ja ihanaa on lihavana olemisessa että et haluaisi muuttua? En usko että peiliin katsoesssasi ja vaateostoksilla olet tyytyväinen itseesi.

Siksi, että tykkään syödä herkkuja, ja tykkään syödä paljon. Tykkään myös lohduttaa itseäni syömällä (esim suklaa), heti tulee parempi olo jos on siipi maassa. Kaikesta tästä pitäisi luopua jos haluaisin olla hoikka.

lohtuun jos olisit hoikka. Myös liikunta aiheuttaa hyvänolon tunnetta.

Vierailija
2/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi haluat olla lihava? Mitä niin hyvää ja ihanaa on lihavana olemisessa että et haluaisi muuttua? En usko että peiliin katsoesssasi ja vaateostoksilla olet tyytyväinen itseesi.

Siksi, että tykkään syödä herkkuja, ja tykkään syödä paljon. Tykkään myös lohduttaa itseäni syömällä (esim suklaa), heti tulee parempi olo jos on siipi maassa. Kaikesta tästä pitäisi luopua jos haluaisin olla hoikka.

lohtuun jos olisit hoikka. Myös liikunta aiheuttaa hyvänolon tunnetta.

Hoikallako ei ole murheita???? Ja vain siksi on näin, koska on hoikka??? Jeesusssssssssssssss Olen itse hoikka ja ollut todella kamala vuosi, miten vitussa se on mahdollista, kun bmi on 19???

Ajattelepa jos sulla olisi vielä noiden murheiden lisäksi 30 kg ylipainoa kaikkine haittoineen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kansanterveyden kustannuksista olet huolissasi. Ja kyllä, olen sitä mieltä että lihavat saavat vaatia sairauksiinsa hoitoa siinä missä alkoholistit ja narkkaritkin, työhullut, turhasta stressaajat ja ne, jotka ovat jhuoneet liian vähän maitoa ja aiheuttaneet itselleen osteoporoosin.

Laihatko eivät sairastu? Elävät aina terveellisesti? Hah, salli mun nauraa. Kaikista suurimmat kustannukset kansanterveyden saralla muuten aiheuttaa alkoholi, ei suinkaan ylipaino.

Rasittaa noi yhteiskunnan verorahoja "säästävät" laihat.Mä olen ylipainoinen äiti enkä ole käynyt äitiys neuvolakäyntejä lukuunottamatta lääkärillä kertaakaan sitten lukioajan josta melkein 15 vuotta.Nää laiheliinit ei varmaan sit käy julkisella puolella hammaslääkärissä eikä käy kirjastossakaan.Bussissakin ne maksaa lipun vaikka vauvoja olis rivissä miljoona.

Lihavuus on ihan turhaa, mutta lihavat käyttävät niitä samoja palveluja kuin muutkin ja sen LISÄKSI tulee laskua lihavuuden aiheuttamista sairauksista. Miksi läskillä olisi isompi osuus käytettävänään kuin hoikalla? Lihavuus vaikuttaa myös hedelmällisyyteen, joten tulevaisuudessa tulee keskustelua siitä, kuka maksaa mässypossujen hedelmöityshoidot diabeteshoitojen ja tukielinsairauksien lisäksi. Mieluummin korvamerkitsisin oman osuuteni johonkin kirjastoon tai sellaisen sairauden hoitoon, jota ei itse ole aiheutettu.

että taaski ajattelet yhden epäkohdan oikeuttavan toisen. Jos alkoholi aiheuttaa myös menoja, niin sitten on ihan ok jos lihavuuskin aiheuttaa. Entäs jos kumpiakaan turhia menoja ei olisi? Vissiin ihan turha jatkaa, sillä sinustahan lihavat saavat vissiin rauhassa paisua ja sairastella ja vaatia sitten kalliita lihavuusleikkauksia, koska maailam ei ole täydellinen. Niin kauan kuin jossain on joku epäkohta, ei sinunkaan tarvitse hyväksyä tosiasioita ja ottaa itseäsi niskasta kiinni. Jonkun laiskan herkkuperseen elämän pelastaminenhan on ihan yhtä oikeutettua kuin vaikka lapsesta asti töitä tehneen mummon inhimillinen hoito!

Vierailija
4/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kansanterveyden kustannuksista olet huolissasi. Ja kyllä, olen sitä mieltä että lihavat saavat vaatia sairauksiinsa hoitoa siinä missä alkoholistit ja narkkaritkin, työhullut, turhasta stressaajat ja ne, jotka ovat jhuoneet liian vähän maitoa ja aiheuttaneet itselleen osteoporoosin.

Laihatko eivät sairastu? Elävät aina terveellisesti? Hah, salli mun nauraa. Kaikista suurimmat kustannukset kansanterveyden saralla muuten aiheuttaa alkoholi, ei suinkaan ylipaino.

Rasittaa noi yhteiskunnan verorahoja "säästävät" laihat.Mä olen ylipainoinen äiti enkä ole käynyt äitiys neuvolakäyntejä lukuunottamatta lääkärillä kertaakaan sitten lukioajan josta melkein 15 vuotta.Nää laiheliinit ei varmaan sit käy julkisella puolella hammaslääkärissä eikä käy kirjastossakaan.Bussissakin ne maksaa lipun vaikka vauvoja olis rivissä miljoona.

Lihavuus on ihan turhaa, mutta lihavat käyttävät niitä samoja palveluja kuin muutkin ja sen LISÄKSI tulee laskua lihavuuden aiheuttamista sairauksista. Miksi läskillä olisi isompi osuus käytettävänään kuin hoikalla? Lihavuus vaikuttaa myös hedelmällisyyteen, joten tulevaisuudessa tulee keskustelua siitä, kuka maksaa mässypossujen hedelmöityshoidot diabeteshoitojen ja tukielinsairauksien lisäksi. Mieluummin korvamerkitsisin oman osuuteni johonkin kirjastoon tai sellaisen sairauden hoitoon, jota ei itse ole aiheutettu.

että taaski ajattelet yhden epäkohdan oikeuttavan toisen. Jos alkoholi aiheuttaa myös menoja, niin sitten on ihan ok jos lihavuuskin aiheuttaa. Entäs jos kumpiakaan turhia menoja ei olisi? Vissiin ihan turha jatkaa, sillä sinustahan lihavat saavat vissiin rauhassa paisua ja sairastella ja vaatia sitten kalliita lihavuusleikkauksia, koska maailam ei ole täydellinen. Niin kauan kuin jossain on joku epäkohta, ei sinunkaan tarvitse hyväksyä tosiasioita ja ottaa itseäsi niskasta kiinni. Jonkun laiskan herkkuperseen elämän pelastaminenhan on ihan yhtä oikeutettua kuin vaikka lapsesta asti töitä tehneen mummon inhimillinen hoito!

Enkä vain minä, mediassahan yletön alkoholin käyttö on ollut tosi paljon esillä. Tämä nyt vaan oli läskiviestiketju.

Vierailija
5/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikia vastauksia, joten en tiedä onko niissä käsitelty äidin lihavuuden vaikutusta vastasyntyneeseen.

Ylipainoisella odottajalla on yleensä problematiikkaa liian korkeiden verensokereiden kanssa. Ensisijaisesti asiaan pystytään vaikuttamaan terveellisellä ruokavaliolla ja tarpeen mukaan myös lääkityksellä.

Myös syntymätöm lapsi kärii äitinsä korkeista verensokereista. Sikiöaikana napanuoran kautta tuleva ravinto pitää vauvankin sokerit ylhäällä ja vauva saattaa kasvaa isoksi.Tämä puolestaan saattaa vaikuttaa synnytyksen kulkuun. Syntymän jälkeen sokerit tipahtavat nopeasti alas. Tätä pysytään hoitamaan imetyksen lisäksi annettavalla lisäruualla ja tarvittaessa glukoosi-infuusiolla.

Äidin liian korkeat sokerit vaikuttavat myös sikiön keuhkojen kypsymiseen hidastavasti.

Vierailija
6/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan haluaa olla lihava?

Miksi ei halua olla nätti ja normaalipainoinen?

Perse jää kiinni joihinkin tuoleihin, bussiin ei mahdu vierustoveria, auto on kallellaan jos istuu takapenkillä reunassa.

Jokainen mun tunteva todella lihava ihminen kyllä häpeää selkeesti omaa olomuotoaan, mutta tietenkään ei sitä myönnä, koska silloin toisi julki oman heikkoutensa, että ei pysty tekemään itselleen mitään.

Lihavat kaverit puuskuttavat notkuvilla saunanlauteilla ja livahtavat kiiruusti pukemaan.

Eihän se mulle kuulu, lähinnä säälin, eikö olisi paljon mukavampaa olla viehättävä, hoikka, terve ja seksikäs?

Oma valinta. En hauku, kummastelen vain.

vaikka seksikkyys ja kauneus eivät kulje painoindeksin kanssa käsi kädessä.

Vierailija
7/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia alkoketjuja ei niinkään. Korkeintaan sellasia jossa sankoin joukoin puolustellaan sitä alkoholinkäyttöä.

Enkä vain minä, mediassahan yletön alkoholin käyttö on ollut tosi paljon esillä. Tämä nyt vaan oli läskiviestiketju.

Vierailija
8/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla tyytyväinen pullukkana??

Hyi hitto.

Et kuule tiedäkkää miten hyvältä susta tuntuis mahtua nätteihi vaatteisiin sen sijaan et mussutat illat suklaata, yäk!!!!

Lihavuudessa EI OLE mitään kaunista.

Vierailija
9/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

174/94kg. Yksi lapsi on ennestään ja nyt olen raskaana. Syön herkkuja muutaman kerran viikossa, kävelen joka päivä. Kilot ei aiheuta haittaa KELLEKÄÄN muulle kuin korkeintaan itselleni. joten miksi kukaan muu näkee lihavuutta ongelmana?? en voi käsittää, en sitten mitenkään päin.

lihavia. Av:n huonolla itsetunnolla varustetut naiset haukkuvat mm. lihavia, koska näin saavat tuntea edes jossakin asiassa paremmuutta. Minä en ole lihava, mutta muiden kilot eivät elämääni hetkauta, koska oma elämäni on kunnossa,ei ole tarvetta muita haukkua(ei lasketa huonolla itsetunnolla varustettuja mammoja tässä ketjussa :D )

Vierailija
10/101 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse lihava, mutta ei mua kyllä toisten kilot haittaa.

Vierailija
11/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs muuten sitä itteensä paremmin koittais ylentää kun mollaamalla toisia? Saa käännettyä huomion ittestä pois.

Vahvan itsetunnon omaavan ja tasapainosen ihmisen ei tartte muita arvostella ja haukkua

Vierailija
12/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka sun mielestä kukaan muu ei kärsi, kuin mahdollisesti sinä itse, olen vähän eri mieltä tuossa. Eli kansantaloudellisesti lihavuus maksaa todella paljon, eli kyllä se koskee muitakin kuin vain sitä lihavaa.

Vierailija
13/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki saa ihmetellä ihmisten valintoja. Minusta lihavana on epämiellyttävää olla, joten siksi en ymmärrä miksi kukaan haluaa olla sellainen. Mutta en kritisoi enkä hauku, nehän on valintoja.

Vierailija
14/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä huvittavaa, koska itse hän polttaa sätkää ja on anorektikko. Ei sekään tervettä ole. Itsellä ei paino-ongelmia, mutta en myöskään hauku ketään. Lihavuus tulee kalliiksi Suomelle, mutta myös tupakoitsijat, maahanmuuttajat, alkoholistit jne jne.

Vierailija
15/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisista on ylipainoisia, joten moni herää jossain elämänsä vaiheessa siihen, että on lihava, vaikkei koskaan ajatellut "valinneensa" sitä. Mä olen käynyt rt:n ohjaamassa ryhmässä, jossa oli myös laihduttajia. Olin vähän yllättynyt siitä, kuinka moni heistä oli pettynyt ja ihmeissään omasta ylipainostaan, vaikka eivät omasta mielestään olleen "sellaisia ihmisiä". Siis joko henkisesti tai moraalisesti laiskoja. Mä taas en ole koskaan ajatellut, että ylipaino on erityisesti tietoinen valinta. Päin vastoin; useimpien ylipaino alkaa kertyä kunnolla vasta ensimmäisen, liian tiukan laihdutusyrityksen jälkeen, jolloin aineenvaihdunta menee ihan sekaisin (tutkittu tieto). Painon kertyminen kaikesta itsensä syyllistämisestä ja rääkkäämisestä huolimatta täytyy olla monille todellinen stressin ja surun aihe, joka saa ehkä liiankin suuret mittasuhteet.

Mua ei ihan hirveästi kiinnosta toisten ihmisten ulkonäkö tai elämä, vaan asenne ja käytös. Ne ratkaisee.

Vierailija
16/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta ensimmäisen, liian tiukan laihdutusyrityksen jälkeen"

aika veikeää, mulla kyllä alkoi lihominen ihan pienestä muutoksesta elämässä, eli liikunta jäi vähemmälle ja ruokaa tuli syötyä enemmän silloin, kun jäin äitiyslomalle. Eli ei ole taustalla ikinä ollut mitään laihduttamista. Mun mielestä pikkuhiljaa iän myötä tuleva painonnousu on tavallisempaa kuin tuo tiukan laihduttamisen jälkeen... kuka laihduttaa tiukasti, ellei ole jo lihava, miten tuli lihavaksi?

No joo, itse sitten tein tällaisen tiukan laihduttamisen, ja onnistuin, onneksi. Jojoilu lie vielä vaarallisempaa kuin pieni lihavuus.

Vierailija
17/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse jää kiinni joihinkin tuoleihin, bussiin ei mahdu vierustoveria, auto on kallellaan jos istuu takapenkillä reunassa.

Jokainen mun tunteva todella lihava ihminen kyllä häpeää selkeesti omaa olomuotoaan, mutta tietenkään ei sitä myönnä, koska silloin toisi julki oman heikkoutensa, että ei pysty tekemään itselleen mitään.

Lihavat kaverit puuskuttavat notkuvilla saunanlauteilla ja livahtavat kiiruusti pukemaan.

Eihän se mulle kuulu, lähinnä säälin, eikö olisi paljon mukavampaa olla viehättävä, hoikka, terve ja seksikäs?

Vierailija
18/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella lihava, oli pakko mielessä hämmästellä koska oli niin iso ettei saanut edes silmistä..en ketään rupea haukkumaan, ei tulis mieleenkään mutta kyllä mä ääneen ihmettelen useastikin ihmisten lihavuutta. miksi pitää olla lihava, kun ei ole mikään pakko.

Vierailija
19/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa pientä paskan puhumistakin. Ollessani lihava en juuttunut tuoleihin ja viereeni mahtui kyllä istumaan :D

Vierailija
20/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla vanhemmilla on usein lihavat lapset, eikä lapsuusiän lihavuus todellakaan ole hyvä juttu. Lapsiraukka ei osaa tehdä valintoja, siinä missä aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi