Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä haukkumista on lihavuudessa?Olen lihava äiti,

Vierailija
01.11.2010 |

174/94kg. Yksi lapsi on ennestään ja nyt olen raskaana. Syön herkkuja muutaman kerran viikossa, kävelen joka päivä. Kilot ei aiheuta haittaa KELLEKÄÄN muulle kuin korkeintaan itselleni. joten miksi kukaan muu näkee lihavuutta ongelmana?? en voi käsittää, en sitten mitenkään päin.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkonäköä eikä terveyttä.

Vierailija
62/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä varmasti epäterveellisemmin elävät pahasti alkoholisoituneet ja askikaupalla röökiä vetävät ihmiset. Sekä herkkuja napaansa vetävät "en mä lihoa millään" tyypit. Usein lihavat eivät edes mätä naamaansa järjettömiä määriä ruokaa ja mässyä, mutta tietämättään syövät väärin. (turhan kevyesti) joten verensokerit heittelee ja tuntuu että kokoajan on nälkä, silloin helposti tulee vedettyä välipaloja. Ja välipalatkaan eivät ehkä ole epäterveellisiä mutta kuitenkin turhia.

mutta mistäs ne läskit ja oheíssairaudet sitten tulee juuri lihaville? Ja oikeuttaako sinusta jokin epäkohta toisen epäkohdan? Laihduittaisiko läskit jos deekut lakkaisi juomasta ja tupakoijat polttamasta? Entäs juopottelevat ja/tai tupakoivat lihavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä varmasti epäterveellisemmin elävät pahasti alkoholisoituneet ja askikaupalla röökiä vetävät ihmiset. Sekä herkkuja napaansa vetävät "en mä lihoa millään" tyypit. Usein lihavat eivät edes mätä naamaansa järjettömiä määriä ruokaa ja mässyä, mutta tietämättään syövät väärin. (turhan kevyesti) joten verensokerit heittelee ja tuntuu että kokoajan on nälkä, silloin helposti tulee vedettyä välipaloja. Ja välipalatkaan eivät ehkä ole epäterveellisiä mutta kuitenkin turhia.

mutta mistäs ne läskit ja oheíssairaudet sitten tulee juuri lihaville? Ja oikeuttaako sinusta jokin epäkohta toisen epäkohdan? Laihduittaisiko läskit jos deekut lakkaisi juomasta ja tupakoijat polttamasta? Entäs juopottelevat ja/tai tupakoivat lihavat?

ja syön hyvin epäterveellisesti. Mm. kolesteroli on minulla jo yli 7.

Vierailija
64/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaa noi yhteiskunnan verorahoja "säästävät" laihat.Mä olen ylipainoinen äiti enkä ole käynyt äitiys neuvolakäyntejä lukuunottamatta lääkärillä kertaakaan sitten lukioajan josta melkein 15 vuotta.Nää laiheliinit ei varmaan sit käy julkisella puolella hammaslääkärissä eikä käy kirjastossakaan.Bussissakin ne maksaa lipun vaikka vauvoja olis rivissä miljoona.

Lihavuus on ihan turhaa, mutta lihavat käyttävät niitä samoja palveluja kuin muutkin ja sen LISÄKSI tulee laskua lihavuuden aiheuttamista sairauksista. Miksi läskillä olisi isompi osuus käytettävänään kuin hoikalla? Lihavuus vaikuttaa myös hedelmällisyyteen, joten tulevaisuudessa tulee keskustelua siitä, kuka maksaa mässypossujen hedelmöityshoidot diabeteshoitojen ja tukielinsairauksien lisäksi. Mieluummin korvamerkitsisin oman osuuteni johonkin kirjastoon tai sellaisen sairauden hoitoon, jota ei itse ole aiheutettu.

Vierailija
65/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi haluat olla lihava? Mitä niin hyvää ja ihanaa on lihavana olemisessa että et haluaisi muuttua? En usko että peiliin katsoesssasi ja vaateostoksilla olet tyytyväinen itseesi.

Siksi, että tykkään syödä herkkuja, ja tykkään syödä paljon. Tykkään myös lohduttaa itseäni syömällä (esim suklaa), heti tulee parempi olo jos on siipi maassa. Kaikesta tästä pitäisi luopua jos haluaisin olla hoikka.

Vierailija
66/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön hyvin epäterveellisesti. Mm. kolesteroli on minulla jo yli 7.

Vierailija
67/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihatko eivät sairastu? Elävät aina terveellisesti? Hah, salli mun nauraa.

Kaikista suurimmat kustannukset kansanterveyden saralla muuten aiheuttaa alkoholi, ei suinkaan ylipaino.

Rasittaa noi yhteiskunnan verorahoja "säästävät" laihat.Mä olen ylipainoinen äiti enkä ole käynyt äitiys neuvolakäyntejä lukuunottamatta lääkärillä kertaakaan sitten lukioajan josta melkein 15 vuotta.Nää laiheliinit ei varmaan sit käy julkisella puolella hammaslääkärissä eikä käy kirjastossakaan.Bussissakin ne maksaa lipun vaikka vauvoja olis rivissä miljoona.

Lihavuus on ihan turhaa, mutta lihavat käyttävät niitä samoja palveluja kuin muutkin ja sen LISÄKSI tulee laskua lihavuuden aiheuttamista sairauksista. Miksi läskillä olisi isompi osuus käytettävänään kuin hoikalla? Lihavuus vaikuttaa myös hedelmällisyyteen, joten tulevaisuudessa tulee keskustelua siitä, kuka maksaa mässypossujen hedelmöityshoidot diabeteshoitojen ja tukielinsairauksien lisäksi. Mieluummin korvamerkitsisin oman osuuteni johonkin kirjastoon tai sellaisen sairauden hoitoon, jota ei itse ole aiheutettu.

Vierailija
68/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi haluat olla lihava? Mitä niin hyvää ja ihanaa on lihavana olemisessa että et haluaisi muuttua? En usko että peiliin katsoesssasi ja vaateostoksilla olet tyytyväinen itseesi.

Siksi, että tykkään syödä herkkuja, ja tykkään syödä paljon. Tykkään myös lohduttaa itseäni syömällä (esim suklaa), heti tulee parempi olo jos on siipi maassa. Kaikesta tästä pitäisi luopua jos haluaisin olla hoikka.

lohtuun jos olisit hoikka. Myös liikunta aiheuttaa hyvänolon tunnetta.

Vierailija
69/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohtuun jos olisit hoikka. Myös liikunta aiheuttaa hyvänolon tunnetta.

Hoikallako ei ole murheita???? Ja vain siksi on näin, koska on hoikka??? Jeesusssssssssssssss

Olen itse hoikka ja ollut todella kamala vuosi, miten vitussa se on mahdollista, kun bmi on 19???

Vierailija
70/101 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihatko eivät sairastu? Elävät aina terveellisesti? Hah, salli mun nauraa. Kaikista suurimmat kustannukset kansanterveyden saralla muuten aiheuttaa alkoholi, ei suinkaan ylipaino.

että taaski ajattelet yhden epäkohdan oikeuttavan toisen. Jos alkoholi aiheuttaa myös menoja, niin sitten on ihan ok jos lihavuuskin aiheuttaa. Entäs jos kumpiakaan turhia menoja ei olisi?

Vissiin ihan turha jatkaa, sillä sinustahan lihavat saavat vissiin rauhassa paisua ja sairastella ja vaatia sitten kalliita lihavuusleikkauksia, koska maailam ei ole täydellinen. Niin kauan kuin jossain on joku epäkohta, ei sinunkaan tarvitse hyväksyä tosiasioita ja ottaa itseäsi niskasta kiinni. Jonkun laiskan herkkuperseen elämän pelastaminenhan on ihan yhtä oikeutettua kuin vaikka lapsesta asti töitä tehneen mummon inhimillinen hoito!

Vierailija
71/101 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan haluaa olla lihava?

Miksi ei halua olla nätti ja normaalipainoinen?

Perse jää kiinni joihinkin tuoleihin, bussiin ei mahdu vierustoveria, auto on kallellaan jos istuu takapenkillä reunassa.

Jokainen mun tunteva todella lihava ihminen kyllä häpeää selkeesti omaa olomuotoaan, mutta tietenkään ei sitä myönnä, koska silloin toisi julki oman heikkoutensa, että ei pysty tekemään itselleen mitään.

Lihavat kaverit puuskuttavat notkuvilla saunanlauteilla ja livahtavat kiiruusti pukemaan.

Eihän se mulle kuulu, lähinnä säälin, eikö olisi paljon mukavampaa olla viehättävä, hoikka, terve ja seksikäs?

Oma valinta. En hauku, kummastelen vain.

Kukaan TUSKIN HALUAA TIETOISESTI OLLA LIHAVA...

Aina ei ole kyse haluamisesta. Omaa vikaa se suurimmaks osaks on mutta ei kukaan haluamalla halua olla lihava. sen voin sanoa. kukaan ei valitse että: haluampa olla lihava loppu ikäni.

Olen itse lihava, vanhempani ovat lihavia. Olen syönyt koko ikäni terveellistä ja ravitsevaa kotiruokaa, ja kohtuullisen määrän. Meillä ei voita nähty kun jouluna ja juhannuksena, eikä karkkiinkaan ollut rahaa. ihan oikeasti. meillä ei ollut varaa ostaa karkkia edes kerran viikossa minulle ja veljelleni pussia puoliksi.

olen liikalihava. syön vieläkin terveellisesti.

bmi on noin 40 ja hengissä olen. EN OLE VALINNUT OLEVANI LIHAVA. ENKÄ HALUA OLLA LIHAVA! Perseeni ei ole koskaan jäänyt tuoleihin kiinni eikä auto kallistu kun siihen istun. ja voin sanoa että laihuudella ei ole mitään tekemistä seksikkyyden kanssa. :)

pidetään me isot tytöt lippu korkealla, eikä sairastella!

Vierailija
72/101 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin pizzan. Syö sä vaan niitä sun heiniäs. ^^

Vierailija
73/101 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lihavat eivät edes mätä naamaansa järjettömiä määriä ruokaa ja mässyä, mutta tietämättään syövät väärin. (turhan kevyesti) joten verensokerit heittelee ja tuntuu että kokoajan on nälkä, silloin helposti tulee vedettyä välipaloja. Ja välipalatkaan eivät ehkä ole epäterveellisiä mutta kuitenkin turhia.

Sieltä se lihavuuden syy sitten tuli: syövät pirulaiset liian kevyesti ja terveellisesti:D

Vierailija
74/101 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lihavat eivät edes mätä naamaansa järjettömiä määriä ruokaa ja mässyä, mutta tietämättään syövät väärin. (turhan kevyesti) joten verensokerit heittelee ja tuntuu että kokoajan on nälkä, silloin helposti tulee vedettyä välipaloja. Ja välipalatkaan eivät ehkä ole epäterveellisiä mutta kuitenkin turhia.

Sieltä se lihavuuden syy sitten tuli: syövät pirulaiset liian kevyesti ja terveellisesti:D

Tän on varmaan yks Heikkilä joskus kaatanut jossain telttaherätyksessä Pellingin saaressa ;)

Vierailija
75/101 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap kirjoitti olevansa "lihava äiti". Miksei "lihava nainen"? Ylipaino on yksi osa minäkuvaa. Toinen on se, että lapsen synnytettyään moni nainen ajattelee, että tämä on nyt tässä, olen toteuttanut tehtäväni sekä biologisesti että yhteiskunnallisesti (lisää lapsia voi tietty tehdä) eikä nyt tarvitse erityisesti enää ponnistella sen enempää älyllisesti kuin fyysisestikään (jotain zumbaa, stepperiä tai muuta muotijuttua voi tietty vähän ...) Siis: koska olen äiti, voin olla myös lihava.

Minulla on kolme lasta, mutta en osaisi kuvailla itseäni "normaalipainoiseksi äidiksi". Olen ensin nainen, se vaikuttaa ihan kaikkeen. Äitiys on tehtävä ja lahja, mutta minulla on elämää myös äitiyden ulkopuolella.

Vierailija
76/101 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihava äiti ei voi olla hyvä esimerkki kenellekkään lapselle terveistä elämäntavoista, eli terveellisestä ruuasta ja riittävstä liikunnasta. Siksipä pulleiden ihmisten lapsetkin on usein pulleita, kukapa muu niitä lihottavia ruokia sinne kotiin kantaa kuin ne lihavat vanhemmat. Voin vaikka lyödä vetoa että jos tutkittaisiin lihavien vanhempien ja hoikkien vanhempien lasten ruokavaliot ja liikuntatottumukset niin kyllä se vaan näkyisi että onko millaiset elämäntavat omaavat vanhemmat. Sama se mulle vaikka aikuiset lihottavatkin itsensä, ihan sama mulle myös jos joku juo itsensä hengiltä tai polttaa tupakkaa, mutta valitettavasti näilläkin huonoilla elämäntavilla on tapana siirtyä jossain määrin lapsille. Lisäksi jatkuva herkkujen vetäminen tekee niin huonoa jälkeä hampaille, myös lasten. Ja aikuiset on lastensakin hampaista vastuussa. Yhtä lailla paheksun anorektikkoäitejä jotka siirtävät vääristyneen minäkuvansa lapsiina. Ja kyllä lihavuus vaan tulee kalliksi, tällä hetkellä kohta 500 000 2-tyypin diabeetikkoa, ja niiden hoito vie miljoonia veroeuroja suomalaisten pusseista. Se on toiseksi eniten rahaa vievä sairaus suomessa ja 95% 2-tyypin diabeetikoista on lihavia ja jos jonkun mielestä tää ei pidä paikkaansa ja uskoo olevansa terve vielä useiden lihavien vuosien jälkeen niin suosittelen käymään lääkärissä selvittämässä totuuden "terveydestä".

Vierailija
77/101 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin rööki säästää rahaa. Ajatelkaa paljonko tupakoitsija maksaa tupakkaveroja eläessään ja hyvässä lykyssä kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuusikymppisenä. Loppuvaiheessa ehkä tarvii sairaalahoitoa tai jopa syöpähoitoja. Sen sijaan terveysfasisti elää ja elää, rasittaa eläkejärjestelmää yhdeksänkymppiseksi ja käyttää eläessään vähintään yhtä paljon terveyspalveluita. Hyvässä lykyssä makaa laitoksissa viimeiset kaksi vuotta.

Eli kaikki vaan polttelemaan, päästään eläkepommista!

En hauku, mutta kyllä mua vähän ketuttaa ylipainoiset, tupakoitsijat, päihteiden väärinkäyttäjät, liikkumattomat yms. Minä teen töitä pitääkseni itseni ja perheeni mahdollisimman terveenä. Veroja maksetaan kuitenkin samojen periaatteiden mukaan, vaikka toiset tietoisten valintojen takia aiheuttavat suuria kustannuksia yhteiskunnalle.

Vierailija
78/101 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihdutuskuurilla, tosin laihdutan hitaasti koska silloin kroppa kerkeää tottumaan siihen painonmuutokseen ja muuttuu mukana ja kilot pysyvät paremmin poissa.

Mulla on bmi vissiin jotain 26 tällä hetkellä ja voin sanoa että ällöttää tää läski. Hikoiluttaa koko ajan ja on kuuma ja ei jaksa mitään.

Ja joo, on raskauden aikasia kiloja. Jos olisin tiennyt että sairastun raskausmyrkytykseen niin olisin jättänyt vauvahaaveet myöhemmälle.

Pakko muuten kysyä että miten te terveyteen vetoavat käsitätte terveellisen ruokavalion? Kevyttuotteta jne?

Vai ihan peruskotiruokaa, ei eineksiä ja muuta roskaa?

Vierailija
79/101 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kuin kaikessa muussakin haukkumisessa.

Saa hetken kokea paremmuuttaa ja pönkittää itsetuntoaan.

Sen olen huomannut, että tasapainoiset, elämäänsä tyytyväiset ihmiset eivät hauku toisia eivätkä ilkeile kenellekään.

Vierailija
80/101 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka haukkuu lihavia, eikä ymmärrä ettei ihminen sille välttämättä mitään voi. Minäkin lihoin raskausaikana vaikka kuinka tiukasti vahdin syömisiäni. En voinut sille mitään, elimistö vain päätti ottaa itselleen ylimääräistä. sitten lihoin vielä 6 lisää raskauden jälkeen, enkä syönyt sillonkaan paljoa. Nyt olen jostain syystä laihtunut 10 kg tekemättä mitään, joten ei se lihavuus aina ole oma valinta. Nyt olen 163/58 ja paino putoo yhä vaikka syön normaalisti. En tiedä mikä elimistöäni vaivaa, itse en tähän paljoa ole voinut vaikuttaa.

Mutta ymmärrän että lihavilla on vaikeuksia, kun me muut niitä heille luomme.

On törkeää sanoa kaikkea mitä tässäkin ketjussa on sanottu, ja sitten perään todetaan että "en hauku, ihmettelen vain". Ehkä nuo ihmettelijät ovat jotenkin vajakkeja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän