Siis mitä haukkumista on lihavuudessa?Olen lihava äiti,
174/94kg. Yksi lapsi on ennestään ja nyt olen raskaana. Syön herkkuja muutaman kerran viikossa, kävelen joka päivä. Kilot ei aiheuta haittaa KELLEKÄÄN muulle kuin korkeintaan itselleni. joten miksi kukaan muu näkee lihavuutta ongelmana?? en voi käsittää, en sitten mitenkään päin.
Kommentit (101)
Lievä ylipaino ei lisää terveysriskejä, ja lievä ylipaino on kyseessä kun painoindeksi on 25-30.
Ap, sinun ei tarvitsisi laihduttaa kuin 5-10 kg ollaksesi ihan terveellisissä mitoissa.
Ja te terveydestä jeesustelijat:
lopettakaa jo, kun teillä ei näytä olevan kuitenkaan mitään lääketieteellistä faktatietoa ylipainon terveyshaitoista.
25-30 on lievä lihavuus. Ja ap on niissä mitoissa, kun laihduttaa muutaman kilon, jo 5 kilon painonpudotus pienentää terveysriskejä. Ja lievä ylipaino ei niitä paljoa edes nosta.
Iltaisin joudun huomauttamaan, että karkkipussin, suklaalevyn, makkarapaketin, sipsipussin tms voisi laittaa pois tai muuten hän syö kaiken. Minua suorastaan oksettaa nähdä, kun hän ahmii. Olen varma, että hän ahmii myös minulta salassa. Yhdistänkin ylipainoisuuden mielenterveyden epätasapainoon ja tiettyihin luonteenpiirteisiin, joita en lähde tässä purkamaan auki.
Mies olisi komea, jos hän laihduttaisi. Hän jaksaa huomautella minulle liian vähäisestä seksin määrästä! Minulta saisi hyvää seksiä, jos hän näkisi vaivaa sen eteen. Olisi itse komeampi!
En voi mitään sille, että viehätyn vain miesmäisen vartalon omaavista miehistä. Eiköhän se ole normaalia heteronaiselle, joka pitää huolta itsestään ja edellyttää mieheltään samaa? Läskit eivät mahdu miehen vyötärölle, koska siinä häviää juurikin miehiset mittasuhteet!
Olen puhunut vain kauniisti miehelleni tästä ongelmasta. Olen hakenut ratkaisua ilman syyttelyä. Mielestäni ensiksi olisi korjattava hänen kroppa ja hyvä seksi saisi sytykkeensä ihan luonnostaan sen seurauksena. Minua on turha syyllistää HÄNEN kiloistaan.
sillä varmasti epäterveellisemmin elävät pahasti alkoholisoituneet ja askikaupalla röökiä vetävät ihmiset. Sekä herkkuja napaansa vetävät "en mä lihoa millään" tyypit.
Usein lihavat eivät edes mätä naamaansa järjettömiä määriä ruokaa ja mässyä, mutta tietämättään syövät väärin. (turhan kevyesti) joten verensokerit heittelee ja tuntuu että kokoajan on nälkä, silloin helposti tulee vedettyä välipaloja. Ja välipalatkaan eivät ehkä ole epäterveellisiä mutta kuitenkin turhia.
Iltaisin joudun huomauttamaan, että karkkipussin, suklaalevyn, makkarapaketin, sipsipussin tms voisi laittaa pois tai muuten hän syö kaiken. Minua suorastaan oksettaa nähdä, kun hän ahmii. Olen varma, että hän ahmii myös minulta salassa. Yhdistänkin ylipainoisuuden mielenterveyden epätasapainoon ja tiettyihin luonteenpiirteisiin, joita en lähde tässä purkamaan auki.
Mies olisi komea, jos hän laihduttaisi. Hän jaksaa huomautella minulle liian vähäisestä seksin määrästä! Minulta saisi hyvää seksiä, jos hän näkisi vaivaa sen eteen. Olisi itse komeampi!
En voi mitään sille, että viehätyn vain miesmäisen vartalon omaavista miehistä. Eiköhän se ole normaalia heteronaiselle, joka pitää huolta itsestään ja edellyttää mieheltään samaa? Läskit eivät mahdu miehen vyötärölle, koska siinä häviää juurikin miehiset mittasuhteet!
Olen puhunut vain kauniisti miehelleni tästä ongelmasta. Olen hakenut ratkaisua ilman syyttelyä. Mielestäni ensiksi olisi korjattava hänen kroppa ja hyvä seksi saisi sytykkeensä ihan luonnostaan sen seurauksena. Minua on turha syyllistää HÄNEN kiloistaan.
Ja se, että ruoka maistuu ja sen vuoksi lihoaa, ei ole mitään tekoa mielenterveyden kanssa, ellei ole kyse sairaalloista, pakonomaista ahmimista. En tiedä, onko miehesi tällainen. Ja asenteesi on huono, ja miehesi aistii sen. Sinun tekstisi oli jo luotaantyöntävä.
sillä varmasti epäterveellisemmin elävät pahasti alkoholisoituneet ja askikaupalla röökiä vetävät ihmiset. Sekä herkkuja napaansa vetävät "en mä lihoa millään" tyypit.
Usein lihavat eivät edes mätä naamaansa järjettömiä määriä ruokaa ja mässyä, mutta tietämättään syövät väärin. (turhan kevyesti) joten verensokerit heittelee ja tuntuu että kokoajan on nälkä, silloin helposti tulee vedettyä välipaloja. Ja välipalatkaan eivät ehkä ole epäterveellisiä mutta kuitenkin turhia.
moni nainenkin kyllä, naisissa vaan saattaa sentään olla ihan kivan näköisiä naamaltaan, vaikka se rasvakerros ympärillä vähän inhottaakin.
Tässä Hesarin artikkelissa todetaan mm. näin:
Lihavuudesta kertyy yhteiskunnalle jopa tupakointia suuremmat kustannukset.
Linkki: http://www.hs.fi/talous/artikkeli/L%C3%A4skin+hoito+k%C3%A4y+Suomelle+k…
Seuraava lause ottaa päähän erityisesti: Maksamme lihavuuden hinnan yhteisestä pussistamme.
Linkki: http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1997…
Lisää lihavuuden kustannuksista:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/07/lihavuuden_kustannukset_satoja_mi…
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/141105090137PN?OpenDocument
Tiedän, että lihavia ärsyttää tämä kirjoitukseni, mutta aamutv:ssä TAAS tänä aamuna sanottiin, että laihtuminen on vain ja ainoastaan korvien välistä kiinni, joten jokainen teistä voi laihtua, jos vain haluaa. Apuakin on saatavilla ties minkämoista. Lopettakaa säälin kerjääminen ja ottakaa itseänne niskasta kiinni.
laihat tulevat kalliimmaksi kuin lihavat, koska elävät kauemmin ja käyttävät näin ollen palveluja kauemmin ja verorahoja menee nyyh haaskuun :```(
laihat tulevat kalliimmaksi kuin lihavat, koska elävät kauemmin ja käyttävät näin ollen palveluja kauemmin ja verorahoja menee nyyh haaskuun :```(
Onneksi lihavien ei tarvitse niin paljoa edes maksaa :D kun kuolevat aiemmin pois sairauden runtelemina tms.
Onneksi lihavien ei tarvitse niin paljoa edes maksaa :D kun kuolevat aiemmin pois sairauden runtelemina tms.
kauemmin mitä laihat vanhukset :P
läskiys on esteettinen haitta.
En myöskään ole tavannut ihmistä joka HALUAISI olla ylipainoinen.
läskiys on esteettinen haitta.
En myöskään ole tavannut ihmistä joka HALUAISI olla ylipainoinen.
Painoindeksi on 25,3 ja olen ihan hauskannäköinen nuori nainen.
Eihän lihavuudessa mitään hyvääkään ole!
nyt niin kauheat ole. Minä taasen inhoan käydä ostoksilla, olen liian laiha, ja ei ole tissiä, ei persettä. Älkää nyt luulko, että laihuus on joku autuaaksi tekevä asia. Ja miksikö olen liian laiha? En lihoa, en millään.