Miksi äitienpäivä on virallinen liputuspäivä mutta isänpäivä ei ole?
Jos homma olisi toisinpäin,johan feministit olisivat sotaa käymässä asian suhteen :D
Kommentit (30)
Jos homma olisi toisinpäin,johan feministit olisivat sotaa käymässä asian suhteen :D
Niimpä niin.. te isät jotka hylkäätte vielä lapsenne ja lähdette muille maille niin teillekkö pitäisi vielä liputtaa?? yleensä muksut jää äideilleen ja siistii että silloin liputetaan! me äidit kyllä venytään joka asiaan, ja kato me pärjätään ilman teidän luusereitten apuu! hyvä että pysyttekin tosi tosi kaukana lapsistasi, kyllä se asia viel tulee eteen! sallikaa nauraa tollasille muka iseille!
Tsekkaa kalenterisi.
Itselle ei tulisi mieleenkään pistää miestä liputtamaan itselleen, vaan hoidan sen lipun salkoon itse.
Komppaan. On kyseessä selkeästi markkinavoimille suunnattu juhlapäivä.
Minusta koko isänpäivää ei edes tarvittaisi! t. isä Hyvin riittää, että juhlitaan äitejä. Olen aivan varma, että isänpäivän viettäminen ei ole lähtöisin kenenkään miehen ehdotuksesta.
voisi ihan hyvin lakkauttaa tarpeettomina.
kyllä olisi epäoikeudenmukaista jos vain minun vanhemmuuttani juhlittaisiin vuosittain, mutta miehen ei. nyt on tulossa meidän ensimmäinen isänpäivämme, ja rakkaudella leivon isukille kakkua, ja vauvan kanssa askarrellaan hänelle ensimmäinen isänpäiväkortti :)
Isänpäivänäkin on liputettu jo vuodesta 1979. Toisekseen äitienpäivä on paljon vanhempi juhlapäivä, jonka liputusta ei lopetettu siihen, kun isänpäivää alettiin viettää.
Kolmanneksi toivon, että et ole nainen. Feminismin perusajatus ja tavoite on saada naisille yhtäläiset oikeudet miesten kanssa. Et suinkaan sitä vastusta?
http://www.intermin.fi/intermin/home.nsf/pages/B51B50A211ADB353C2256B1B…
On virallisia liputuspäiviä ja vakiintuneita liputuspäiviä.
Äitienpäivä on vanha tapa muistaa äitiä, isänpäivä on uusi "amerikan malliin".
On olemassa virallsia liputuspäiviä (mm äitienpäivä) ja vakiintuneita liputuspäiviä (mm isänpäivä).
Viralliset lipuspäivät on määrätty Suomen lipulla liputtamisessa annetussa asetuksessa. Jokavuotia on kuusi, lisänä mm vaalipäivät jne.
Googlettakaa lisää tietoa.