Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poistin FB-tilini. Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei ole somessa?

Vierailija
07.03.2024 |

Olen nelikymppinen perheellinen yrittäjä, puuhaa ja harrastuksia löytyy niin paljon ettei somea ehdi seuraamaan eikä kovin rehellisesti ollut siihen kiinnostusta. Ystäviin pidän yhteyttä muilla tavoin ja ihan perinteisesti viettämällä yhteistä aikaa. 

Mutta ihan mielenkiinnosta, mitä ajatuksia herättää se että jättäytyy tarkoituksella somen ulkopuolelle? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on some

Vierailija
2/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin jo monta vuotta sitten sometilit ja pikaviestisovellukset. Muutama ihminen piti mua hankalana ja loppujen ajatuksista en tiedä. Tuskinpa moni edes huomaa, ettet enää käytä koko palvelua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee minkä hyväksi katsoo, en ole nimelläni ollut koskaan somessa.

Vierailija
4/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on some

Tämä on epäsosiaalinen media.

Vierailija
5/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen. Itselläni ei ole koskaan ollut profiilia missään somessa. Eikä tule. Täällä poikkean joskus anonymiteetin takia pikku läpyskää heittelemässä.

Vierailija
6/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma. Somesta lähteminen on miehekäs temppu.

Vierailija
7/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes harkinnut naamakirjaa. Pidän oman elämäni yksityisenä. Mitä siitä saa kun jakaa yksityisyytensä. Yksityiskontaktit mieluiten soittaen tai kasvotusten.

Vierailija
8/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä ajatuksia. Moni on ainakin ajoittain poistunut somesta. Se on terveellistä, ja sinne voi toki palata takaisin. Onnea valinnallesi, sulle tulee fressi ja elämänmakuinen kevät.

Vierailija
9/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyytesi nousi ylös kukkapurkista.

Vierailija
10/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on some

OK! Täsmennän tässä yhteydessä somella tarkoittavani niitä kanavia ja sovelluksia, joissa ollaan omalla nimellä ja kuvalla tehden päivityksiä siitä, että oma Pirjo-Kyösti oppi käymään potalla ja viikon päästä lähdemme laivalle sekä postataan kuvia turhuuksista.

Vierailija
11/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ikinä facessa ollut ja tuskin tulen menemäänkään

Vierailija
12/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. On ihan jokaisen oma asia. Jokainen tehköön niin kuin itsestä parhaalta tuntuu.

Vierailija
13/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen. Itse en ole koskaan mennyt someen mukaan koska se tuhoaa yhteisöllisyyden ja aidon vuorovaikutuksen ihmisten väliltä. Lisäksi se levittää valheellista kuvaa todellisuudelta ja vääristää ihmisen maailmankuvan sitä kautta.

Vierailija
14/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on some

OK! Täsmennän tässä yhteydessä somella tarkoittavani niitä kanavia ja sovelluksia, joissa ollaan omalla nimellä ja kuvalla tehden päivityksiä siitä, että oma Pirjo-Kyösti oppi käymään potalla ja viikon päästä lähdemme laivalle sekä postataan kuvia turhuuksista.

Sitten en ole ollut koskaan somessa

Vierailija
15/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on käyttänyt face enään kymmeneen vuoteen? En tunne ketään alle 35 vuotiaita, joka siellä olisi ollut vuosiin.

Yhden Euroopassa saamansa varoituksen jälkeen joskus 2014 porukka lopetti siellä olon ja siirtyi muualle.

Haloo, vanhukset. Lopettakaa sen Metan rahoitus.

Vierailija
16/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Ap:n "somessa"

trollaan täällä 🤗💋

Vierailija
17/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen. Itse en ole koskaan mennyt someen mukaan koska se tuhoaa yhteisöllisyyden ja aidon vuorovaikutuksen ihmisten väliltä. Lisäksi se levittää valheellista kuvaa todellisuudelta ja vääristää ihmisen maailmankuvan sitä kautta.

Tätä se juuri tekee. Mikään ei tee niin yksinäistä oloa kuin sosiaalinen media ja siksi poistin kaikki tilit.

Vierailija
18/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Mulla on some vaikka harvoin siellä käyn, mutta en näe mitään syytä poistaa sitä. Joskus käyn katsomassa mitä sinne kuuluu. 

Vierailija
19/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut somessa, vaikka internetissä muuten yli 25 vuotta. Minusta fiksu ihminen ei levitä tietoja itsestään vieraille. 10 vuotta sitten meitä facebookittomia taidettiin kutsua sosiopaateiksi tms, mutta olen niin vanha, että tunnistan kyllä propagandan, kun kohtaan sen.

Vierailija
20/30 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele yhtään mitään. 

Minä tunnen ihmisiä joilla ei ole älypuhelinta eikä mitään pääsyä nettiin, eivätkä osaa käyttää nettiä. Ihan hyvin pysyvät hengissä. Eli elävät kuten elettiin viime vuosituhannella, eli noin 20 vuotta sitten. Itsellänikin on ollut älypuhelin käytössä vasta alle 10 vuotta, ja somessa olen olltu vasta noin 15 vuotta. Silloin tulin tännekin kun odotin kaksosia jotka täyttävät nyt tässä kuussa 15.

Mutta sitä ihmettelen, että miten ihmeessä täällä somessa on höpisemässä näin paljon ihmisiä jotka väittävät etteivät ole somessa. Ja kyllä. Tämä keskustelupalsta on nimenomaan sosiaalinen media, tämä on media, ja täällä ollaan sosiaalisia, eli keskustellaan. Ajatusten vaihtamisen mahdollisuus on somen idea.