Meilläkin vauvan (poika) nimi hakusessa, yhä.
Laitan vaikka yllätyspalkkion postissa jos joku keksii. :) Olen kirjoittanut tänne aiemminkin, ehkä joku muistaa.
Meillä on ennestään Elsi Anni Sofia, sukunimi ruotsinkielinen, mies puhuu ruotsia ja minä suomea. Nyt tulossa poika, joka saa toiseksi (tai kolmanneksi) nimeksi Albert miehen suvusta.
Nimen pitäisi siis käydä kahdella kielellä. Saisi olla vähän erikoinen, mutta ei se ole ihan välttämätöntä. Elsin tavoin kirjoitettaisiin ja lausuttaisiin samoin kummallakin kielellä. Jos laitetaan kolmas nimi, keskimmäinen voisi olla merkitysnimi, mutta ei välttämättä.
Suosikkeja on ollut Oula, Eero, Tuoma, Joa tai Jooa, Emil. Eelis-nimestä tykätään, mutta se on liian lähellä Elsiä. Tällä hetkellä todennäköisin nimi lienee Eero, mutta ei olla ihan täysin tyytyväisiä siihenkään, eli vielä mietitään.
Kiitos ehdituksista!
Kommentit (96)
Minusta sopisi ihan hyvin yhteen Elsi ja Albert!
minulla olisi poika sen nimi olisi Aatu :)
Ihana nimi!
Samoin Eero!
Edvin Albert Johannes
Matti Albert Viljami
Lassi Albert ...
Leo/Leon Albert ...
Aron/Aaron
Herrajumala, Elsi ja Albert vai mikkä ne oli :DD
Kiitos nauruista :D
Kamalat ja huvittavat nimet, eikai JOKU oikeesti anna tollasia nimiä lapselle :d
Ossian, Oleksi, Olaus, Ohto,Reko, Peik,
Ei kai JOKU oikeasti ole noin vitun tyhmä, että luulee oman nimimakunsa olevan se ainoa oikea?
Kamalat ja huvittavat nimet, eikai JOKU oikeesti anna tollasia nimiä lapselle :d
mielestä teillä menee vähä yli tuo nimihomma.. miksette vaan laita nimeä mikä teistä on hyvä? Täällä palstalla kyselette ja soittelet miehelle olisko tää hyvä.. palstalla ehdotettiin.. :D
Eikö sun mies aattele et mikä tollo sä oot?
Kyllä me iha ite keksittiin lapsille nimet eikä tarvinnu täällä tälläistä "se joka keksii saa postissa yllätyksen" ..
Ei kai JOKU oikeasti ole noin vitun tyhmä, että luulee oman nimimakunsa olevan se ainoa oikea?
Sanoinko mä et se on ainoa ja oikea ??
Minun mielipide ja kait sen saa ilmaista jossai keskustelupalstalla iha avoimesti???
Ei kannattais laittaa lasten nimiä tänne jos ei kehtaa kuulla ku niitä arvostellaan. VITUN TYHMÄ!
aika näitä ihmisiä.. Joku naurakoon ittensä vaikka kuoliaaks muiden nimimaun takia. Päästäänpähän siitäkin sitten.
Mun mielestä Eero Onni Albert ois aivan ykkönen! Eero on ihana, perusnimi, joka sopii vauvalle ja vaarille. Ei mikään nykyväännös, eikä oikeestaan mitenkään sukupolvisidonnainen. Tosi hyvä nimi!!
on kysyä mielipiteitä ja vinkkejä... mitä vikaa siinä on? jo on kuivaa ja ahdasmielistä porukkaa...
Ois mielenkiintoista muuten tietää mitkä nimet tällä LOL tyypin lapsilla on. tuo LOL jo kertoo niiin paljon.
selkeästi yritetään vaan pahaa mieltä, mut kyl me tunnetaan nuo tyypit, joten ei hetkauta se haukkuminen, ärsyttää vaan se kun tuommasia pyörii täällä.
pliis antako tota Eero nimeä!! KAMALA!
Mutta vaatisko se sitten lappilaisia juuria? Eero ei oo musta oikein kiva, mutta toinen vanha nimi, Eeti on aivan ihana. Eemikin, joo, mutta se on ehkä vähän liian pehmeä.
Tuomakin on ihan jännä...
Ensinnä kommentoin sille, jonka mielestä nimitouhu menee jo yli. Näin voi kuule ihan hyvin olla! :D Mutta enpä muuta mieluummin tekisikään kuin antaisi lapselle meistä molemmista kivan nimen, mutta kun ei kerrassaan olla keksitty sitä! Laskettuun aikaan vajaa kuukausi, eikä oikeasti tiedetä mikä nimi laitettaisiin. Eerosta tykätään - muttei hirveästi. Se käy meille kummallekin, mutta tuntuu kurjalta antaa nimi jota ei rakasta kamalasti. Kyselen täältä, kun en muutakaan keksi, netin nimilistat ja nimikirjat on koluttu. Eikö se nyt ole ihan sama mistä sen nimen bongaa, jonkun ehdottamana täältä tai jostain muusta listasta?
Sitten taas niihin nimiin:
Elmer tai Elmeri ei sovi siksi, että ruotsiksi ne ääntyisivät helposti elmär. Muuten kiva, ollaan mietitty.
Simeon, Ilari, Lari, Leo: Ilari on ollut mulla suosikkilistalla, mutta mies ei kykene, tuntee jonkun Ilarin eikä osaa siksi kuvitella.
Miro, Iivo, Isto, Ismo, Veerti, Luuka, Miika/Miikka, Mika: Kaikki kivoja, mutta jonkun toisen lapsella.
"Miksette laita etunimeksi Albert?" Sitäkin ollaan mietitty, mutta Albert on minun savolaisjuurilla asuville vanhemmilleni tosi vaikea lausua ja lapsesta tulisi väkisin Allu tai Alpertti.. haluan antaa nimen joka ei tarvitse suoraan lempinimeä.
Edvin Albert Johannes
Matti Albert Viljami
Lassi Albert ...
Leo/Leon Albert ...
Aron/Aaron : Noista ollaan kyllä mietitty muutamaa, mutta ei silti oikein osu.
"Kamalat ja huvittavat nimet, eikai JOKU oikeesti anna tollasia nimiä lapselle :d" Kyllä annan, sekä Elsin että Albertin. :) Olen semmoinen epeli.
Vilho, Vili, Viljami: kovin suomalaisia, ei minusta sovi sukunimeen.
Ossian, Oleksi, Olaus, Ohto,Reko, Peik: ...Eei.. en osaa perustella. Vaikka ovat ihan kivoja.
Erno tai Otso: Mies on ehdottanut Otsoa, mutta jotenkaan en itse osaa sitä ajatella. Erno on aika kiva.. ehkä mietin sitä vielä.
ap.
Mutta ei tarvi lähettää mitään =) Tykkään pohdiskella nimiä, vaikka omat lapset on jo nimensä saaneet.
Elmer Albert.