Häpeän nuoruuden käytöstäni edelleen kolmekymppisenä
Olin ongelmanuori, mikä hävettää näin jälkikäteen ja koen että muut näkevät minut aina samana.
Kommentit (26)
Ei kukaan muu enää muista niitä aikoja...
Omaa nuoruuttakanssaeläneiden kanssa muistellessa tulee usein todettua yksissä tuumin, miten tolloja sitä oltiin.
Toki edelleenkin ollaan, mutta laimeammin.
Kaikki me mokailemme ja monet vielä aika raskaasti vielä paljon vanhempinakin.
Anna itsellesi anteeksi. Muuta en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Omaa nuoruuttakanssaeläneiden kanssa muistellessa tulee usein todettua yksissä tuumin, miten tolloja sitä oltiin.
Jotku vihervassarit jopa myöhemmin tajuaa tyhmyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teitte?
Minä maksan nuoruuden käytöksestäni vielä vuoden. Eläisin mieluummin häpeässä ja unohtaisin menneet.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan nuoruuden käytöksestäni vielä vuoden. Eläisin mieluummin häpeässä ja unohtaisin menneet.
??
Se, että häpeät nuoruuden käytöstäsi osoittaa, että olet kasvanut ja muuttunut ihmisenä parempaan suuntaan. Voit olla ylpeä itsestäsi! Älä kuitenkaan jää häpeään jumiin, koska se ennen pitkää blokkaa kasvusi ja synnyttää muitakin ikäviä oheisilmiöitä, esimerkiksi arvottomuuden tunnetta. Harva on nuorena kovin kypsä ja moni käyttäytyy miten sattuu joko omien ongelmiensa takia tai siksi, että luulee sen olevan jotenkin coolia/aikuismaista/kuuluvan nuoruuteen.
Ihmiset ympärilläsi voivat olla osa ongelmaa, jos he näkevät sinut edelleen samanlaisena kuin olit nuoruusvuosinasi. Kannattaa siinä tapauksessa ottaa hajurakoa ja keskittyä siihen, että saat vakiinnutettua uuden identiteettisi ja minäkuvasi. Olet luultavasti tehnyt melkoisen loikan henkisesti ja kestää aikansa, että sisäistät itsekin sen, että olet nyt uusi ihminen. Kun olet sinut itsesi kanssa, on sinun helpompi sekä bongata ne uudet samanhenkiset ihmiset että jättää omaan arvoonsa he, jotka haluavat jääräpäisesti pitää "vanhasta sinusta" kiinni.
Minä häpeän vielä yli nelikymppisenäkin, olin kyllä tosi pitkään ihan tonttu. Onneksi lapseni eivät ole samanlaisia ääliöitä kuin itse olin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti muistaa.
Mistä tiedät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti muistaa.
Mistä tiedät
Mun kaveri ainakin tykkää ottaa esille näitä "hauskoja" juttuja tyyliin "muistatko sillon kun teit asian x ja y, hahhahhah miten noloa".
T. Eri
Ole ylpeä siitä että olet kasvanut ja kypsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti muistaa.
Mistä tiedät
Mun kaveri ainakin tykkää ottaa esille näitä "hauskoja" juttuja tyyliin "muistatko sillon kun teit asian x ja y, hahhahhah miten noloa".
T. Eri
Samaa tekee mun yksi kaveri, mitä noloin juttu, niin sitä useammin se ottaa sen esille. Mistähän tuokin kertoo.
Virkistävää että joku häpeää näinä woke-aikoina jotain.
Saat siunaukseni vo su.