Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meilläkin vauvan (poika) nimi hakusessa, yhä.

Vierailija
29.10.2010 |

Laitan vaikka yllätyspalkkion postissa jos joku keksii. :) Olen kirjoittanut tänne aiemminkin, ehkä joku muistaa.

Meillä on ennestään Elsi Anni Sofia, sukunimi ruotsinkielinen, mies puhuu ruotsia ja minä suomea. Nyt tulossa poika, joka saa toiseksi (tai kolmanneksi) nimeksi Albert miehen suvusta.

Nimen pitäisi siis käydä kahdella kielellä. Saisi olla vähän erikoinen, mutta ei se ole ihan välttämätöntä. Elsin tavoin kirjoitettaisiin ja lausuttaisiin samoin kummallakin kielellä. Jos laitetaan kolmas nimi, keskimmäinen voisi olla merkitysnimi, mutta ei välttämättä.

Suosikkeja on ollut Oula, Eero, Tuoma, Joa tai Jooa, Emil. Eelis-nimestä tykätään, mutta se on liian lähellä Elsiä. Tällä hetkellä todennäköisin nimi lienee Eero, mutta ei olla ihan täysin tyytyväisiä siihenkään, eli vielä mietitään.

Kiitos ehdituksista!

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaista taustaa, esim. itse tykkäisin Verneristä, kunnes mies paljasti, että se lausutaankin Vääner. Meidän listalla on Valdemar, Arn, Alf, Marius, Noa, Henrik, Yngve, Stellan, Nikolas, Julius, Vidar, Alvar (miehen suosikkimuoto ois Alve, mutta sanoin, ettei siitä tiedä, onko poika vai tyttö).

Vierailija
2/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin siihen, mutta mun mies ei siihen lämpeä nyt. Harmillista! Laittakaa te se, se on kaunis. :)

Tällä hetkellä ollaan mietitty, että ehkä laitettaisiin Joa Eero Albert, jolloin Joa olisi kutsumanimi mutta Eero vähänniinkuin varalla tulevaisuutta ajatellen. Jos lapsi sitten aikuisena haluaakin vähän tavallisemman nimen.

Kivaa tuossa on se, ettei Joa ja Elsi ala samalla kirjaimella. Vielä on keskustelun alla lausuttaisiinko se joa vai juua. Miehen mielestä ehkä juua, mutta se on savolaisjuurittain juoda. :D Ei se silti ehkä haittaisi.

Taisi olla numero 6 joka ehdotti Jooaa takaisin listalle, olikohan joku muu kun lyhensi sen yhdelle oolle? Jos haluat, niin pistä viestiä minun sähköpostiini virvaliekki (a) yahoo ja siihen com perään, niin pistän jotain ylläriä tulemaan. :)

(se kenestä se oli hölmöä, on aika vakava tyyppi. :D Minä tykkään tehdä yllätyksiä muille, esimerkiksi lähetin facebookin kautta secret santa-aplikaation kautta jollekin kanadalaiselle joululahjan. :D )

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petro, Konsta, Henri, Reko, Verner, Asser, Lauri, Aapo, Saku, Edvin, Atro, Vertti, Miika, Arttu, Markus, Aaron, Paavo, Eevert, Olavi, Kaapo, Tuure

Vierailija
4/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsin veljelle sopisi jokin Joaa perinteisempi nimi. Aika erityyppisiä ovat nuo Elsi ja Joa... Joa kaiken lisäksi nousevia muotinimiä. Eerokin sopisi paremmin.

Täällä ollut monia tosi hyviä ehdotuksia. Esim. Alvar/i, Aamos, Aatos...

Tässä vielä joitakin, samoja saattaa olla tosin:

Iiro

Aaron

Ilmari

Iivari

Aapo

Elsi Anni Sofia ja Ilmari Onni Albert?

Mutta, jokainen valitsee sen itselleen mieluisimman nimen - ja loppujen lopuksi se on sitten se paras ja oikea kuitenkin.

Vierailija
5/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pojasta tuli Eero. Joten äänestän sitä!

Vaihto ehtoina oli myös Aaro.

Vierailija
6/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasmus Albert

Alex Albert

Jan Albert

Vierailija
7/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollu kiivaat keskustelut nimistä :D Hauska.

Mulla on vaan tyttöjä mut jos poika tulis niin nämä olis aika kovilla:

Aatu, Aaro, Eemil. Kauniita nimiä.

Kamalia nimiä mun mielestä:

Jalmari

Veeti

Miro

Jukka

ja .. sori vaan tuo parjattu Eero :)

Mutta jokaisella on mielipiteensä, ehkä se sopii just teän pojalle =)!!

Vierailija
8/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Elsi ja Joa käy ihan hyvin yhteen. Joa-nimeä ei ole kovin montaa annettu ylipäätään, mutta saattaahan se toki nousta. Sille ei silti mitään mahda, koska on vain pakko valita joku mikä käy.

Alvar olisi yhä minusta ihana, mutta mies ei siihen suostu. Amos on miehen ystävän lapsella. Aatos ei ole miehen mielestä myöskään kiva.

Iivari on vähän hankala, Ivar-versiota on joskus mietitty. Ilmarissa sama juttu. Onni ei käy, koska siskon poika on Onni.

Nyt tuntuu Joa Eero Albert hyvältä, mutta katsotaan miten käy - Alvar Elia Albert olisi minusta myös ihana..

Elia-nimeä ollaan taas pyöritelty, esikoisesta olisi siis Elia tullut jos olisi ollut poika. En silti tahtoisi E-sarjaa, ainakaan kahta el-alkuista. Mutta no, jos se on mikä puhuttelee niin on otettava se.

Ei tähän tule loppua! :D

ap

Vierailija
9/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsi ja Arno sopis mielestäni hyvin.

Aki?

Teo?

Jaro/Jero?

Vierailija
10/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Onko Benjamin liian pitkä etunimeksi?

Vierailija
11/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero!! Rehti suomalaisen miehen nimi! =)

Vierailija
12/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotin sitä Joa nimeä..

Myöskin Alvaria (Alvar)

Mutta kiitos vaan hyvä mieli riittää minulle mainiosti..

Tosiaan jos toisen pojan vielä saamme hänestä tulee nimikaima =) Eli Joa yhdellä o:lla =)

Vierailija
13/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paulus

Johannes

Hannes

Markus

Lassi

Mats

Matti

Axel/Akseli

Elsi on kaunis nimi :-)

Vierailija
14/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta :D

Vierailija
15/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nämä (ja anteeksi, jos mahdollisesti toistan jo ehdotettuja nimiä):

Alvin

Erik

Elmer

Filip

Henrik

Hans

Julius

Kasper

Klaus

Kristian

Kim

Niklas

Ruben

Samuel

Sebastian

Sylvester

Valter?

Vierailija
16/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsi ja Sami

Elsi ja Harri/y

Elsi ja Esa

Elsi ja Olle

Elsi ja Ville

Elsi ja Vili

Ihan tulee nostalginen olo...

P.S. Tunnen useammankin alle 10-v. Eeron

Vierailija
17/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ovat ihan pari, itsellä Frans ja voisin hyvin antaa tytölle Elsi :-)

Vierailija
18/96 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muodossa Valter

Vierailija
19/96 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frans :D

Kamala nimi pienellä vauvalla :D

Tukehdun nauruun .. ette kai te oikeesti anna tollasia nimiä?? Frans, Albert, Elsi .. XD

Vierailija
20/96 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ne omien lastesi nimet, pliis. Vai etkö uskalla? Hah, et tietenkään, on niin helppo haukkua muiden.

Frans :D

Kamala nimi pienellä vauvalla :D

Tukehdun nauruun .. ette kai te oikeesti anna tollasia nimiä?? Frans, Albert, Elsi .. XD