Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meilläkin vauvan (poika) nimi hakusessa, yhä.

Vierailija
29.10.2010 |

Laitan vaikka yllätyspalkkion postissa jos joku keksii. :) Olen kirjoittanut tänne aiemminkin, ehkä joku muistaa.

Meillä on ennestään Elsi Anni Sofia, sukunimi ruotsinkielinen, mies puhuu ruotsia ja minä suomea. Nyt tulossa poika, joka saa toiseksi (tai kolmanneksi) nimeksi Albert miehen suvusta.

Nimen pitäisi siis käydä kahdella kielellä. Saisi olla vähän erikoinen, mutta ei se ole ihan välttämätöntä. Elsin tavoin kirjoitettaisiin ja lausuttaisiin samoin kummallakin kielellä. Jos laitetaan kolmas nimi, keskimmäinen voisi olla merkitysnimi, mutta ei välttämättä.

Suosikkeja on ollut Oula, Eero, Tuoma, Joa tai Jooa, Emil. Eelis-nimestä tykätään, mutta se on liian lähellä Elsiä. Tällä hetkellä todennäköisin nimi lienee Eero, mutta ei olla ihan täysin tyytyväisiä siihenkään, eli vielä mietitään.

Kiitos ehdituksista!

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan mietitty seuraavia vaihtoehtoja:

Tuomas

Leo

Valter

André

Ilmari

Mathias

Tykätään näistä nyt taas kaikista, mutta kaikissa on omat ongelmansa. Tuomas on isäni nimi, Leo on ruotsinkielisten keskuudessa yleinen, Valter miehen mielestä hankala ilman i-loppua ja sen kanssa liian suomalainen, André taas tosi ruotsalainen, Ilmari tosi suomalainen, Mathias vähän tylsä ja yleinen taas.

:D Me ollaan päätymässä siihen, että pyöritetään näitä siihen asti että nimi on pakko päättää. Sitten - jos ei olla päädytty mihinkään - kirjoitetaan kummallekin sopivia nimiä lapuille ja vedetään hatusta.

ap

Vierailija
62/96 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasu Albert Joakim

Tom Elias Albert

Erno Tuomas Albert

Joa Albert Emil

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasper?

Vierailija
64/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias ja Elliot.. ehkä liian lähellä Elsiä?

Reko.. pistetään harkintaan!

Markus, Matias, Rasmus ja Kim tosi yleisiä miehen ikäluokassa, ei osaa niitä siksi kuvitella omalle lapselleen.

Albin ei tosiaan oikein Albertin kanssa sovi. Muutenkin pelkään, että siitä tulisi sitten lempinimi, esimerkiksi joku Allu. :) Haluan itse antaa nimen jolla lasta sitten oikeasti voi kutsua.

Evert ja Vertti.. on taas kivat mutta ei ehkä meille.

ap

Vierailija
65/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Aarne/Arne

Arne Joa Albert

Arne Leo Albert

Arne Albert Mattias

Vierailija
66/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isak on kyllä aika kiva, pidetään mielessä! Ei lainkaan mahdoton.

Lukasta olen miettinyt, mutta siinä on lausumisongelma (Luukas, Lukas vai Lyykas).

Kolmetavuiset on minusta usein kauniita mutta hankalia.

Pessi on minusta kiva, mutta ei sovi sukunimen kanssa.

Niilo on serkun lapsella.

Aarnia olen miettinyt, mutta se on myös hassu, koska serkulla on Elsa ja Aarne. Meillä sitten Elsi ja Aarni, aika höhlää. :)

ap

Vierailija
67/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies hankaa siinä vastaan! Ehdotan sitä vielä.

Tää on niin kamalan hankalaa. :) Onneksi on edes se Eero josta kummatkin ihan kyllä tykätään.

Siitä Aslasta mies sanoi äsken puhelimessa, että se on kaunis mutta kuulostaa ehkä tytön nimeltä. Ehkä niin. Ehdotan seuraavaksi nimiä Isak, Arne ja... mikä muu oli..

ap

Vierailija
68/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän koira oli Eetu ja se on enemmän lempinimi kuin hyvä etunimi..

Miten olisi:

Alvar

Benjamin

Patrik

Kasper

Petrus

Leo

Joel (ruotsalaisittain Juuel)

Joa on ihana nimi.. Jos saamme toisen pojan, hänestä tulee Joa =)

Vierailija
69/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveä nim tuo Joa tai Eero! Onko tosi et joku antais lapselle sellaisen nimen? Älkää antako ainakaa Veeti, aivan kamala nimi!

Muutenki nuo nimet mitä ehdoteltu .. kamalia ..

Mun ehdotukset:

Aatu

Eemeli

Jimi

Vierailija
70/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka huutaa "ihan hirveä!"

Se on niin hassua, koska eihän tässä etsitä nimeä josta tämä huutaja pitää, vaan nimeä josta minä ja mies pidetään. :) Mutta onneksi tasapuolisuuden nimissä en sitten itse tykkää Jimi-nimestä yhtään. ;D

Ehdotin noita nimiä, Arnesta mies piti. Tajusin kuitenkin tuossa kylppäriä pestessä, että se serkun lapsihan oli Aarne, eli taas tosi tosi lähellä olisi meidän lasten nimet toisiaan.

Alvar-nimestä tykkään ja mieskin, mutta miehen mielestä taas liian fiini. Itse kyllä tykkään kovasti, että katsotaan miten tilanne kehkeytyy.

ap

Vierailija
71/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vähemmän fiini?

Mites ois Aulis? =)

Vierailija
72/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli noista sun kommenteista sellainen fiilis että vois sopia? Vähän erikoisempi kuin esim. Eero tai Eetu, mutta ei liian fiini, kun ei ole ulkolaisia kirjaimia. Itse tykkäisin näistä tai Alvarista, mutta meillä ekalla pojalla niin perusnimi, ettei ehkä sovi. Meilläkin siis nimi mietinnässä, vaikkei tiedetä vielä sukupuolta.

Vierailija
73/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amos/Aamos

Aatos

Eliel

Alpi

Ilmo?

Vierailija
74/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetuja on jo niin paljon, että menee sekaisin kaikissa Eetuissa (kun lasten kanssa työskentelen).

Entäs Eemeli? Eemi?

Vierailija
75/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvari voisi hyvinkin käydä, juttelen miehen kanssa siitäkin. :) Tykkään kyllä siitä Alvar-versiostakin kovasti.

Aulis on suvussa muuten, niin en sitä siksi halua, ja Amos on miehen hyvän ystävän poika.

Aatos on kanssa aika kiva, pistän mietintään!

Eliel on kanssa niin lähellä Elsiä.. muuten ihana.

Eemi.. se on parempi kuin Eemu, ehkä!

Niilo, Janek.. en oikein tiedä.

Kiitos hei hirveästi, tässä on jo monta uutta mietinnän alle. :)

ap

Vierailija
76/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeli Albert

Vierailija
77/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaro, Henri, Tommi, Dennis, Patrik

Vierailija
78/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elie/Elia, Aslak, Iiro, Ruben, Leevi, Linus, Seemi/Seem, Simo, Klaus, Kaius, Jose

Vierailija
79/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero Onni Albert

Eero Toivo Albert

Eero Otto Albert

Eero Ossi Albert

Eero Albert Kristian

Eero Albert Ossian

Eero Albert Kaspian

Vierailija
80/96 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeli Albert: on kiva, mutta Elsi ja Eeli on taas niin kamalan lähellä toisiaan.

Aaro, Henri, Tommi, Dennis, Patrik: Aarosta ja Henristä en pidä itse, ja miehen kavereissa on noita muita paljon. :) Suomenruotsalaiset vissiin kierrättää samoja nimiä..

Edvin, Eemi, Niila/Niilo: Eemi ehkä, muut ei. Niila on aika kiva, mutta jotenkaan silti ei.

Elie/Elia, Aslak, Iiro, Ruben, Leevi, Linus, Seemi/Seem, Simo, Klaus, Kaius, Jose: Näistä Elia olisi ollut esikoisen nimi, jos olisi ollut poika. En osaa ajatella sitä kakkoselle. Muista Kaius on kiva, mutta siihen ei varmaan mies suostu kun ei suostunut Kai/Kain/Kaj -nimiinkään.

ap