Meilläkin vauvan (poika) nimi hakusessa, yhä.
Laitan vaikka yllätyspalkkion postissa jos joku keksii. :) Olen kirjoittanut tänne aiemminkin, ehkä joku muistaa.
Meillä on ennestään Elsi Anni Sofia, sukunimi ruotsinkielinen, mies puhuu ruotsia ja minä suomea. Nyt tulossa poika, joka saa toiseksi (tai kolmanneksi) nimeksi Albert miehen suvusta.
Nimen pitäisi siis käydä kahdella kielellä. Saisi olla vähän erikoinen, mutta ei se ole ihan välttämätöntä. Elsin tavoin kirjoitettaisiin ja lausuttaisiin samoin kummallakin kielellä. Jos laitetaan kolmas nimi, keskimmäinen voisi olla merkitysnimi, mutta ei välttämättä.
Suosikkeja on ollut Oula, Eero, Tuoma, Joa tai Jooa, Emil. Eelis-nimestä tykätään, mutta se on liian lähellä Elsiä. Tällä hetkellä todennäköisin nimi lienee Eero, mutta ei olla ihan täysin tyytyväisiä siihenkään, eli vielä mietitään.
Kiitos ehdituksista!
Kommentit (96)
Eelis, Emil ja Elias on kauniita mutta yleisiä suomenruotsalaisten keskuudessa - sattuneesta syystä. Onni on kaunis nimi myös, mutta tosiaan siskon pojalla jo ja muutenkin niin älyttömän käytetty tällä hetkellä etten sitä halua.
Elia lausuttaisiin ihan elia, tai vähän niinkuin elja. Milolle mies puisti päätään, ja lisäksi se on eräällä sisarusperheeni kissalla :D mikä ei sinänsä haittaisi jos muuten oltaisiin ehdottomasti sen kannalla. Siinäkin olisi tosin se lausumisongelma: milo vai miilu?
Nyt tykkään nimistä Valter, Mathias (lausuisin sen mathiias) ja yhä se Alvar josta mies ei pidä.
Hyvä "nimipankki" on kuitenkin jo olemassa, että ehkä Veli saa sitten syntymänsä jälkeen jonkun selkeyden nimeensä.
ap
Noel, Noa ja Noah -nimiä on mietitty, mutta taas se lausuminen: noel vai nuuel, noa, nooa vai nua vai nuua..
Konstikasta!
ap
Mites nämä:
Verner
Kalle
Lenni
Kaarlo/Karlo
Otto
Arvo
Erik
Asmo
Osmo
Lassi
Samu
Samuel
En lukenut koko ketjua, mutta mieleen tuli siitä teidän Jooa-suosikista JOOSE.
Elsi ja Joose
annettiin nimeksi Alexander. Meillä myös kaksikielinen perhe (suomen - ja venäjänkielinen) ja Alexander nimi vei voiton :) Meidän mielestä lapsella on nyt nimenä niin minun kulttuutia kunnioittava nimi kuin maailmalla tunnettu helposti lausuva nimi. Alexander Albert kuullostaa minun korvaani todella kauniilta yhdistelmältä =) Mitä mieltä olet ap?
T. 4 kuukautisen vauvan äiti
Asser(i) Eero Albert
Jooa Eemil Albert
Otava Eero Albert
Oula Sisu Albert
Eero Albert Marius
Daniel Onni Albert
Julius Onni Albert
Johan Albert Oliver
Eemil Aarre Olavi
Casimir Jooa Albert
löytyisikö näistä? :)
Artur Leo Albert
Selim Aarre Albert
Elsi ja Elmo alkavat kyllä molemmat "el", mutta eivät kuulosta yhtään samalta.
En lukenut koko ketjua, mutta mieleen tuli siitä teidän Jooa-suosikista JOOSE.
Elsi ja Joose
Komppaan, kun kerran oletta Jo-alkuistakin miettineet.
Ihana nimi! Sisu Albert Mathias. Tai Sisu Elia Albert.
Ei ole ruotsinkielisessä kalenterissa, mutta hyvin on ääntynyt mun ruotsinkielisessä kaveripiirissä.
Atte Ilo Albert?
Verner,Kalle, Lenni, Kaarlo/Karlo, Otto, Arvo, Erik, Asmo, Osmo, Lassi, Samu, Samuel: Tästä sakista Kalle, Lenni ja Otto on käytössä lähisuvussa (veljiä, lankoja). Muuten minusta kivoja on Verner ja Karlo. KArlosta tosin sisko sanoi kerran, että jos pojalle tuleekin R-vika niin nimi on aika hurja. :)
Joose on kiva, mutta ei meille.
Alexander on tosi kaunis nimi, mutta me ollaan niin maanläheisiä ja tuo nimi on niin juhlava..
Asser(i) Eero Albert
Jooa Eemil Albert
Otava Eero Albert
Oula Sisu Albert
Eero Albert Marius
Daniel Onni Albert
Julius Onni Albert
Johan Albert Oliver
Eemil Aarre Olavi
Casimir Jooa Albert: Yhdeltä katsomalta ei osu mikään, mutta mietin vielä. Joskus nimet alkaa hetken päästä vasta kuulostaa hyvältä.
Artur Leo Albert
Selim Aarre Albert: Artur.. ei mahdoton, mutta ehkä myös aika fiini.. mietin tätä. Selim ei kuulosta meiltä jotenkaan.
ap.
Sisu Eero Albert
Olisi oikein reipas nimi!
Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille
Vierailija - 31.10.2010 11:18 (5/107)
Minäkin kannatan Sisua
"Sisu Albert Mathias. Tai Sisu Elia Albert" Sisu on minusta tosi tosi kiva, MUTTA jotenkin karsastan siinä sitä merkitystä. Jaksaako sitä koko elämäänsä olla sisukas. :D Olen ehkä vähän hassu, mutta siksi olen sitä miettinyt jättäväni taa.
Atte Ilo Albert: Atte on kanssa ihan kiva, mutta ei ehkä tarpeeksi kiva. MYös pikkupoikamainen, ja lisäksi sen lastenohjelman nukkehahmo on Atte.
Mutta mietin tuota Sisua vielä, ja ehdottelen miehelle.
ap
Aarre olis ainakin merkitysnimi, vaikka siihen keskelle, jos etunimeksi huono?
Tai Konsta?
Eeli ja Elsi sopisivat hyvin yhteen. Eeli ei myöskään ole liian suosittu kummassakaan kielessä.
mulle nimen miettiminen on aina ollut "vaikeinta" näissä vauva-asioissa, nyt pitäisi 12 päivän ikäiselle neljännelle päättää nimi!
Onko kukaan vielä ehdottanut nimeä Liinus/Linus? Se oli meillä esikoisella vahvoilla, mutta muuhun sitten päädyttiin, vieläkin tykkään nimestä kovasti ja sopisi molemmille kielille.
Eeroja on muuten nykyään paljon, meillä on 5- ja 2-luokkalaiset pojat, ja mahtaakohan Eero olla yleisin nimi kaveripiirissä.
Onnea nimivalintaan!
Tiitus/Titus
Olli
Hugo
Henrik/Henri
Johannes
Severi
Topi
Manu
Hannes
Venni
Aale
Alarik
Toivo
Miten olisi Noel tai Milo?
Itse pidän tuosta Jooasta mutta sillä tavalla suomalaisittain lausuttuna. :) Omia suosikkejani lapsilleni ovat olleet myös Jasper, Joel, Joose ja Julius.
Mathias ja Elia ovat myös ihania. Itse laittaisin Eeli tai Eelis, kaikki kolme tosiaan muistuttavat Elsiä mutta mielestäni Elia kaikista eniten... Mielipidejuttu. Itse en pidä siitä, että sisarusten nimet ovat liian lähellä toisiaan, mutta mielestäni esim. Eelis ja Elsi eivät ole liian samankaltaisia. Kuten sanottu, mielipidejuttu. :)
Omia suosikkejani lisäksi on Aaron, Aatos, Emil, Elias ja Aleksis.
Jos laitatte Elian etunimeksi, niin laittakaa Albert toiseksi nimeksi ja kolmanneksi sitten joku kiva pidempi esim. Jeremias tai Julius. Omia suosikkejani vielä on tuo Justus.
Ja tosiaan harmi, että teillä on suvussa jo tuo Onni-nimi. Mielestäni aivan huippuyhdistelmä olisi ollut Onni ja Elsi ja Onni Albertkin sopii loistavasti. Miten olisi Elia Onni Albert? Tai Milo Albert Mathias? Mathias Albert Mikael?
Vielä kysymys. Lausutaanko Elia ruotsiksi Eliia vai Eelia? Molemma tuntuvat noin lausuttuina tytön nimiltä ja pojaksi miellän vain tuon lyhyen Elian suomalaisittain lausuttuna. :( Huoh, ymmärrän kyllä vaikeutenne, kun itsekin jo tässä väännän ja käännän, vaikkei ole oma lapsi kyseessä. :D