Meilläkin vauvan (poika) nimi hakusessa, yhä.
Laitan vaikka yllätyspalkkion postissa jos joku keksii. :) Olen kirjoittanut tänne aiemminkin, ehkä joku muistaa.
Meillä on ennestään Elsi Anni Sofia, sukunimi ruotsinkielinen, mies puhuu ruotsia ja minä suomea. Nyt tulossa poika, joka saa toiseksi (tai kolmanneksi) nimeksi Albert miehen suvusta.
Nimen pitäisi siis käydä kahdella kielellä. Saisi olla vähän erikoinen, mutta ei se ole ihan välttämätöntä. Elsin tavoin kirjoitettaisiin ja lausuttaisiin samoin kummallakin kielellä. Jos laitetaan kolmas nimi, keskimmäinen voisi olla merkitysnimi, mutta ei välttämättä.
Suosikkeja on ollut Oula, Eero, Tuoma, Joa tai Jooa, Emil. Eelis-nimestä tykätään, mutta se on liian lähellä Elsiä. Tällä hetkellä todennäköisin nimi lienee Eero, mutta ei olla ihan täysin tyytyväisiä siihenkään, eli vielä mietitään.
Kiitos ehdituksista!
Kommentit (96)
Jos siis haluatte samalla tavalla ääntyvän nimen. Muuten kyllä annan sille ääneni. meillä on 2-vuotias Jooa. :)
taitaa käydä sekä Ruotsissa että Suomessa?
Kaksoiskonsonantti tai -vokaali saattaa olla "hankala". Me päädyimme nimiin missä ei ole o- tai u-kirjainta eikä e-kirjainta (kaksikielinen perhe).
Emil on kiva, mutta se on yleinen ruotsinkielisten joukossa. Siksi sitä on karsastettu.
Axel tuntuu vähän fiiniltä meille.
Antonia ehdotin miehelle yksi päivä, mutta sitäkin mies piti jotenkin vähän fiininä ja hankalana lausua.
Eetu on kiva, mutta onko se lapsen vai myös miehen nimi?
ap
Tomas on vaikea kahdesta syystä, ekana ruotsiksi se lausuttaisiin tuumas ja suomeksi tomas, ja toisekseen isäni nimi on tosi lähellä sitä. Ei se ehkä haittaisi, mutta mietityttää.
Jooa on mun mieleen, mies ei ole juuri lämmennyt muttei hirveästi vastustakaan.
Joakim on miehen ystävistä kuulemma liian monella.
ap
Ahti
Alpi
Eino
Erno
Ohto
Oiva
Asla
Pauli
Maunu
Jouka
Reima
Verne
Nooa Sisu Albert
Jooa sisu albert
Noah Sisu Albert
Topias ja Tobias on kivoja, muttei meille.
Felix on liian fiini, ehkä se on se F-X -yhdistelmä.
Tuosta pitkästä listasta nousee mun suosikeiksi Asla ainakin.. olen myös ehdotellut aiemmin Reimaa ja Joukaa, Oiva myös kiva.
Mutta sanokaas onko Eero liian tylsä? Jos olisi Eero niin mikä vähän erikoisempi keskimmäinen nimi voisi olla? Haluaisin Eero Ilo Albert, mutta mies ei suostu Iloon, hän tahtoisi antaa ukkini nimen Eero Veikko Albert, mikä sekin on ihan kiva. Mutta keksittekö jonkun muun?
Elsi ja Asla olisi kyllä ihan kiva pari! Mitähän mies siihen sanoisi.
ap
Eero Veli Albert
Eero Terho Albert
Eero Leo Albert
Jos siis jotain merkitysnimeä haet
Paljon on taas ehdotuksia, katson niitä tarkemmin kun on paremmin aikaa.
Joa tosiaan ääntyisi juua, varmaan niin alettaisiin sitä lausua. Ei siis sinänsä täytä "kriteereitä". Muuten siitä kyllä tykätään. Kaihoilen yhä vähän sitä Alvaria.
Miehen mielestä Noa/Nooa/Noah on enemmän lapsen nimi. Minusta se on kyllä kiva. Sisua olen miettinyt kanssa sekä ekaksi että toiseksi nimeksi. :)
Kyllä tämä nyt vieläkin on vähän auki koko kuvio, mutta eiköhän se sieltä vielä putkahda se oikea nimi. Eilen supisteli taas niin kamalasti, että jospa kohta jo nähdään millainen ihminen sitä nimeä kaipaa. :) Mahassa häntä on kutsuttu ihan Veliksi, sattuneesta syystä.
ap
Asla on aivan hirveä nimi!! sOPII jolleki jääkarhulle ennemmi ku pienelle vauvalle!
Tai Eero! Kamala kamala kamala!!!
Minun mielestäni tuo Eetu olisi kaunis nimi.
Kaverin vauvan nimi on Eetu Aleksanteri.
Asla on aivan hirveä nimi!! sOPII jolleki jääkarhulle ennemmi ku pienelle vauvalle!
Tai Eero! Kamala kamala kamala!!!
Minun mielestäni tuo Eetu olisi kaunis nimi.
Kaverin vauvan nimi on Eetu Aleksanteri.
makuasioita tietenkin. :) Eero tuli mieleeni siitä Äideistä parhain -elokuvasta, jossa päähenkilö oli Eero. Tykkään siitä kyllä kovasti, mutta jotenkin mun päähän on asettunut semmoinen ajatus jonka vannoin lapsena, että minä keksin omalle lapselle aikanaan jonkun ihan oman nimen. :) En enää ole ihan sitä mieltä, mutta en haluaisi hirveän yleistäkään.
Eeroja ei liene tässä sukupolvessa paljon, mutta onhan se silti ihan perusnimi.
Asla on minusta foneettisesti kaunis.
Ja taas Eetu on minusta kiva, mutta semmoinen söpö pikkupojan nimi, en tiedä haluaisinko laittaa sen aikuiselle.
ap
Tai vaikka Pessi? Joonatan? Jeremias?
Niklas? Tai ihan jotain muuta, kuten esim Niilo?
Rasmus, Kim, Reko, Albin ( muttei onnistu Albertin kanssa), Elias, Elliot
Tilanne on vielä yhä jälleen auki. Ei vieläkään selkeää ajatusta nimestä, vaikka lemppareita onkin.
Mahdollisia yhdistelmiä olisi:
Eero Tuomas Albert
Alvar Elia Albert
Joa Elia Albert
Joa Eero Albert
Elia Veikko Albert
Elia Tuomas Albert
Muita mietittyjä nimiä on:
Mathias
Ilmari
Arno
Valter
Elia on ihana, mutta vieläkin tuntuu tylsältä antaa Elsi ja Elia, koska ovat niin lähellä toisiaan. Jos itse päättäisin, tulisi lapsesta Alvar, mies ei kyllä suostu. Valter olisi myös kiva, mutta siinä on ensinnä ääntämisongelma (valter/valtär) ja tulisiko sinne sitten aina lausuttaessa kuitenkin i-perään.
Tykkään myös Mathias-nimestä nyt. Siihen mieskin ehkä taipuisi.
Joa on valitettavan hankala lausumisen kannalta tosiaan, ja muistettiin taas mietittyämme miksi se aikoinaan jäi listalta pois: Onko se sitten joa vai juua vai mikä..
Saa vielä ehdotella kernaasti. :)
Ap
Eerokin tosin on minusta ensimmäisenäkin nimenä tosi kiva!
Itse olin aloituksen nähtyäni tulossa ehdottomaan Eevert nimeä. Muita joita olisin ehdottanut olisivat olleet
Ossi
Otto
Leo
Sisu
Lennu
Felix