Mun kummityttö puolestaan sairastui heti tuhkarokkorokotuksen jälkeen tuhkarokkoon
Eipä ole tyttöä sen jälkeen rokoteltu mitään vastaan.
Kommentit (144)
puusilmäisesti puolustaa rokotteita, kun johan meillä onvuoden takaa esimerkkejä lapsista, joiden loppuelämä on pilalla hyvin vaikean sairauden takia, joka tuli nimenomaan ROKOTTEESTA!!! Ja ihan turha vetää mitään " erikoistapaus"- korttia esiin, koska ihan samanlaista vöyhkäämistä nämä rokotefanaatikot piti palstalla silloin kun sikapiikistä puhuttiin. Myös oma äitini on aikanaan sairastunut rokotteesta parantumattomasti. Hän sairastui siitä 80-luvun sokeripalapoliorokotteesta kilpirauhasen tulehdukseen ( kyllä, tuo tauti tuli monille kyseisestä rokotteesta ihan todistetusti), ja se oli paitsi todella tuskainen tauti, myös tuhosi äidin kilpirauhasta sen verran, että loppuikänsä syö lääkkeitä.
puusilmäisesti puolustaa rokotteita, kun johan meillä onvuoden takaa esimerkkejä lapsista, joiden loppuelämä on pilalla hyvin vaikean sairauden takia, joka tuli nimenomaan ROKOTTEESTA!!! Ja ihan turha vetää mitään " erikoistapaus"- korttia esiin, koska ihan samanlaista vöyhkäämistä nämä rokotefanaatikot piti palstalla silloin kun sikapiikistä puhuttiin. Myös oma äitini on aikanaan sairastunut rokotteesta parantumattomasti. Hän sairastui siitä 80-luvun sokeripalapoliorokotteesta kilpirauhasen tulehdukseen ( kyllä, tuo tauti tuli monille kyseisestä rokotteesta ihan todistetusti), ja se oli paitsi todella tuskainen tauti, myös tuhosi äidin kilpirauhasta sen verran, että loppuikänsä syö lääkkeitä.
Mutta missä on faktat rokotteiden vaarallisuudesta?
Esim sikapiikistä puhuttaessa, pitää odottaa kymmenen vuotta jotta näemme onko rokotus lisännyt sairastapauksia vai vain aikastanut sairastumista.
Te rokotevastaset olette nyt vaihtaneet leiriä. On väitetty että rokotukset lisäävät ADHD:tä kunnes todistettiin ettei näin ole.
Toistaiseksi te vain levitätte "tieto", että serkun kummin kaima sairastui tuhkarokkoon rokotuksen vuoksi.
Ja jos sun äiti sairastui poliorokotteesta vakavasti, niin oletko miettinyt, mitä olisi tapahtunut, jos olisi saanut varsinaisen polion?
Kertokaa mulle te rokotevastaiset ihmiset: Mitä aineita niissä rokotteissa on, jotka ovat niin haitallisia ihmiselle?
kun, että saisi rokotteesta jonkin vakavan oireen. Toki jokaisen oma asia miten lapsensa rokottaa, vai jättääkö rokottamatta. Lähipiirissäni kuitenkin kaksi lapsiperhettä, joissa ei rokotuksia annettu ollenkaan. Toisessa perheessä yksi lapsista sai vakavat jälkioireet, ja toisessa perheessä lapsi kuoli tautiin. että tässä syy, miksi meillä lapset rokotetaan ihan ehdottomasti. Rokottamattoman riski sairastua nyt vaan on niin paljon suurempi:(
tai tuhkarokkoon. Sen sijaan tunnen lapsia, jotka ovat rokotuksista saaneet erittäin pahoja vaurioita (esim. calmette-rokotuksesta lonkkaluuhun ulottuva fisteli ja edelleen muutoksia luussa). Mihin tautiin lähipiirisi lapsi kuoli? Tuolta tilastoista kun ei esim. poliokuolemia löydy lainkaan.
Jos rokotukste jätetään pois niin taudit yleistyy, kuten esim nyt tuhkarokko.
Mä en oikeesti usko, että sä olet noin vitun yksinkertainen.
kun, että saisi rokotteesta jonkin vakavan oireen. Toki jokaisen oma asia miten lapsensa rokottaa, vai jättääkö rokottamatta. Lähipiirissäni kuitenkin kaksi lapsiperhettä, joissa ei rokotuksia annettu ollenkaan. Toisessa perheessä yksi lapsista sai vakavat jälkioireet, ja toisessa perheessä lapsi kuoli tautiin. että tässä syy, miksi meillä lapset rokotetaan ihan ehdottomasti. Rokottamattoman riski sairastua nyt vaan on niin paljon suurempi:(
tai tuhkarokkoon. Sen sijaan tunnen lapsia, jotka ovat rokotuksista saaneet erittäin pahoja vaurioita (esim. calmette-rokotuksesta lonkkaluuhun ulottuva fisteli ja edelleen muutoksia luussa). Mihin tautiin lähipiirisi lapsi kuoli? Tuolta tilastoista kun ei esim. poliokuolemia löydy lainkaan.
Jos rokotukste jätetään pois niin taudit yleistyy, kuten esim nyt tuhkarokko. Mä en oikeesti usko, että sä olet noin vitun yksinkertainen.
Jos haluat uhrata lapsesi, asia OK. Minä en anna omani joutua koekaniiniksi.
Ja jos minun lastani ei rokoteta, hän ei saa rokotteesta tautia ja ongelmia
kuitenkin saa sen taudin. Esim. ulkomailla lomamatkalla.
Mutta saa sen taudin paljon todennäköisemmin jostain aivan muualta, ja se tauti on silloin 100-kertaa pahempi.
Ja mikä muka sun tenavasta tekee niin paljon tärkeämmän kuin muiden lapsista? Jos kaikki olisivat kaltaisiasi itsekkäitä kusipäitä, niin taudit rellestäisivät täällä kehitysmaiden tapaan.
Mikä hiton koekaniini se muka olisi, kun kerta on 30-vuotta käytetystä MPR-rokotteesta kyse, joka on jo sadoille miljoonille ihmisille ihmeemmittä ongelmitta annettu?
esim. eräässä steiner-koulussa oli jopa pieni epidemia kun sattui useampi rokottamaton samaan paikkaan.
maahanmuuttajien mukana tullut.
kaikki rokotteethan on keksitty Suomessa ja käytetään vain Suomessa... Tiedoksi palstapersulle että muuallakin rokotetaan, monissa palstapersujen vihaamissa maissakin yli 95 % saa samat rokotukset kuin täälläkin.
jos ette rokotuta lastanne MPR rokotteella, rajaatte heidän tulevaisuuttaan merkitsevästi...ketään rokottamatomta ei nimittäin hyväksytä esim. lääkikseen, sairaanhoitajaksi eikä edes lähihoitajaksi. Missään terveyteen liittyvässä työpaikassa ei saa olla edes siivooja jota ei olla rokotettu! Toivottavasti teidän lapsenne sitten kaikki haluavat lukea itsensä konttorihommiin!!! Että siinä teille miettimistä!
jos haluatte, että maailmassa vältyttäisiin suuremmilta epidemioilta, niin lakatkaa matkustelemasta niihin lämpimiin maihin. Ihmisten liikehdintä se mahdollistaa epidemioiden leviämisen.
Kyllä aivan kamalaa! Minä todellakin ehdotan, että ihmiset eivät lentäisi lomailemaan etelään. Ihan hirveää ahdasmielisyyttä!
Sitä paitsi turismin väheneminen ehkäisee ympäristön saastumista. Lentokoneen kerosiini saastuttaa ilmakehää. Miksi ahneen ihmisen pitää mennä sukeltelemaan koralliriutoille ja vanhoihin laivojen hylkyihin. Osa voisi tyytyä kyllä katsomaan näitä ihanuuksia telkkarista, kun joku ympäristöä kunnioittava biologi ottaa kuvamateriaalia kyseisistä kohteista.
Sitäpaitsi vasta televisiosta tuli ohjelmaa thaimaasta, missä naiset työskentelee nälkäpalkalla oikomassa meidän länsimaalaisten lakanoita. Miten te voitte mennä sinne ja nauttia olostanne, kun nämä thaimaalaiset elävät jossain slummeissa tai hotellissa valvonnan alla, saavat ottaa vieraitakin vastaan vain luvan perästä. Kaiken ylimääräisen rahan lähettävät lapsilleen, joita eivät ole nähneet pariin vuoteen, kun ei ole varaa matkustaa katsomaan omia lapsia! Siellä sitten te lillutte altaissa ja nautitte pinacoladaa. Lapset nauraa ja riemuitsee ja samaan aikaan paikallisten lapset itkevät äitiään. Paikalliset kalastajat on ahdistettu nurkkaan ja pakotettu väistymään rikkaiden tieltä.
Tottakai rokotteet auttavat, mutta ei pidä kiistää, että ne myös voivat olla haitaksi. Täytyy olla melkoisen tyhmä jos väittää, että rokotteet eivät voi olla vaaraksi. Ei niille rokotteille ole tehty pitkittäistutkimuksia, että miten ne vaikuttavat ihmisen immuniteettiin pitkällä aikavälillä. Eikä todellakaan kukaan pysty sanomaan mikä osuus rokotteilla on joihinkin sairauksiin ja häiriötiloihin, kuten allergiat ja ylivilkkaus. Elämä on valintoja ja joskus joutuu ottamaan riskejä. Jos matkustelet, niin rokotteet kannattaa ottaa. Jos asut Helsingissä, niin kannattaa ehkä rokotteet ottaa. Mutta jos asut jossain perähikiällä, etkä juuri koskaan matkustele, niin voit varmaankin lykätä rokotteiden ottamista esimerkiksi vanhemmalle iällä. Jos niistä rokotteista jotain tulee, niin sitten saat huomata, että ei kannattanut. Elämä on riskien ottamista. Jokainen päättää itse mitä riskejä ottaa.
Mutta saa sen taudin paljon todennäköisemmin jostain aivan muualta, ja se tauti on silloin 100-kertaa pahempi. Ja mikä muka sun tenavasta tekee niin paljon tärkeämmän kuin muiden lapsista? Jos kaikki olisivat kaltaisiasi itsekkäitä kusipäitä, niin taudit rellestäisivät täällä kehitysmaiden tapaan.
Mikä hiton koekaniini se muka olisi, kun kerta on 30-vuotta käytetystä MPR-rokotteesta kyse, joka on jo sadoille miljoonille ihmisille ihmeemmittä ongelmitta annettu?
Siksi minun valintani ei ole keneltäkään pois ja samalla voin vaikuttaa siihen, että lapseni ei saa rokotteesta ongelmia. Jos olen itsekäs kusipää suojelemalla lastani, niin sitten olen. En halua lapselleni esim. narkolepsiaa.
Ja vaikka MPR-rokotetta on annettu sadoille miljoonille ihmisille, aiheuttaa se edelleenkin yksittäisille rokotetuille isoja ongelmia esim. keskushermostoon. Koko väestön tasolla olematon ongelma, yksilölle helvetti.
Ja vaikka MPR-rokotetta on annettu sadoille miljoonille ihmisille, aiheuttaa se edelleenkin yksittäisille rokotetuille isoja ongelmia esim. keskushermostoon. Koko väestön tasolla olematon ongelma, yksilölle helvetti.
Tosin en käytännön elämässä ole koskaan kuullut sellaisesta, en tunnen yhtään sellaista ihmistä eikä tällä palstalla kukaan äiti koskaan valita lastensa rokotteista saamia kamalia vaurioita. Ja vastaavasti kukaan äiti ei kerro vakavien sairauksien lapsilleen aiheuttamista elinikäisistä vammoista. Eli mun näkökulmasta tilanne on mitä mahtavin ja sekä historiallisessa että maantietellisestä perspektiivissä todellista ylellisyyttä.
Siksi minun valintani ei ole keneltäkään pois
Onhan se pois. Jokainen rokottamaton on altis taudille ja voi sen tartuttaa muihin kohtalokkain seurauksin. Rokottaminen ei ole mikään oma valinta, joka vaikuttaa vain itseen. Se sun tuhkarokon saanut tenavasi voi tartuttaa jonkun toisen lapsen ja vaikka tappaa sen taudillaan, turhapa siinä vaiheessa enää valittaa, että ei ollut keltään pois.
Jos olen itsekäs kusipää suojelemalla lastani, niin sitten olen.
Tietenkin olet itsekäs kusipää, koska haluat suojella lastasi muiden kustannuksella.
En halua lapselleni esim. narkolepsiaa.
Ja sen saaminenhan onkin niin helkkarin todennäköistä. Olisko oikein yksi miljoonasta tai jotain. Taudin saamisen todennäköisyys on jo huomattavasti paljon suurempi.
Ja vaikka MPR-rokotetta on annettu sadoille miljoonille ihmisille, aiheuttaa se edelleenkin yksittäisille rokotetuille isoja ongelmia esim. keskushermostoon.
Vaan kuinka monelle ihmiselle miljoonasta? Onko tosiaan parempi, että jätetään rokottamatta ja saadaan joka perheeseen taudeista saatuja ongelmia ja kuolemiakin? Mikä oikeus sulla muka on olla vapaamatkustaja muiden kustannuksella?
terveydenhuollon työpaikat pois pelistä rokottamattomilla! Ei niitä edes kouluteta kun jo hakiessa pyydetään terveystodistus ja selvitys rokotuksista!
jos haluatte, että maailmassa vältyttäisiin suuremmilta epidemioilta, niin lakatkaa matkustelemasta niihin lämpimiin maihin.
Sehän järkevää olisi. Kuten hyvin tiedämme, epidemioitahan ei esiintynyt laisinkaan ennen moderneja kulkuvälineitä. Ei keskiajallakaan kukaan Mustaan Surmaan kuollut. Ja espanjalaiset turistitkin olivat syypäänä miljoonien intiaanien tautikuolemiin.
Miljardi lintua/lepakkoa ja ties mitä öttiäistä joka tapauksessa liikahtaa maasta toiseen, oli matkustamista tai ei. Turismin vähentäminen ei vähennä tautien liikkuvuutta, koska taudin eteneminen on eksponentiaalista. Yksikin räkivä liikemies tai avustustyöntekijä riittää hyvin taudin etenemiseen. Neuvostoliitosta ei aikoinaan saanut juuri kukaan matkustaa minnekään, mutta eivät ne taudit siellä sen vähempää riehuneet. Ja tuskin moderni Pohjois-Koreakaan 2009 sikainfluenssalta välttyi.
terveydenhuollon työpaikat pois pelistä rokottamattomilla! Ei niitä edes kouluteta kun jo hakiessa pyydetään terveystodistus ja selvitys rokotuksista!
Rokotukset kyllä saa myöhemminkin, ne annetaan lapsille vain sen takia, että lapsi ei sairastuisi nuorenakaan. Eivät ne ole yhtään sen tehottomampia vanhemmillekaan annettuna, yleensä päinvastoin.
että kun jo kotoa on kasvatettu (=aivopesty) rokotevastaiseksi, että nämä lapset aikuiseksi kasvettua haluavat moisia myrkkyjä itseensä laittaa? He eivät todella rokotuta itseään työpaikan takia (miten joku voi sellaista edes vaatia!) eivätkä varsinkaan lapsiaa rokotuta...no siinähän on sitten jo kokonainen rokottamaton sukupolvi! Mukavia sairaspäivä sitten heille!!
Onhan se pois. Jokainen rokottamaton on altis taudille ja voi sen tartuttaa muihin kohtalokkain seurauksin. Rokottaminen ei ole mikään oma valinta, joka vaikuttaa vain itseen. Se sun tuhkarokon saanut tenavasi voi tartuttaa jonkun toisen lapsen ja vaikka tappaa sen taudillaan, turhapa siinä vaiheessa enää valittaa, että ei ollut keltään pois.
Tietenkin olet itsekäs kusipää, koska haluat suojella lastasi muiden kustannuksella.
Ja sen saaminenhan onkin niin helkkarin todennäköistä. Olisko oikein yksi miljoonasta tai jotain. Taudin saamisen todennäköisyys on jo huomattavasti paljon suurempi.
Ja vaikka MPR-rokotetta on annettu sadoille miljoonille ihmisille, aiheuttaa se edelleenkin yksittäisille rokotetuille isoja ongelmia esim. keskushermostoon.
Vaan kuinka monelle ihmiselle miljoonasta? Onko tosiaan parempi, että jätetään rokottamatta ja saadaan joka perheeseen taudeista saatuja ongelmia ja kuolemiakin? Mikä oikeus sulla muka on olla vapaamatkustaja muiden kustannuksella?
ja Suomessa sen sai noin 80 lasta, niin miten meille osuivat lähes kaikki Euroopan narkolepsiatapaukset. Vai onko suomessa 80 milj. asukasta?
siksi rokottamaton tautia levittävä ei ole ongelma rokotetuille lapsille. Paitsi että joskus rokotetutkin saavat tartunnan ja sairastavat, voi voi.
Jos minun lastani ei rokoteta, niin hänhän sen sairauden sitten saa eikä suinkaan sinun rokotettu lapsesi, joten miksi minä olen itsekäs? Sinun lapsesi voi saada rokotteesta pahoja sivuvaikutuksia, mutta se ei ole minun ongelmani.
Enkä ymmärrä, mitä vapaamatkustamista on tiedostaa riskit ja minimoida ne sen sijaan että sinun laillasi kieltää yksilötason ongelmat ja luottaa, että keskimääräinen on riittävän hyvä. Ja jos olen vapaamatkustaja, olen sitä lasteni ja oman terveyden kustannuksella, en sinun lapsesi kustannuksella. Hän sen sijaan maksaa siitä, mitä rokote elimiställeen tekee.
Rokotteita annetaan miljardeja vuosittain ja olishan se ihme jos ei koskaan eikä ikinä _mitään_ ongelmia tulisi, varsinkin kun kiireessä joudutaan kehittämään. Maailmassa on satojatuhansia ihmisiä, jotka voi tappaa yksi olematon pala pähkinää. Ikinä ei tulla pääsemään siihen, etteikö rokotteista voisi olla jollekin ihmiselle haittaa. Hyödyt on kuitekin moninkertaiset. Tämä on asian, jolla mennään, ja vaihtoehtoa ei ole.
tai tuhkarokkoon. Sen sijaan tunnen lapsia, jotka ovat rokotuksista saaneet erittäin pahoja vaurioita (esim. calmette-rokotuksesta lonkkaluuhun ulottuva fisteli ja edelleen muutoksia luussa).Mihin tautiin lähipiirisi lapsi kuoli? Tuolta tilastoista kun ei esim. poliokuolemia löydy lainkaan.
rokotukseen kuolleita ja vammautuneita lapsia aina pilvin pimein. Mä voin sanoa että en tunne yhtään. Kaikki lapset mun lähipiirissä on selvinneet rokotuksista ihan pienillä oireilla, kuumeella jne. Tunnen tasan yhden viiskymppisen naisen joka on sairastanut polion ja sen takia toinen ja käsi ja jalka eivät oikein toimi. Tosin hänkin elää ihan normaalia elämää, käy töissä ja perhekin löytyy. Lapsissa en tunne yhtään rokkotaudin takia sairastunutta. Tosin en myöskään tunne yhtään lasta joka olis esim. polion tai tuhkarokon sairastanut.
Sen tiedän että Suomessa on helppo jättää lapset rokottamatta, todellista vaaraa kun sairastumiseen ei ole. Muut on rokotettu niin kattavasti että taudit eivät kierrä. On siis helppoa olla "valistunut ja moderni" ja jättää rokotukset väliin. Väitän että jos ja kun ne taudit tulevat takaisin (kuten tuhkarokko on tulossa) niin aika moni mamma kiikuttaa lapsensa piikille. On kauhean helppo olla muodikkaasti erilainen, mutta varjele kun ensimmäinen lapsi kuolee tuhkarokkoon ja lööpit sitä huutavat niin kuinka moni uskaltaa ottaa riskin?
Ranskassa viime vuonna tuhkarokkoon sairastui 14000 ihmistä. Kuusi ihmistä kuoli. Heistä 90% oli rokottamattomia tai heiltä oli jäänyt tehosterokote saamatta. Kuolleiden joukossa oli lapsia, nuoria ja aikuisia.
Nyt meillä ei kuole kukaan tuhkarokkorokotteeseen, tautiin sen sijaan voi kuolla ja ihan varmasti myös kuolee jos tauti pääsee leviämään. Emme me poikkea esim. tuosta Ransakan tilanteesta yhtään. Mutta voihan sitä toki pistää pään pensaaseen ja ajatella ettei se tauti meille tule, todennäköisyyskin siihen on aika pieni. Näin noiden ransakassa kuolleidenkin omaiset varmaan ajattelivat, ei meille nyt mikään tuhkarokko tule ja jos tuleekin niin sehän on ihan helppo lastentauti josta selviää viikon sairastamisella. No, heille tuli sitten eteen hautajaisten järjestely kun ei se mennytkään ihan niin.
Olen sen ikäinen, ettei noita rokotuksia ole ollutvielä yleisessä jaossa suomenmaassa, kun olin lapsi:
sairastin
-aivokalvontulehduksen 2-vuotiaana, pari viikkoa taju poissa sairaalassa ensialkuun...
-tuhkarokko tulisiihen perään ja taas oltiin sairaalassa
-migreeni on ollut aivokalvontulehduksesta eli kaksivuotiaasta asti
-sikotaudin sairastin seitsemän vanhana
-vesirokon kahdeksan ikäisenä
En koe todellakaan, että mikään noista olisi elämänlaatuani parantanut, päivastoin!
eikä se sairastelu ole mitään hienoa(kaksi viikkoa sikotaudissa ei ollut mieltä ylentävä kokemus)
Kaikki omat kuusi lastani olen rokotuttanut rokotusohjelmanmukaisesti, ja joitakin vapaaehtoisia sekä tutkimusrokotteita ollaan myös otettu (myös minä&mies)
Lapsillani ei ole minkään sortin tulehduskierteitä, migreeniä, allergioita, iho-, keskittymis- eikä muitakaan ongelmia/oireita.
Tervettä sakkia!