Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat tukevat lapsiaan rahallisesti aivan eri tavalla

Vierailija
23.10.2010 |

Olen itse ainoa lapsi enkä ole koskaan ymmärtänyt sitä, että omia lapsia voi kohdella eri tavoin.

Itsellänikin on useampia lapsia ja toki lapsia kohtelee eri tavoin, mutta jos kyse on isommista asioista esim. rahan suhteen, niin en ikinä voisi kuvitella että antaisin jollekin lapsista huomattavasti enemmän kuin muille.

Mieheni vanhemmat kohtelevat nyt aikuisia lapsiaan niin, että toiselle ja toisen lapsille annetaan selvästi enemmän sekä rahallista että henkistä tukea. Olen siitä katkera, sillä oma mieheni on se joka saa huomattavasti vähemmän, mutta on asiasta hiljaa.

En ikinä ymmärrä noita ihmisiä. Kuinka voivat kohdella omia lapsiaan ja lapsenlapsiaan eri tavoin?

Onkohan tämä yleistäkin - erityisesti tuo, että toiselle voidaan antaa selvästi enemmän rahaa kuin toiselle?

En ymmärrä mitä vanhempien päässä liikkuu, jos eivät ymmärrä että lapset huomaavat epätasa-arvoisen suhtautumisen kaikessa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehen siskokin on maailman paras. Me ei olla mitään. Mutta anopissa on narsistisia piirteitä ja se tukee vain niitä, jotka pönkittää sen egoa.

Vierailija
2/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini tukee eniten siskoani, jolla on masennusta ja työttömyyttä. Minusta tämä on ok, sillä hänhän sitä apua tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän rahaa ja vanhemmiltaan lapsienhoito apua?

olisitko valmis luopumaan jo saavutetuista eduista miehesi veljen vuoksi?

Vierailija
4/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan ap:n puolesta, kun olen ap:n kanssa samassa asemassa.

Vierailija
5/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sai perinnöksi isältään enemmän rahaa kuin veljensä ja antoi papan kuoleman jälkeen veljelleen osan rahoista. Ei tykännyt siitä, että häntä kohdeltiin paremmin.

Luulen että voisin itse tehdä jotain saman suuntaista.

ap

Vierailija
6/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat kohtelevat nyt aikuisia lapsiaan niin, että toiselle ja toisen lapsille annetaan selvästi enemmän sekä rahallista että henkistä tukea. Olen siitä katkera, sillä oma mieheni on se joka saa huomattavasti vähemmän, mutta on asiasta hiljaa.

Onko miehesi se alistuvampi? Meillä sama tilanne ja mieheni on alistuvampi kuin hänen voimakastahtoinen siskonsa.

Vierailija
7/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä jotkut ovat luonteeltaan sellaisia, että "mikään ei riitä", esim. veljeni. Rahaa menee kyllä niin paljon kuin irti mistäkin saa, jatkuvasti on vanhemmiltakin pyytämässä. Minä en pyydä koskaan ja silti saan hyvät syntymäpäivälahjat ja lapseni tilille laittavat myös. En kysele heiltä paljonko veljelleni antavat, mutta veljeni katkeruudesta päätellen saan enemmän. Ja kyllä ymmärrän täydellisesti vanhempiani! Eivät halua antaa koska turhuuteen menee + saavat haukkumiset päälle, että on liian vähän...

Vierailija
8/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei saa vanhemmiltaan rahaa??!!!!

Ai niin, laiska palstalusmu miehineen tietysti.

Vierailija
9/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 sisarusta ja mieheni saanut vähiten rahaa ja muutenkin apua. Ollaan kyllä käännetty asia niin, että ei tarvitse heistä olla riippuvaisia vaan pärjätään omillamme vaikka joskus onkin ollut tiukkaa!

Vierailija
10/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös ne miehesi vanhemmat saa ihan itse päättää rahoistaan? Älä sinä stressaa, koska ne rahat ei kuitenkaan ole sinun

Vierailija
11/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien rahat on.

Yhtä veljistäni on autettu eniten, koska hänellä on mennyt huonoiten. Ei ole minulta pois, koska olen itse elättänyt itseni.

Ei vanhempien tulot ole mikään minun saavutettu etu.

Vierailija
12/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää ne ihan kuten haluavat. Sinä et ole millään tavalla ollut osallinen niiden hankintaan, joten et voi myöskään päättää niiden käytöstä. Täysin vanhempien asia joka ei kuulu sulle pätkääkään.

Vierailija
13/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden aikuisten lastensa asioihin enemmän, joille antavat enemmän rahaa? Haluavat osallistua hankintoihin ym.

Vierailija
14/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsia ja lapsenlapsia kohdellaan epätasa-arvoisesti. Kyse oli rahasta ja myös henkisestä tuesta.

Ymmärään, että jollakin lapsista saattaa olla vaikempaa ja että joku saattaa tarvita enemmän taloudellista tukea, mutta sitten kannattaisi ainakin olla vaoin ja selittää, että muitakin lapsia/lapsenlapsia tuetaa, jos on vaikeaa.

Tunnen paljon tapauksia, joissa lapset on laitettu ihan eriarvoiseen asemaan, ja kyllä se aina aiheuttaa pahaa mieltä, josta ei yleensä koskaan pääse yli.

Vierailija
15/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki rahat ovat vanhempiesi ja saavat tehdä niillä mitä tahtovat kuten joku jo näsäviisaasti pääsikin kuittaamaan, mutta kyllähän sitä jonkinlainen sisäsyntyinen tunne oikeudenmukaisuudesta ja inhimillisyydestä pitäisi jokaisella useamman lapsen vanhemmalla olla. Kyky asettua toisen asemaan ja miettiä, miltä se tuntuu tuosta syrjitystä lapsesta: vanhemmat hylkäävät ja asettavat sen toisen lapsen etusijalle.

Mutta itse ajattelen asiaa niin, että sitäpä sitten niittävät mitä nyt kylvävät. Toivottavasti tuo etuoikeutettu penskansa jaksaa perheineen olla sitten joskus hautaansa aktiivisesti laittamassa (epäilen!). Meidän perheeltä sitä on turha enää odottaa tuollaisen käytöksen jälkeen.

Vierailija
16/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kanssa vähän samanlaista. Kolme lasta tosin joista yksi saa enemmän. Hän on saanut asuntolainan takauksen, me toiset emme yms. yms.

Joskus vanhemmat ovat luvanneet ostaa meille lapsille jotakin tarpeellista. No tämä yksi sai auton ja me muut saatiin tyyliin sähkövatkain tai muu halpa väline. Hieman se kyllä ärsyttää, mutta onneksi miehen vanhemmat ovat sentään tasapuolisia ja lisäksi hemmottelevat minuakin siinä missä omia lapsiaankin.

Vierailija
17/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuolisin häpeästä jos ees kuulisin huhun et mun sisarukset ottais rahaa tai kalliita lahoja meidän äitiltä.Äiti on tehnyt koko ikänsä töitä matalapalkka-alalla ja ansaitsee kaikki rahansa nyt itselleen kun lapset on jo aikuisia ja perheellisiä.En myöskään tajua ollenkaan tota asennetta et mummojen ja vaarien pitää laittaa lapsenlapsille kalliita lahjoja ja rahaa tilille yms.Vastenmielistä.Rikkaat on eri asia mut kun kuulee miten vanhus parat joutuu ite vaikeuksiin kun eivät uskalla tyttärilleen sanoa ettei eläke riitä.,

Vierailija
18/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se vaan ei mene noin. Esim. mummoni on aina hyysännyt nuorinta lastaan (ihan ymmärrettävistä syistä, koska tämä on todellinen iltatähti) taloudellisesti ja muutenkin. Hän ja hänen perheensä ovat kaikki kaikessa, muulla ei niin väliä.

Mummo on ollut huonossa kunnossa vuosia, ja isäni, jota on kaikista vähiten hyysätty, hoitaa käytännössä kaikki hänen asiansa, koska asuu lähimpänä ja on vanhin. Oma valinta toki, mutta vaikeaa on äiti jättää heitteillekään. Katkeruutta on kyllä ilmassa.

Vierailija
19/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALUAVAT antaa rahaa ja auttaa. He eivät ole kroisoksia, mutta eivät heidän antamansa summat heidän talouttaan oleellisesti hetkauta.

Sanon aina, että pärjään ilmankin, mutta he haluavat silti auttaa. En pane pahakseni.

Jos suinkin mahdollista, aion itsekin auttaa lapsiani niin kauan kuin elän.

Vierailija
20/29 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään isoja asioita, mutta pienempiä summia. Esimerkiksi sain 5000 Euroa autorahaa, kun vaihdettiin auto. Mun vanhemmat oli vuosia todella tarkkoja noista rahoista, mutta pikkuhiljaa tää on livennyt tähän. Veljeni on siihen itse syyllinen. Ei käy vanhemmilla juuri koskaan, kohtelee ylimielisesti, ei käy auttamassa jne. Vanhemmat tarvivat talkooapua tai vaikka vaan apua kuskaamaan, kun vievät autoaan huoltoon. Ihan pienistä jutuista kysymys ja perusvelvollisuuksista kuten käydä äiteinpäivänä kahvilla. Näitä veljeni ei tee tai sitten tekee tosi äreänä. Veljen vaimo ei tykkää jostain syystä meidän suvusta ja sitä myöten käytös on mitä on.

Ja tosiaan veljeni tämän aloitti. Vanhemmat vuosia kesti tuota dissaamista ja ilkeilyä ennen kuin alkoivat mua suosia. En sitä koskaan ajatellut etukäteen tai sen takia heitä auta, mutta onhan tää tavallaan aika luonnollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme