Vanhemmat tukevat lapsiaan rahallisesti aivan eri tavalla
Olen itse ainoa lapsi enkä ole koskaan ymmärtänyt sitä, että omia lapsia voi kohdella eri tavoin.
Itsellänikin on useampia lapsia ja toki lapsia kohtelee eri tavoin, mutta jos kyse on isommista asioista esim. rahan suhteen, niin en ikinä voisi kuvitella että antaisin jollekin lapsista huomattavasti enemmän kuin muille.
Mieheni vanhemmat kohtelevat nyt aikuisia lapsiaan niin, että toiselle ja toisen lapsille annetaan selvästi enemmän sekä rahallista että henkistä tukea. Olen siitä katkera, sillä oma mieheni on se joka saa huomattavasti vähemmän, mutta on asiasta hiljaa.
En ikinä ymmärrä noita ihmisiä. Kuinka voivat kohdella omia lapsiaan ja lapsenlapsiaan eri tavoin?
Onkohan tämä yleistäkin - erityisesti tuo, että toiselle voidaan antaa selvästi enemmän rahaa kuin toiselle?
En ymmärrä mitä vanhempien päässä liikkuu, jos eivät ymmärrä että lapset huomaavat epätasa-arvoisen suhtautumisen kaikessa.
Kommentit (29)
Hän sai perinnöksi isältään enemmän rahaa kuin veljensä ja antoi papan kuoleman jälkeen veljelleen osan rahoista. Ei tykännyt siitä, että häntä kohdeltiin paremmin.
Luulen että voisin itse tehdä jotain saman suuntaista.
ap
Vielä löytyy maailmasta joitakin jotka osaa ajatella muidenkin tunteita kuin pelkästään omia. Hienoa! =)
enemmän rahaa ja vanhemmiltaan lapsienhoito apua?
olisitko valmis luopumaan jo saavutetuista eduista miehesi veljen vuoksi?
En ymmärrä teitä jotka sanotte että aikuiset voivat tehdä rahoillaan mitä huvittaa ja se on teistä oikein! Toki niin on, mutta itse en voisi koskaan kohdella lapsiani rahallisesti ja muutenkin todella epätasa-arvioisesti - olivat lapset miten erilaisia tahansa. Vaikka joku saisi itsensä aina vaikeuksiin eikä oikein pärjäisi, niin minun mielestäni se ei oikeuta tuon lapsen paapomiseen vaan muita täytyy huomioida myös yhtä paljon.
Ja mun mielestä on ihan normaalia, että jo eläkeiässä olevat vanhemmat antavat lapsilleen ja lapsenlapsilleen jotain, jos heillä on ylimääräistä. Ja näillä isovanhemmilla on. Meillä molemmilla perheillä sen sijaan isot talovelat jne.
Kyse on vielä siitä, että mieheni on paljon auttavaisempi, mutta veljensä saa kaiken rahallisen tuen. Sitä en ymmärrä, että jostain lapsesta ja miniästä voi tykätä niin paljon enemmän.
En ymmärrä ihmisten oikeustajua.
Sitä voi joko jäädä märehtimään ja pilata elämänsä tai luoda itse oman elämän ja nauttia siitä. Valinta on vapaa.
jos lapsia ja lapsenlapsia kohdellaan epätasa-arvoisesti. Kyse oli rahasta ja myös henkisestä tuesta.
Ymmärään, että jollakin lapsista saattaa olla vaikempaa ja että joku saattaa tarvita enemmän taloudellista tukea, mutta sitten kannattaisi ainakin olla vaoin ja selittää, että muitakin lapsia/lapsenlapsia tuetaa, jos on vaikeaa.
Tunnen paljon tapauksia, joissa lapset on laitettu ihan eriarvoiseen asemaan, ja kyllä se aina aiheuttaa pahaa mieltä, josta ei yleensä koskaan pääse yli.
kirjoitustesi perusteella vaikutat ahneelta ja ikävältä ihmiseltä. Ehkä minäkin jättäisin noin kateellisen miniän soittelemaan lehdellä ja tukisin häntä mahdollisimman vähän OMILLA rahoillani.
En ymmärrä teitä jotka sanotte että aikuiset voivat tehdä rahoillaan mitä huvittaa ja se on teistä oikein! Toki niin on, mutta itse en voisi koskaan kohdella lapsiani rahallisesti ja muutenkin todella epätasa-arvioisesti - olivat lapset miten erilaisia tahansa. Vaikka joku saisi itsensä aina vaikeuksiin eikä oikein pärjäisi, niin minun mielestäni se ei oikeuta tuon lapsen paapomiseen vaan muita täytyy huomioida myös yhtä paljon.
Ja mun mielestä on ihan normaalia, että jo eläkeiässä olevat vanhemmat antavat lapsilleen ja lapsenlapsilleen jotain, jos heillä on ylimääräistä. Ja näillä isovanhemmilla on. Meillä molemmilla perheillä sen sijaan isot talovelat jne.
Kyse on vielä siitä, että mieheni on paljon auttavaisempi, mutta veljensä saa kaiken rahallisen tuen. Sitä en ymmärrä, että jostain lapsesta ja miniästä voi tykätä niin paljon enemmän.
En ymmärrä ihmisten oikeustajua.
lapsia, että todennäköisesti alkoholistisisaruksellemme jää vain lakisääteinen osa ja testamentti tehdään meidän muiden hyväksi. eivät halua olla tukemassa lapsensa juomista.Mutta haluavat, että tarvittaessa me sitten autamme tuota alkoholistia.
Tässä yksi syy.
HALUAVAT antaa rahaa ja auttaa. He eivät ole kroisoksia, mutta eivät heidän antamansa summat heidän talouttaan oleellisesti hetkauta. Sanon aina, että pärjään ilmankin, mutta he haluavat silti auttaa. En pane pahakseni. Jos suinkin mahdollista, aion itsekin auttaa lapsiani niin kauan kuin elän.
Matalapalkka aloilla on molemmat vanhemmat ja aina ovat kuitenkin auttaneet mahdollisuuksien mukaan meitä kaikkia kolmea lasta. Epäreilusti tai reilusti, ei olla pidetty kirjaa mitä kukakin on saanut eikä kukaan ole toiselle kateellinen. Sitä autetaan joka apua kaipaa. Elämäntilanteetkin on meillä kaikilla niin erilaiset olleet aina, ikäeron takia, ettei sitä avun määrää ja laatua voisi millään edes mitata tai tasapuolistaa.
pitää elää omien varojen puitteissa. Sinäkö tykkäät kaikista ihmisistä yhtä paljon? Anoppisi ei ole saanut valita miniäänsä ja siitä ei ole pakko tykätä, mutta toimeen pitää tulla...ellei miniä ole katkera ettei lompakot olekaan avoinna hänelle
Eikä mua niiden rahat kiinnosta pätkääkään, mutta juuri tuo että veljen lapsi pääsee yökylään ja muutenkin mummon hoitoon, mutta meidän lapsille mummo sanoo että katotaan joku parempi aika. Meillä lapset 9 ja 6v. , veljen lapsi 3v.)
Pahinta on kuitenkin se että, veljeä ylistetään kokoajan, vaikka appivanhempani maksavat suurimman osan heidän kuluista. Ja minun miestä dissataan joka välissä. Me kuitenkin hoidamme itse kaikki raha-asiamme, lastenhoidon ym. Mies käy siellä korjaamassa milloin mitäkin.
Itse en voisi kuvitella että kannustaisin vain toista lastani, tai vähättelisin toisen saavtuksia.
Tsemppiä vaan ap:lle, on meitä muitakin! Mulla appivanhempien käytös saa vain rakastamaan miestäni enemmän...
että ei saa vanhemmiltaan rahaa??!!!!
Ai niin, laiska palstalusmu miehineen tietysti.
a) minun vanhemmillani on siihen varaa. Heillä on paljon omaisuutta ja hyvät tulot joten eivät kärsi siitä että antavat rahaa muillekin
b) haluavat itse antaa rahaa. Ovat aina tehneet sen meille lapsillekin selväksi että he auttavat jos on tarvetta, ja vaikka ei olisi niin muistavat silti välillä jollakin sopivalla summalla
c) emme pyydä kalliita lahjoja tai isoja summia, vaan vanhemmat tarjoaa niitä vapaaehtoisesti