Heinävauvat 2011
Hei!
Löytyisikö vielä ketään, joka olisi jo plussannut ja laskettu aika osuu ensi vuoden heinäkuulle?
Itse sain plussan tuossa pari päivää sitten ja laskettu aika tulee olemaan varmaan 2.7. Ajatukset pyörii koko ajan sen ympärillä. Ajattelin, että jos tämä palsta auttaisi hieman, kun saa jakaa mietteitä. :) Tästä ei oikein vielä näin varhaisessa vaiheessa muille haluttaisi kertoa.
Seuraa odotellen,
Hunsa (ehkä jotain 3+4)
Kommentit (243)
Menin tänään normaalisti töihin ja yhtäkkiä aloin vuotaa, ensin vähän ja sitten se alkoi kunnolla. Vatsa- ja selkäkivut on hirveitä =(
Lähdin tk:n ja sieltä sain lähetteen sairaalaan. Verikokeita ja pissakoe sekä ultra. Löytyi vuoto kohdusta jonka syytä ei tiedetä vielä tässä vaiheessa. Pieni sikiö löytyi sekä sydän lyö. Uutisen kuuleminen oli helpotus, mutta kuinka kauan tätä onnea kestää? Viikon päästä on kontrolli, jossa ultrataan pysyikö pieni ihmisen alku kyydissä.
Väsyttää, olen itkenyt koko päivän ja nyt sairaalasta kotiuduttuani pitää yrittää olla pirteä ja hymyillä lapsille. Piinaava viikko edessä...
Jos alkaa uudestaan vuotaa niin sitten viivana takaisin.
Lääkäri sanoi, että syitä voi olla monia ja luettelikin niitä mutta nyt en jaksa niitä tähän luetella.
Pissatulehdus on kova, siihen sain vastauksen ja oikean lääkityksen joka vaihdettiin gynen toimesta. Olkaa siis herkkiä menemään lääkäriin orastavan pissatulehduksen takia!!! Epäilen että tämä johtuu tuosta tulehduksesta.
Näihin tunnelmiin.... =´o/
myy ja varmistettu rv.6+5 joka toivon mukaan jatkuu huomennakin...
Voi apua.. :(
Äsken vessassa lorahti verta pönttöön, paperiinkin jäi. Ei kipuja.. Oli vaaleaa, ei ruskeaa eikä tummanpunaista, enemmänkin vaaleanpunaista.
Mikä neuvoksi? Kai pieni verenvuoto voi olla normaaliakin, mutta kyllä nyt huolettaa ja lujaa! :(
myy: Tsemppiä sulle! Toivon niin kovasti, että viikonkin päästä löytyy syke. Koita levätä ja ottaa rauhallisesti, muuta ei voi tehdä. Oma neuvoni pätee vissiin mullekin..
t. Aamupuuro 4+4???
pääpiirteittäin pinon läpi..joillakin muillakin LA 15.7 :) Kiva! Mun kaikki kolme lasta tähän asti syntynyt ennen laskettua..Kuopus jopa rv 37+3. Saas nähdä koska tämä sitten..Tuntuu jotenkin ettei osaa iloita raskaudesta vielä. pelko keskenmenosta on kun en koskaan aiemmin ole sitä kokenut. Sitten ajattelen voinko vielä saada neljännen terveen lapsen..Mua alkaa väsyttään näin alkuillasta jo ja siitä vois mennä nukkuun ja vetää aamuun asti :) Päivät oon suht pirteä ollut. Vihlaisujakin on alavatsalla eritoten kun nousen esim sängystä ja/tai tuolilta ylös. Oon syönyt sellasta monivitamiini ja rauta yhdistelmää kuin ferronol..saakohan sitä syödä kun siinä on sitä rautaa? Mun mielestä parhain nimi meille heinäkuullisille 2011 olisi heinähaaveet. Kuulostais ihanalta ja samalla vähän erilaisemmalta kuin muilla. Oon muuten aiemmin vuosina 2000-2008 ollut näillä sivustoilla nimimerkillä lyytikki joten jos joku tunnistaa niin hihkaiskaa :) Pari vuotta meni etten käynyt sivuilla lainkaan ja kas piti rekisteröityä uudestaan.
Meillä kaupunki kustantaa 2 3D ultraa terveystalolle. Ensimmäinen on 10-14 viikolla. Haluan seulontoihin joten verikokeet otetaan ennen sinne ekaan ultraan menoa. Näillä tiedoilla siis jatketaan :) oikein paljon onnea kaikille plussanneille! toivottavasti pikkuiset pysyvät matkassa mukana :)
Heippa vaan kaikille ja nyt kovasti voimia ja tarrasukkia matkaan niille, joilla jännittäviä ja pelottavia hetkiä meneillään.
Itsellä mietityttää, kun öklötys on kadonnut ja tämän päivän aikana on kummallisesti nippaillut ja vähän vihloskellut alavatsalta. Turvotus on järisyttävä. Hirveä pallo alavatsalla.
Neuvolan varasin ja se olis kahden viikon päästä, Hitaasti tuntuu aika matelevan.Toivotaan, että kaikki olis hyvin. Ei jotenki pysty ajattelemaan muuta kuin vauvaa, vaikka kuin yrittäin muuta.
Sigma 6+3
Inksutus, täällä paino putoaa myös! Erikoista.
Vatsakivuista sanoivat neuvolassa tänään, kun soitin, että niin kauan kuin verta ei tuu yhtäaikaa niin kaikki viiltävät kivut ja jomotukset on vaan kohdunkasvukipuja. Siihen sitten luottaen! Eli pelkkä verikään ei vielä automaattisesti oo maailmanloppu!
Aamupuuro, sama vika oireiden kanssa! Panikoin heti kun aiemmat oireet katoaa, järkyttävää! Joten ei muuta tosiaan kun, kuten sanoit: odotellaan! Täällä menossa työharjoittelu ja piti tänään koulusta varmistaa että tarviiko neuvolakäynnit korvata, mutta ei sentäs. :)
Joku sanoi että raskaus on nimensä mukaisesti raskasta, mutta kyllä tää on nimensä mukaisesti myös odottamista!
Uma, käännetäänkö kelloja tai kalentereita yhdessä jo pari kuukautta ainakin eteenpäin? :)
AmaliaJoel, kiitos lohduttavista sanoista. Niitä uskoo helposti, kun siullakin jo tuota kokemusta on :)
Lone, miulla on raskausvitamiinissa rautaa! Ja oon sitä popsinu siitä saakka kun pillerit jätin, elikkä heinäkuusta.
Jadella. Epätietoisuus on oikeasti se kaikkein kamalin asia!
PikkuNJ, tervetuloa!! :)
Myy, apua kamalaa! Toivotaan sormet ja varpaat ristissä että olis jotain muuta kuin keskenmeno! Onneksi on vielä toivoa! Osasitko nauttia sydämenlyönneistä vai voittiko huoli?
Ja voi prkl! >:/ Äsken soi puhelin: "eiks nii et oot ollu pari viikkoa sit flunssassa ja syöny luontaistuotteita" "eiks nii et kirjotat vauva-foorumille ja oot raskaana!?" (Joo, terveisiä vaan sinne uteliaalle untamolle, joka osas laskea yks plus yks.) Mietin jo, kun aloin tänne kirjoittaa, että ois voinu valita fiksusti jonkun tuntemattomammankin nimimerkin. Myöhäistähän se nyt on... Ei auta ku soittaa tänään sitten molempien veljeksetkin läpi, kunhan nyt mies tulee ensin töistä ja keskustellaan.
Ärsyttää vaan et koht puol sukua tietää, ja kun ei meillä edes ole varmuutta onko siellä mahassa ketään. Kiva sit tarpeen mukaan selitellä kaikki läpeensä :'(
Huokaus.
Jadella, Myy ja Aamupuuro: Kokemuksenne varmasti säikäyttivät, mutta olkaa vielä huoletta. Kyseessä voi olla normaali, vaaraton vuoto alkuraskaudessa, jota mulla itellä on ollut kahessa raskaudessa silloin, ko menkkojen oisi pitänyt alkaa - vuoto oli kirkasta ja sitä tuli useana päivänä ja paljon, kunnes muuttui rusehtavaksi. Tai sitten kyseessä voi olla hematooma, joka on yleensä vaaraton sekin.
Lone: Ite en ainakaan koskaan oo kuullut, ettei rautaa saisi aloittaa alkuraskaudessa - muistaakseni sitä on myös Multitabsin raskausajan vitskuissakin. Vaan onhan sitä erilaisia käytäntöjä eri paikkakuntien suosituksissa. Ja yleensä rautalisä määrätään, jos hemppa on alle 120.
PikkuNJ: Tervetuloa pinoon :)
Miij: No voi tsiisus, mitä ihmisiä tää maa päällään kantaa :/ Tarkotan noita uteliaita, joilla ei oo omaa elämään, vaan kyttäävät toisten eloa. Älä yhtään välitä tollasista ihmisistä. Koita kestää :) Vaiha vaikka nikkiä, ettei sua tunnisteta, mutta kerro kuiten meille sitten, jos sen teet, hih!
Täällä tuli taas tempastua iltapäikkärit :D Josko sitä saunaan ja taas kohta nukkumaan :D
Hei taas kanssasisaret!
Palaan parin vkon hiljaiselon jälkeen taas palstaileen. Hirmuisesti oli pinoon kertyny juttua :)
Tämä mammanalku kävi eilen varhaisultrassa, siellä se suttuisen näköinen ihme olla möllötti ja minimaalinen sydän tikitti. Kaikki näytti kuulemma hyvältä ja viikkolukematkin tarkentui nyt mukavasti.LA 7.7.2011. Neuvolassakin kävin alkuviikosta porisemassa, hirveetä kyselyä ja kaavakkeiden täyttöä. Ja se punnitus....kääk! Kaipa siihen pakostakin täytyy tottua ;)
Tääl oulussa vissiin 2 ultraa kaupunki kustantaa. Joulukuun puoleen väliin varattiin eka, silloin olisi hitusen vajaa 11 viikkoja kasassa :) Sitä ennen on seulonta verikoe.
Siskolle ja parille kaverille on kerrottu tästä ihmeestä. Vanhemmille aateltiin antaa joululahja ultrakuvan muodossa, eivät ala liikaa hössöttää :)
Nyt vaan ootella rauhasssa ja kerätä viikkoja ja toivoa että kaikki sujuis hyvin. Satunnaisesti mahaa on vähän vihlaissut, väsymys on käsinkosketeltavaa ja etomista on ollu heti alusta alkaen.
Voih miij, jäit heti kiinni ;) Hiukka keljua toisaalta. Itsekin koittanu olla suu supussa vaikka toisaalta mieli tekisi iloista sanomaa julistaa.
Ainiin, ultrassa löytyi myös munasarjasta viinirypäleen kokoinen kysta! Kylläpä säikähin vaan vakuuteltiin kovasti että se on normaalia hormonien aiheuttamaa eikä ole mitää haittaa. No ehkä se selittää jotain nipistelyjä mahan sivulla. Ei voi kuin ihmetellä että kaikkea se naisen elimistö voipi sisältää.
Nyt on pakko suunnata nukkumaan, aivan tööt olo.
Kokonaisvaltaisesti kaikille hyviä vointeja :)
t.teija77 + sintti(7+0)
aamupuuro: voi sinuakin! Mulla tuli sitä verta todella paljon ja silti vielä löytyi elävä sikiö =) joten älä heitä vielä toivoa. Sain ohjeeksi että jos vuoto alkaa uudelleen runsaana niin sitten takaisin naistenklinikalle. Mulla alkoi myös ilman kipua lirahtamalla ja ensin se oli vähäistä ja sitten alkoi lirahdella runsaammin. Kirkasta ja hyvin juoksevaa.
Syytä ei lähdetty vielä selvittämään, viikon päästä ollaan varmasti viisaampia jos veri on hävinnyt kohdusta.
Epäili että hematooma/ sikiöitä onkin ollut 2 ja toinen ei ole lähtenyt kehittymään / istukka alkanut muodostua jolloin saattaa tulla veristä vuotoa...syitä voi olla monia ja on normaalia.
Itselläni vuotoon liittyi kipua joka tosin osittain saattaa johtua pissatulehduksestakin. Olen nyt illan levännyt ja muutaman kerran on ollut viiltävää kipua vatsassa sekä kipua ja painon tunnetta alapäässä (??)
nyt olo on rauhallinen, miehen kanssa puhuttiin että ei hötkyillä, katsotaan ja toivotaan, mutta ei voi mitään jos pikkuinen ei jaksa pysyä kyydissä.
Miij: kyllä hämmästys oli suuri kun sieltä hetken etsinnän jälkeen löytyikin pieni ihmisen alku!! itkussa ja hymyssä oli pitelemistä kun näyttivät että "tuo perhosen lepatuksen näköinen on sydämenlyönnit" =)) samalla olin huolesta sekaisin ja kun lääkäri ilmoitti mahdollisuuksien nousseen mutta km vaara edelleen olemassa. ja painotti että tämänhetkinen tilannne on tämä että siellä vielä on elämää..
väsynyt myy ja pieni ihme
Heinäkuun 21. päivä olisi ensimmäinen odotettavissa.
Tervetuloa uusille odottajille.
Ja voimia Jadellalle, Aamupuurolle ja Myylle.
Mulla oli esikkoa odotellessa jonkun verran punaruskeaa vuotoa useamman päivän ajan viikolla 10. Ensin soitin neuvolaan hädissäni ja sieltä todettiin, että jos menee kesken niin menee ... Jep, jep, oli tosi lohduttavaa. Joten varasin ajan yksityiselle, jossa kaikki oli kunnossa ja ultraaja epäili vuodon syyksi hematoomaa. Sairaslomalle jäin ja vuoto loppui lepäilemällä. Np-ultrassa pari viikkoa myöhemmin ei enää näkymyt hematoomaa, eikä sitten tullut enää vuotojakaan. Toivottavasti kaikki on siis hyvin teillä kaikilla!
Ja voi ei miij, itsekin tulee aina välillä mietittyä samaa, että mitä "voi" kirjoittaa ilman, että joku heti tunnistaa. Eihän sillä sitten myöhemmin ole niin väliä, mutta näin alussa, kun uutista ei ole vielä välttämättä kerrottu kellekään, niin ei haluaisi asian noin selviävän muille.
Viikonloppua odotellen,
baba 8+0
Käsittämätöntä kuinka oma mieli tekee tepposia, välillä olen ihan varma ettei siellä edes vauvaa ole tulollaan ja välillä epäilen että niitä olisi kaksin kappalein! Ja yhdessä hetkessä pelottaa, mutta samantien oonkin onneni kukkuloilla!
Esikoisesta sain tietää vkolla 14, olin syönyt pillereitä aivan normaalisti ja kuukautiset tulivat aivan normaalisti, joten en osannut aavistaakaan olevani raskaana, edes oireita en osannut kuulostella. muistan voineeni pahoin jossain kohdin, mutta samaan aikaan töissä oli vatsatautia liikkeellä, joten laiton sen piikkiin. Joten olipas yllätys, kun olin pillereitä uusimassa ja gynen vuositarkastuksessa, kun lääkäri ilmoitti ettei neiti enää tarvitse pillereitä!!!
Minulla ei siis ole varsinaisesti kokemusta alkuraskaudesta, ja jokainen tuntemus on uusi ja hämmentävä! Vatsassa tuntuu kuin siellä olisi koko ajan perhosia, välillä "muljuu" oikein urakalla. Toissa päivänä selkä jymähti tuosta lapaluiden alta/välistä, ja onkin muuten TOOODELLA kipiä. Jouduin päivystykseen asti menemään, mutta oikein mitään lääkettä ei saa raskaana syödä ja fysioterapeutille tarvitsee lähetteen omalta lääkäriltä, jolle saisi ajan 10.12 tarvii siis odotella 3.12 olevaa neuvolakäyntiä josko he pystyisivät jotenkin auttamaan tuskissani. Onko muilla napsahtanu selkä näin aikasessa vaiheessa vai onkohan vain sattumaa....
Amalia: Olen sarjassamme ikuisia laihduttajia. Mutta viime syksystä alkanut määrätietoisemmin pudottaa painoa ja loppukiri alkoi toukokuussa. Kaiken kaikkia painoa pudonnut n 15 kg ja tilalle tullut lihasta. Mitalla mitaten olevan pienentynyt eneämmän kuin paino näyttää, lihas kun on läskiä painavempaa. Pudotus on pääasiassa tapahtunut hiilareita tarkkailemalla ja nyt loppuvaiheessa suorastaan välttelemällä. Lisäksi tiukka urheilurytmi eli keskivertoisesti 7 treeniä viikossa + arkiliikunta.
Ruokavalio meni nyt uusiksi raukauduttua, kaikki vihanneksi on takaisin kuvioissa ja vähän tummaa leipääkin ja tummaa pastaa. Yritän olla tarkka ruokavalion suhteen jotta saavutetut tulokset ei ihan heti menis kankkulan kaivoon. Mutta toki myötämielisempi olen itselleni nyt, pakko olla. Liikuntaa olen järkevöittänyt ja keväntänyt ja välipalat lisännyt ruokarytmiini.
Soitin hetki sitten neuvolaan. Ajan sain vasta joulukuun alkupuolella ja kuulemma ultra menee sitten ensi vuoden puolelle. Tylsää, olis ollut niin mukava jouluna kertoa vanhemmille ultrakuvaa näyttäen...
Ekalta neuvola reissulta tultu ja se oli sellainen pikakäynti =)
Reilu 30min ja olin jo kotona. Mitäs sitä turhaa alkaa jorisemaan turhia, kun kaikki on jo niin tuttua juttua.
Hb yli 140,
verenpaineet alhaiset (kuten mulla aina) 108/67 (ja tulevat tuosta vain laskemaan raskauden edetessä)
pissa puhdas,
Verinäytteet otetaan enskerralla
Pissanäyte pitäis käydä viemässä labraan tässä kunhan ehtii
Ja tk:hon ultraan menen ens keskiviikkona, kysyi haluanko ultraan. No tottakai =D Saadaan selvyys, et vaavi on oikeassa paikassa ja elonmerkit myös.
Siinäpä se, juteltiin samalla kun täytti äitiyskorttia.
Niin ja laskettuaika onkin jo 29.6, vaan pysyisin mielelläni täällä teidän kanssa =)
Jännä saada kesävauva, kun muut ovat syksyllä ja talvella syntyneitä =)
Terveisin Ipana ja rv 8+2
Tein positiivisen testin isänpäivänä ja pikkukakkosta odotellaan(esikoinen 03/09).Kävin jo ekan lääkärikäynnin ja arveli viikkoja olevan 4-5. Kahen viikon päästä uus lääkäriaika ja sit katellaan mille sillon näyttää. Viimeset menkat oli 25.9 ja silti tein ennen 14.11 vaan negativiisia testejä. Eli vaikutti ilmeisesti syyskuussa laastarin käytön lopetus kiertoon häikkää, mut onnellisia ollaan kun näin kävi :) Ei muuta kun onnea kaikille muillekin plussanneille !!:) Ei malttaisi odottaa että masu pöyristyy, mutta tehdään nyt näitä jouluvalmisteluja odotellessa...
Tervetuloa uudet palstailemaan!
Siis oon ihan naatti nykyään. Tänään siivous otti niin voimille, etten ole muuta jaksnut tehdäkään. Pyykit on vielä koneessa, sain sentään koneen napsastua päälle. Huomaa kyllä pyykkivuoresta ettei emäntä oo ollut täysissä voimissa.
Täällähän tais olla toinenkin Oulusta? Tarjoaako Oulu siis kaksi ultraa nykyäänkin?
Esikoiselta tuli kaks, mut tokan odotusaikana (08) asuttiin naapurikunnassa. Onko ne np- ja rakenneultrat?
Tuli sitten luettua netistä kaikenlaista kaksoisraskaudesta ja olen nyt kytännyt tuleeko vuotoa, onko outoja kipuja tms. Argh! Miksi sitä pitää mennä pelottelemaan itseään...
Onneksi tiistaina on jo uusinta ultraus niin selviää onko kummatkin vielä matkassa vai ei.
Tarrasukkia jokaiseen raskauteen! Tulkaahan kertomaan tuntemuksia :)
Rubiini 6+4 (tai 7+2)
Miinalle, että en tiedä sattumaako vai mitä mutta mulla on myös juminut selkä lapaluiden välistä. Olen yrittänyt sitä jumpata ja mies vähän hieroakin. Aluksi se vain ärtyi vain enemmän mut meni onneksi ohi. Enää ei siis ole kipeä.
Mitä kuuluu muuten Jadellalle, Aamupuurolle ja Myylle?
Ei kyllä mitään hyviä sellaisia...
Eli hakeuduin kipujen ja niukahkon vuodon takia päivystykseen, jotta tarkastaisivat tilanteen.
Kohdunulkoinen raskaus tämä ei ole, kohdusta löytyi tyhjä pussi jossa siis ei saatu sykettä näkyviin. Rv 5+5 se ei kuulemma välttämättä näy. Lääkärin mielestä tämä olisi tuulimunaraskaus, mutta kätilöt siinä sanoivat että voi toki syke näkyä vasta viikon päästä. Joten nyt vasta tässä piinaillaan! Sain uuden ultra-ajan viikon päähän ja sitten jos ei mitään löydy tehdään keskeytys :/
Hassuinta tässä oli se, että lääkäri pyysi laitteenn käyttöön apua kätilöltä ja mumisi kokoajan ääneen että "kyllä tossa alanurkassa jotain on, vai onko... ja jotain epämääräistä, että voishan se ollakkin syke, mutta on kai tää tuulimuna sanoisin" Eli epävarma vastaus tosiaan kaikin puolin. Nyt en oikeen tiedä itkeäkö vai nauraa kun mitään ei ratkennut... Menisi nyt tää viikko nopeaan!
Hyviä vointeja muille ja tarrasukkia paljon!!!!!
Jadella ja jokin?
Jadella: Toivoa vielä on! Peukut pystyssä sun puolesta. Lääkäri ei kyllä herättänyt luottamusta :/
Minä peripessimisti (LOL) katselin jo tuossa ihquja imetysliivejä. Hot Milkillä ja Bravadolla oli aivan ihania malleja. Vielä kun tietäis että niitä tarvitaan ja osais pähkäillä koon oikein. No, aikaa onneksi on pähkäillä :)
Piinaviikot jatkukoon
Hei, Olen tässä jonkin aikaa lukenut keskusteluja ja päätin itse ilmottautua mukaan. Itselläni todellinen yllätys plussa. Edellisestä liitosta lapset 9- v ja 5-v, miehellä jo aikuiset lapset. Raskaus on ihan ylläri, myös mies positiivisella mielellä mukana alun järkytyksen jälkeen. Laskettu aika olisi 10.7 laskurin mukaan. Ainut todella mietittävä asia on lapsen terveys, se mietityttää, kun ikääkin on kertynyt... Menenkin kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin, joita raskauden aikana tarjotaan.
Tsemppiä kaikille odottajille...
t. Melia ja mahan asukki 6+4
Täällä yksi heinäkuullinen :) Laskujen mukaan vasta rv 5+6 tänään ja laskettu aika näin ollen 15.7. Perheeseemme kuuluu myös mies ja jo kolme lasta 10 v, 7v ja 4 v. Parille hyvälle ystävälle olen odotuksesta jo kertonut. Kovasti oma mieli pyörii vauvan ympärillä jo, vaikka välillä yritän toppuutella niitä..eihän sitä tiedä mitä vielä tapahtuu..Muutenkin mieliala vaihtelee laidasta laitaan. Onneksi töissä saa muuta ajateltavaa aina :) Piinaavat viikot vielä edessä kun odottaa että 12 viikkoa tulis täyteen ja keskenmenon riski pienenee..Olitiloja jonkin verran. Ajoittain kuvotusta joka menee hetkessä ohi ja rinnat melko arat. Kiva kun tälläkin kertaa saa jakaa kuulumisia muiden samaan aikaan vauvan saavien kanssa :)