Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinävauvat 2011

21.10.2010 |

Hei!

Löytyisikö vielä ketään, joka olisi jo plussannut ja laskettu aika osuu ensi vuoden heinäkuulle?

Itse sain plussan tuossa pari päivää sitten ja laskettu aika tulee olemaan varmaan 2.7. Ajatukset pyörii koko ajan sen ympärillä. Ajattelin, että jos tämä palsta auttaisi hieman, kun saa jakaa mietteitä. :) Tästä ei oikein vielä näin varhaisessa vaiheessa muille haluttaisi kertoa.

Seuraa odotellen,

Hunsa (ehkä jotain 3+4)

Kommentit (243)

Vierailija
161/243 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille. :)

Ja voimia jaksaa odottelussa Jadella.

Itse niin hurjan paljon nyt ajattelee kaikenlaista kun ensimmäinen kerta ja ei mitään kokemusta. Moni sanonut että pitäisi osata nauttia ja ottaa rennosti mutta sitä pikku kolotuksestakin havahtuu. :(

On tässä odottelua ja kestämistä meillä ite kullakin, joulu onneksi lähestyy ja tuo vähän muuta mukavaa tullessaan.

Miten te muut työelämässä olette pystynet olemaan? Minulla mennyt ihan hyvin, mutta olen niin kamalan väsynyt ja joskus saattaa iskeä se "kasvu-jomotus" keskellä päivää ja on lähettävä huokasemaan vessaan hetkeksi, kun muut katsovat kun naama punaisena tillistelen paikallani. Tuntuu että ilmaakin kerää paljon.

Mutta kai tässä olisi osattava nauttia. :)

Vierailija
162/243 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto loppui ainakin toistaiseksi siihen yhteen loraukseen eilen, tänään on tullut vain ruskeaa tuhrua (pyyhkiessä huomaa). Mun vähäiset oireet jatkuu, tissit edelleen kipeät, väsyttää ja nyt on ollut hieman huonoa oloakin. Ei mitään oksennusoloa, mutta vähän sellaista "ei-hyvää". Vaikea selittää. Kohtua on kiristänyt koko päivän, välillä sattuu hetken aikaa oikein kovastikin. Mutta kipu ei ole menkkamaista, vaan enemmänkin kohtua "pistää" yhdestä kohdasta. Kipuaallot menevät aika nopeasti ohi, mutta huolestuttavat silti. Toivon, että ovat vain kasvukipuja. :/

Nyt sentään olen päättänyt, että alkuraskauden ultraan mennään heti, kun on mahdollisuus nähdä syke (jos siis ei mene kesken sitä ennen). Näillä päivillä sykettä ei vielä kuulukaan löytyä, luin jostain, että sydän alkaa lyödä keskimäärin 25 päivän kuluttua hedelmöityksestä. Eli JADELLA, ihan hyvin voi syke löytyä vielä ensi viikolla, 5+4 olisi tuo 25 päivää, joten 5+5 ei vielä välttämättä ultraan asti näy.

Toivo siis elää, mutta huolestuttaa aika paljon. Mieli on maassa ja mieskin on tyhmä, kun ei ymmärrä edes kysyä miten voin, vaikka eilen kerroinkin vuodosta. Huomenna ajattelin tehdä uuden testin, toivon että viiva olis vahvistunut edellisestä. Paljon muuta ei voi nyt tehdä kun odottaa vaan. Mutta niinkuin DiuDau sanoit, ei meinaa osata nauttia, kun joka kolotuksesta havahtuu..

t. Aamupuuro 4+5 toivottavasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/243 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin tässä vielä poikkeemaan pikimmiten ennen unille menoa.

Jadelle hurjasti voimia ja jaksamisia seuraavaan ultraan, muista ettei vielä ole toivo mennyttä!

tulet sitten heti kertomaan kuulumisia, täällä moni varmasti jännittää sinun/teiän puolestanne!

Onko muuten monella valkovuoto ollut riesana jo näin alussa? itsellä kun tuntuu tässä raskaudessa se olevan hurjan runsasta nyt jo..

Jiia83, rv n.5vkoa

Vierailija
164/243 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa tänne :)

Miten teillä menee tällä hetkellä Jadella, Aamupuuro ja Myy? Onko vuodot jo helpottaneet? Aivan mahottomasti tsemppiä teille jokaiselle ja peukut pystyssä täällä bd

Miina: Täällä on yks, jolla niskat ja selkä taas aivan pakissa. Hierojalle pitäis aikaa varata - on sen verta sivuoireita tästä jumista, että on välistä ihan vaikeaa olla.

Inskutus: Mulla kans takana pitkä liikunnallinen historia, mutta nyt jäänyt kaikki niin vähälle, ko noita pieniä muksuja meän perheessä useampi, mutta vois varmaan jotain alkaa taas tekemään, ko kaipaa sitä fyysistä "rääkkiä". Vois ottaa spinningin tai salitreenin taas kuvioihin :) Onko toi sun 7 krt/vkossa hieman liian rankkaa, että pääseekö sulla kroppa levähtään myös välillä?

Ipana: Mun muksut on kaikki syntyneet heinä-, elo- ja syyskuussa. Ite toivoin talvivauvaa, mutta aina ei voi valita milloin se osuu kohdilleen :)

Täällä olo melko oireeton, paitsi väsy iskee iltaisin normaalia aiemmin. Ainoa "riesa" mulla on toi mun paniikkihäiriöni, joka puskee päälle aina aika ajoin, lääkityksestä huolimatta ja se on raskasta henkisesti. Liekkö alkuraskauden hormonaaliset muutokset vaikuttaa niin paljon omaan oloon. Onko täällä muuten muita, joilla on ph? Jos on, niin ois kiva vaihtaa ajatuksia :)

Vierailija
165/243 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta kotiuduttua ei vuotoa ole ollut, mutta eilen tuli vielä vähän tuhrua, luultavasti poistuu vanhoja veriä kohdusta. Toivon että siellä pieni ihme vielä olisi elossa,sillä veri kohdussa ei varmaan hyvää tee sillekkään. Lisäksi olen harvinaisempaa veriryhmää rhesus- joten veremme ei saa sekoittua missää vaiheessa tai se on sikiön menoa, eikä se minullekkaan ole hyväksi.

Olen pähkäillyt ettei tuon ikäisellä vielä ole varmaan edes suuta että voisi niellä verta(?)

Tänään olo on ollut sen verran hyvä, että päätin vähän touhuilla, no se oli vikatikki, nyt alavatsa on kipuillut jonkin verran. Pitää lepäillä loppu päivä ja toivoa ettei vuoto ala uudelleen.

Joku muukin odotti viikon päästä kontrolli-ultraa, niin minäkin ja tsemppiä sinulle, toivottavasti sieltä löytyy silloin syke.

Minulla on aiemmin ultrattu joskus rv.6-7 ja löytyi sykkeetön pussi, mutta parin viikon kuluttua löytyikin syke ja pieni sikiö =) Toivoa vielä on!

Mutta nyt lepäilemään =)

Myy ja rv.7+0

Vierailija
166/243 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, että vuoto on nyt ohi Aamupuuro, Myy ja Jadella :) Toivottavasti ei enää tule ja kaikki on ok.

Jiia: Mulla on nyt alkanut lorahtelut, pitää juosta aina vessaan tarkistamaan, mitä tulee. Toistaiseksi väritöntä.

Vatsaa puristaa välillä aika napakkaan, mutta menee pian ohi. Vähän niin kuin synnytyksen alkuvaiheen supistukset. Etova olo on pikkuhiljaa nostamassa päätään. Sellanen kevyt, jatkuva paha olo, ei mitään oksentamista vaativaa.

Ipan@: Hurjaa, kävit jo neuvolassa. Niin ne viikot vierivät, vaikka nyt alussa tuntuu niin hitaalta. Alkukuun odottajilla jo viikkoja aika lailla.

Epävarmuudesta pikkuisen olemassaolosta piti jo aiemmin kirjoittaa, että onhan tietty se mahdollisuus, että 9+ viikoilla dopplerilla voi jo kuulla sykkeen. Onko jollakin kuulunut vielä aikaisemmin? Mulla oli 9+5, kun kuului edellisessä raskaudessa. Tosin piti roikottaa jalkoja pöydältä alhaalla, jotta sai mahan sinnille ;)

Täällä kun on useampi, joilla muita lapsia, niin onko teillä ollut keltaisuutta pienillä? Erityisesti tulee myy mieleen? Kun meillä on toinen toistaan keltaisemmaksi mennyt, viimeksi oli jo valossa 1 vuorokauden. Olen miettinyt, mistä toi voi johtua? Oonko saanut sikiöaikana jotain vasta-aineita (kun vanhemmat taitaa olla kans + ja -) vai tutkitaanko ne nimenomaan raskaudessa? Tuo mua huolettaa jo nyt... Pitää varautua pidempään sairaalassaoloon. Se helpotus on nyt, että voi antaa aurinkoa, viimeksi kun oli talvipimeät.

Nirsku 5+4

167/243 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ystävät hyvät!

AmaliaJoel, joo niinpä. Ja luen tällä hetkellä yhtä odottajan päiväkirjaa (kamalan ihana herne) ja siinä monessa kohtaa lainataan foorumia! Nimimerkki se ja se on sanonut näin ja noin. Vahvistaa vaan ajatusta vaihtaa nimimerkkiä... Kunhan vaan keksisi jonkun jonka tuntisi omakseen.

Ja AJ:n tavoin täällä on huoli Aamupuuron, Myyn ja Jadellan voinnista. Peukkuja teille!

Mitä muuten tarkoittaa bd?

Teija77, tässä on tosiaan melkoinen ristiriita kun tekisi mieli koko maailmalle kailottaa tätä uutista ja toisaalta DiuDaun tavoin, en ole vielä osannut yhtään kokonaista päivää pelkästään iloita tästä tapahtuneesta. Jatkuva huoli siitä, onko siellä ketään ja jos niin kestääkö se varmasi matkassa. :( Raskasta raskautta..

Baba, melkoisen yllätyksen olet saanut kokea! Minua ahdistaa ajatus, ettei neuvolassa ole empatiakykyisiä työntekijöitä!

Tervetuloa uudet!

ON: aamupahoinvointi alkoi eilen aamulla, heräsin 5:15 pissalle, meinasin pyörtyä matkalle ja päädyin kuorimaan omenaa... Täksi aamuksi osasin jo illalla kuoria ompun valmiiksi. Ei silti, nautin tästä, sillä antaa taas toivoa. Alaselkä on myös uskomattoman kipeä. Arvelinkin sen alkavan jossain vaiheessa, koska miulla on taaksepäin kallistuva kohtu.

Nyt ystävien kanssa syömään ja tuskin osataan olla hiljaa ;)

Vierailija
168/243 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsku: Olikos sulla monta lasta ja minkä ikäisiä? En hoksinut kattoa ollenkaan esittelypinoa. Mulla esikko kellastui parin, kolmen päivän ikäisenä. Meni ohi muistaakseni tiheällä syöttämisellä ja saattoipa muuten olla jonkin aikaa valohoidossakin (hui, miten asiat unohtuu). Lukaseppa täällä vähän infoa tosta keltasuudesta:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,623,635,7086,1249,4702

Miij: Mun mielestä on hieman outoa omassa blogissaan lainata jotain yleistä forumia alati. Ja toi bd tarkoittaa, että on peukut pystyssä :) Oi ja sulla alkoi jo pahoinvointi - täällä vaan väsymystä ja se saakin ajatukset päähän, että onko tässä raskaana ollenkaan, hih!

Vierailija
169/243 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemassa oon kyllä käyny,mutta aina ei jaksa kirjautuu ja kirjottaa :)

myy79: toivottavasti kaikki hyvin pikkuisella ja pysyy matkassa loppuun asti :)

uusiakin oli paljon tervetuloa kaikille!

Ruokavaliosta ja laihdutuksesta oli kans puhetta,itte oon ajatellu et yritän pitää nyt painon kurissa. ois sit helpompi kun ei tarvis kiloja puotella hirveesti synnytyksen jälkeen.

aamupuuro: otahan iisisti ja toivottavsti sinullakin on kaikki hyvin.

jiia83: mulla toi valkkari vaivaa ja sitä on tullu reilusti..not nice!

Nirsku: meillä ei oo keltaisuutta ollu lapsilla.

Itellä oireet vaihtelee päivittäin, toisena päivänä ei oireita juuri yhtään ja toisena senkin eestä,yökkiä saa aamuisin ja väsymystä on. ultran varasin jouluun alkuun tosiaan ja sit tietää enempi onko joku matkassa:)

mites amalian vointi?

http://lmtf.lilypie.com/qYfEp2.png[/img]

nelkku 4+5

Vierailija
170/243 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivulle suoraan??

Vierailija
171/243 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo oloja oikeastaan lainkaan, ainoastaan väsymystä ja välistä tuleekin tunne, että onkohan kaikki ok. Eiköhän oo kuitenkin ja kyllä se 24/7 perinteinen etova olo/pahoinvointi vielä kerkeää tulemaan. Pitis vaan tajuta nauttia tästä ajasta, ko ei oo paha olla.

Noista tickereistä tällä sivustolla en osaa sanoa...

Vierailija
172/243 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsku: kyllä tuota keltaisuutta on kaikilla vauvoilla seurattu tarkkaan,mutta ketään ei ole tarvinnut laittaa valohoitoon. Viimeisellä arvot olivat juuri rajalla 14 ( en muista missä se raja oikein kulkee)mutta ei silti tarvinnut hoitoa.

Samaten odotusaikaan minua on pistelty useammin, olikohan 3 krt/ odotuksen aikana otettu verikoe jossa katsotaan mahdolliset vasta-aineet. Minulla on yliaktiivinen kohtu, en tiedä johtuuko rhesus - vai vaan muuten vaan =) Yliaktiivinen kohtu ei haittaa synnytksessä ollenkaan, se kun menee todella sutjakkaasti, mutta odotusaikana on ollut ikävästi ennenaikaisia supistuksia jotka yleensä alkavat rv.20 tienoilla. Mutta siltikin kaikki oavt syntyneet rv. 40+ viikoilla joten en tälläkään kertaa huolestu kun tietää mitä jo tuleman pitää... toki rauhallisesti pitää ottaa.

Merkillistä, eilen tuli vielä tuhruviiva mutta mitään kunnon vuotoja ei tosiaan sairaalareissun jälkeen ole ollut ja toivon ettei tulekaan. Vatsaan koskee ajoittain todella kovaakin,mutta ehkä se johtuu jostain muusta kuin siitä vuodosta.

Illalla ei nukuttanut ja mietin yksinäni masu-asukkia ja sitten hiipi pelko mitä siellä kohdussa voi olla pielessä..aivan kamalia ajatuksia. Hitsi kun ei voi nauttia tästä olotilasta kun odotan vain sitä kontrolliultraa...

Jospa sitä lähtisi happihyppelylle, mieli virkistyy ja saa muuta ajateltavaa =)

Joku kyseli mitä mieltä on siitä lakiesityksestä että raskaana olevilta kielletään meikkaaminen. No, mun mielestä ei ehkä hirveen paha asia,mutta kyllä sen pitäisi olla jokaisen oma asia. Minun naamani kaipaa ainakin kevyen sipaisun meikkiä päivittäin, en kehtaa muuten lähteä ihmisten ilmoille ;D

Vierailija
173/243 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisiko vielä yksi yli-innokas odottaja mukaan?

Menkkojen piti alkaa isänpäivänä, vaan eipä näkynyt, viime pe raskaustestissä hailu viiva ja tänä aamuna selkeä + . Laskeskelin että heinäkuun lopulle menis LA.

Viime heinäkuussa kesälomareissulla keskenmeno hyvin aikaisessa vaiheessa, siksi tässä raskaudessa erilainen jännitys päällä ja tuntuukin kyllä ihan erilaiselta.

Oireina ollut hirmuinen väsymys, palelu, vatsan nipistely ja kamala pissihätä kokoajan. Eilen innostuin myös syömään kamalasti piparkakkutaikinaa...liekkö mielihaluja :)

Kamalasti tekisi mieli kertoa kaikille, yritystä kun on melkein vuosi takana. Parhaan ystävän näen perjantaina ja hänelle on kyllä ihan pakko kertoa, vaikka muilta yrittäiskin vielä salata.

Joku kyseli paniikkihäiriöstä. Itsellä ehkä sellaisia oli, enemmänkin ne olivat korkean pulssin aiheuttamia hyperventilaatio kohtauksia, mutta ilmeisesti myös paniikkihäiriöitä. Ovat pysyneet loitolla kun pulssi saatiin hiukan rauhoittumaan lääkityksellä. Syön beetasalpaajaa. Paniikkikohtauksen saan edelleen lähes aina hierojalla ja kosmetologilla. siksi niitä paikkoja välttelen :)

Kertokaapa muutkin neuvolakokemuksia? Mitä ekalla kerralla tapahtuu? Onko teillä ollut puolisot mukana (jossain niin suositeltiin)?

Kaunista ja lumista sunnuntaita!!

Tuu-Tikki

174/243 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ: niin tai siis tuo on kirja :D Mikä on miusta vielä oudompaa, että kirjaan lainataan. Ainakin tulisi ehdottomasti kysyä lupa, sillä samalla tavallahan meidän kirjoitukset on miun mielestä tekijänoikeudellisesti meidän kuin mitkä tahansa muutkin tekstit. :)

Myy, *voimahali* Se on kamalaa, kun jää välillä ajatuksiinsa jumiin ja taipuu ainoastaan katastrofi-ajattelun puoleen.

Tuu-tikki: mietin samaa nimimerkkiä x) tervetuloa! Meillä eka neuvola ikinä vasta edessä (30.11.) ja en osaa siis vastata kysymykseesi, sanottiin että se kestää 1,5h! Mies lähtee onneksi matkaan mukaan.

Nelkku, pystyykö on tickerin lataamaan koneelleen ja sitten valitsemaan tuosta kuva-nappulasta?

Aj ja Tuu-tikki, paniikkihäiriö on täälläkin tuttutapaus. Opamoxia on siihen olemassa, ja usein riittää tieto, että lääkkeet on mukana ja kohtaukset jää tulematta.

ON: Tänään automatkan podin kamalaa pyörrytystä ja heikkoutta ja minulle uutta asiaa: päänsärkyä! Matalat verenpaineet on ihan normistikin ja en uskalla ajatella mitä ne nyt on... Mies määräsi pantteri-kuurille ja mietin että tuskin muutamasta salmiakki/lakukarkista tässä vaiheessa vielä vaaraa on jos sillä saa paineita vähän kohoamaan.

ps. muutama kyynel vierähti poskelle tänään kun autossa soi Annika Eklundin Niin pieni. Kirjoitin heti kotiin päästyä sanat ylös.

175/243 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika Eklund – Niin pieni

Säv. Antti Kleemola

San. Eija Hinkkala

Puhun sulle hiljaa, vaikket ole täällä. Ikävää mun täytyy tyynnyttää. Sä oot mulle ihme, pieni suuri ihme, joka ikuisesti valokseni jää.

Rakastavat kädet, rakastavan sydämen, kiedon ympärilles silloinkin kun luonas ole en.

Niin pieni, mutta maailman vahvin on sun luottamus. Niin pieni, mutta voimallisin on sun rakkaus. Niin pieni, mutta maailman lujin on sun kosketus. Niin pieni, mutta suuri, etten tiedä suurempaa.

Tarvitset mua vielä monta vuotta turvaksesi, herkkää kasvamistas vaalimaan. Sä oot vasta taimi, hento pieni taimi, jolle toivon vahva varsi versoaa.

Rakastavat kädet, rakastavan sydämen, kieron ympärilles silloinkin kun luonas ole en.

Niin pieni, mutta maailman vahvin on sun luottamus. Niin pieni, mutta voimallisin on sun rakkaus. Niin pieni, mutta maailman lujin on sun kosketus. Niin pieni, mutta suuri, etten tiedä suurempaa.

Värität mun unen, ajatuksen jokaisen hellyydellä, joka antaa voimaa halki kaipauksen.

Vierailija
176/243 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Kyllä meidän sekaan aina mahtuu.

Ja kiitos kaikille tsempittäjille ja myötäeläjille! Ihanaa, että täällä välitetään ja huolehditaan. Olette mahtavia! :)

tinttti: Et ole kirjoitellut pitkään aikaan mitään. Mitä kuuluu? Oletko tehnyt uutta testiä vielä, saitko selvyyttä asiaan? Toivottavasti kaikki on hyvin. Tulethan pian kertomaan!

myy: Hienoa, että vuoto on loppunut sullakin. Ei kai sillä lapsella vielä ole suuta niin, että voisi verta niellä. Ja onhan se turvassa siellä lapsivesipussissaan, suojassa kaikelta pahalta. Miten tuota rhesusjuttua muuten hoidetaan? Saatko jotain vasta-vasta-ainelääkkeitä?

ON: Alavatsakivut jatkuu aaltoilevina. Nyt viime yönä ne tuntui enemmän menkkamaisilta, vähän kuin menkat olisi justiinsa alkamassa. Ihan pientä ruskeaa tuhrua tulee vieläkin. Päätin oman mielenterveyteni vuoksi ruveta käyttämään mustia alkkareita, ettei kaikki värit heti aina näkyisi. Onhan noita kipuja täällä onneksi muillakin, että ehkä niistä ei tarvitse kauheasti huolestua. Muuten olo on aivan oireeton. Ei mitään mielitekoja tai hajuaistin tarkkenemista edes.

Tein muuten eilen vielä uuden testin ja sain kaksi tasavahvaa viivaa. :) Nyt sain miehenkin uskomaan, että olen raskaana. Keskenmenon pelko on kyllä tullut, mutta koitan olla ajattelematta sitä.

Ja neuvolakokemuksia lukisin minäkin mielelläni. Mietin tuota miehen mukaan ottamista, kun sillä on aika kiireistä ollut töissä.. Mutta olishan se kiva, jos ukko tulisi mukaan, kun on kuitenkin eka kerta. Varhaisultraan saa ainakin tulla mukaan, vaikken ole koko operaatiota vielä edes varannut.

Työnimeä ruvettiin aamulla pohtimaan. Mies ehdotti papua ja pullaa. :) Mulle toi "pulla uunissa" ei oikein sopinut.. :) Mites teillä, onko työnimi jo tiedossa?

t. Aamupuuro ja uusi viikko 5+0

177/243 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteutin suunnittelemani nikin vaihdon! Kiva nimimerkki löytyi espanjankielisestä sanasta lumi: nieve :) Kaikki muut lempparit oli jo joku ehtinyt varata. Sit kun oppis viel tunnistamaan itsensä tästä x) Ja jaksaisi käydä läpi nuo viestit muuttaakseen allekirjoitustaan. huoh.

Aamupuuro, työnimi meilläkin yhä pohdinnassa, miehen mielestä tällä kun ei vielä niin kiire ole. Tällä hetkellä liian usein kulkee vaan masu-asukkina, mies ei tykkää miun ehdotuksista pirpana ja tirppana :D Esikko ois kiva kun on esikoinen, mutta entäs jos onkin poika niin onko kukan nimi sit kuin kiva (mie kyllä voisin lyödä jo vetoa, että tyttö se on!)

Vierailija
178/243 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nieve: Onnea uudesta nimimerkistä! Toivotaan, että se pysyy paremmin salassa. :)

Pakko on vielä nyt avautua.. Ja kakka-asialla tietysti. Mulla on muutenkin taipumusta ummetukseen ja vaikka se vaiva onkin ollut hetken aikaa hallinnassa, niin nyt tämän raskauden myötä näyttäisi palautuneen. Edellinen verivuoto sattui juurikin erään päkistyksen yhteydessä ja nyt äsken taas jäi paperiin ruskean/vaaleanpunaisen sävytteistä valkovuotoa vastaavassa tilanteessa. Samanlaista, mitä on aina pari tuntia ennen hanojen aukenemista.. :( Kokemuksia?? Mistä tuo vuoto tulee?? Eihän tässä kohta uskalla käydä kakalla laisinkaan.. Auttakaa!

t. Aamupuuro ja kova kakkonen

Vierailija
179/243 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy: Mukavaa, että vuoto on muuttunut tuhruksi ja eiköhän se siitä kohta häviä kokonaan ja hyvin suju eteenpäin :)

Tuu-tikille tervetuloa mukaan :) Ja mie se ph:sta kyselin ja sain sun viestistäsi ahaa-elämyksen, että josko ne mullakin on just nyt noita korkean pulssin aiheuttamia hyperventilaatiokohtauksia. Mikä betasalpaaja sulla on käytössä? Ja eka neuvolakäynti on ns. haastattelutyyppinen tilanne, jossa selvitellään sun tilannetta, saat kivan kasan erilaisia prosyyreja matkaan ja jos on tarpeeksi viikkoja, nii voi kuunnella sydänääniäkinn ja ottavat pissanäytteet, mittaa hempan ja nii edasin. Ja mulla ei oo koskaan ollu mies neuvoloissa matkassa, ainoastaan ultrissa :)

Nieve: Tunnistin sut :) Mikäs sen kirjan nimi muuten on? Vois hakea kirjastosta sen, ihan vaan uteliaisuuttani :D Mulla muuten oli kolmosta oottaessani aivan hillitön turkinpippuri/salmiakkihimo ja niitä meni aivan tajuttomasti, vaan onneksi mulla paineet ja muut ollu aina kunnossa ootusaikoina. Kohtuus kaikessa ja pussi päivässä ;)

Aamupuuro: Kyllä vahvasti oot raskaana, ko kaks viivaa edelleen sait :D Ite oon nimennyt masukin "Ilmariksi", luultavasti sen takia, että on vahva poikatoive päällänsä. Ja itellä oli myös ummetus riesana kolmosen ootuksessa ja jestas mitä tuskaa se onkaan. Monellahan tulee peräpukamat esmes ummetuksen takia ja siitä verta jää paperiin.

Nyt pakko alkaa laittaa ruoka pöytään.

Vierailija
180/243 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselitte eka neuvolakäynnistä. Itse olen kyllä sillä kannalla, että jos joskus, niin silloin miehen kannattaisi olla mukana. Ehkä se odotus hänellekin vähän konkretisoituu samalla. Ja ne kysymykset, kun siellä kysellään koko suvun sairaushistoria molemmilta puolilta, niin saa olla itse vastailemassa omasta puolestaan ;) Meillä on ollut esikoisen eka käynnillä mukana, muuten olenkin tainnut painella aina yksikseni, kun hommat on olleet selvillä.

Tänne ei kuulu ihmeitä, painon hillintää ja hallintaa harjoitan nyt alkuraskauden, jotta ei heti pompsahda ylös. Päivästä alkaen on sellasta huonovointisuutta, eilen illalla jo niin mittavasti, että piilotin korppupussin sängyn alle :b. Onneksi ei tarvinnut aamulla.