Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinävauvat 2011

21.10.2010 |

Hei!

Löytyisikö vielä ketään, joka olisi jo plussannut ja laskettu aika osuu ensi vuoden heinäkuulle?

Itse sain plussan tuossa pari päivää sitten ja laskettu aika tulee olemaan varmaan 2.7. Ajatukset pyörii koko ajan sen ympärillä. Ajattelin, että jos tämä palsta auttaisi hieman, kun saa jakaa mietteitä. :) Tästä ei oikein vielä näin varhaisessa vaiheessa muille haluttaisi kertoa.

Seuraa odotellen,

Hunsa (ehkä jotain 3+4)

Kommentit (243)

Vierailija
101/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitäänkös meille Heinäkuisten ryhmälle joku oma nimi vai mennäänkö ihan vaan Heinäkuisina?

Ehdotuksia ja äänestystä sitten kehiin :D

Vierailija
102/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäheinät, heinähiiret, heinähaaveet, heinähapsut/hipsut/hupsut, heinätuulet, suolaheinät.

Kaikki ei ole mitenkään fiksuja, jos yksikään :)

Lisää ehdotuksia vaan, ja sitten vaikka äänestetään?

Tintti, jonka pakkaus ei oikein etene

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi taas pitäny lukea kunnolla edellinen viesti, jossa juuri ehdotettiin äänestystä :/

Vierailija
104/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt alkanut rinnat kipeytyä aika lailla, vatsallaan nukkuminen sattuu, mutta en valita, on vaan hyvä että on edes tullut joitain oireita, niin tietää, että tämä todella on totta! Vessassa saa tosiaan kans ravata vähän tiuhempaan tahtiin.. :) Ja varsinkin iltaisin alavatsaa turvottaa, näyttäisi kuin olisin jo kolmannella kuulla! :D

Ens viikon varhaisultraa odottelen innolla, toivotaan että sydänäänet jo näkyy, viikkoja silloin 6+5, eli se on käsittääkseni vähän siinä ja siinä näkyykö....

Mukavastihan meitä täällä jo onkin :) Tarrasukkia kaikille, ja mukavaa odotusta!!!

Annu rv 5+4

Vierailija
105/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä tuli mieleen Heinähatut...

Vierailija
106/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dodii, ultrassa käyty. Lyötiin tämä emäntä ällikällä, siellä näkyi kaksi pussia!!! Toisessa ainakin jumputti syke mutta olivat pienempiä mitä kuukautisista laskettaessa. Menkkojen mukaan 6+6 ja kätilö arvaili kooksi juuri ja juuri 6 viikkoa. Saan samaan rahaan mennä ensi viikolla, ultrataan uudelleen ja katsotaan miten asiat on kehittynyt. Jotenkin on kuitenkin rauhallinen mieli itsellä, vaikkakin käsittämättömän onnellinen mutta jos menee kesken niin menee. Se otetaan mitä annetaan.

Nimiehdotuksista noi Heinähaaveet tai Heinähatut olis kivat :)

Nyt mua oksettaa ja palelee ihan sikana.. yhhyh.

Vierailija
107/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miekin taijan liittyä nyt tänne eli la 25.7.2011 ja viides ois tuloillaan. joitain tuttuja täällä näkykin jo :)

nelkku rv 4+1

Vierailija
108/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelkku-Meillä on sama LA, kivaa :)

Rubiini80-Tuplaonnea

Tntti, jolle ei se pakkaaminen vielään innosta

109/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, pikainen äänenanto heinähaaveille tai heinähatuille. Tai ihan mille vaan muulle nimelle, kaikki käy =)

Ja hienoa AmaliaJoel, jos jaksat uuden "pinon" tehdä, käy ainakin minulle hyvin.

Ja joo, varmaan tuo kuukausipino olisi "helpoin", vaikka aika monisivuiseksi saattaa mennäkin.

t. baba

Vierailija
110/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin pyörähtämään =)

Itse tuossa jo aiemmin ehdotin nimimerkkien sun muiden laittamista alkuun =)

Eli sopii!

Ja musta heinäkuiset 2011 tai heinävauvat 2011 olis ihan hyviä. Ei ole liian väännetty nimi ;D Mutta kaikki käy, päättäkää vain joku.

Laitettaisko tänne nyt sitten omat tiedot, jos (kukahan se nyt olikaan) sitten keräis tiedot ja tekis uuden pinon meille.

Täällä on pahoinvointi alkanut, tänään hiukan helpompi päivä.. (ainakin vielä) pientä kuvotusta. Kaiken haisevan olen antanut miehen vastuulle tai sitten teen hengittämättä jos on pakko, ruoanlaitto onneks ei vielä yökötä, hampaitten pesu on ihan hirveetä =( Jotain ei tarvi kuin ajatella ja yökkäysrefleksi toimii. Onneks ei vielä ole tarvinnu oksentaa.

Ja tää turvotus!! voi kauhee, omat housut ei taho mennä enää jalkaan, mun talvihousutkin menee justiin ja justiin..

Miksi mulla justiinsa on tällanen keho joka reagoi näin raskauteen, ihan turhaa enää parin viikon päästä peitellä raskautta mitenkään =( Nyt menee lihomisen piikkiin vielä, vaan kohta alkaa pullottamaan kumpu kunnolla jo.

Tyttöki kysy tänään aamulla, et oliskohan äitin mahassa vauva?? sivuutettiin asia nopeasti, vielä toistaiseksi.

Viime raskaudessa oltiin serkun häissä rv 11 ja ei kukaan kyselly asian laitaa, ku tulivat onnittelemaan suorilta käsiltä =)

Perjantaina on eka neuvola, silloin viikot 8+1 eli nopeesti menee aika! Joulukuun alussa on jo niskapoimu uä.. Kääk!! paniikki iskee ;D

Liikunnasta raskausaikana: Ihan normaaliin tapaan, omaa kehoa kuunnellen voi jatkaa vaikka loppuun asti. Varsinkin jos on harrastanut liikuntaa ennen raskautta jo aktiivisesti.

Suorien vatsalihasten tekemistä olis hyvä välttää, mutta muita omien tuntemusten mukaan voi suorittaa. Pikkasen kevyemmät painot raskauden edetessä salilla jne..

Kovia hyppyjä esim. aerobicissa, ratsastuksessa jne.. olis hyvä välttää sekä taistelulajeja (joissa on suuri loukkaantumisen, iskujen jne. vaara)

Juoksua harrastan itse ja edellisessä raskaudessa jouduin sen sitten lopettamaan ennen puoltaväliä, minusta tuntui tosi epämiellyttävältä =/ Moni juokseekin ihan raskauden loppuun asti. Mutta todella reipasta kävelyä harrastin ihan synnytykseen asti =)

Ja-ha, pitää mennä ottamaan koululainen vastaan ja vaikkapa pieni lukuhetki isompien kanssa. Vaikka tekis mieli mennä nukkumaan!!

Ipana ja rv 7+5

Vierailija
111/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olisi yksi!La ois heinäkuun puolenvälin tienoilla.Nyt Perjantaina eka neuvola=)

Vierailija
112/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki heinäihanuuden odottajat!

Minäkin tuppaan tänne teidän iloiseen joukkoon. Rv nyt 4+2, LA 24.7.2011. Aivan uskomattomalta tuntuu vieläkin ajatus siitä, että olisin raskaana.. Mä olen niin kauan haaveillut ja kuvitellut, millaista sitten on ja miltä tuntuu, kun on raskaana. Ja nyt ei tunnukaan oikein mitenkään erikoiselta, niin ei tätä oikein voi uskoa todeksi millään. Ehkä se vielä muuttuu todeksi tässä. :)

Pinon nimeksi kelpaa mun puolesta mikä vaan. Kiitos jo etukäteen sille, kuka sellaisen osaa perustaa!

Tarrasukkia ja vauvaliimaa ja hyviä oloja kaikille pinoilijoille, ihanaa saada jakaa teidän kanssa kaikki ajatukset, joita ei muille oikein voi puhua.

t. Aamupuuro rv 4+2, joka juuri nyt harkitsee päikkäreitä.

113/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavastaus!

Heinähattu ja vilttitossu -fanina Heinähatut kuullostaa hyvältä! Myös Heinähaaveet passaa mainiosti. Selailin taaksepäin ja viime vuotiset ovat olleet heinäkuun ihanuuksia, joten ainakaan ei olla matkimassa ketään :) (2009 onkin näemmä ollut Heinähatut, mutta haittaakohan se ketään?)

Ja lämpöiset tervetulotoivotukset uusille odottajille! :)

Vierailija
114/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä!

Pakko teille vähän kertoa, kuinka Antti Tuiskun hyökyaalto sai aivan uuden merkityksen tänään työmatkalla.. Melkein kyyneleet tuli silmiini, kun kuuntelin (vaikkei Antti varmaan juuri mun lapsesta/lapselle laulakaan..): (en muista ihan kaikkia sanoja nyt..)

Mä olen oottanut sua

Juuri näin piti tapahtua

Sulje silmäsi, nyt se alkaa...

Tiesin, sä tuut vielä vastaan.

Kauniina päivänä tuut.

Yhtäkkiä sydän tekee miten sydän haluaa

Rakkaus on hyökyaalto, nyt se vyöryy rantaan.

Joko tunnet jyrkänteen?

Älä pelkää, yhdessä mennään. ...

Jne.

Sopi hyvin mun fiiliksiin, kun aikamoista vuoristorataa ollaan tässä lähdössä ajamaan. Tai siis lähdetty jo, eikä pois ole pääsyä. :) Hurjaa. :)

t. Aamupuuro

Vierailija
115/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat kuvotukset ovat jo väistyneet, jäljellä järkyttävä väsymys :( ja housut jotka ei yhtään jousta saa alavatsaan ikävän tunteen, aivan kun nyt jo olisi vatsa kasvanu :O vatsallaan nukkuminen on ykalaa myös, nytkö jo joudun lempi asennostani luopumaan....

Täällä ei tosiaan vielä tietoa lasketusta-ajasta. Kierukka kun poistettiin ei kerennyt tulla kuukaustisia välissä ennen plussaa, eikä kierukankaan aikana ollut viiteen vuoteen kuukautisia kylässä. Oireita kuitenkin ollut jo kolme viikkoa, ja sen aikaa olenkin alitajuisesti tiennyt olevani raskaana, mutta testiin viiva piirtyi vasta lauantaina!

Tänään soittelin neuvolaan ja minun tapauksessani, kun ei kuukautisisita voi laskea viikkoja, pääsen kunnalliselle puolelle alkuraskaudenultraan, joka on 3.12 kaamea paniikki iski samantien, että onko siellä ketään ymsyms. eli pari viikkoa jännätään ;)

Isäntä ryntäsi kertomaan samantien vanhemmilleen ja sisaruksilleen raskaudesta ja jopa joillekin kavereilleen oli möläyttänyt ja nimiä jo pohtinut heidän kanssaan. Itsellä vielä epätietoisuus lasketusta-ajasta yms saa varovaisuuden esiin enkä vielä haluaisi kuulutella. Mutta kaipa se on kohta omillekin vanhemmille ja kavereille kerrottava, etteivät kuule sitten kaupungila ilo uutisia!! :)

Vierailija
116/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inksutus: Itse olen zumbaillut nyt kuluvana syksynä vuoden tanssiharrastustauon jälkeen. Aion jatkaa kyllä mielelläni ihan kevääseen. Kevennän sitten tuntuman mukaan rytkytyksistä ja hypyistä ja eiköhän tuo luonto hoida sen puolen, ettei lantio ihan kamalasti pyöri enää maalis-huhtikuussa ;) Hiihtoa (perinteistä) taidan myös varo-varovasti harrastella, kun tykkään olla ulkona niin kovasti. Jos pelottaa liikaa kaatuminen, niin sitten kävellään. Toisaalta maha on parhaan talven vielä aika kohtuu pieni, eikä tee kömpelyyttä. Eikä aina tarttis tietty täysillä mennä (sen jos oivaltaisi). Sulkapallo on kolmas harrastus, siihen taitaa tulla ensiksi stoppi, kun on niin nopeita liikkeitä vaativa peli. Ettei paikat hajoa.

Mut mäkin sanoisin, että oman tuntuman mukaan liikkuminen on ok. Aika hyvin keho kertoo, etenkin, jos on tottunut liikkuja ja kuuntelee kehoaan. Sykkeissä on muuten joku raja, ettei ihan anaerobista saisi vetää. Tarkista jostakin, noita löytyy varmaan useammalta nettisivulta. Mun pitää itsekin käydä noi kyttimässä, vai tietääkö joku heittää ihan lonkalta? Ja vatsalihaksista ja salista tulikin jo infoa.

JLem: Kiva, että ton 12 viikon voi ultrata ilman seuloja. Kun en ole varma, haluanko noita syynejä. Pitää miettiä...

Täällä on jo mukavasti porukkaa ja toivottavasti pysyykin!

Rubiini80: Hui! Tuossako syy mahan kokoon? Peukkuja, että molemmat menee ok eteenpäin.

Nirsku rv 5+0

Vierailija
117/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan tuota heinähattu-nimeä myös, mutta toisaalta mikä vaan käy =)

Oksu-olo jatkuu ja hajut käy nenään, ei voi enää edes pyykkiä pestä kun pesuaine haisee niin kamalalta ja joka ennen tuoksui mielestäni ihanalta. Pitänee ostaa hajuttomia tästä lähin...

Töissä on tukalaa olla (ravintola-ala), ruuan tuoksut käy myös nyt herkkään hipiään ;D

Olen myös huolestunut,sillä viime yönä alkoi kova kirvely ja kipu alavatsassa ja alapäässä,pissittää koko ajan joten epäilen pissatulehdusta. Koitin soittaa monta kertaa neuvolaan aamulla mutta siellä oli linjoissa jotain häikkää. Pitänee mennä sitten päivystykseen jos ei kovalla juomisella helpota.

Tietääkö joku viisaampi, onko pissatulehdus "vaarallista" alkiolle? Pelkään km niin kovasti...

Heh, on täällä hauskoja kertomuksia miehistä ;) Meillä tuo mies ei halua vielä kerrottavan kellekkään raskaudesta ja itse olisin jo valmis kuuluttamaan sen koko maailmalle =) no pitää malttaa sinne ekaan utraan ainakin. Olen tosin jo läheisimmille ystäville jo kertonut ja reaktio oli päinvastainen kuin kuvittelin. Ajattelin, että kaikki kauhistelevat tai tuhahtavat että taasko sitä ollaan raskaana ;D mutta sainkin ihanan lämpimät onnittelut ja kovasti olivat innoissaan asiasta!

myy ja rv. 7+

Vierailija
118/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen hoitamaan pissatulehduksen pois pikimmiten,koska ainakin pidemmällä raskaudessa se voi aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen. en tiedä miten vaikuttaa näin alussa,mutta ei kai se ikinä hyväks oo. karpalo mehua ja happamia marjoja ne vois auttaa.

nelkku rv 4+1

Vierailija
119/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa joukkoon!

Rubiini: Wautsii, onnea tuplasti :D Oliko sulla aavistusta, että noin vois käyä?

Hyvähyvä, Nelkkukin tänne tiensä löysi :) Kuin myös Aamupuurokin :) Ja mulla on yhen laskurin mukaan sitten sama la, ko sullakin. Varmistuu sitten paremmin, ko pääsen joulukuun alussa sinne ultraan.

Voin iskeä sen esittelypinon kasaan ja sinne sitten jokainen lisäilee tietoja. Voin päivitellä listaa aina aika ajoittain ellei sitä joku muu halua tehä. Ja pitiskö tehä silleen, että joulukuusta lähtien tehään nimellinen kuukausipino?

Vierailija
120/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palailin takasin kirjottelemaan kun sain tyttären unille.. tää on nyt sitten sitä mamman "laatu-aikaa" :D Elikkä tosiaan pikku kakkosta täällä odotellaan, nopeesti tärppäsi heti ehkäsyrenkaan pois jättämisen jälkeen ekalla kierrolla. Yksi keskenmeno ollut ennen esikoisen odotusta :(

Naimisiin mentii 4.9 mutta yhteisiä vuosia takana viisi, tyttäremme 2,5v.

Ollaan mietitty tuota varhaisraskauden ultraa ja soittelinkin tänään paikallisiin lääkärikeskuskiin mutta hinta vaihtelee 70-120€ eikä Kelalta saa mitään avustusta joten mietitään asiaa uudelleen.. olishan tuo hienoa!