Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut vatsaleiikauksessa ja nyt ottaa päähän pk.n viesti lapsen

Vierailija
08.10.2010 |

syyslomasta. Hoitsu sanoi,että teidän lapsi on varmaan sitten ensi viikolla pois pk.sta ja syyslomalla. Totesin vaan tylsästi,että ehkä loppuviikosta joo jos kuntoudun riittävästi.

Kyseessä on 4v poika joka ei íhan jaksa viikkoa mamman vieressä pötkötellä.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viet hoitoon ja kuntoudut, älä välitä.

Vierailija
22/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voi kato itsekin ilmoittaa, tarvitseeko lapsi hoitoa yleisinä loma-aikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein pointti: Myös lapsesi tarvitsee lomaa. Päiväkotielämä on raskasta, koko ajan meteliä, täytyy jaksaa kulkea kellon mukaan, olla sosiaalinen, uskaltaa toimia ryhmässä yms...se on kuin työtä lapselle. Ja yleensä päivät ovat vielä pitkiä..pidempiä kuin meidän vanhempien. Jopa kymmenen tuntisia. Jos et nyt pysty pitämään lasta luonasi sairaslomasi ajan, niin pidäthän huolen, että lapsesi saa jossakin välissä LOMAA! Se on hänelle vielä tärkeämpää, kuin meille aikuisille.

Vierailija
24/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin,keskustelimme siis asiasta,hän näki myös vointini,en pystynyt auttamaan poikaa riisumisessa ym,toki ei tarvitsekaan koska poika osaa itse. Ajattelematon tyyppi.

ap

Vierailija
25/102 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein pointti: Myös lapsesi tarvitsee lomaa. Päiväkotielämä on raskasta, koko ajan meteliä, täytyy jaksaa kulkea kellon mukaan, olla sosiaalinen, uskaltaa toimia ryhmässä yms...se on kuin työtä lapselle. Ja yleensä päivät ovat vielä pitkiä..pidempiä kuin meidän vanhempien. Jopa kymmenen tuntisia. Jos et nyt pysty pitämään lasta luonasi sairaslomasi ajan, niin pidäthän huolen, että lapsesi saa jossakin välissä LOMAA! Se on hänelle vielä tärkeämpää, kuin meille aikuisille.

Tokikin lapsi lomaa tarvitsee mutta sitä lapsen lomaa ei nyt kyllä tule repiä äidin selkänahkasta. Jos äitiä ei olisi leikattu, ei hän myöskään olisi sairauslomalla. Eli ei lapsi siinäkään tilanteessa lomailisi. Jotenkin ihmiset eivät täällä tajua, että sairauslomalla oleminen ei ole mitään LOMAILUA lomailun varsinaisessa merkityksessä vaan toipumisesta sairaudesta.

Vierailija
26/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä poika sanojesi mukaan tarvitse apua esim. pukemisessa. Miksi poika ei siis voisi olla lomalla?

Vierailija
27/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä poika sanojesi mukaan tarvitse apua esim. pukemisessa. Miksi poika ei siis voisi olla lomalla?"

öh..miten olisi..vaikka että leikkauksen jälkeen täytyy LEVÄTÄ ja ei voi nostella mitään ja 4 vuotias hyppii seinille jos "loma" on sitä että äiti makaa sängyssä ja itse saa katsoa lastenohjelmia 10 tuntia päivästä?

t. Ohis

Vierailija
28/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei saisi lomailla?

Vierailija
29/102 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuisi olemaan äidin kanssa viikon neljän seinän sisällä. Saattaisi lapsi seuraavalla viikolla juosta päiväkotiin riemusta kiljuen ;)

Vierailija
30/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan joku voisi kuvitella, että sinulla on mies, joka on lomalla ensi viikon.

Vierailija
31/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäistä lasta tarvitse enää nostella yms. Leikkauksen jälkeen ei ole tarkoitus jäädä makaamaan viikoiksi, vaan mahd.nopeasti liikkeelle ja normaaliin elämään, näin ehkäiset paljon komplikaatioita.

Nostella ei saa liian painavia

t. sh

Vierailija
32/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä poika sanojesi mukaan tarvitse apua esim. pukemisessa. Miksi poika ei siis voisi olla lomalla?" öh..miten olisi..vaikka että leikkauksen jälkeen täytyy LEVÄTÄ ja ei voi nostella mitään ja 4 vuotias hyppii seinille jos "loma" on sitä että äiti makaa sängyssä ja itse saa katsoa lastenohjelmia 10 tuntia päivästä? t. Ohis

Meillä 4v osaa auttaa monessa asiassa, ja jopa leikkiä itsekseen muutaman tunninkin, kunhan välillä tarkistaa, että äiti tai isä on paikalla. Passivoiko hoito niin paljon, että ei enää kykene tekemään asioita rauhassa?

Vierailija
33/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn ja pitääkin hissukseen kävellä,poika osasi itse toimia muuten pk.lokerolla. En tosiaan saa nostella,ponnistella,joudun lepäämään vielä PALJON! ja olin liikenteessä koska olin menossa sinne lääkäriin. Että virikelapset saa siellä olla,mutta saikulla,sairaana oleva ei saa pitää lastaan hoidossa,on taas ihme porukkaa liikkeellä.

ap

Vierailija
34/102 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmevuotias. Toivuin siitä onneksi hyvin. Sektiota seuraavana päivänä liikkuminen oli aika hankalaa, en meinannut pysyä pystyssä. Siitä helpotti ja muutaman päivän kuluttua olikin jo kotona, hoidin lapsia ja tein ruokaa. Vain isomman lapsen nostelut ja siivoukset jätin alussa tekemättä. Sektiohaava oli poikittain alavatsalla.

Muutama vuosi sitten minulle tehtiin iso suolistoleikkaus. Leikkaushaava oli pystysuoraan navan yläpuolelta alavatsalle. Voi varjele, että olin kipeä! Minulla oli leikkauksen jälkeenkin monta päivää epiduraalipumppu kipulääkkeenä. Liikkuminen oli tosi vaikeaa. Viikko meni sairaalassa, seuraava viikko kotona sisätiloissa varovasti köpötellessä, vain tikinpoistossa piti käydä. Kolmannella viikolla kävin jo kaupassa siten, että mies hoiti kaiken, minä olin vain mukana. Neljäs saikkuviikko toipuminen olikin tosi nopeaa.

Itse en olisi kyennyt hoitamaan ollenkaan leikki-ikäistä. Ap, lapsi vain reilusti hoitoon ja hoida itsesi kuntoon. Hullua riskeerata oma toipuminen tuossa vaiheessa. Jos loppusairaslomastasi kykenet, niin voit silloin ottaa lapsen lomalle.

Vierailija
35/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että se on teidän perheen asia onko lapsi hoidossa vai ei syyslomalla. Minä itse sanon aina vanhemmille, ettei se kuulu minulle miksi lapset on hoidossa vaikka vanhempi olisikin kotona.

T: kunnallinen pph

Vierailija
36/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lepäät kunnolla. Turhaan riskeerata toipumista mahdollisilla jälkikomplikaatioilla. En ymmärrä miksi pitää repiä ylivoimavarojen, kun ei se kruunu (ees av-mammalla) siitä kirkkaammaksi muutu. Ihan pöljää hommaa. Lapsellasi on varmasti kivaa hoidossakin. Paljon voimia!!

Vierailija
37/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan joku voisi kuvitella, että sinulla on mies, joka on lomalla ensi viikon.

Onko teillä monellakin töistä syyslomaa? Mulla on aina ollu talvilomaa viikko ja pe menee jouluna tai "hiihtoloma" aikaan.

Vierailija
38/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn ja pitääkin hissukseen kävellä,poika osasi itse toimia muuten pk.lokerolla. En tosiaan saa nostella,ponnistella,joudun lepäämään vielä PALJON! ja olin liikenteessä koska olin menossa sinne lääkäriin. Että virikelapset saa siellä olla,mutta saikulla,sairaana oleva ei saa pitää lastaan hoidossa,on taas ihme porukkaa liikkeellä. ap

Minusta on väärin kysyä, pitääkö lapsi lomaa, sillä eihän lapsi tarvitse lomaa päiväkodista vaan kodista, jossa on usein isojakin ongelmia. Optimi olisi, että lapsi voisi olla päiväkodissa myös viikonloput, jotta vanhempien elämä ja sairastelu ei häiriintyisi.

Vierailija
39/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla oo muuta puuhaa??? Oikeesti?

Vierailija
40/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi haetaan aina pk.sta aiemmin jos vaan mahdollista,kesällä pidämme lomat limittäin,että lapsille tulee mahdollisimman pitkä loma. Näin on ollut aina ja vanhin lapsemme on 16v!

Mutta kun nyt satun olemaan sairaana,en flunssassa,vaan ihan oikeasti hiukan "rajoittunut" toimiltani niin av.n mukaan pitäisi jaksaa painaa normi päivää,huh huh! ottakaapas ensin ne virikelapset pois sieltä touhuamasta ja jättäkää hullutpäivät väliin...

ap