Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut vatsaleiikauksessa ja nyt ottaa päähän pk.n viesti lapsen

Vierailija
08.10.2010 |

syyslomasta. Hoitsu sanoi,että teidän lapsi on varmaan sitten ensi viikolla pois pk.sta ja syyslomalla. Totesin vaan tylsästi,että ehkä loppuviikosta joo jos kuntoudun riittävästi.

Kyseessä on 4v poika joka ei íhan jaksa viikkoa mamman vieressä pötkötellä.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä oli silloin isyyslomalla. Yksin en tosiaankaan olisi taaperon vauvan ja sektiohaavan kanssa pärjännyt ekoina viikkoina.

Vauvan ohella meni kyllä taaperokin.

Näin kai kaikilla muillakin?

Ja menihän se vauvan hoito osastolla heti kun jalat kantoi, miksi leikkauksen jälkeen pitäisi koko ajan nukkua?

Vierailija
62/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on koko ajan aikamoista touhua ja hulinaa päivökodissa, kaipaavat myös lomaa.

Siksi suurin osa on poissa syyslomalla.

Lapsia on silloin vähän ja hoitajat eivät välttämättä tuttuja lapselle. Lomiaan hoitajatkin pitävät silloin syysloman aikaan, koska suurin osa lapsista on pois.

Siksi he vain kysyvät, onko lapsesi tai varmaankin lapsesi on pois, jotta tietävät paikkatilanteen. Ei siitä tartte loukkaantua, siihen vaan vastataan, mitä olet ajatellut tehdä. Ihan ilman hysteriöintiä ja ihmettelyä.

t. tarhantäti vuodesta -86

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hoitaja sanoo/ kysyy, jos hoito on sun mielestä täysin aiheellinen?

Tuosta mielen pahoittamisesta tuli vähän sellainen fiilis, että ihan kuin olisit omastakin mielestä tekemässä väärin ja omatunto soimaa.

Vierailija
64/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä, että vaihtoehtoisesti se 4-vuotias istuu kotona sisällä telkkarin ääressä, tai pääsee kavereiden kanssa ulos leikkimään päiväkodissa. Itse en ainakaan siinä vaiheessa kun leikkauksesta muutama päivä, olisi jaksanut edes tuntia istua leikkimässä barbeilla tai pelaamassa jotain.

Vierailija
65/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jotenkin vain särähti korvassa kun hoitaja tiesi leikkauksesta,näki kuntoni ja jo pelkästään nenänpään väristä huomaa etten ole kunnossa ja sitten se letkauttaa,että kait poikasi on ensi viikolla syyslomalla..

No syysloma on ensinnäkin ihan turha,mulla ja miehellä ei ole niin paljon lomaa,että voisimme edes pitää syyslomaa olin sitten sairiksella tai en,mulla on tasan viikko lomaa ja säästän sen jouluun jolloin koululaiset on samaan aikaan lomalla,nyt he ovat syyslomalla eri viikoilla (tosi järkevää espoossa)

ap

Vierailija
66/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voit lomailla sit sairiksen loppupuolella poikas kans. :)

Se on ihanaa sairiksissa, että kyllä sitä loppuviikoilla jo paremmassa kunnossa on.

Kerro siel hoitopaikassa, että pidät pojan kans lomaa esim. viikon päästä. Poikaski on siitä iloinen ja jaksaa odottaa, vaikka kamut oiski ensi viikon lomalla ja pois hoidosta.

Vierailija
67/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkittävästi kuukausien ajaksi ja kivut rajoittaa elämää huomattavasti, kipulääkityksestä huolimatta. Silloin yöunet voivat jäädä vähäisiksi ja toipilas tarvita päiväunia ja muutakin lepoa päivällä. Ihan kohtuuton kuvitelma että siinä pitäisi vielä olla läsnä lapselle ja vielä hoitaa tätäkin, kun itse on ihan raatona.

Vierailija
68/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma isäni joutui siskonsa kanssa lastenkotiin siksi aikaa kun oma äitinsä sairasti,että niin ennenvanhaan,ei ollut päiväkoteja.Ja kyseessä ei ollut mikään tubi tai muu vastaava "kulkutauti".

ap

Vierailija
69/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehty kaksi kertaa sektio ja on vaan ollut pakko pärjätä parivuotiaan ja vauvan kanssa, eikä ongelmia ole ollut. Ja isosta leikkauksesta siinäkin on kysymys.

Hah, ja täällä aina mollataan vielä sektiolla synnyttäneitä. Itse olette ihan rikki jostain toimenpiteestä sillä tavoin, ettette kykene edes nelivuotiaasta isosta lapsesta huolehtimaan, joka syö itse, nukkuu yöt, pukee itse, käu itse vessassa.

Olet naurettava, ap

Vierailija
70/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauraa vielä päälle, onko kenties vielä tehty laparoskooppisesti, että sulla on oikein kaksi pientä reikää vatsassa etkä kykene lapsestasi huolehtimaan?

Vierailija
71/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mä kun olen kipeä niin himas lusitaan sit kaikki koska MINÄ en raahaudu silloin yhtään mihinkään. Ainakaan ennen iltapäivää. Pienempi tuska antaa niiden lasten (alle kouluikäisiä) temmeltää vapaasti keskenään, vähän sotkua siitä seuraa mutta sou..

Vierailija
72/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kyse lapsen hoitoon viennistä. Nämä naiset on puoliksi hysteerisia "meidän vauva pumpulissa" tyyppejä. Ja kaiken lisäksi olethan tyhmä että valitat omia vaivojasi, ei niitä ole lapsen syntymän jälkeen hei haloo!

Vierailija
73/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ohis, jooka kertoi, että on tehty fundoplikaatio. Mun lapset on jo isoja...

seku vaan kerroin ku tuli tos ylemmässä ilmi tääkin leikkaus.

On tehty laparoskooppisesti, viis haavaa, ensi viikolla töihin, ei haavat ole olleet juurikaan kipeet.

Ongelmat lähinnä syömisessä ja eritoten juomisessa.

Sen verran tähän keskusteluun, että jos mulla olis ollu nyt 4v lapsi, niin olisin vienyt hoitoon vielä viikon päästä leikkauksesta. oon ollu niin väsynyt ja kipulääkkeen jälkeen tullut parin tunnin unet.

Nyt pari viikkoa mennyt jo loistavasti, olisin jaksanut pitää lasta kotona, jos sellainen olisi.

Vierailija
74/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukko olis saanu viedä ja hakea.

Vierailija
75/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehty kaksi kertaa sektio ja on vaan ollut pakko pärjätä parivuotiaan ja vauvan kanssa, eikä ongelmia ole ollut. Ja isosta leikkauksesta siinäkin on kysymys.

Hah, ja täällä aina mollataan vielä sektiolla synnyttäneitä. Itse olette ihan rikki jostain toimenpiteestä sillä tavoin, ettette kykene edes nelivuotiaasta isosta lapsesta huolehtimaan, joka syö itse, nukkuu yöt, pukee itse, käu itse vessassa.

Olet naurettava, ap

Vierailija
76/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi haetaan aina pk.sta aiemmin jos vaan mahdollista,kesällä pidämme lomat limittäin,että lapsille tulee mahdollisimman pitkä loma. Näin on ollut aina ja vanhin lapsemme on 16v!

Mutta kun nyt satun olemaan sairaana,en flunssassa,vaan ihan oikeasti hiukan "rajoittunut" toimiltani niin av.n mukaan pitäisi jaksaa painaa normi päivää,huh huh! ottakaapas ensin ne virikelapset pois sieltä touhuamasta ja jättäkää hullutpäivät väliin...

ap

Sulla AP on 16-vuotias, ja ilmeisesti pari muutakin isompaa lasta, niin nehän ne joutaa hoitamaan 4-vuotiaan. Itse hoidat vaan ruaat pöytään (vaikka miehen tekemät, mikron kautta). Mitä ongelmaa muka on tuossa, jos lomailijoita on jo uo koululaiset. Pieninkin siis vaan kotiin!

Mun äiti ja myös parhaan kaverini äiti on molemmat menettäneet omansa 16-vuotiaana ja jääneet äideiksi sisaruskatraalleen, joten miksi sun 16-vuotias ei pystys hoitamaan yhtä nelivuotiasta yhtä viikkoa? Sori, alkuviikkoa!

Vierailija
77/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipumiseen meni 4 kk. Ihan hrvee väsymys. Hyvä että itsestäni jaksoin huolehtia. Laihduin 15 kg. Mulla oli lapset koulussa, onneksi, en kyllä ollut ollenkaan siinä kunnossa, että olisin huolehtinu niiden hoidosta kotona. Kaikki ei aina mene niinkuin kirjoissa sanotaan.

Vierailija
78/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen sektioni jälkeen minulla oli kotona vauva (yli 4kg), 1v5kk taapero ja vielä 3v3kk ikäinen ipana. Mies ei voi yrittäjänä pitää syyslomaa, joten ihan yksin olin haavani kanssa. Enkä edes muista, että olisi ollut hankalaa. Äidinmaitoakin luovutin...

Ja parin vuoden kuluttua pärjäsin yhtälailla taas sektion jälkeen, kuten taas siitä parin vuoden kuluttua.

Ei leikkauksen jälkeen tarvitse makuupotilaana olla!

Vierailija
79/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässähän on useampi päivä kuitenkin ja jos normaalisti toipuu, niin vajaan viikon kuluttua olet jo huomattavasti paremmassa kunnossa.

milloin sinut on leikattu ja onko leikkaus suurikin?

EI sun nyt varmaan ihmeemmin enää levätä tarvitse, minullekin on tehty useampi operaatio ja kyllä olen yrittänyt olla mahdollisimman normaalisti.

Vierailija
80/102 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäistä päiväkotiin. Minulta on leikattu kohtu ja sappikivet. Sairaalassa piti nousta ylös seuraavana aamuna. Ja kotona piti ruveta arkea viettämään. Ehkempä sulla on tekosyy ,olla hoitamatta lasta. Meilläkin on pieni lapsi ja olen hoitajana pk, olisi kiva olla lapseni kanssa kotona.