Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko lapsesi leikkiä sellaisen lapsen kanssa, joka käy terapiassa?

Vierailija
06.10.2010 |

Meillä on 7-v poika, joka käy terapiassa vahvistamassa kommunikointikykyään. Lapsi ei ole aggressiivinen tms. mutta kaipaa apua pitämään puoliaan ja rohkaisua sosiaalisissa taidoissa. Nyt yksi perhe on saanut tietää jostain kautta tästä terapiasta ja heidän lapsi ei enää saa leikkiä meidän lapsen kanssa :( Eli lapsi, joka käy terapiassa ei ole soveliasta seuraa heidän lapselleen. Surettaa ihan vietävästi, kun meidän lapsen on muutenkin vaikea muodostaa ystävyyssuhteita ja sitten viedään se yksi tärkeimmistä kokonaan pois.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toki antaisin leikkiä.

Vierailija
62/65 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut ihmiset ovat ahdasmielisiä ja julmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

BTW, terapiaakin on niin monenlaista, ja syyt esim. psykoterapiaankin ovat aina yksilölliset. Todellakaan läheskään aina syynä ei ole aggressiivisuus tms. arvaamaton käytös!

Jos ei ole aggressiivinen, niin toki antaisin leikkiä.

Vierailija
64/65 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itseasiassa olen oikein hyvilläni siitä, että he ovat kavereita, tykkäävät leikkiä yhdessä ja tulevat hyvin juttuun keskenään. Tällä leikkikaverilla on hyvin traumaattinen tausta, josta terapian tarvekin kumpuaa, hänellä ilmenee joskus aggressiivisuuttakin, mutta siitä huolimatta en ole kokenut mitenkään haitalliseksi lasten leikkikaveruutta. Aika harva terapiaan johtava syy tarttuu, oli kyse minkälaisesta terapiasta hyvänsä, puhevaikeuksista tai "pimeestä" päästä.

Minun lapseni pääsevät muutenkin tekemisiin monenlaisten ihmisten kanssa, meidän lähipiirissä kun umpi- ja kantasuomalaiset ylipäänsä ovat aika vähemmistöryhmää - vaikka itse sitä väestönryhmää edustammekin :)

Vierailija
65/65 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minukin lapseni saavat ihan itse valita leikkikaverinsa. Ehkä jos joku lapsi toistuvasti kiusaisi, löisi tjms. lastani niin saattaisin kieltää leikkimisen. Ensin yrittäisin kuitenkin selvittää senkin asian. Tuntuu hassulta tuollainen ajatus, että kielletään lapsia leikkimästä toisten kanssa (syystä tai toisesta)

Meilläkin esikoinen käy toimintaterapiassa, mutta ihan on normaali poika. Raskas vaan meille vanhemmille, ei niinkään kavereille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä