Lastenvaate kirpparin perustaminen!
Millaisella kirpputorille haluaisit käydä ostamassa lasten vaatteita ja tarvikkeita?
Olen totaalisen kyllästynyt omaan työhöni ja mietin, että pitäisiköhän perustaa lastentarvike kirpputori. Pitäisi vaan elääkin eli sen verran saada tuottoa, kuin kykyisestä työstäni.
Ajattelin itse, että sellainen paikka johon pääsisi bussilla aika lähelle, muksunurkka lapsille, riittvän tilavat käytävät ja muutenkin väljää, että vaunuilla pääsisi liikkumaan. Haaveissa olisi myös pienimuotoinen kahvila samaan tilaan.
Ja pääkaupunkiseudulla asun ja täällä on ihan tosi korkeat vuokrat! Ajattelin paikaksi esim. pohjois-Helsinkiä, jossa asuu paljon lapsiperheitä.
Onkohan tämä ihan utopistinen haave? Mun mies ei aivan tyrmännyt minua, kun tästä haaveesta hänelle kerroin.....
Kommentit (83)
pöydät varmaan jotain 4000 euroa
kassat sun muut 2000
kalusteet 2000
tilan takuuvuokra 10 000
markkinointi 2000
kotisivut 1000
ja tässä vasta olsa kuluista.
eli varmaan jotain 30 000 pitäis olla taskussa..
Sinun tulosihan koostuisivat lähinnä niistä pöytävuokrista. Aika monta pöytää pitää olla, jotta kuukaudessa jää jotain käteen vuokran ja muiden kulujen jälkeen.
Jonkinlainen provikkamyynti on tuottoisampaa.
eli kaikista pöytätuloista menee vielä melkein 1/4 osaa pois alvin muodossa.. ei tolla bisneksellä ainakaan rikastumaan pääse.. ja jos työntekijä palkkaa, niin täytyy laskea puoltoistakertaisena senkin palkka, koska siihen tulee niin paljon sivukuluja. ei ole helppoa yrittäminen tässä maassa.
Sellasen tosi ison, niin kuin Turussa se Pikku siili..
Ei mitään roskiskamaa, siisti, valoisa.
Kävin katsomassa Nettikirpun valikoimaa ja olen kyllä eri mieltä kanssasi siitä, että valikoima olisi huono. Hinnat olivat kohdallaan, verrattuna ainakin Espoon kirppareiden hintoihin. Valikoimaa oli satoja eri vaatteita, eli jo useamman perinteisen kirppispöydän verran. Uskoisin (ja toivon), että Nettikirpulla valikoima vaihtuu ja täydentyy sesongin mukaan.
En varmasti jätä kirppareilla kiertelyä pois Nettikirpun avaamisen jälkeen, mutta mielestäni se on varteenotettava vaihtoehto perinteiselle kirpparille. Onhan aika helppoa kotikoneelta napsutella haluamansa vaatteet.
Ja jos 45 €/viikko /pöytä saa niin 666 pöytää pitää olla vuokrattu ennenkuin edes noi alkukulut katettu.. Toi 30 000 aika yläkanttiin.
Mutta ei toi valikoima kyllä päätä huimaa. Toi voi olla hyvä sitten, kun on tuhansia vaatteita myynnissä.
Eikö ne oo jotain 20 euroa viikko, ja pk-seudulla 35 euroa viikkko?
En usko, että toi 30 000 on yläkanttiin, varmaan menee joku 35 000 ennen kuin saa kirppiksen pystyyn. Niitä kuluja on nimittäin ihan jumalaton määrä.
minkä kokoista etsii, isoja kokoja oli ainakin toistaiseksi vähänlaisesti, pienempiä taas enemmän. Isompia vaatteita olen muutenkin löytännyt huonommin tavallisilta kirppareilta. Todennäköisesti kuluvat käytössä jo sen verran ettei myytäväksi jää enää niin paljon kuin pienemmistä vaatteista.
Tänne Ouluunkin kaivataan hyvää lastenvaatekirppistä. Ei olisi kilpailua ei ja paljon lapsiperheitä.
on lopettamassa ja etsii jatkajaa. Olisiko siinä jollekin mahdollisuus.
Minunkin haave joskus tulevaisuudessa, mutta ei nyt ajankohtainen kun vauva tulossa.
Otahan huomioon, että pitää myös mainostaa, jotta ihmiset löytävät paikan ja mainonta maksaa !!!
Lisäksi yrityksessä on juoksevia kuluja mm. sähkö, vesi, vessapaperit, puhelinlasku ym. Ja,jos aiot tehdä hienon kirppiksen sinne tarvitaan myös kaikenlaista kaunista/ sisutusta vst. Lastenleikkipaikkaan kalusteita, leluja yms. Yleensä kirppiksillä tarvitaan myös jonkinlaisia valvontalaitteita kuten esim. hälytinportit/ hälyttimiä, kameravalvonta, vartiointipalvelu yms.
Nämä siis mm. vuokran ja YEL-vakuutuksen (+mahdollisten muiden keskeytysturvien, sekä oikeusturvavakuutuksien lisäksi). Alkupanos on n. 30-50 000 € riippuen kuinka ison puljun = vuokran pistäisit pystyyn.
Ja sitten alkaa se yrittäjän stressi; tuleeko niitä asiakkaita ja, jos tulee, niin tuleeko tarpeeksi jne.
Tsemppiä !
Itsekin olen ajatuksen tasolla miettinyt lastenvaatekirpparin perustamista. Asuinalueellani on valtavasti lapsiperheitä, joten asiakkaita uskoakseni riittäisi. Ongelma on lähinnä kannattavuus. Kirppisten pöytävuokrista nuristaan täälläkin yhtenään, joten se ei voi olla kovin korkea. Toisaalta mistä muualta kirppis saa tuloa? On lähes mahdotonta maksaa pöytävuoksilla oma palkka, tilavuokara, vakuutukset, sähköt, kirjanpito, kassajärjestelmä ja mainonta.
Ajatuksena kirppiksen perustaminen tuntuu siis helpolta ja houkuttelevalta, mutta todellisuudessa sen saaminen kannattavaksi on aivan varmasti järkyttävän vaikeaa.
kyllä kans noita lastentarvikekirppareita... on niin kiva käydä ostoksilla kun ei kaiken näköisen krääsän keskeltä tarvii penkoa =D
Ja kyllä ovat siistimpiäkin. Luin jostain että Vantaan Kaivokselaankin avataan maaliskuussa =)
vaikuttaa tosi hyvältä nettisivujen perusteella. Mä ootan niin innolla sen aukeemista. Käyn siellä varmaan joka päivä! Jes!
Hämeenlinnassa myyneet tavaroita jo pitkään "yleiskirppiksellä" ja pienen pätkän lastentarvikekirpparilla. Kyllä niitä lastentavaroita menee paljon yleiskirpparillakin. Jos haluaa perustaa "erikoiskirppiksen" täytyy tosi tarkkaan arvioida, onko kävijäkuntaa riittävästi. Minä yleensä kierrän täällä shoppailumielessä nopeasti läpi lastenvaatekirppiksen, kun taas yleiskirppiksellä kierrän miehen kanssa pidempään. Miestä kun ei kiinnosta nuo lastenvaatteet, ja minä toisaalta löydän niitä muiltakin kirppareilta. Ja kyllä minäkin etsin ihan muutakin kuin lastentavaraa. Oman kokemukseni mukaan (olen myynyt kirppareilla myös livenä) yksi iso lastentavaroiden ostajakunta ovat mummot, jotka etsivät nimenomaan edullisia varavaatteita mummolaan, ja kyllä nämä mummot ennemmin muualla kiertelevät kuin lastentarvikekirpparilla.
Jos haluaa nimenomaan runsaasti lastentavaroita myyntiin, niin leveät käytävät, tuuletus, leikkinurkkaus ja pillimehut myynnissä houkuttelevat kyllä. Eli mielestäni sitä erikoistumista pitää harkita tarkkaan, mutta tottakai se joillain alueilla kannattaakin.
Helsingissä taitaa olla vain yksi lastenkirppis, josta voi vuokrata pöytiä, eli Vekarakirppis.