Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaate kirpparin perustaminen!

Vierailija
02.10.2010 |

Millaisella kirpputorille haluaisit käydä ostamassa lasten vaatteita ja tarvikkeita?

Olen totaalisen kyllästynyt omaan työhöni ja mietin, että pitäisiköhän perustaa lastentarvike kirpputori. Pitäisi vaan elääkin eli sen verran saada tuottoa, kuin kykyisestä työstäni.

Ajattelin itse, että sellainen paikka johon pääsisi bussilla aika lähelle, muksunurkka lapsille, riittvän tilavat käytävät ja muutenkin väljää, että vaunuilla pääsisi liikkumaan. Haaveissa olisi myös pienimuotoinen kahvila samaan tilaan.

Ja pääkaupunkiseudulla asun ja täällä on ihan tosi korkeat vuokrat! Ajattelin paikaksi esim. pohjois-Helsinkiä, jossa asuu paljon lapsiperheitä.

Onkohan tämä ihan utopistinen haave? Mun mies ei aivan tyrmännyt minua, kun tästä haaveesta hänelle kerroin.....

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vuokraa pöytiä, jolloin menee 23% arvonlisäveroa.

asiakas ei tietenkään maksa alv:tä omista tavaroistaan.

mutta kirppisyrittäjä maksaa myös second hand voitoistaan alv23%. sekä myyntiprovisioista.

Vierailija
22/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä saada Pohjois-Hesaan lastenvaatekirppis.

Siisti ja valoisa mielellään ja siellä pitäisi mahtua liikkumaan rattailla. Turvallinen leikkinurkka olisi myös ehdoton.

Ja jos vielä pojalle löytyisi vaatteita

(miksi muuten poikien vaatteita on kirppiksellä niin vähän kun puhutaan yli 80 cm kokoisista) ;)

Vierailija
24/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustaa ip-kirppiksen, niin sen pitää olla kaikille avoin tai asiakkaista karsiutuu jo yli puolet pois.

Eri asia ehkä, jos ihan pieni tila, halpa vuokra ja vilkkaalla paikalla.

Vierailija
25/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON järkeä perustaa puhtaasti lastentarvikekirppis! Varsinkin jollekin lapsirikkaalle alueelle. Esim vekarakirppis tyyppisellä valoisalla, siistillä ja tilavalla kirppiksellä on paljon kivampi asioida kuin sekalaiskirppiksellä! enkä ole ainoa joka näin ajattelee.

Vierailija
26/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy kuin lastenvaatekirppiksillä. Mua ei kiinnosta se muu roju. Yleensä lastenvaatekirppikset on tosi siistejä verrattuna yleiskirppuihin.

Vierailija
27/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on varmasti erilaisia kirppiksiä, kuten naistenkirppis, miestenkirppis, venekirppis, urheilukirppis, korukirppis...

Kaikki vähänkin fiksut käyttävät kirppiksiä, ja tajuavat kuinka tärkeää se on nykymaailmassa.

Vierailija
28/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää Huuto.netissä eniten se(tai missä tahansa) just toi postikulujen maksaminen, esim haalarin postarit Huuto.netissä on heti 8,50e. Pitää aina miettiä kannattaako sit huutaa ollenkaan. Siinä mielessä 5,90e ei ole postariksi ihan mahdoton. Eikö aika monessa nettikaupassa ole jotain 4-5 euroa? Mä olen sitten ajatellut sen toisaalta niinkin, että kyllä se meneminen sinne kirpparillekin yleensä jotain maksaa.

Vierailija
29/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jos asuu jossain korvessa, niin on kivaa tilata huutonetistä, koska bensat maksaa vielä enemmän, kuin postikulut. Mutta jos asuu kaupungissa, varsinkin pk-seudulla, on järkevämpää käyttää kirppareita.

Ostin paljon huutonetistä pari vuotta sitten, mutta koin niin monta pettymystä esim. lastenvaatteiden kunnosta, että harvoin enää ostan sieltä.

Lastenvaatekirppiksillä tai muissa näkee heti vaatteen tai tavaran kunnon, eikä tarvitse pettyä, tai maksaa niitä järkyttävia postikuluja. Ja tarjontakin on valtava.

Myös myyminen on paljon helpompaa kirppiksellä, kuin netissä. Olen myynyt satoja tuotteita huutonetissä, ja kyllä se vaiva on kauhea. Ensin kuvaat, käsittelet kuvan, lataat sen palvelimeen, lataat sen ilmoitukseen, teet ilmoituksen, päivystät huutonetissä, vastailet kysymyksiin, tavoittelet huudon voittanutta, sovit noudosta tai postitat, sitten etsit postitusmateriaalit, viet postiin, maksat postikulut ja odotat kauhuissasi palautetta!! Itselläni on vain positiivista, mutta olen kuullut myös näistä ihmetyypeistä, joita huutonet on pullollaan..

Eli kaikki uudet kirppikset on tosi tervetulleita! Itse asun Myyrmäessä ja oon tosi innoissani tosta uudesta kirppiksestä, siis tosta Konalaan avattavasta. Täältä tulee vakiasiakas.

Vierailija
30/83 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on ehkä reilu 50 paikkaa ja vuokra on n 2500 euroa + alv.

Jos paikkavuokra on vaikka 20 euroa, niitä pitää aika paljon vuokrata, että saa pelkän vuokran maksettua. Sitten päälle tulee esim palkka, sähköt, mainokset, no tätä ei hirveesti tarvi jos tekee kunnon nettisivut, vakuutukset näin esimerkiksi.

Ja toi vuokra on halpa !!! Taatusti hinta tuplaantuu jos tulee lähemmäs keskustaa hyvin helposti.

Vierailija
31/83 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjoitanpa silti unelmakirpputoristani.

Ensinnäkin sinne olisi kotoani hyvät liikenneyhteydet julkisilla. Vekarakirppis täyttääkin tämän kriteerin ja onkin mielestäni hyvä kirpputori. Pohjois-Helsinki on siis mielestäni vallan hyvä sijainti kirpputorille. Itselleni varmasti Malmi olisi ideaali vaihtoehto koska siellä käyn välillä kaupassa ja kahvilassa tai muilla asioilla joka tapauksessa.

Unelmien kirpputori olisi väljä, valoisa ja siinä olisi hyvä, turvallinen leikkitila. Mielellään sijoitettu niin, että sinne leikkitilaan näkee joka paikasta kirpputoria niin näkee heti jos oma lapsi livistää jonnekin, saa kipeää tms.

Lisäksi olisi kiva kun kirpputorilla olisi viihtyisä kahvila, josta saisi myös terveellisiä purtavia lapsille (mua ei ainakaan tälläinen sokeroitu pillimehujuttu houkuttele yhtään). Mutta toki herkkujakin saa olla. Ideaali olisi, että kahvila olisi niin kiva, että kirpparille haluaisi tulla pelkän kahvilan takia ja sieltä sais myös esim. lounasta (ja vielä kasvissellaista). Ja imetysmyönteisyys on tärkeä seikka. Jollei kahvilaa ole pitää silti olla jonkinmoinen imetystila. Jos kahvilaa ei ole sellainen pitäisi löytyä kirppiksen läheltä. Esim. keskusta-alueella kahvila ei ole niin tärkeä ja myös Vekarakirppiksen lähellä on todella kiva kahvila niin ei Vekarakirppiksen palveluita kahvilan osalta tule hyödynnettyä. Unelmakirppikselläni olisi myös hyvät Wc-tilat, jossa lastenhoitomahdollisuus. Ja vessan potta lapsille (tämä on mielestäni itsestäänselvyys mutta jostain kumman syystä puuttuu monesta paikasta, jossa käy paljon lapsia) samoin kun vessan supistaja isoa pönttöä suosiville pienille.

Mutta tärkeintä kirppiksellä on kuitenkin valikoima. Ja tähän voi olla melko vaikea vaikuttaa kauppiaana. Itse pitäisin siitä, että myynnissä olisi paljon hyväkuntoista käytettyä tavaraa (myös huonompikuntoista voin ostaa jos hinnat ovat kohdallaan) ja ainakin osin järjesteltynä esim. kokojen mukaan, samoin kuin vaikka lastenkirjat ja kestovaipat erikseen omille alueillaan. Paljon helpompaa mielestäni kun kaivella eri pöytien sekavia kasoja (joillakin myyjillä ja joillakin kirppareilla toki siistit pöydät). Tuotteiden hinnoittelusta sen verran, että mielestäni kirppiksellä perusvaatteiden hinnat pitäisi olla melko edulliset, merkkivaatteista (itse olen kiinnostunut lähinnä kotimaisesta uusretrosta, mahdollisimman unisex sellaisesta) voin sitten maksaa enemmänkin, en kuitenkaan uuden hintaa, vaikka tuote olisi täysin käyttämätönkin. Minusta unelmakirppiksellä olisi paljon myös hyväkuntoisia lastenleluja ja hoitotarvikkeita myynnissä. Myös esimerkiksi imetysvaatteita on mukava löytää kirpputorilta. Ja lastenvaatteiden osalta olisi kiva kun löytyisi myös isompia kokoja. Itse etsin nyt vaatteita 86 koossa ja siitä eteenpäin ja ainavain vähemmän sitä valikoimaa tuntuu olevan mitä isompiin kokoihin mennään. Ja valikoima muuttuu myös aika tylsästi tiukasti poikien ja tyttöjen vaatteiksi.

Jos itse perustaisin lastentarvikekirpputorin (tämä on joskus käynyt mielessä, ei aivan tosissaan kuitenkaan) niin ottaisin varmaan myyntiin myös uusia tavaroita. Lähinnä varmaan tiettyjen huolellisesti valitsemieni valmistajien kantoreppuja, kantoliinoja ja kestovaippoja sekä muuta kestoiluun liittyvää tavaraa. Siis sellaista tavaraa, joka sopisi hyvin kierrätys- ja ekologiseen henkeen.

Mukava mielestäni olisi jos kirpputorilta löytyisi myös saa tuoda ja ottaa pöytä, johon voisi itse tuoda tarpeettomia lastentarvikkeita ja vaatteita ja vastaavasti ottaa tarvitsemiaan.

Tällainen paikka on varmaan aikamoinen mahdottomuus kaikkine tilavuokra ym. realiteetteineen.

Rehellisesti sanoen en kuitenkaan kovin paljon käy kirpputoreilla vaikka olemme käytetyn tavaran ja erityisesti käytettyjen lastentarvikkeiden suurkuluttajia (melkein kaikki lapsen vaatteet ja muutkin tavarat hankitaan/saadaan käytettynä ja tätä tavaraa on meillä paljon sillä olen vähän hamstraaja). Tykkään kierrellä kirppiksillä mutta lapsen saatuani olen kokenut aika hankalaksi (vaikkakin mukavaksi) kuitenkin lähteä kirppisreissulle ja ostan paljon huutiksesta kun voin tehdä sen rauhassa silloin kun lapsi nukkuu vaikka postikulut ja hinnat muutenkin on kovempia kun kirppiksillä. Lisäksi kovia kilpailijoita itsepalvelukirppiksille ovat nähdäkseni myös Uffit, Fidat ym., joista ainakin itse olen suht paljon ostanut lapselle ja erityisesti MLL kirppikset sekä erilaiset kestovaippayhdistyksen vaippakirppikset. Olen niistä ostanut todella paljon tavaraa käydessäni. Myös Ulle dulle doff tyyppinen siisti ja huolellisesti valikoitujen vaatteiden myynti paikka oli mielestäni mukava. Ihmettelin kuitenkin siellä käydessäni (ja myinkin siellä muutaman oman lapsen vaatteen) voiko kauppa mitenkään kannattaa) ja ilmeisesti ei tai ainakin on nyt lopettanut ja nettikauppana kai jatkaa jossakin muodossa.

Vierailija
32/83 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmeellistä ettei Helsingissä ole mitään supersuosittua lastenkirpparia. Olen käynyt Vekarakirpiksellä, ja se varmasti palvelee oman alueensa asiakkaita. Mutta sekin on tosi pieni.

Mikä olisi järkevin paikka perustaa lastenkirppis Helsingin alueelle? Siihen ei varmasti ole mitään kattavaa vastausta.

Totta kai itse käy kirppareilla, jotka on lähellä. Mutta ei täällä Paloheinässä ole mitään, vaikka on paljon lapsia.

Konala on kyllä helposti saavutettavissa kehää pitkin, jos olis auto..

Vierailija
33/83 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Vantaa? Vuokrat taatusti halvemmat eikä Vantaalla ole tällä hetkellä hyviä kirppareita. (Myyrin kirppis on hinnoitellut itsensä ulos jo aikaa sitten, provikat teki sen.)

Vierailija
34/83 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä voi suositella! Myin ainoastaan hyväkuntoisia lastenvaatteita, ja ihan mun silmien nähden yhdet kengät pöllittiin! Oli, valitettavasti täytyy sanoa somali, joka otti uudet Viking goret, eikä näkynyt kuitissa. Muutenkin varastettiin paljon, ja paikkahan on tosi läävä...

Siellä on tosi likaista, pölypallerot vaan menee pitkin lattiaa. Myyrmäkihallin kirppari on ihan jees, mutta sekin on vaan välikausina..

Jos nyt Konalaan on tulossa lastenkirppis, niin sehän on yhtäkuin tänne Vantaalle tulis. Bussilla tai autolla tohon 2km päähän. Jos se on kunnollinen, niin en kyllä mee enää myyriin.

Vierailija
35/83 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siellä myyris silti aina on täyttä.

Vierailija
36/83 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli vinkannut tässä ketjussa ton nettikirpun tilasin sieltä satsin vaatteita. Olivat luokitelleet jokaisen vaatteen, joten oli helppo ostaa. Jännityksellä odotan vastaako tavaran kunto sitä mitä kertovat. Mun mielestä aika hyvä idea, kun ei tarvii olla autoa ja jotenkin helpompi luottaa kuin yksityiseen. Eikä noi postikulut päätä huimaa. käykää katsomaas www.nettikirppu.fi

Vierailija
37/83 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi toinen omistaja saada vauvan.

Vierailija
38/83 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluja liikaa tuloihin nähden. Ainakin isoissa kaupungeissa jo tilojen vuokrat tooosi korkeita!

Vierailija
39/83 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vekarakirppistä ja Villa Lyhtyä niin saat vähän tietoa siitä miten kannattaa toimia.

Vierailija
40/83 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiili on Suomen paras lastenkirppis!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi