Kilomertivero-sähköauto
Miksi ei voi laittaa vain sähköautoille koska muut maksavat veroja bensoissa ja dieseleissä . Samoin on maksettu aotoveroa ostaessa uuden auton mitä sähköautoilijan ei ole tarvinnut maksaaa.
Kommentit (19)
Sähköstä maksetaan myös verot. Kannattaa lopettaa ulina ja ostaa sähköauto. Niin minä tein ja olen ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Sähköstä maksetaan myös verot. Kannattaa lopettaa ulina ja ostaa sähköauto. Niin minä tein ja olen ollut tyytyväinen.
Sähköstä ei makseta liikenteeseen liittyviä veroja.
Mikäli saat vapaasti valita hengitätkö ilmaa missä ei ole pakokaasua vai ilmaa missä sitä on niin kumman valitset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei bensastakaan makseta. Kaikki menee samaan veropottiin. Mikäli bensaverot menisi liikenteen ylläpitämiseen niin väylät olisi hiukan erinäköisessä kunnossa kuin nyt.
Fossiiliset polttoaineet saastuttavat, sähkö ei.
On muuten huomattavasti mukavampaa nykyään olla talvisin paikoilla missä on paljon käynnissä olevia sähköautoja, kuin käryttäviä dieseleitä. Ei enää kirvele silmiä ja yskitä.
Mikä estää ostamasta sähköauton jos pahalta tuntuu? Laiskuuden ja/tai tyhmyyden aiheuttama rahan puute, ehkä?
Kilometriveroon siirtyminen vaikuttaisi aika mahdottomalta.
Palautettaisiinko jokaiselle polttomoottoriautoilijalle heidän maksamansa autoverot?
Eihän se olisi muuten yhtään reilua, koska toiset on maksaneet jo kymppitonneja autoveroa ja sen jälkeen 75% veroa polttoaineista ja päälle vielä vuotuinen ajoneuvovero.
Mulla loppuu kotihoidon ajot ihan tasan siihen hetkeen kun tämä kilometriperusteisuus tulee voimaan. Tai hva hankkii sen muutaman kymmenen autoa lisää että kaikille riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli saat vapaasti valita hengitätkö ilmaa missä ei ole pakokaasua vai ilmaa missä sitä on niin kumman valitset?
Eikä maksa kuin VAIN 50000 euroa "ilmaisesta" ajamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei bensastakaan makseta. Kaikki menee samaan veropottiin. Mikäli bensaverot menisi liikenteen ylläpitämiseen niin väylät olisi hiukan erinäköisessä kunnossa kuin nyt.
Mihinkäs se Trafimaksu käytetään. Painon mukaan kasvaa ja sähköautot painavampia, silti pienempi maksu.
Verotuksella pyritään muuttamaan autokantaa sähkön suuntaan. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää ostamasta sähköauton jos pahalta tuntuu? Laiskuuden ja/tai tyhmyyden aiheuttama rahan puute, ehkä?
Voin ostaa sähköauton mutta kyseessä on epäreilu kohtelu jos joutuu polttomoottorista maksamaan lisää kun sähköautoilu on vapautettu veroista . Seuraava autoni tulee olemaan sähköauto ei kyse ole sähköauton vihaamisesta mutta siltikin vastustan kilometriveroa.
Vierailija kirjoitti:
Asuinpaikka (ei kotilatausta), ajoprofiili (pitkiä matkoja talvellakin)... onhan noita syitä monia, miksi sähkö ei voimanlähteenä ole kaikille optimaalinen ja joillekin peräti huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettiautossa tällä hetkellä kolme täyssähköä kuudella tonnilla tai sen alle. Aika kaukana viidestä kympistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettiautossa tällä hetkellä kolme täyssähköä kuudella tonnilla tai sen alle. Aika kaukana viidestä kympistä.
Loppuun ajettu patterit ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi tonnia on aivan liikaa autosta jolla ajetaan korkeintaan postilaatikolle ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niistä hirveästi makseta liikenteessäkään. 7/8 menee ihan muuhun.
Kummaa kun etenkin bensapöristelijät vaatii pää märkänä että autoilu olisi kallista jatkossakin.
Se pitäisi olla vain sähköautiolle, tai sitten bensasta pitää ottaa vero-osa pois. Muuten bensa-autot maksaa kilometreistä tulevan veron kahteen kertaan.