Lastenvaate kirpparin perustaminen!
Millaisella kirpputorille haluaisit käydä ostamassa lasten vaatteita ja tarvikkeita?
Olen totaalisen kyllästynyt omaan työhöni ja mietin, että pitäisiköhän perustaa lastentarvike kirpputori. Pitäisi vaan elääkin eli sen verran saada tuottoa, kuin kykyisestä työstäni.
Ajattelin itse, että sellainen paikka johon pääsisi bussilla aika lähelle, muksunurkka lapsille, riittvän tilavat käytävät ja muutenkin väljää, että vaunuilla pääsisi liikkumaan. Haaveissa olisi myös pienimuotoinen kahvila samaan tilaan.
Ja pääkaupunkiseudulla asun ja täällä on ihan tosi korkeat vuokrat! Ajattelin paikaksi esim. pohjois-Helsinkiä, jossa asuu paljon lapsiperheitä.
Onkohan tämä ihan utopistinen haave? Mun mies ei aivan tyrmännyt minua, kun tästä haaveesta hänelle kerroin.....
Kommentit (83)
täällä Viikissä on älyttömäst lapsiperheitä ja tuossa Valintatalon talossa on ollut jo muutaman vuoden entinen apteekin tila tyhjillään!! Olen haaveillut siihen tulevan siistin lastentarvikekirppiksen!!! Liuska on ja aika sopivan kokoinen tila ja asiakkaita taatusti sekä myyjä että ostaja puolella.
Tuu tänne yrittäjäksi!!!
Joko olet laittanut tuumasta toimeen kirppisidean kanssa? Jos et, niin täällä yksi joka voisi lyöttäytyä yhteen sun kanssa:) t. omiin hommiinsa tympääntynyt
Todella hyvältä idealta kuulostaa. Vantaan Rekolassa on tosi hyvä lastenvaatekirpputori Villa Lyhty, jos haluat vinkkejä niin käy siellä katsomassa ja kyselemässä omistajilta,uskoisin että antavat mielellään neuvoja, ovat todella mukavan oloisia.
Siellä on kahvila,sekä lapsille leikkinurkka. Muuttivat tässä vähän aika sitten pienempiin tiloihin, joten tämä uusi paikka ei todellakaan ole ihanteellinen,todella ahdasta.
Vanha paikka oli tilava ja jokaisella myyntipöydällä oli oma vaaterekki, jota nyt ei ole. Joten sellaiseen kannattaa panostaa että tilaa on liikkua lasten ja vaunujen kanssa.Sekä myyntipöytään kuuluu vaaterekki ja ne ovat tarpeeksi isot.
itse en enää asu pääkaupunkiseudulla, mutta aina kun tulen sinne viivyn viikon jotta saan myydä lasteni vaatteita siellä, joten jos helsinkiin perustat kirppiksen niin tulen heti sinne myymään=))Onnea ja toivotaan että saat ideasi onnistumaan!
lastenvaatekirppiksessä "opintkomatkalla" kuin pystyt. Etsi kaikki mahdollisesti kilpailijasi (myös uusia vaatteita myyvät liikkeet ja marketit) ja punnitse asioita. Mieti mitä haluat kuukaudessa käteen ja mieti mitä tapahtuu yrityksellesi jos sairastut. Kuten joku jo sanoikin niin hyvä yrityskumppani on poikaa -mutta syö tietenkin mahdollisia voittoja.
Kävin jokin aika sitten Villa Lyhdyssä ostoksilla kun monet olivat sitä kehuneet, mutta petyin pahasti. Tilat olivat todella ahtaat ja siellä oli erinomaisen huono ilmastointi. Epämukavaa sekä aikuiselle että lapselle.
Minäkin sen sijaan kehun tuota Kirkkonummen Muksuille-kirppistä. Ystävälline palvelu (!) sekä tilavat käytävät kierrellä vaikka vaunujen kanssa.
Mikä ihana uutinen olisi saada tänne uusi lastenvaatekirppis, joka todella olisi suunnattu ajatuksella lapsiperheitä varten...eli olisi otettu huomioon se fakta, että suuri osa kävijöistä ovat vauvojen äitejä, joten ne kopat, rattaat ja vaunut ovat arkipäivää..niiden kanssa pitää päästä kiertämään tai niille pitää olla jokin sateelta suojattu paikka osoittaa. Rekolan Villa Lyhty on aivan kamala esimerkki tästä..kamalan ahdaa, vaunnujen kanssa tukkii väylät, pimeä.... Ja toinen mikä siellä tökkää niin pahasti, etten enää sinne mene, ovat törkeät hinnat tuotteissa :(. Kun taas Naperotorilla Simonkylässä (Tikkurila) hinnat ovat hiukan maltillisempia. Myyjä myös ohjaa hinnoissa. Olen kuullut moneen kertaan kun sanoo myyjille, että soipivat hinnat myyvät. On aivan naurettavaa pyytää 20e kulahtaneista ja mutaisista Vikingin goretexeista..
Minulle merkitsee myös ystävällinen palvelu todella paljon. Esim Casa Bella Tuusulassa on niin ikään pieni, mutta valoisa ja siellä on kirpparihinnat, joten ok paikka, mutta se miksi sinne haluaa erityisesti mennä on todella mukava myyjä :). Asumme tässä Kartanonkoskella Vantaalla,lähellä pohjois-Helsinkiä ja uusi lastenvaatekirppis tällä suunnalla olisi todella tervetullut (täältäkin tulisi varmasti myyjiä...on lapsiperheitä todella paljon!!) ja tiedän monia, jotka itseni lisäksi toivovat uutta kirpparia..myyntiä ja ostoksia varten :). Uskon kyllä että myyjät ymmärtävät korkeat pöytävuokrat ottaen huomioon sijainnin. Tosin siinäkin tietysti jokin tolkku ;).
mutta pk-seudulla alkaa lastentarvikekirppiksiäkin olla jo aika monta (esim. Villa Lyhty ja Naperotori Vantaalla, second hand Kruunukirppu, Vekarakirppis ja Pikku Kullanmuru Helsingissä). Minulla on hieman toisenlainen idea; mutta ei siitä nyt vielä sen enempää... ;)
mulla on kanssa vähän toisenlainenidea, koska noita lastentarvikekirppareita löytyy.. Pidän myös toistaiseksi liikeideani salaisuutena :)
kaverin kanssa juteltu, mutta pitäis olla aika paljon rahaa. ja näin kotiäitinä ei ole yhtään säästöjä. mekin ollaan aateltu helsinkiin perustaa. esim. kannelmäkeen tai haagaan. kannattaiskohan sellanen ihan pieni kirppari, missä olis vaikka 30 pöytää? sellasen tilan pystyis vuokraamaan.
Porissa on sellaisia kaksi, vieläpä aivan vierekkäin. Etsin kirpparilta vaatteita oikeastaan vain lapselle, joten on ihan ajanhukkaa seuloa kaiken tavaran keskeltä lastenvaatteita.
Onko kukaan vielä käynyt tuolla? Milloin avautuu? Paljonko paikkoja?
Piilo?? Onko kukaan vielä käynyt tuolla? Milloin avautuu? Paljonko paikkoja?
Kun täällä oli puhetta vähän aikaa sitten, että Helsinkiin oltasi avaamassa ihan uutta lastenkirpparia?
Onkohan se ap: idea??
onpa hyvä idea, kunhan vain ihmiset löytää tuon. nyt oli ainakin vielä aika surkea valikoima..
mutta luin jostain, tai olikohan se vauva-palstalta, että Helsinkiin avataan kohta suuri lastentarvikekirpputori?? siis sellainen itsepalvelujuttu..
haluaisin mennä myymään.
hyviä vaatteita pienellä hinnalla, pitää olla jotain aika hyvää laatukamaa ja sitten ne myy ne pois. toimii hyvin.
täytyisi olla riittävän iso että saisit jotain katettakin.
Ja silloin taas siot vuokrat. Jo pelkät pöydät on tosi kalliita eli alkupääomaa tarvitset. Ja kassasysteemit, kortinlukijat, tarvitset mahdollisesti kirjanpitäjää jne.
Ja yleisskirppiksillä käy kaikenmaailman tampioita, niin ehkä pelkällä lastenkirppiksellä käy vähän siistimpää väkeä.
ja ainaikin Helsinkiin kaivataan lisää juuri lastenkirppiksiä... täällä on vaan 1 tällä hetkellä.
Uusi verkkokauppa PrettySales Finland! Laadukkaita, käytettyjä vaatteita taaperoille...
www.prettysales.fi