Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias tyttöni raskaana ja rv 14 jo menossa! Onko nyt niin että tytön on pakko synnyttää lapsi?

Vierailija
02.10.2010 |

Sain vasta tänään tietää asiasta ja nyt siis taitaa aborttikin olla jo liian myöhäistä? Eikö neuvolasta olisi pitänyt illmoittaa alaikäisen vanhemmille että tyttö on raskaana?

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä seurustele on lapsi,jos kuulisi uutisen saattais mennä päsmät sekaisin. Oliko tämä nuori raiskauksen uhri vai nuorten tyhmiä kokeiluja.

Kenellä vaan menee "pasmat sekaisin" raskaus uutisesta.Etenkin jos kyseessä on teini,tai lasta ei ole suunniteltu.

Joku on 15vuotiaana vielä aivan lapsi, toinen ei. Kyllähän murrosikäkin alkaa varsin eri aikaan...toisella jo alle 12v, kun taas toisella ehkä nipin napin 15vuotiaana.

Kyllä moni 15vuotias on aloittanut seksielämän, etenkin jos sattuu seurustelemaan. Turha sitä on kauhistella...tai olettaa että tämä 15 on automaattisesti raiskattu (!!?) Varmasti riippuu paljon tämän ko. tytön "mielen kehittymisestä".

Tänä päivänä 10 vuotiaat kyselee milloin voi aloittaa "seksimään" (koulussa apuopena työskennelleenä kuulee kaiken laista..)

Oma isoäitini (lähemmäs 90v) kertonut olleensa 18v. neitsyt, ja 19vuotiaana naimisissa ja odottaneensa ensimmäistä lastaan. On ajat muuttuneet siitä.

Ap:lle.. itse olen nyt rv 15, (ikää lähemmäs 30) ja voin sanoa että en olisi tähän kyennyt silloin vajaa 15 vuotta sitten...mutta toisaalta, en missään tapauksessa voisi enää lastani "lopettaa".

Keskustelkaa tyttäresi kanssa. Hänen täytyy loppujen lopuksi saada tehdä päätös omaa sydäntään kuunnellen.. pakottamalla tuhoatte vielä paljon enemmän.

Vierailija
102/106 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi tukea lasta näin vaikeassa päätöksessä ja olla tyrkyttämättä omaa mielipidettä, vaikka oikeastaan se oma mielipide olisi opiskelujen ja tulevaisuuden helppouden kannalta paras. Mutta, tuohon isovanhempien velvollisuuteen sanoisin näin: jos on itse bygannut lapsen maailmaan, niin sitoutuu kyllä automaattisesti auttamaan tätä jälkikasvua tällaisissa tilanteissa. Alaikäinen on vanhemman vastuulla ja jos sukupuolivalistus on jäänyt tekemättä tai vaikka pettänyt, niin kyllä vaan äidin ja isän tehtävä on tukea lähes täysi-ikäistäkin lasta. Mielestäni myös täysi-ikäisiä pitää tukea. Ei pidä tehdä lasta, jos ei tajua, että vanhemmuus on elinikäinen juttu.

Toki murhaajaa ei tarvitse ymmärtää, jos lapsi sattuisi joutumaan aivan hakoteille, mutta lapsen saamista nyt ei oikein voi verrata tällaiseen rikokseen. Neuvo kaikille av-ihmisille: jättäkää lapset tekemättä, jos ette ole valmiita tukemaan lapsianne tällaisten vaikeuksien yli. Joskus se vaatii myös uhrautumista. Jos tosiaan ei ole osannut valistaa tyttöä seksin harrastamisen seurauksita, pitäisi nyt ainakin jälkikäteen osata tukea lasta siten, että toisen mieli ei järky lopullisesti. Tärkeintä tällaisissa tilanteissa on antaa ymmärtää, että kaikesta selviää tavalla tai toisella. Opiskella voi vielä lapsenkin kanssa, jos tahtoa ja tukea riittää. Elämä on kovempaa, mutta ei mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi tukea lasta näin vaikeassa päätöksessä ja olla tyrkyttämättä omaa mielipidettä, vaikka oikeastaan se oma mielipide olisi opiskelujen ja tulevaisuuden helppouden kannalta paras. Mutta, tuohon isovanhempien velvollisuuteen sanoisin näin: jos on itse bygannut lapsen maailmaan, niin sitoutuu kyllä automaattisesti auttamaan tätä jälkikasvua tällaisissa tilanteissa. Alaikäinen on vanhemman vastuulla ja jos sukupuolivalistus on jäänyt tekemättä tai vaikka pettänyt, niin kyllä vaan äidin ja isän tehtävä on tukea lähes täysi-ikäistäkin lasta. Mielestäni myös täysi-ikäisiä pitää tukea. Ei pidä tehdä lasta, jos ei tajua, että vanhemmuus on elinikäinen juttu.

Toki murhaajaa ei tarvitse ymmärtää, jos lapsi sattuisi joutumaan aivan hakoteille, mutta lapsen saamista nyt ei oikein voi verrata tällaiseen rikokseen. Neuvo kaikille av-ihmisille: jättäkää lapset tekemättä, jos ette ole valmiita tukemaan lapsianne tällaisten vaikeuksien yli. Joskus se vaatii myös uhrautumista. Jos tosiaan ei ole osannut valistaa tyttöä seksin harrastamisen seurauksita, pitäisi nyt ainakin jälkikäteen osata tukea lasta siten, että toisen mieli ei järky lopullisesti. Tärkeintä tällaisissa tilanteissa on antaa ymmärtää, että kaikesta selviää tavalla tai toisella. Opiskella voi vielä lapsenkin kanssa, jos tahtoa ja tukea riittää. Elämä on kovempaa, mutta ei mahdotonta.

Jos oma vanhempi heittää lapaset nurkkaan ja sanoo, että tähän elämä nyt sitten loppui, niin 15v voi todella niin uskoakin. Asenne opetetaan lapsille. Positiivinen ja minä selviän- asenne tulee vanhempien kasvatuksesta. Ei se teini kuole, vaikka lapsen saakin. Sinä se enemmän kärsit varmasti, koska joudut lastasi tukemaan konkreettisesti auttamalla lapsen hoidossa, jos hän päättää lapsensa pitää. Mutta saathan sinä samalla jotain positiivistakin elämääsi. Aivan hyvin voisit itsekin saada iltatähden, miksi et voi rakastaa lapsenlastasi ja ajatella, että tässä on sinulle mahdollisuus uuteen ihanaan ihmissuhteeseen.

Vierailija
104/106 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sitten, jos ap on joku iltatähden pyöräyttänyt pieruäiti, ei sitä rollaattoriin nojaillen paljon vauvaa hoideta.

Hänkin oli 39v ollessani 15v ja yhtä kamala kuin sinä.

Itse olen nyt 39v ja rollaattorilla liikkeellä, kun sattui tulemaan pikku sairaus, jota kukaan ei ollut suunnitellut. Niin voi käydä sinullekin, tulisin mielelläni vierellesi hymyilemään kun et sen rollaattosi kanssa saa sen 15-vuotiaasi lasta hoidettua.

Vierailija
105/106 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tein nuorena abortin ja en ole sitä koskaan katunut, eikä asia ole minua loppu elämääni vaivannut. Se vaan oli niin oikea ratkaisu. Nyt minulla on - kiitos abortin - korkeakoulututkinto, hyvä työ, mies ja kaksi lasta. En tiedä mitä minulla olisi, jos olisin saanut lapsen liian nuorena. Ainakaan en kadu yhtään.

Älkää tulko syylistämään te, jotka ette todellakaan tiedä abortista mitään.....

Vierailija
106/106 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin tekevä nainen on jollain tasolla kylmä ja itsekäs (jos puhutaan ei-raiskauden johdosta raskaaksi tulleesta naisesta)

Itse en pystyisi KOSKAAN tekemään aborttia eli tappamaan omaa lastani! Koska monelle on käynyt myös niin että luullaan että itse voi päättää koska tekee lapsen niin kappas ei olekaan sitä lasta enää saanutkaan abortin jälkeen! Kattokaas, kun se saattaa olla jollain se ainoa mahdollisuus tässä elämässä saada lapsi!

Miettikää ennen kuin teette niin julman ratkaisun! Antakaa lapsellenne mahdollisuus elämään älkää te päättäkö lopettaa sitä! Jos epäilet omia kykyjänne äitiyteen niin antakaa pieni nyyttinne adoptoitavaksi ja en ole itse adoptoimassa,sillä itselläni on 2 ihanaa biologista lasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan