Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias tyttöni raskaana ja rv 14 jo menossa! Onko nyt niin että tytön on pakko synnyttää lapsi?

Vierailija
02.10.2010 |

Sain vasta tänään tietää asiasta ja nyt siis taitaa aborttikin olla jo liian myöhäistä? Eikö neuvolasta olisi pitänyt illmoittaa alaikäisen vanhemmille että tyttö on raskaana?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat oli reippaasti myöhässä ja menin viikonloppuna päivystykseen. Kohtu oli suurentunut...

En muista, miksi raskaustestiä ei tehty vai oliko lie 1990 eri menetelmät. Erittäin runsaat menkat alkoivat maanantaina.

Olisin taatusti valinnut kesketytyksen! Kammotava ajatuskin olla joku teiniäiti.

Vierailija
62/106 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla on kaksi lasta (saatu lukion ja korkeakouluun päätymisen välissä). Lapset ovat hidastaneet opintoja tasan kotona vauvaa hoitamassa olemisen verran. Päivähoitoon kun lapsen saa yhtä hyvin opiskelija kuin töissäkävijä.

En ymmärrä tätä asennetta, että raskaaksi tullessa pitää hylätä opinnot. Lasten kanssa VOI opiskella, tulot ovat niukat, mutta niinhän ne ovat aina opiskeluaikana oli lapsia tai ei. Ja jos opiskelee lasten ollessa alle kouluikäisiä, ei rahan puutetta tarviste niin surrakaan, kun lapset eivät itse edes huomaa vielä ulkomaanmatkojen ja merkkivaatteiden puuttumista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tyttösi itse tehdä päätös. Abortti on raskas päätös sekä fyysisesti että henkisesti...

Neuvolasta ei välttämättä ilmoteta vanhemmille,jos lapsi ei itse halua/on sanonut että haluaa itse kertoa. Tsemppiä !

Vierailija
64/106 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire jo on ja hommasta tulee ikävämpi tytölle.

Vierailija
65/106 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden 5-vuotiaan lapsen äitina ja rv 11+6 abortin tehneenä, että se abortti oli kamalaa nähdä kun sillä lapsella oli jo ihan kunnon ruumis... :/ kamalaa edes enää kirjoittaa tästä vaikka asiasta on jo kolme vuotta... itse sain tuon esikoiseni kuitenkin 19 vuotiaana, ja ihan hyvin olen pärjännyt.... mutta kyllä on vaikeat paikat mahdollisesti tulevalla mummulla.... :/

Vierailija
66/106 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te tähän vielä vastailette?

Vierailija
67/106 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäävät ja ovat lapsensa hoitaneet ja opiskelleet ja elämä on jatkunut ihan ilman katastrofeja. Parempi ratkaisu se on aina, että vältetään abortti.

ja mummo myös sitoutuu lapsen kasvattamiseen. Kaikki 15v ei kyllä ole kypsia äidiksi. Voi apua, jos musta tulis 3v päästä Mummo:(((( En oikein usko että tuosta lapsestani muutamassa vuodessa tulisi kypsää siihen, ei todellakaan. Olis unelmat pirstaleina ja lapsuus loppu ihan kesken kaiken. Riippuu olosuhteista, mutta omalle lapselle ajateltuna tuo olis panajainen. ja nimenomaan lapsen kannalta. Koska lapsuus ja nuoruus siinä kyllä loppuu kuin veitsellä leikaten- nuoruus ennen kuin on lakanutkaan. Joka muuta väittää hyväksyy sen vauvan laiminlyönnin. Ja aivan varmasti jotakin tärkeää jää kehittymättä minuudessa jos sen lapsen saa ennen aikojaan; ja se ottaa myöhemmin veronsa.

Vierailija
68/106 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15v raskaana ja haluaa poikaystävänsä kanssa pitää lapsen. Molempien valmius vanhemmuuteen nollatasollanja lastensuojelussa asiointi oli tuttua molempien osapuolien kanssa jo ennen tätä raskautta. Ei kuunnella vanhempia tai neuvoja millään muotoa, poltetaan tupakkaa, hengaillaan kaupungilla ja ei mitään huolta huomisesta. Jos asioista koitetaan puhua, äiti on "vitun huora tai pelle, joka ei tajuu mistään mitään". Raskausviikko 9 menossa ja päätettiin laittaa tyttö omilleen opettelemaan ja kodin tuki loppuu tähän. Jos valinta on aikuisuus, niin otetaan sitten aikuisen vastuukin. On päivänselvää, että jos lapsi syntyy, se otetaan huostaan tai jää sitten mummolle hoidettavaksi, eikä pieni sellaista ansaitse. Keinot on kyllä vähissä, mutta tällainen päätös tehtiin meillä.

Vierailija
69/106 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 13:03"]

Ei ole myöhäistä. Kipinkapin lääkäriin.

[/quote]

Lapsi jo 3v jos syntynyt... Ei yhtään myöhäistä :D

Vierailija
70/106 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2010 klo 19:53"]

Sain vasta tänään tietää asiasta ja nyt siis taitaa aborttikin olla jo liian myöhäistä? Eikö neuvolasta olisi pitänyt illmoittaa alaikäisen vanhemmille että tyttö on raskaana?

[/quote]

He eivät saa ilmoittaa. Lain mukaan asia ei sinulle kuulu

Vierailija
71/106 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tollot katso ikinä aloituksen päivämäärää?

Vierailija
72/106 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa äiti joka EI hoitaisi oman lapsensa lasta? Jumankekka, minulla on ihan syyt miksi en ole itselleni enää yhtään lasta tehnyt enää kun lapset ovat jo kasvaneet.

Minullakin on oikeus omaan elämään ja tasan teini tietää, että kotiin ei jäisi enää asumaan eikä minusta hoitajaa saisi kuin hyvin hyvin satunnaisesti!

Jos on niin aikuinen, että haluaisi pitää lapsen niin sitten saa muuttaa omilleen ja tulla toimeen ihan itse!

Vierailija
73/106 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks. Laki raskauden keskeyttämisestä

Tyttäresi voi keskeyttää sosiaalisin syin ikäänsä vedoten Valviran luvalla rv. 20 saakka. Jos lapsella todetaan geneettinen vika voi raskauden keskeyttää vielä ennen 24 raskausviikon alkua. Sen jälkeen on pakko synnyttää, mutta ainahan senkin jälkeen adoptio on mahdollinen. Tue tytärtäsi. Nyt sinulla on näytön paikka. Sinua tarvitaan enemmän kuin koskaan

Vierailija
74/106 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tuli, tyttö vai poika?

Vierailija
75/106 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nuoren pitäisi sanoa vanhemmilleen jos on raskaana niin etteikö ne järkyttyis??

Vierailija
76/106 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää ja lapsi isälleen sitten hoitoon. isän kotiin.

Vierailija
77/106 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei päätä tytön puolesta mitä tapahtuu. tyttö itse päättää mitä tekee.

jos tyttö päättää pitää lapsen nii silloin tytön ratkaisua pitää tukea !!

Vierailija
78/106 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättekö te missä vaiheessa sikiö esim. kuulee äänet? Jos kuulee äänet täytyy jo aivot toimia!

Ottakaas vähän selville mesoojat!

Vierailija
79/106 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vanhempien varsinkin äidin pitäisi olla tukena tyttärensä jokaisessa asiassa ja kannustaa häntä pärjäämään elämässä. Jos kävisikin ilmi että tytär olisi raskaana vaikka siinä 15 vuoden kieppeillä, pitäisi sen tyttären päättää pitääköhän lapsen vai ei ja äidin pitäisi hyväksyä asia ja tukea eikä rueta jaarittelemaan miten hän haluaisi asian laidan menevän.

Vierailija
80/106 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2010 klo 20:16"]

Taidat olla adoptiojonossa ja täysin kyvytön asettumaan lapsen äidin asemaan! Ihan sairaan upeeta olla raskaana ja synnyttää ja sitten ihan julkisesti tulla teinin herkässä iässä kivitetyksi lapsensa hylkäämisestä.

[/quote]Onkin parempi kaikessa salaisuudessa murhata lapsensa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi