Minkä ikäinen olet kun nykyinen asuntolaina on maksettu
Kommentit (43)
laina otettu 40-vuotiaana.
Oikeesti me vaihdetaan asunto pienempään heti kun eka lapsi muuttaa pois kotoa.
laina otettu 40-vuotiaana.
Oikeesti me vaihdetaan asunto pienempään heti kun eka lapsi muuttaa pois kotoa.
Mitä järkeä?
laina otettiin kun olin 25v ja oli 15 vuoden laina.
Olen ollut nyt puolisen vuotta ilman velkaa!
Eka asuntolaina otettiin kun olin 33, mutta sen jälkeen on otettu lisää. Nykyinen talo myydään kyllä ihan viimeistään kun lapset lähtee maailmalle ja toivottavasti saadaan silloin lainaa maksettua reilusti kun vaihdetaan pienempään.
Ekan asuntolainani otin 19-vuotiaana kun alotin yliopisto-opinnot.
ja toka 35-vuotiaana. Talo on maksettu kun olen 48v.
laina otettu 40-vuotiaana. Oikeesti me vaihdetaan asunto pienempään heti kun eka lapsi muuttaa pois kotoa.
Mitä järkeä?
Miksi olisi pitänyt ottaa aiemmin lainaa?
niin ja en ole siis tuo 40v.iässä lainan ottanut
Otettiin kun olin 28 maksettiin pois kun olin 30
Saitko perintöä?
Kun kirjoitin, että otin, niin myös tarkoitin itseäni. Ihan itse otin ja maksoin, tein töitä koko opintoajan. Tuli halvemmaksi niin, ja lisäksi asuntojen hinnat nousivat just sopivasti kun opinnot päättyivät ja pääsin nauttimaan kovasta arvonnoususta asuntoa myytäessä.
ja pois se on maksettu 42-vuotiaana.
Saitko perintöä?
Onko sulle outo juttu, että jos sijoittaa rahansa hyvin, ne voi saada moninkertaisesti takaisin? Niin ja voi saada perintöäkin, ei siinä mitään.
Sinä et ole tainnut saada kumpaakaan, kun vaikutat noin kateelliselta.
7: onko sulla luetun ymmärtämisongelmia? Kun kirjoitin, että otin, niin myös tarkoitin itseäni. Ihan itse otin ja maksoin, tein töitä koko opintoajan. Tuli halvemmaksi niin, ja lisäksi asuntojen hinnat nousivat just sopivasti kun opinnot päättyivät ja pääsin nauttimaan kovasta arvonnoususta asuntoa myytäessä.
Sait 100% lainan? vai mistä taioit käsirahan?
Ymmärrän jonkun pikkuyksiön ostamisen, mutta siinäkö sit asut edelleen. Vaikka asuntosi hinta nousi, niin nousi muidenkin asuntojen, jos muutit isompaan.
maksettu, mutta päätin, että otan vuoden lyhennysvapaata, kun jään kotiin hoitamaan lasta. Eli 32-vuotiaana olisi laina maksettu.
Lainan otin 25-vuotiaana. Omaa pääomaa oli 70% hinnasta. Nyt olen 28.
Sovittiin miehen kanssa, että pärjäillään tässä neliössä, kunnes minun lainani on maksettu pois.
Kun kirjoitin, että otin, niin myös tarkoitin itseäni. Ihan itse otin ja maksoin, tein töitä koko opintoajan. Tuli halvemmaksi niin, ja lisäksi asuntojen hinnat nousivat just sopivasti kun opinnot päättyivät ja pääsin nauttimaan kovasta arvonnoususta asuntoa myytäessä.
yliopisto-opiskelija edes saa asuntolainan? Kyllähän siinä pitää olla säästöjä tai takaajat, vaikka olisikin töissä.
Saitko perintöä?
33 kun laina otettiin, 37 kun se oli maksettu pois. Hyvä palkka ja ennakkosäästöjä. Ei perintöä.
Saitko perintöä?
Otettiin laina kun juuri olin valmistunut. Rakennettiin itse talo johon tarvittiin 100 000 lainaa (loput 80 000 oli jo säästössä). Palkka hyvä x2. Kumpikiiin saa käteen 4 tonttua. Elettiin pari vuotta kitsastiin ja maksettiin laina pois matalilla koroilla. Nyt oon 32.
7: onko sulla luetun ymmärtämisongelmia? Kun kirjoitin, että otin, niin myös tarkoitin itseäni. Ihan itse otin ja maksoin, tein töitä koko opintoajan. Tuli halvemmaksi niin, ja lisäksi asuntojen hinnat nousivat just sopivasti kun opinnot päättyivät ja pääsin nauttimaan kovasta arvonnoususta asuntoa myytäessä.
Sait 100% lainan? vai mistä taioit käsirahan?
Ymmärrän jonkun pikkuyksiön ostamisen, mutta siinäkö sit asut edelleen. Vaikka asuntosi hinta nousi, niin nousi muidenkin asuntojen, jos muutit isompaan.
ihan ongelmitta. Käsirahaa olin säästänyt välivuoden työhommista ja lainasin loput äidiltä. Ja en, en asu enää opintoaikojen asunnossa, kuten kerroin, vaan myös sen just siinä vaiheessa 1990-luvun lopulla, kun asuntojen hinnat alkoivat nousta. Sain hyvän myyntivoiton siitä huolimatta ja pystyin sijoittamaan seuraavaan asuntoon. Näin se menee jos sattuu onneekkasti osumaan asuntokauppoineen oikeaan aikaan. Mutta tämä ei kai ollut tämän ketjun pääasia.
Saitko perintöä?
Otettiin laina kun juuri olin valmistunut. Rakennettiin itse talo johon tarvittiin 100 000 lainaa (loput 80 000 oli jo säästössä). Palkka hyvä x2. Kumpikiiin saa käteen 4 tonttua. Elettiin pari vuotta kitsastiin ja maksettiin laina pois matalilla koroilla. Nyt oon 32.
juuri valmistuneella on 80 000 euroa säästössä. Eli oliko se siis perintöä vai mistä se putkahti?
Ekan asuntolainani otin 19-vuotiaana kun alotin yliopisto-opinnot.