Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***

Kommentit (283)

Vierailija
121/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja taasen täältä. Ahistaa ku on niin kömpelö ja turvonnu olo. Välillä unohtaa ettei ookaa raskaana tai tuntuu että entä jos ei ookkaan. Vaikka varmasti on ku kaks niin tummaa plussaa, ei vaan välistä oo sen kummempia oireita. Hyvähän se tietysti on ettei koko aikaa okseta tai semmosia ikäviä oireita oo.Tää on vaan tätä alun epäuskoisuutta. Tulis äkkiä se eka ultra vaan jo, 9.11 vasta.. No huomenna taas töihin niin päivät kuluu nopeemmin.

Pitäs saada talvirenkaat vaihdettua, tänään sateli lunta jo ihan kivasti tänne pohjooseen.

Vierailija
122/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa välillä sellainen epäuskoinen olo , että onko sitä raskaana ollenkaan , mutta kyllä oireita riittää että täytyy se vaan uskoa : )

Mä soittelin ensimmäistä ultraa ja sain ajan 22.11 jollon on 11 vko täynnä, kamalan pitkä aika siihen.

Samalla voidaan ottaa veriseerumi seula joka on mulle ihan uus juttu? Oletteko muut kuulleet/ käyneet/ menossa?Hyvinkäällä tämä kuuliuu kaikille mutta on vapaaehtoinen.

Lunta sataa täälläkin ja paljon, koiran pentu oli ihmeissään ja hullunlailla pomppi ja koikkelehti pihalla : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tänään varhaisultrassa ja siellä se masuasukas näkys ja sydän pamppaili :) Tuli kyl heti niin helpottunu olo ja nyt tuntuu et voi täysillä nauttia tästä alkuraskaudestakin. Hintaahan tuolla varhaisultralla on, mut mielestäni on joka euron arvoinen :)

masuasukki tänään 6+4

Vierailija
124/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa! :) Mä joudun odottamaan tuota vielä ensiviikkoon... en malttaisi! :)

Ultra on siis suunniteltu rv 7+1. Uskon ja toivon myöskin, että on hintansa väärti! :)

Vierailija
125/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään +, La laskurin mukaan 22.6, kolmas lapsi ja Oulaisissa synnytän :) Ja minä olen 23v.

Meinaa vähän jännittää :D

Vierailija
126/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa hinnoissa tuo ultra yksityisillä lääkäriasemilla on?

Vierailija
127/283 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menossa Helsingin Forumin Mehiläiseen, ja siellä hinta on 95 euroa.

Olen käsittänyt että joissakin toisissa paikoissa hinta voi olla jopa muutamia kymppejä edullisempi, mutta itse haluan nimenomaan tuonne ja tutulle gynekologille.

Vierailija
128/283 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitten vieläkään saanut tilattua ensimmäistä neuvola-aikaa... No, ensi viikolla sitten!

Paleleeko muita?

Minulla tämä palelu on jotakin ihan järkyttävää enkä muista, että edellisessä raskaudessa olisi ollut tällaista. Silloin tosin alkuraskaus sattui kesälle eli ilmakin oli lämpöisämpi, mutta ei kait se ulkoilma näin paljon sisälämpötilaan vaikuta?!

Pikkumiestä kun yöllä käyn nukuttelemassa ja palaan omaan sänkyyn, en saa unta palelun vuoksi. Päällä on pyjamahousut, toppi, neuletakki, villasukat, paksu peitto ja silti paleltaa. Arvatkaas tykkääkö isäntä mun ihanista yötamineista? Villasukat sängyssä - ei varsinaisesti sieltä sexyimmästä päästä... =)

Syksyistä perjantaita kaikille mammoille!

carus & ihana yllätys rv 6+0

Vierailija
129/283 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan jääkalikkana. Nukkumisvarustus on hyvin pitkälle sama kuin Caruksella. Ekasta pojasta palelin, tokasta en. Nyt kyllä on tämä palelu jotain ihan omaa luokkaansa. Olin eilen leffassa ja istua tönötin koko leffan ajan takki päällä ja lämmittelin kohmeisia käpäliä takapuolen alla.

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille tasapuolisesti!

Pastlli+ pähkinä 6+4

Vierailija
130/283 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaat varsinkin kokoajan jäässä ja sormet.

Nyt mulla se pahoinvointi hellittäny mut nyt on todellinen ruokahaluttomuus , mikään ei maistu ja väkisin pitää yrittää syödä jotain, illalla vasta ruoka maistuu ja sitten sitä pitäiskin vedellä kaksin käsin.

Mahaa nippailee edelleen välillä ja väsymys on valtava.

Mukavaa viikonlopun alkua täältäkin.

Angela+Kirppu 5+4

Vierailija
131/283 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu lähestyy, mutta itellä on alkamassa neljän päivän työputki, plääh!

Eilinen on ihan järkyttävä päivä!! Paha olo oli jotain ihan käsittämätöntä ja oksennus meinas tulla koko ajan, mutta selvisin! Makuullekin kun meni, niin heti alko kurkussa tuntuun. Esikoisella oli myös huono päivä eilen ja oli tosi itkunen. Aamulla sit selviskin syy itkuihin, kun suuhun oli tullut kaks uutta hammasta, joista toinen oli poskihammas.

Mua ei kyllä pahemmin palella! Mielummin on kuuma! Kauhee soija puskee tosi helposti päälle, kun vähänkin rivakamman lenkilläkin kävelee.

Ihanaa muuten, kun osa on päässyt jo ultraan! On se sydämen näkemin niiiin helpottava kokemus :) Itellä vielä reilu viikko ultraan..

Vivid 6+2

Vierailija
132/283 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ketkä käytte varhais ultrassa jo alku viikoilla käyneet kaikki yksityisellä vai onko osassa kunnista tuo ultra aiemmin, kun meillä tosiaan aikaisintaan viikolla 11. Mietin että pitääkö tässä itsekin varata aika yksityiselle kun niin kovasti jännittää että kaikki tosiaan hyvin.

Vierailija
133/283 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: Toivottavasti ei tarkoita mitään pahaa ja kaikki on ok. Olen kuullut, et alkio voisi pyörähdellä viikonkin verran kohdussa, ennenkuin löytää sopivan kiinnityskohdan kohdusta? Ja ovulaatiohan ei välttämättä aina tapahdu joka kuukausi samaan aikaan, joten voihan olla mahdollista, että ovis olis ollut vaikka viikko myöhemmin?

Uusille tervetuloa!

).( Mulla ei oikein ole mitään ällötyksiä ja öllötyksiä. Ainoastaan iltaisin saattaa särkeä mahaa niin paljon, että tulee pahaolo. Erittäin tuttu kaikista raskauksista, kun kohtu kasvaa niin sitä särkee sitten. Ainoastaan rinnat on niin älyttömän kipeet, että oon ihan valmis leikkaamaan ne irti. Herään öisin siihen, että kyljen kääntäminen sattuu ihan järkyttävästi. Tissit on kahta kuppikokoa isommat (enkä edes valehtele) ja ne tuntuu vaan turpoovan ja turpoovan. Itse taidan synnytellä hyvinkäällä, ei hajua ja ehdottomasti, jos rakenneultrasta saa tietää sukupuolen, niin halutaan tietää. Tytölle nimi onkin jo tiedossa.

Sitten kyssäri...eli hulluin kommentti jonka olette raskauden suhteen saaneet?

Tuttuni kommentti raskaus uutiseen:

"Ai...no en kyl nyt tiedä mitä sanoisin.."

Hetken juteltuamme tokaisin

"voisit sä kyllä onnitella, olen kuitenkin itse ihan iloinen asiasta ja se on vieläpä kohteliasta."

Ja ex-mies:

"ootteko te nyt varmasti ajatelleet asian loppuun asti?" Oli pakko erinäisistä syistä hänelle mainita asiasta :)

Vierailija
134/283 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti tänne itseni ilmoittelen muiden Kesäkuulaisten joukkoon =)

Eli positiivinen tulos rävähti ruutuun tiistaiaamuna dpo12 (CB digital: Raskaana 1-2vko) ja eilen dpo14 tuli vielä varmisteltua (Apteekin oma suht vahvalla testiviivalla)koska halusin jonkun muiston tästä plussasta ja tuossa digissä tulos näkyy vaan sen vrk:n. Tänään siis rv4+1 eli tooooosi alussa vasta ollaan ja pelko on persuuksissa sen mukainen. Taustalla PCOS, pari KM:a, esikoinen (s.01/2008) sai alkunsa luomuna hoitotauolla ja tätä kakkosta ollaan toivottu ja odotettu heti esikon perään mutta luonto halusi ilmeisesti toisin. LA 23.06.11 ja synnärinä SatKs jos sinne saakka päästään...

Raskauden puolesta puhuu ainakin tämä järkky palelu, rintojen arkuus ja toisaikanen ällötysöklötys =)

Vierailija
135/283 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angela: Me käytiin varhaisultrassa yksityisellä mehiläisessä ja hinta ultralla oli 97 euroa. En tiedä tekeekö kunnallinen ekojen viikkojen ultria, mut uskoisin että ei tee. Siihen nähden minkä helpotuksen sain omaan olooni ni en pitäny hintaa kalliina.

Täällä myös paleltaa ihan hirveesti ja villasukat, pyjama, villatakki, untuvapeitto ja viltti on ihan joka öinen varustus. Lisäksi helpottais tosiaan kummasti jos noi tissit sais laitettua edes yöks vaikka yöpöydälle odottamaan ni sais yön ees nukkuttua kunnolla, kun ovat niin älyttömän kipeet.

Mut empä valita, on aivan mahtava fiilis odottaa kesävauvaa! Ja sunnuntaina ajateltiin kertoo molempien vanhemmille. Kavereille sit joskus myöhemmin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kassu ja asukki rv 6+5

Vierailija
136/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keskiviikon ja torstain välisenä yönä hermostuttavaa unta. Seisoin rannalla, en ole ihan varma mitä tein, heittelin kiviä veteen, kalastin tms, ja perheenjäseniä oli ympärillä. Katselimme merelle (/järvelle?) kun siellä näytti olevan soutuvene liikkeellä, äänettömästi lipuen pitkin veden pintaa. Se tuli lähemmäs, ja kun se oli vähän matkan päässä enää rannasta ja meistä, näin siinä olevan mustiin pukeutuneita, totisen ilmeettömiä ihmisiä. Ajattelin unen läpi, että mitä ne TÄNNE tulee. Kun vene iski rantaan, näin mustiin pukeutuneiden ihmisten keskellä kuolleen vauvan valkoiseen käärittynä.

Torstaina alkoi verenvuoto, ja sanoin jo sinä iltana miehelle, että jos tämä vielä yltyy niin sitten tämä oli varmaan tässä. Näytti kuitenkin vähenevän iltaa kohden, ja olin vähän toiveikas vielä, kunnes eilen verenvuoto yltyi sellaiseksi, että tavalliset kuukautiset jäisivät toiseksi. Iltapäivää kohden alkoivat kivut, ja lähdin töistä kahden aikaan terveyskeskuksen päivystykseen, jossa lääkäri totesi, että oireiden perusteella keskenmeno, tutki ettei vuotoa mene sisällepäin mistään kohtaa, ja laittoi lähetteen maanantaiaamuksi Jorviin, jossa tilanne varmistetaan ultralla.

Nyt on olo hämmentynyt, surullinen ja katkerakin. Miksi tämän raskauden piti alkaa, jos siitä ei ollut määrä syntyä vauvaa? Olin jo ehtinyt ajatella, että tämä ihminen on jotain erityistä, kun häntä niin maailma tarvitsee, että hän tulee pyytämättäkin. Yhtään helpotuksen tunteen hiventäkään en ole ainakaan vielä löytänyt itsestäni, vaikka raskaus ei alun alkaen ollut suunniteltu.

Nyt kiskon särkylääkettä kaksin käsin, ja toivon, että tämä minun oli se tilastollisesti välttämätön keskenmeno tässä kesäkuisten porukassa, ja että te kaikki muut säästytte tältä, ja saatte sitten kesäkuussa ihanan nyytin kainaloon. Poistun takavasemmalle, mutta käyn vielä maanantaina vahvistamassa diagnoosin.

Ankkis :'(

Vierailija
137/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että on pahamieli, ei tähän lohdutuksen sanoja oikein osaa sanoa.

Paljon voimia.

Angela

Vierailija
138/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno ei ole ihana tapahtuma :/

Johan tuota alkoi minullakin huonot olot. Iltapahoinvointi :) Aamuisin on todella hyvä olo, mutta sitten kun pääsee nukkumaan... En ihan ole saanut oksentaa, ei kaukanakaan ole ollut.

Trenicia 4+3

Vierailija
139/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani että teille kävi niin. Ja ihan hirveän unet oot nähnyt.

Vierailija
140/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä tilannettasi seurannut ja puolestasi kovasti parasta toivonut, vaan nyt ei auttanut mikään. Olen kovin pahoillani ja toivotan kovasti voimia!!

Jos tuosta hyvää haluaa etsiä, niin eikös sitä sanota että keskenmenon jälkeen raskautuu aika helposti, koska kroppa on jo "valmiiksi" raskaus-moodissa. Toivotaan että te vielä sen vauvan syliinne saatte, pikaisesti, jos se on se mitä haluatte!

Paljon rutistuksia ja lämpöisiä ajatuksia!