*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***
Kommentit (283)
Ankkis: Voimia ja haleja!!!
Carus: Olen juuri lopettelemassa 1-vuotiaan esikoisen imetystä. Mulla meni nännit niin kipeiks, ettei se ollu kivaa enää kellekään. Tyttö kun tuntui roikkuvan tississä yöt läpeensä, enimmäkseen vaan lupsutteli. Olisko näin jälkikäteen ajateltuna johtunu maidon vähenemisestä? Anyway, aloitin juuri puolipäivätyöt vähän ennen kuin testasin plussan ja yöt oli pakko saada rauhoitettua senkin takia. Nyt mennään satunnaisilla imetyksillä hoitopäivän jälkeen ja vielä on tytölle tissi maistunu. Sitä en tiedä minkä verran sieltä tulee, kun mullakin on se herumisen tunne hävinny. Jos ei muuta, niin tankkaa läheisyyttä. Molemmat. ? Onneks on toinen tissittelijä tuloillaan, niin ei tunnu ihan niin haikeelle lopettaa esikoisen imetystä kokonaan.
RoopeReetta: Mulla kans on pahoinvointi pahimmillaan aina illalla. Päivällä sitä ei tunnu olevan ainakaan töissä ollessa (hyvä niin, kun en halua täällä vielä kertoa) mutta vapaapäivinä sitä kai antaa itelleen luvan olla ihan täysillä raskaana, pahoinvointeineen. Tai sit sen vaan huomaa herkemmin, kun töissä pitää näillä imetyksen pehmentämillä aivoilla keskittyä ihan tosissaan siihen mitä tekee. :)
).( Väsyttää, väsyttää, väsyttää. On paha olo. Väsyttää. Nälkä. Jano. Väsyttää. Housut alkaa puristaa iltapäivällä. Sanoinko jo että väsyttää? Pahoinvointia on ollu enemmän kuin esikosta, tai sit sen on vaan onnellisesti unohtanut. Te joilla on useampi lapsi, ootteko huomanneet onko pahoinvoinnissa ollu eroa tyttöä tai poikaa odottaessa? Ei kai siitä voi mitään johtopäätöksiä vetää mutta kun sitä kuitenkin vertailee ja arvuuttelee, että kumpikohan siellä on… Ms Malttamaton!
Nyt kun vihdon ajattelin aktivoitua ja soittaa sinne neuvolaan, onkin tk suljettuna tämän syyslomaviikon =) Eli ensi viikolla sitten!
Täällä tänään öklötyspäivä; mieli tekee kaikkea suolaista.
carus & ihana yllätys 6+4
Taas on tullut uusia, tervetuloa!
Pahoinvoinnista: Se näyttää puhuttavan edelleen. Mulla on pahoinvointi onneksi vain satunnaista, välillä ollaan tosi heikoilla, mutta sitten voi mennä pidempi pätkäkin hyvällä ololla. Mä oon joskus koittanut ottaa pahaan oloon keksin tai karkkia, kun oon aatellut, että se nostan pikasesti verensokeria, niin mulla ainakin se vaan pahentaa tilannetta..
Mä oon menossa tänään hierojalle, kun niskat on taas kovin jumissa.. Kohta jääkin sit hierojalla käynnit, kun maha alkaa kasvaa ja mahallaan olo alkaa tuntua epämiellyttävältä. Kyllähän jotkut hieroo istuvassakin asennossa, mutta oon miettinyt, että pystyykö siinä rentoutuun tarpeeksi.. Onko muilla kokemuksia hieronnasta raskauden aikana?
Esikko meni juuri päikkäreille, joten kipasen ite pikasesti suihkuun, jos sit ehtis vielä puuhasteleen omiakin juttuja.
Ultrakuulumisianne odottaen,
Vivid 6+6
miupi: Itsellä oli pahoinvointia enemmän, kun odotin tyttöä. Viimeisin oli poika ja nyt tässä raskaudessa tuntuis taas olevan enemmän pahoinvointia. Saas nähdä.
Eilen ultrassa näkyi yksi vauvan alku, sydän sykki ja vastasi viikkoja. Kaikki oli ok.
Laskettu aika vähän muuttui, kun lääkäri laski sen hedelmöittymispäivästä.
Annika päivitystä: uusi la 7.6. synnäri Oys
Neuvola aikaa en oo vielä varannut, ehkä ensi viikolla. Pahoinvointirannekkeet tulivat eilen ja tuntuvat auttavan. Pahin ällöttävä olo on mennyt ohi, tosin vielä hampaanpesu ja jotkin hajut lähes oksettavat. Mutta toimii, toivottavasti vielä jatkossakin.
alabama 7+1
Terve!
Miten tänne kirjoitetaan ;) vastataanko siis aina edellisen viestiin, vai mitä?
Pikkukakkonen siis olisi tuloillaan. Entuudestaan jo yksi poika -09
Nyt laskettuaika olisi 20.6, tärppäsi heti ekalla yrittämällä.
Oireita ihmeen vähän, verrattuna edelliseen raskauteen.. Välillä vain kuvottaa mukavasti, pitää ihan puuta koputtaa, ettei tarvitsis tosiaan alkaa vessaa halailemaan!
Ihmetyttää myös se tuleva 2 vuoden ikäero, minkähänlaista tulee olemaan? Pääseekö ikinä mihinkään liikenteeseen, uhmat jne..
mv & hippu 5+1
Suuret voimahalit täältä! Paljon jaksamisia!
Täällä alkoi tänään kovat pahoinvoinnit ja oksentelut. Aamuyhdeksästä lähtien olen ollut lähes koko ajan kylppärissä oksentamassa. Edes pieni määrä nestettä ei pysynyt sisällä. Lopulta ei edes jalat kantaneet kylppäristä pois. Pari tuntia sitten sain kontattua pois ja nyt sain jopa mehua puoli lasia juotua. Olo kaamea, mut nyt tuntuu jo et elossa ollaan. Luojan kiitos tulee mies kohta töistä kotiin! Ei kai tää tule olemaan tällästä nyt koko ajan :/
Paljon onnea Alabamalle, että ultrassa kaikki oli kuten pitääkin!
Innolla odottelen muidenkin ultrakuulumisia! :) Tsemppiä kaikille! Itellä vielä kaksi viikkoa odoteltava.
manque rv 5+4
Ankkis: voimahalit täältä. Paljon jaksamista!
Onnea Alabamalle, että ultrassa kaikki kunnossa :)
Omaa napaa: Öklötys jatkuu aaltoilevasti. Joku päivä mietin, että olenko raskaana ollenkaan, kun ei ole mitään oireita ja toisena päivänä öklöttää ihan koko päivän. Aamupahoinvointia ei ole ollut, enemmänkin nukkumaan mennessä huono olo. Ruokahalu ollut huomattavasti heikompi ja jotkut ruoat ei maistu sitten millään. Pakko välillä yrittää jotain syödä.
Ultraa täälläkin ootellaan, tosin en tiedä vielä milloin se on. Ajan saan varmaankin ensi viikolla, kun aika neuvolaan.
Olen kertonut raskaudesta kaverille ja parille työkaverille. Epäilykset työpaikalla mun raskaudesta on selvästi havaittavissa ja tänäänkin sain vihjaavia kysymyksiä. Toivottavasti saisin pidettyä tämän vielä salassa ainakin sinne eka ultraan asti, että tietäis kaiken olevan kunnossa. Eli ei auta muu kuin alkaa kehittelemään hyviä selityksiä :D
Tsemppiä kaikille ja innolla minäkin oottelen muiden ultrakuulumisia!
Nyt täytyy lähteä nukkumaan. Öitä!
Äippä -78 ja Papu rv 7+6
Minut voi poistaa listalta. Sunnuntaista tuhrutellut ja eilen käytiin yksityisellä ultraamassa. Kohdussa tyhjäsikiöpussi eli tuulimuna kyseessä. :´( Tänään sitten edessä tyhjennystä. Fiilikset on aika matalalla, mutta eiköhän tämä tästä helpota kun saa ajatuksia kasaan. Ja uutta yrittämään kun tila sallii. Oikein ihanaa odotusta teille kaikille ja toivotaan ettei enään huonoja uutisia tulisi.!!
Olen niin pahoillani :( Voimia ja tsemppiä eteenpäin.
...ja paljon plussatuulia uuteen yritykseen!
carus
mukaan :).
Eli plussa pärähti,laskurin mukaan LA olisi 17.6.
Synnäri olisi PKKS ja kolmas mukelo tulossa ja ennestään kaksi poikaa 03/98 ja 07/08.
Ikää minulla on 33 vuotta.
Hei!
Olen jo viikon verran lueskellut teidän muiden ajatuksia, mutta nyt uskaltauduin itsekin mukaan. Meidän perhe odottelee kolmosta syntyväksi myös kesäkuussa la 6.6 näillä näkymin. Tänään pääsen vihdoin ultraan yksityiselle. Jotenki oli vaan niin stressaavaa tää alkuraskaus, että oli pakko varata aika ultraan yksityiselle. Aiempien raskauksien kanssa ei oo ollu yhtään tällaista oloa, toivottavasti kaikki olisi hyvin.
Tosi ikävä lukea, että muutamat ovat joutuneet jo luopumaan kesäkuuvauva haaveista. On se niin ikävää. Jaksamista kaikille kovasti.
Ilmoittelen myöhemmin miten ultrassa kävi.
viljuska&pikkanen 7+2
Osanottoni triiulle, voimia ja jaksamista!! Kurjaa että näitäkin tänne osuu.. :/
Itsellä on tänään menossa rv 7+1, ja iltapäivällä alkuraskauden ultra. Jännittää ihan sikana..! :D
Joko teille muille on tullut hormonimyrskyjä? Mulla aukes itkuhanat eilen, kun katoin Kadonneen jäljillä, ja tänään oon tyrskiny koko aamun töissä, kun aamulla tuli esikoisen hoitajan kanssa sanaharkkaa. Ei tarvii kun ajatella itkemistä tai kirjottaa miehelle meiliä, että itkettää, niin jo taas valuu kyyneleet ihan valtoimenaan. Varsinainen hormonihirviö! On taas miehellä kestämistä. :D
Voi Triiu, jaksamista ja tsemppiä jatkoon!
Voimia Triiulle :/
Tervetuloa uusille odottajille =)
).( Ei kummempia muutoksia olossa, ehkä tuota tunnekuohuntaa normia enemmän mutta muuten tasaisen öklöttävä olo. Sain tänään varattua alkuraskaudenultran joka on (vasta) 9.11. jolloin viikkoja olisi 7+5.
Iltaisin turvottaa niin ettei farkuissa ole kovin mukava olla. Mulla on voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu mikä ilmeisesti kans osittain vaikuttaa tohon vatsan kokoon iltaisin.
Toivottavasti tulet raskaaksi pian uudelleen!
Mulla se pienen pieni tuhruttelu tuli vaan sillon sunnuntaina päivällä ja nyt kun mietin niin tosi olematontahan se oli. Oikeastaan huvittaa nyt tuo mun edellisen kirjoituksen paniikkikohtaus :) Soittelin maanantaina suunnilleen kaikki yksityiset lääkäriasemat läpi ja kyselin hintoja ja aikoja. Ihan hirveitä hintoja siellä lueteltiin(jotain 200e...) ja jossain missä oli kohtuuhinnat niin en saanut järkevää aikaa. Jäi ainakin toistaiseksi varaamatta. Sitten nyt parina päivänä onkin yllättäen ollut raskausoireita, tänä aamuna etenkin huonoa oloa eikä ruoka mene alas. Ja vatsaakin on lupaavasti nippaillut juuri samanlailla kun meidän tytöstä.. Nyt tuntuukin ihan raskaana olevalta :) Taidan pysyä tuossa alkuperäisessä suunnitelmassa että odotan sitä np-ultraa ellei nyt joku vuoto ala... Neuvolaan sain ajan parin viikon päähän, sitä odotellessa...
Uusille plussaajille tervetuloa ja onnea sykkeen ultrassa nähneille :) Jaksamista pahoinvoinnista kärsiville!
Ihanaa...ultrassa oli kaikki hyvin ja ultraaja jopa sanoi, että tosi voimakkaan näköinen alku masussa on ja syke näkyi tosi hienosti. Sanoi, että pikkunen jopa jo värähtelee eli liikkuu ihan vähän. Olin vähän yllättynyt kun ultraaja sai viikoiksi jopa 7+6, pituus pikkasella alulla nyt 1,46cm. Ite olin laskenut viikot 7+2. Aiemmissa raskauksissa aina viikot on vaihtunu ultrassa vähemmiksi.
Nyt kyllä on hymy herkässä ja tekis niin mieli kertoa jo es omalle äidille ja siskolle.
Toivottavasti muutkin saa yhtä ihania uutisia ultrissa :)
Olipas ikävä uutinen : (
Kovasti jaksamista sinulle ja miehellesi.
Olen kuullut, että ei saisi lapsia ottaa mukaan ultraan. Ilmeisesti ihan sen takia, että osastolla säilyisi rauha ja tutkimushuoneet ovat pieniä ja ahtaita, niin senkin takia. Mutta kannattaa ensin kysyä ja varmistaa asia.
Angela: aikamoinen paljastus tuolla Fb:ssä :) Eipähän varmaan tarvitse enää kellekään kertoa erikseen :D
Minä varasin tänään itselleni neuvola-ajan. Menee tuonne marraskuun puoleenväliin. Oli mukava kuulla, kun terveydenhoitaja sanoi, että aloitetaanpas tänne koneelle uusi raskauslehtiö (tms). Kehoitti juomaan paljon ja syömään vaikka hedelmiä jos muu ruoka ei maistu. Ja on tässä taas aamusta iltaan ollut kuvottava olo. Iltaa kohden voimistuu. Eilen illalla, kun menin nukkumaan niin silloin tuli ihan hiki pintaan ja piti nousta sängynlaidalle arpomaan ,että lähdenkö oksentamaan vaiko en :( Onko teillä muilla tammöistä, että iltaa kohden pahenee?