Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***

Kommentit (283)

Vierailija
141/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä tilannettasi seurannut ja puolestasi kovasti parasta toivonut, vaan nyt ei auttanut mikään. Olen kovin pahoillani ja toivotan kovasti voimia!!

Jos tuosta hyvää haluaa etsiä, niin eikös sitä sanota että keskenmenon jälkeen raskautuu aika helposti, koska kroppa on jo "valmiiksi" raskaus-moodissa. Toivotaan että te vielä sen vauvan syliinne saatte, pikaisesti, jos se on se mitä haluatte!

Paljon rutistuksia ja lämpöisiä ajatuksia!

Vierailija
142/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi varovainen odottaja ilmottautuu mukaan listaan. Ensimmäinen lapsi tulossa, laskettu aika 3.6.2011. Ja Kättärille oon menossa.

Viikkoja olis näillä näkymin menossa 7.

Pahoinvointia on aika paljon, mutta muuten en ole huomannut oireita...

Mikä teillä muilla on auttanut tähän pahoinvointiin?

Ankkis, olen pahoillani puolestasi. Lähetän täältä kovasti voimia ja rutistuksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti minä(kin) ilmoittaudun mukaan. Onnea muille plussanneille ja osanottoni Ankkis :(

Meille on tulossa toinen lapsi, ensimmäiseen ikäeroa tulee 2,5 v. Esikoinen syntynyt 08. Itse olen 24 v ja synnytyssairaala on OYS. Viikkoja on siis 4+5. La olisi 20.6. Neuvolan varaan parin-kolmen viikon sisään, en halua aloittaa siellä laukkaamista liian aikaisin.

Oireita ei varsinaisesti ollut, mutta menkat olivat myöhässä jo 5 päivää. Olin reissussa (en perheeni kanssa vaan yksin), kävin ostamassa huoltoaseman apteekista testin ja tein sen saman tien vessass. Viiva tuli vahvana näkyviin, kontrolliviiva oli heikompi :). Mieheni oli todella onnellinen

Heti testin jälkeen tajusin, että hajut tuntuvat hirveän voimakkaina. Kahvin käry, viemärin haju, hammastahna... tästä se taas alkaa :/

Vauvaa on kovasti odotettu ja toivottu, mutta silti olo on nyt sekava ja hermostunut. Pelottaa edessä olevat viikot, tuleeko kesken vai ei. Toisekseen pelottaa pahoinvoinnin alkaminen. Opiskelen tiiviissä ryhmässä ja on ikävää jos joutuu aamuisin säntäilemään luennoilta vessaan oksentelemaan :( Jos on samanlainen raskaus kuin esikoisen kanssa, niin ongelmia aiheuttaa alhainen hemoglobiini ja verenpaine.

Sekä tietysti painonnousu. Ajattelin jo nyt vähentää ruokavaliostani vähemmäksi hiilihydraatteja ja jättää karkit kokonaan, sillä en halua painoa yhtä paljon kuin esikoiselta tuli (17-18 kg, jäänyt on n. 2,5kg). Tupakka jäi heti testin tehtyäni, en usko että tulee ongelmaa :) Tsemppiä muille lopettajille! :D

Majava ja Murunen

(Tuleekohan tämä viesti nyt oikein, pari kertaa olen joutunut muokkaamaan :D)

Muoks vielä: Palelee! Aivan hirveästi! Kokoajan! :D

Vierailija
144/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani sinun puolesta! Yritä jaksaa!

Tervetuloa Majava ja muut uuden odottajat mukaan kirjoittelemaan.

Tänne ei niin mitään uutta eli Palelen ja olen tolkuttoman väsynyt erityisesti fyysisesti. Hyvä että jaksan kättä nostaa ylös sängynpohjalta. Olen vielä tämän viikonlopun yh kun mies on kavereidensa kanssa hyvin ansaitulla kalastusreissullaan. Aamupäivän raahauduin vilperttien perässä ulkona nenänpää ja silmänaluset sinisinä. Ja sen jälkeen tuo vajaa 2 vuotias nukkui päikkäreitä vaan 35 min.Noh, tulee noutaja illalla sitten aikaisin.

Illalla tulee vielä hyvä opiskelukaverini kyläilemään, täytyis siis alkaa vääntämään marjapiirakkaa.

Minin piti kommentoida teidän muidenkin juttuja, mutta heikotus vetää taas hetkeksi vaakatasoon. Palaan siis myöhemmin asiaan

Pastilli+Pähkinäinen 6+5

Vierailija
145/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia toipumiseen sinulle ja miehellesi!

carus

Vierailija
146/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimahalauksia täältäkin koko perheelle.

Vierailija
147/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis; niin surullista...toivottavasti plussaat pian uudelleen!

Uusille odottajille tervetuloa joukkoon:)

ON: Oireet ovat jonkun verran palanneet, palelua ja väsymystä...uskottava olisi että raskaana ollaan:D Mahaa ei pahemmin juili enää ja kahvi maistuu vieläkin, mutta repäisykipuja on.

Illanvietto takana ja toivoa sopii, että onnistuin pitämään salaisuuden vielä omanani;) Keksin kyllä hyvän peitetarinan...että luulen onnistuneeni. Asun pienellä paikkakunnalla ja olisi karmivaa, jos kaikki tietäisivät näin aikaisin, en halua vielä töissäkään paljastaa raskautta. Missä vaiheessa te muut olette kertoneet työnantajalle? Itse en täysin luota pomoni kykyyn pitää salaisuuksia, vaikka vaitiolovelvollisuushan sitoisi... Meillä isovanhemmat kyllä jo tietävät, samoin muutama ystäväni, mutta muille kerrotaan vasta ultran jälkeen, ellei paljastu aiemmin.

muumifani ja rv 6+0

Vierailija
148/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis! Halirutistus täältä. Ihan sanattomaksi vetää, toivotaan uutta plussaa ja voimia !!

Mulla alko tää aamu oksentamalla, enteili jo yöllä ku heräilin vähän väliä, oli sit aika heikko olo töissä..ihan ku ois ollu krapula. Nytkin vähä yökötytti mut jospa se menis ohi et sais nukkua, viideltä kuitenkin aamulla herätys.

Kävin eilen ostaa Multitabs raskaana oleville, oli sika hintasta mut jospa ne ois sen väärtikin.

Saa taas vuorautua tuonne peittojen alle ihan kunnolla. Eilenkin oli yökkärit (housut+paita), villasukat, aamutakki ja täkki ja silti kylmä.

Mä oon töissä sanonu parille luotettavalle työkaverille tästä ku en malttanu olla hiljaa ja toinen vähä niinku arvasi ja oon huono valehtelee niin kerroin sit :)

Meillä ois tuolossa marraskuussa pikkujoulutkin, ilmottauduin kyllä mukaan. Pitää sit siellä keksiä jotain jos alkoo tarjoillaan. Ja onhan sit jo viikkojakin kerenny kertyä ihan mukavasti. Nyt ois 6+1.

Tää menis nyt peiton alle hytisee. ÖTIÄ!

Vierailija
149/283 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiide ilmoittautuu :) Juuri plussailin ja katsoin, että LA olis 23.6. Ikää kertynyt 33v ja toista nyt sitten odotan, 04 syntynyt tyttö ennestään :)

Ei meinaa oikein asiaa vielä sisäistää, kun oireitakaan ei ole, ehkä pientä palelua hiukan. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja kaveri pysyy matkassa mukana.

Voimia Ankkikselle!

Vierailija
150/283 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno on kyllä hirveää... Niin lyhyessä ajassa siitä pienestä alkiosta tulee mielessä vauva ja sitten kaikki viedään pois... Voimia!

Mulla on myös tosi huono fiilis tämän raskauden suhteen etenkin kun tuli pienen pientä tuhrua tänään :( Tästä tulee niin mieleen se tuulimunaraskaus... Tämä oireettomuus mua eniten häiritsee. Mietin tässä, että soittelenko yksityiseltä ultra-aikaa vai odotanko alkaako vuotaa enemmän ja sitten... minnehän sitä sitten soittaa... En muista enää miten pitää toimia. Terveyskeskukseen? Toisaalta viikkojakin on sen verran vähän, että näkysiköhän ultrassa varmasti jo syke jos on näkyäkseen? tänään pitäisi olla 6+4. Huoh... No toivoa on niin kauan kun toisin todistetaan :) Haluan kyllä saada selvyyden tähän. Mielummin tiedän tässä vaiheessa, että meille ei tule vauvaa kun kuukauden päästä.

Onnea uudille plussanneille ja sykkeen ultrassa nähneille!!

Tippe

Vierailija
151/283 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt pikkuinen pysyisi kyydissä. On kait sitä joskus sanottu milloin syke alkaa näkymään, mutta eihän tuota muista. Sen ainakin muistan että sykkeet alkaa kuulumaan 10-12 viikoilla?

Kyllä sitä mieluummin saa tietää ajoissa eikä vasta sitten kun on jo lähempänä rv12.

Itsellä on vähän keskenmenon pelkoa ilmassa, vaikka mikään ei ainakaan vielä siihen viittaa. Ennenkin olen keskenmenon saanut, niin vähän kummittelee mielessä. Mutta koitetaan mennä positiivisin mielin eteenpäin.

Mutta kyllä nyt alkaa oireet ilmestymään. Ei poikia odottaessa mitään tällaista ollut. Metallin maku suussa, koko ajan nippailee alamahassa, huono olo ja ajoittaista päänsärkyä ja vasta 4+4 (muistaakseni). Tuleeko oireet yleensä jo näin aikaisin?

Ei olla kehdattu perheen esikoisen kuullen puhua tulevasta vauvasta :) Toistelee kaiken isovanhemmille ym. samantien. Eikä kenellekään aiota kertoa ennen rv12.

Vierailija
152/283 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten en pystynyt enää pidättämään ällötystä ja joiduin 1. kertaa halaamaan pönttöä heti aamiaisen jälkeen. Eipä se auttanut vaan paha olo jatkuu edelleen..ja täälläkin paleltaa jatkuvasti. Ulkona pidän jo untuvatakkia vaikka ei ole edes pakkasta ja silti on kylmä. Mitenköhän sitä sitten pakkasilla pärjää?

Huomenna pitäisi sitä neuvola-aikaa ruveta soittelemmaan. Yhtään ei innostaisi mennä kun se täti ei mikään ihanin ole mutta kaipa se on pakko että pääsee sinne np-ultraan sitten. Ja voihan se olla että pääsen kuulemaan sydänäänet, jos siellä mahassa jotain elämää on.

Nyt äkkiä päikyille kun vielä ehtii!

Vierailija
153/283 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun otti sydämestä lukea Ankkiksen keskenmenosta :( Olen niin pahoillani.

Nyt yksi tietää tästä raskaudesta. Viime perjantaina minun äiti kysyä paukautti, että oletko raskaana?! No vastasin, että -kyllä! Äiti vielä toistamiseen, että -no odotatko nyt oikeasti vauvaa?! -No joo joo :))

En tiedä mistä se sellaista osasi kysyä!

Kyllä se pahoinvoiti alkoi tässäkin raskaudessa. Yököttää aamusta iltaan. Ja ehkäpä iltaa kohden yököttää enempi. Ei oikein tiedä, että onko nälkä vai jano vai uskaltaako edes maistaa mitään. Omituista.

Esikoisen aikana pahoinvointi kesti raskauden puoleenväliin saakka. Oksentelin päivittäin, monet hajut ja maut saivat oksentamaan tai vähintää yökkimään. Monet ruoka-aineet jäivät pois kuvioista jne. Joskus jopa esim. leikkeleen näkeminen sai yökkimään :)) Eipä naurata!

Huhhuh. Täytyy vaikka ulkoilla paljon raikkaassa ilmassa, niin jos se auttaisi asiaa.

Voimia teille toisille pahoinvoinnista kärsiville!

Toisena vaivana on, että röyhtäyttää melko useasti. Tämmöistä ei muistaakseni ole ollut aiemmin.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
154/283 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: Voi kuinka kurjaa! Pahoittelut.. Se tuntuu niin väärältä, että ensin annetaan ja sitten otetaan pois.

Angela: Veriseerumiseulalla eli trisomiaseulalla mitataan millä todennäköisyydellä sikiöllä on kromosomipoikkeama. Itse olen päättänyt, että en osallistu, koska en aio keskeyttää raskautta kromosomipoikkeaman takia ja toiseksi tulos ei ole sataprosenttisen luotettava. Esikoisen aikaan osallistuin ko. seulaan ja tulikin tulokseksi, että on suuri todennäköisyys ( en muista suhdelukuja ), että lapsella on kromosomipoikkeama. Jouduin sitten lapsivesipunktioon, jossa pieni keskenmenoriski. Sitten odotin piinaavat reilut 2 viikkoa tuloksia, joissa sitten lopulta tulos, että kromosomit ovat normaalit ja täysin terve lapsi muutenkin syntyi. Itselle jäi kuitenkin paha mieli ja tuntui, että koko raskaus aika meni pilalle. Kuopuksen aikaan en osallistunut seuloihin.

omaa napaa: Iltapäivällä jännittävät hetket, kun menen ultraan.. Lapsettomuushoitojen takia pääsen julkiselle puolelle alkuraskauden ultraan. Tilasin netistä kokeeksi sen pahoinvointirannekkeen, josko ois apua tähän ällöttävään oloon. Saas nähdä milloin tulee. Onko kellään kokemusta niistä rannekkeista?

Vierailija
155/283 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kesäkuisissahan oli muitakin pienten äitejä ja taisi joku imettääkin.

Oletteko huomanneet, että raskaus olisi vaikuttanut maidon tuloon?

Itse päätin eilen, että lopetan 8½ kk ikäisen poikani imetyksen - harmittaa :(

Pidemmän aikaa on tuntunut, että maitoa ei enää juurikaan tule. Aiemmin poika imi aikansa ja irrotti itse otteensa tyytyväisenä. Nyt jatkaisi imemistä ikuisuuden ja minulla alkaa nännit sattua ja lopulta poika on pakko irrottaa ja siitähän seuraa hirveä huuto. Lisäksi aiemmin selvästi tuntunut herumisen alku ei tunnu enää ollenkaan ja poika nieleskelee tosi harvakseltaan syödessään. Näistä päättelin, että on tainnut maidon tulo ehtyä ja parempi siirtyä korvikkeeseen, jotta poika saa tarpeeksi kalsiumia. Muiden kokemuksia?

Täällä iltapahoinvointi nostaa päätään, yöks! Onneksi kaksi nelijalkaista vie happihyppelyille, se hiukan helpottaa oloa =)

Aurinkoista viikon alkua kaikille!

Peukut pystyssä toivotaan, että kaikki varhaisultraan menijät saavat ihanan varmistuksen raskaudesta =)

carus & ihana yllätys 6+3

Vierailija
156/283 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: Paaljon paljon voimia ja halauksia teidän perheelle.

Uusille tervetuloa!

Imetyksestä: Toisilla maidontulo saattaa vähentyä, joillekkin aiheuttaa supistuksia, mutta muutoin jos kaikki menee ok, niin imetys ei ymmärtääkseni ole ollenkaan kiellettyä.

).( Ei pahoinvointia tai mitään himotus ällötys oireita. Ainoastaan se, että olen topakampi, älyttömän väsynyt ja tissit on täydellisen kosketusarat. Yhtä oireeton raskaus ollut kaksoisraskaudessa...en oikein tiedä mistä olen saanut päähäni, että olis kaksi matkalaista mukana. Kuitenkin kokoajan on sellainen kutina. Itseasiassa se pelottaa ja kauhistuttaa, sillä ne kaksosten vaunut on kunnon sotalaivat =D

Vierailija
157/283 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: Ei löydy sanoja ei :'(

Mun riviin vois lisätä et ikää on kertynyt 30v ja esikoinen on poika, kiitos =)

).( Viluttaa ihan älyttömästi 24/7, väsyttää, ällöttää aika ajoin ja rinnat, varsinkin nännit, ovat todella arat mutta en valita kun tätä on odotettu ja toivottu niin kauan. Oon pikkasen hysteerinen näiden alamahan nippailujen ja valkkarin lorahtelujen kanssa mutta eiköhän tää tästä jos viikkoja saadaan enemmän kasaan - tänään rv4+4.

Mä oon vähän kahden vaiheilla ton varhaisultran kanssa, toisaalta se vois kyl rauhottaa mieltä kun sinne np-ultraan on kuitenkin aikaa. Millä viikoilla ootte käyny tossa varhaisultrassa?

Neuvolaan aattelin ottaa yhteyttä vasta kun rv8 täynnä eli marraskuun puolenvälin paikkeilla, ei tarvii sit perua jos kuitenkin tapahtuu jotain nyt alussa.

Rauhallista viikkoa kaikille kanssaodottajille =), itse lomailen tän viikon poitsun kanssa.

Jenni & Mini rv4+4

Vierailija
158/283 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänä aamuna säntäsin töitten sijasta Jorviin naistentautien päivystykseen (ilmoittautuminen synnytysosastolle - jaiks) jossa odottelin kolme tuntia lääkärille pääsyä. Lääkäri totesi ultralla ja muilla tutkimuksilla sen, minkä jo tiesin, eli ei elämää kohdussa, mutta onneksi kaavintaa tai lääkitystä ei tarvittu koska verenvuoto oli jo niin "hyvin" käynnissä. Lääkäri ja hoitaja olivat oikein empaattisia ja ihania, ja lääkäri kirjoitti vielä kolme päivää sairaslomaa, että saan rauhassa työstää asiaa ennen kuin palaan ihmisten ilmoille.

Nyt alkaa pikku hiljaa elämä voittaa. Mahdollisesta jatkosta jutellaan varmaan lähiviikkoina miehen kanssa - itse ehdin kummasti kiintyä ajatukseen neljännestä lapsesta, ja voisin hyvin kuvitella että ihan tarkoituksella voitaisiin vielä yrittää raskautua.

Kiitos teille kaikille myötäelämisestä ja tuesta, halauksista ja voimalähetyksistä ? ja onnellista ja onnekasta raskauden jatkumista teille kaikille!

Ankkis, kiitollisena kolmesta ihanasta isosta lapsesta

Vierailija
159/283 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voimia Ankkikselle minultakin.

Olen jo pari päivää koittanut päästä tänne sisälle mutta sisäänkirjautuminen ei ole onnistunut niin en ole päässyt kirjoittelemaan.

Testi terveysasemalla oli positiivinen ja varasin ajan uuden paikkakunnan neuvolaan vasta marraskuun loppupuolelle että ehtii noi muuttohässäkät hoitaa sitä ennen.

Lasketun ajan saan sitten vasta ekassa ultrassa, ultra-aikaa saan varailla sitten rv 8 tienoilla...se mun pitää sit itse kuulemma vaan määritellä milloin uskon olevani noilla viikoilla :D

Mäkin ostin noita raskausajan vitamiineja törky-hintaisen purkin ja omegoita aloin syömään myös.

Me ollaan kerrottu jo ihan lähipiirille, töissä en oo vielä kellekään kertonut, mut varmaan sitten kerron kun pitää ultran takia vapaata saada.

Mietin tota ultrahommaa että voisikohan esikoisen sinne ottaa mukaan? Mites muut joilla on jo entuudestaan jälkikasvua, ootteko ottanut tai nyt ottamassa jompaankumpaan/johonkin ultraan isompia sisaruksia mukaan? Mietittiin että siten tuntisi isokin olevansa osa tätä odotusta, kun pahasti pelkään että suurin ongelma pojulle on se että joutuu jakamaan huomion jatkossa toisen kanssa.

Nyt alkaa taas väsy painamaan, kun en ehtinyt päiväunille tänään. :)

Vierailija
160/283 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä räväytin tänään ilmoituksen facebookin sivulle kun en jaksanut enää salailla, osa jo arvannutkin kun oksentelen ja nukun nykyään yhtenään.

Eb halunnut enää itselle niin onnellista asiaa pitää salassa, jos jotain on tapahtuakseen se tapahtuu olin kertonut tai en ja näin on mukavampi jaksaa tämä muidenkin kanssa kun kotona ei sitä miestä ole kenen kanssa tämän onnen jakaisin.

Olenko muuten kesäkuisissa ainut yksin odottava?

angela ja kirppu tasan 6 vko