Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***

Kommentit (283)

Vierailija
81/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi oireilut viime viikolla, mutta en osannut yhdistää raskauteen ollenkaan, kuvittelin vaan että juuri loppunut antibiootti kuuri aiheutti edelleen pahaaoloa ja huimausta : )

Ja kirosin mielessäni kun farkun napit eivät meinanneet mennä kiinni.

Edellisestä kerrasta on kuitenkin jo 11.v aikaa.

Itse olen yh-äiti ja tuleva vauva on vahinko mutta onnellinen sellainen vauvaa olen toivonut jo pitkään.

Vauvan isä on tietoinen nyt asiasta ja jäi miettimään eilen tilannetta rauhassa. Melkoinen yllätys hänellekkin. Seurustelusta kun ei ole kysymys vaan satunnaisista tapaamisista.

Olen siis odotukseni kanssa yksin, mutta onneksi on ystäviä ja perhettä ja te ihanat jotka voitte jakaa tämän kanssani.

Mukavaa sunnuntai päivää teille kaikille!

Vierailija
82/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jahas ja viesti tulikin sitten useampaan kertaan.. milläs saa poistettua ylimääräiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää :)

Täällä myös uusi odottaja jonka voi lisätä listoille!

La 10.6, ennestään on poika -05.

Jännittävää aikaa on ollut tämä reilu viikko jonka olen tiennyt olevani raskaana. Reilu puoli vuotta olemme yrittäneet vauvaa, tai olemme olleet sillä asenteella, että tulee kun on sen aika, ja nyt näyttäisi olevan se aika! :)

Edellinen synnytykseni oli todella hankala, siitä on vieläkin kamala kammo jäänyt. Sen vuoksi olen pelännyt että voinko enää tullakaan raskaaksi, kun sisuskalutkin siinä vähän kärsi viimeksi, mutta siltä se nyt näyttää että ihana lahja on meille tulossa! :)

Oireita ei ole ollut juurikaan, vähän kuvotusta välillä, mutta ei oksentelua. Vähän sellainen "täysi" olo välillä, ja turvotusta...

Mutta muuten ihan mahtava olo!

Minulla myös tuo tupakkaongelma.. Haluan kyllä lopettaa ja aionkin, pitää vain ottaa itseä niskasta kiinni! Se on lopulta helppoa, kun siihen on valmis. Tsemppiä muillekin lopettajille!

Vierailija
84/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tökkinyt tämä palsta tänään, kirjautuminen mm. ollut hankalaa.

Tinsku ja Annika: Tuo on kyllä ikävää, jos töissä joutuu yökkimään.. Itsellä pahoinvointi alkaa yleensä iltapäivällä, jolloin työpäivä alkaa onneksi olla pulkassa, kun on päivätyö.

Ankkis: Juuri noihin aikoihinhan voi olla vähäistä verenvuotoa johtuen kiinnittymisvuodosta. Toivotaan parasta!

Tänään laskujen mukaan kai 6+0. Viikon päästä alkuraskauden ultra, jolloin sitten selviää onko kaikki ok, ja montako on mukana ;) Tämä raskaus, kun on lähtenyt alkuun lapsettomuushoidoilla ja 2 alkiota siirrettiin. Päätin kuitenkin kirjoitella tälle puolelle, koska en jaksa enään vatvoa noita lapsettomuushoitoja ja siellä puolella suurin osa on esikoista odottamassa.

alabama 6+0

Vierailija
85/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin näistä rauhallisista sunnuntaiaamuista, kun koko saan nukkua pitkään, koko perhe on hoitanut aamutoimensa ja tarvitsee itse huolehtia vain oma itsensä ilman kiirettä.

Tervetuloa uudet odottajat!

Tein aamulla, noiden verenvuotoepisodien jälkeen, vielä yhden r-testin, sen clearbluen viikkonäytöllisen ja se näytti raskaana viikkoja 3+ mikä vähän huolestutti, mutta sitten luin käyttöohjeet ja näin että se on enin määrä viikkoja mitä testi näyttääkään, joten kaikki hyvin. Verenvuotoa, tai enimmäkseen sellaista rusehtavaa tuhrua tulee vähän päivittäin, mutta kirkasta verta vain vähän ja harvemmin, esim vessassa isommalla asialla käynnin jälkeen. Yritän kuitenkin suhtautua asiaan rauhallisesti, ja toivoa parasta. Kiitos Annikalle kysymisestä.

Synnytän ilmeisesti Jorvissa, sillä edelliset lapset vastaanottanut sairaala on lopetettu. Joten mun kohdalle voi lisätä Jorvin.

Vivid oli tehnyt kirpparilöytöjä - itse olen myös käynyt kirppareilla, mutta en ole tohtinut vielä ostaa mitään vauvalle. Kaikki vanhat tavarat on laitettu pois, joten kaiken joutuu ostamaan - sängyn, rattaat, turvaistuimet jne. Ilman hoitopöytää ajattelin yrittää pärjätä. Vaatteista olen säästänyt rakkaimmat, joten niitä löytyy vähäsen, samoin kantoliina ja rinkka. Luulenpa että rupean ostelemaan tavaroita vasta äitiysloman alettua pääsiäisen aikaan.

Yökötyksestä kyseli Tinsku - itse olen sen verran onnellisessa asemassa olevassa odottaja, etten ole ikinä oksentanut raskauden takia, en tässäkään raskaudessa. Olen lähinnä kokenut sellaista yleistä kuvotusta, joka yleensä on johtunut erilaisista hajuista, varsinkin poikia odottaessa.

Nyt tyttönen pyytää seuraksi katsomaan lastenohjelmia, täytyy mennä sohvalle seuraksi. Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

t. Ankkis rv 6+1

Vierailija
86/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kirjotettu samaan aikaan :-)

Tuota kiinnittymisvuotoa en ollut tullut ollenkaan ajatelleeksi! Toivotaan, että kyse oli siitä! Kiitos sinulle!

t. Ankkis

Vierailija
87/283 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot:

7.6. kameleontti, esikoinen, 29v, Jorvi(?)

Minäkin uskallan nyt liittyä joukkoon. Kasassa siis 5+5 ja neuvola-aika tilattu viime perjantaina, se tuntui konkretisoivan asiaa. Emme ole vielä kertoneet kenellekään, paitsi tietty neuvolasoitolla kerroin. Varmaan tarkoitus pitää tätä salassa mahdollisimman pitkään, kunnes suurin keskenmenovaara on ohi. Kiva kuitenkin tätä kautta päästä vähän juttelemaan!

Neuvolasoitolla tuli jo kysymys synnytyssairaalasta, nyt viikonlopun surffailun tuloksena ollaan varmaan päätymässä Jorviin ensisijaisena vaihtoehtona. Kaikissa taitaa olla hyvät ja huonot puolensa. Meillä yksi plussa on etäisyys eli asutaan Espoon puolella ja Jorviin melko helppo kulkea.

Isoin mietityttävä kysymys raskausasioiden lisäksi on tällä hetkellä auto. Onko kukaan sompaillut vauva-aikaa kokonaan ilman autoa? Onko hankalaa? Tulevat isovanhemmat asuvat lisäksi kaukana, joten siksikin auto voisi olla tarpeen. No, ehkä vähän aikaista miettiä, mutta kyseessä kuitenkin iso hankinta.

Vierailija
88/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaaliväsy ja uupumus saapui viikko sitten tähän osoitteeseen. Hikisesti selviydyn arjesta kahden viipottajan perässä. Töissä olen poissaoleva ja joudun tosissaan tsemppaamaan asiakaspalvelutilanteissa.Huonoa oloa on ollut satunnaisesti illalla, mutta menee ohi kun syö jotain. Pojat olivat mummolla yökylässä viikonloppuna ja minulla oli suuret suunnitelmat, että saan kotona rästihommia tehtyä.Niin ei käynyt,vaan nukkua tursotin 14 tunnin yöunet ja lopun ajan sunnuntaista haahuilin aamutakissa ympäti asuntoa. Ja bonuksena on tuo paleleminen...varpaat ja sormet sinertää kun veri on pakannut jonnekkin sisäelimiin ;). Niin ja joku kärsi megaturvotuksesta. Myös minä olen kuin ilmapallo iltaisin. Se on epämiellyttävää.

Edellisessä raskaudessa olin todella pahoinvoiva. Siihen auttoi vain ja ainoastaan kaiken epäterveellisen ruuan taukoamaton syöminen. Painoa tuli 5 kg ennen eka ultraa ja koko raskaudessa 20+ kg. Lisäksi kärsin migreenikohtauksista.Turvotus ja tukala olo vaivasivat koko raskauden ajan. Eka raskauteni oli taas täysin oireeton. Olin koko raskausajan energinen ja hiukset ja iho olivat loistavassa kunnossa. Jaksoin liikkua ihan loppuraskauteen asti vaikka olin viimeisilläni ison masun kanssa helteisessä heinäkuussa 2006. Painoa tuli koko raskauden aikana 11 kg. Eli niin ne oireet ja olotilat vaihtelevat eri raskauksien välillä.

Mites muiden olot nyt ja aiemmissa raskauksissa?

Kertomisesta.Parille kaverille olen salaisuuden kertonut, mutta vahemmilemme ei olla vielä tohdittu kertoa. Töissä salaisuus ei tule pysymään kauaa salassa,koska raskaudesta johtuen en voi tehdä muutamia juttuja esim. mennä röntgeniin. Mutta kerron töissä sitten kun nalli napsahtaa ;).

Neuvola-ajan sain rv kahdeksan eli ensi viikkolla täytellään sitten lippusia ja lappusia. Tämä neuvolantäti on sitten niiiin mukava ja positiivinen tapaus!Sinne on aina kiva mennä. Sitten ei olekaan enää montaa viikkoa np-ultraan.Nyt jotenkin kamalasti jännittää tuo eka oikea ultra.Lääkäriystäväni teki minulle kylläkin vknloppuna pikaisen "alkuraskauden ultran". Kurkattiin vain siis,että onko masussa oikeasti elämää. Ja siellä pikkuisen sydän läpätti hurjaa vauhtia.

Nyt siivous-ja pyykkäyspuuhiin ja illalla töihin...pöh!

Aurinkoista ja energistä viikkoa kaikille!

Pastilli rv 6+0

Vierailija
89/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuoa uudet ja onnea kaikille uusille plussanneille!!

Ja Ankkis: Mahtihomma, että vuoto on loppunut.

Kaikille mukaan paljon vauvaliimaa ja tarroja yms kiinnittymisvälineitä näille stressaaville ja jännittäville alkumetreille.

Pastilli taasen

Vierailija
90/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

blaah, voi kuvotuksen kuvotus.. aamu alkoi sillä että huomattiin nukkuneemme pommiin. Poika myöhästyi koulusta ja siinä kiirellä noustessa ja touhutessa kylmä hiki nousi otsalle ja syöksy vessaan..

Olo ei meinaa parantua millään vaikka yritin vähän tuossa syödäkin ja sohvalla pötkötellä.

Ensimmäisen kerran huomasin myös kissan ja koiran ruuan hajun tekevän huonoa.

Eilen illalla nukkumaan mentäessä jomotteli mahaa oikein kunnolla, mutta se on helpottanut nyt.

Tänään soitto neuvolaan ja siitä se sitten lähtee konkreettisesti homma pyörimään. Toivotaan vaan että kirpulla on kaikki hyvin.

Vierailija
91/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastilli: ihana kuulla, että teillä on siellä mukava neuvolantäti, jonka luona on kiva käydä!

Minulla oli esikoisen aikaan ja tulee myös nyt olemaan sellainen terveydenhoitaja, josta en pidä ollenkaan! Hän on sellainen eläkeikää lähestyvä, vanhanajan terkkari, joka menee niillä samoilla opeilla, jotka on saanut silloin joskus oman koulutuksensa aikaan. Häntä ei tunnu ollenkaan kiinnostavan äitien henkinen puoli, käynnit ovat vaan pelkkää painon, sf-mitan ja verenpaineen mittausta ja sitten kiiruusti ulos.

Olisi ihanaa, jos neuvolantäti olisi sellainen, jolle tuntuisi luontevalta kertoa kaikki omat mietteet raskaudesta. Onneksi sinulla on sellainen! Ja toivottavasti muillakin lykästää!

carus & ihana yllätys 5+3

Vierailija
92/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan ensimmäistä muksua odotetaan syntyväksi 1.6. eli raskausviikkoja olisi kasassa huimat 6+5. Ikää minulla on 32 vuotta.

Perheeseen kuuluu minun lisäkseni mies ja villi koiranpentu. Asumme Oulussa, joten synnytyspaikka tulee olemaan OYS.

Oireina minulla ollut turvotus, kamala väsymys ja öklötys. Varsinkin viime viikko oli tosi vaikea ja töissä meinasi olla välillä tosi tiukkaa. Olen kuitenkin pystynyt ainakin toistaiseksi pystynyt käymään töissä.

Tämä kaikki on minulle uutta ja raskauskin ehkä vähän yllätti, vaikka toki sitä toivottiinkin. Tärppäsi vaan odotettua nopeammin. Eli kolmannesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen.

Minut voi siis lisätä listoille. Eli äippä -78, ensimmäinen laspi, la 1.6.2011, ikä 32 ja synnäri OYS.

Vierailija
93/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna pyörähtää 7. viikko käyntiin.. Nyt alkaa jo hiljalleen uskoa, että ehkä sen nyytin syliinsä vielä saa. :)

Mä soittelin tänään vihdoin neuvolaan. Sain ekan ajan 2.11. iltapäivälle. Sanoivat, että alhainen verenpaine on vaan hyvä juttu, että sen kanssa pitää vaan opetella elämään, liikkua rauhallisesti ja varata kaikkeen aikaa enemmän. Pahoinvointiin vinkkasivat että kannattaisi tosiaan syödä parin tunnin välein, vähän kerrallaan... tätä yritän nyt sitten opetella, josko se auttaisi. Poikkesin myös apteekissa ja ostin Gavisconia, se tuntuu auttavan tuohon röyhtäilyyn/närästykseen, mitä on aika tavalla. Maistuu vaan ihan hirveällä (nestemäinen), ja näyttää vielä pahemmalle.. saa nähdä pystynkö toistamiseen ottamaan. Tuntui silti kyllä, että vähän auttoi.

Mun tietoja vois päivittää tohon alun listaan:

7.6

Suski*76....esikoinen tulossa.....34v...Jorvi

Vierailija
94/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tänään selkää pakottanu ihan sikana. Enempikin lihaksiin ku muuten, joten en ole huolissani varsinaisesti siitä. Töissä vaan ikävää koittaa nostella kipeellä selällä, josko yöksi ottais yhden panadoolin ja sinnittelis vielä huomisen, sitten sais nauttia kahdesta vapaasta.. Siivoten :DD

Turvottaa ja piti vielä pikaruokaa hakee ruuaksikin tänään...varmaan hyvin auttaa turvotukseen :D

5+3 tänään, yhden laskurin mukaan sydän alkais lyömään huomenissa ;) Tuskin kyllä ihan tarkkoja ovat, mut suuntaa kuitenkin. Ihan hassua ajatella et minun sisällä on toinenkin kuin oma sydän.

ÖITÄ!! :)

Vierailija
95/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastilli: Aika huippua, kun oot päässyt jo näkeen sydänäänet! Mulla oli ekassa raskaudessa tosi vähän oireita.. Alussa turvotusta, rintojen arkuutta ja ällötystä ja sit ihan lopussa närästystä, mutta muuten olin tosi hyvä vointinen ja jaksoin tehdä ihan loppumetreillä lähes kaiken, mitä halusin. Maha oli aika sipposen kokonen, joka varmasti helpotti touhuamaan loppuun asti ja painoakin tuli vain vajaa 10kg. Nyt ootakin mielenkiinnolla, että kuinka saman tyylinen toinen raskaus tulee olemaan. Aika samanlainen kelpais :) Pieni pallero maha edessä ja paljon liikkuva lapsi, niin tietää, että kaikki on hyvin!

Suski: Mä jouduin kanssa ekassa raskaudessa juomaan loppuajasta sitä Gavisconia, kun mulla oli järkyttävä, kurkkua polttava närästys, joka haittasi ympäri vuorokauden. Kyllä meinas oksennus tulla monta kertaa, kun sitä otin, mutta kyllä se auttokin!! Hyvä lääke!

Mua ahdistaa jo nyt tuleva pikkujoulukausi, kun meillä on töiden pikkujoulut jo ens kuun alussa ja kiva siellä sit viittoa, että mulle alkoholiton alkumalja, kun kaikki kattoo heti, että ootko raskaana :/ Taidan lähteä autolla.. on ainakin hyvä syy olla juomatta!

Vivid 5+5

Vierailija
96/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään normaaliin tapaan. Välillä sellanen olo että tekis niin mieli jotain syödä mutta ei vaan löydy mitään sopivaa. Joku sanoi ettei ole tarvinut oksennella raskausaikoina, mulla ihan sama. En siis ole neljän aikaan oksentanut kertaakaan *koputtaa* ei tiedä miten nyt sitten käy, mutta ainakaan vielä ei ole siltä tuntunut vaikka välillä tulee sellanen vesisuuhun tunne.

kameleontti: Autosta kyselit. Mekin asutaan täällä espoon puolella ja auton hankimme vasta kun neljäs syntyi ja oli 1kk vanha :) vaunuilla mentiin joka paikkaan julkisilla. Siihen kyllä tottuu kun se tuntuu "luonnolliselta" alusta lähtien. Nyt en enää luopuisi autosta. Pääsemme esim. kesäisin muualle päin suomeakin matkustelemaan koko perhe (suurperhe kun ollaan:)Ja nyt jos loppuun päästään ja se kesävauva saadaan, ilman autoa olisi ehkä helpompaakin mitä hikisenä itkevä, topattu vauva bussissa talvella :( Itse kyllä julkisia käytän edelleen asioidessa päivisin kun miehellä auto töissä. Nyt tämä mamma lähtee pehkuihin!

Vierailija
97/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

pyörähdänpäs pikaisesti täälläkin... Ollaan huomenissa lähdössä matkalle Irlantiin, viikko ollaan Dublinissa siellä. Vähän jännittää, kun on meidän pikkuneidin eka lentomatka. No onneksi ei ole kuin kolme tuntia se lentoaika, vaikka voi sekin olla vähän pitkä meidän ikiliikkujalle. Täytyy toivoa, että lentokoneen jännittävyys korvaa paikallaan istumisen puuduttavuuden.

Tervetuloa uusille, teitähän on taas paljon tullut :)

Omaa napaa... Eipä ole nyt mitään muita oireita kuin emotionaalinen herkkyys. Esikoisen odotuskin oli aika helppoa, joten minäkin tilaan samaa meininkiä. Vähän kuvotusta alkupuolella, loppupuolella hiukan alaselkäkipua... niitäkin ilman kyllä pärjään ;) Ja painoa tuli vaan vajaat 10 kg täälläkin. Saas nähdä miten nyt, kun on melkein koko ajan nälkä ja tulee syötyä aika lailla, tosin onhan tässä nyt tuo esikoisen imetyskin vielä.

Autosta. Meilläkään ei ole autoa, täytyy nyt miettiä että pärjätäänkö vielä ilman. Vaan ehkä sitä nyt vielä kahden kanssa, jos zharaa pärjäsi vielä kolmen kanssa...

Huomenna viikkoja jo tasan kuusi... Jep, hyvää raskausviikkoa kaikille :)

- Metta

rv 5+6

Vierailija
98/283 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivid-mulla sama juttu, illanvietto pian edessä ja autolla en pääse lähtemään, joten selitykset vähissä;)Olen vielä etukäteen fiilistellyt iltaa, että pitkästä aikaa pääsee juhlimaan;D. Täytyy varmaan esittää niinkuin ottais jotain...vaikka jois holitonta oikeesti.

Raskausoireista, mulla on ollut väsymystä, rintojen turvotusta, janon tunnetta jatkuvasti, eikä ruoka oikein maistu (normaalisti siis liiankin hyvin;)) ja turvonnut pallomaha iltaisin. Niin ja jatkuvasti tuntuu, että menkat alkais...ihan samat oireet siis kuin edellisessä raskaudessa näihin aikoihin. Ja aikaisin aamulla herään, enkä saa enää unta. Jo ennen kuin esikoinen, mikä on harmillista, kun saisi nukkua edes seiskaan:).

Edellisessä raskaudessa painoa tuli vain seitsämän kiloa, ja sairaalaan jäi 10;). Mutta lähtöpainoakin olöi/ on riittävästi. Saa nähdä miten tässä raskaudessa käy, jos niin hyvin käy, että sinne saakka päästään!

Nyt tuli omaa napaa taas riittävästi, voisi painua pehkuihin, että voi taas pitkin yötä heräillä;) Hyvät yöt kaikille! t.muumifani 5+2 ( nettilaskurin mukaan)

Vierailija
99/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi onnellinen lauantaina plussan saanut ilmoittautuu kesäkuisten listalle. LA arviolta 10.6., tyttö 10/09, ikää 34 ja KYS.

Oireet on tähän mennessä ollut lähinnä armotonta väsymystä ja palelua, ja iltaisin edellisestä raskaudesta tuttu pallomaha. Parina päivänä on ollut etovaa oloa mutta ei mitään pahempaa - vielä. Nännitkin on kipeät mutta osasyyllinen on varmasti esikoinen, joka hampaineen viihtyy vielä tissillä. :)

Odottelen tässä juuri, että kello tulee 12 ja voin soittaa neuvolaan. Ihanaa!

Onnellisia päiviä muille kanssaodottajille!!! Oli tosi ihana, kun täältä löytyi jo kesäkuisten lista.

Vierailija
100/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, huomenna napsahtaa viikko 7 mittariin ja olo on sen mukainen.. Oksu ei vielä ole lentänyt mutta öklöttää ja röyhtäyttää kyllä pirusti. En kyllä käsitä miten päivittäin oksentelijat kestävät, sympatiat ja maailman isoin hatunnosto teille! Olen vetänyt närästyslääkkeitä iltaisin kun tuntuu että paha olo on just sellasta röyhtäilyä ja poltetta. Voi olla että vain helpottaa kun saa imeskellä jotain mintun makuista :)

Tää ruokaruljanssi pitää kyllä ottaa huumorilla, ensin oksettaa kaikki ruoka ja kaksi minuuttia sen jälkeen iskee väkivaltainen nälkäkohtaus. Eilen kun hain lounaspatonkia oli pakko hyökätä matkalla mäkkäriin ahmimaan juustohamppari. Repeilin siinä sitten itsekseni tunkiessani hampparia suuhun, ihan älytöntä touhua :D Ja mieliteot.. yhtäkkiä alkaa himottaa vaikka makaronilaatikko ja minuuttia myöhemmin ei voi kuvitella mitään ällöttävämpää :D Voi kääk.. Menispä ohi pian :)