Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 Syys-Lokakuussa ***

Kommentit (283)

Vierailija
101/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola aika tilattu ja 29.10 sain ajan. Neuvolan täti vaikutti oikein ihanalle : )

Siinä sitten selvis että olin hätäpäissäni lasketunajan katsonut väärin eli oikea aika on näillänäkymin 13.6, ei 6.6 kuten aiemmin ilmoitin : )

Vierailija
102/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa käyn minäkin täällä. Tuli nääs tänään konkreettisemmaksi tämä raskaus: kävin suihkussa ja shampoon tuoksu alkoi yrjöttää :D Minulla oli aikamoista pahoinvointia esikoista odottaessa, ei jatkuvaa oksentamista, mutta kuvotusta sitäkin enemmän. Mitään ei oikein sietäisi syödä, ja syömättömyydestähän se paha olo vain pahenee.

Onneksi mulla on näköjään taas aina joku ruoka-aine, jota pystyy syömään. Viime raskaudessa se oli välillä piimä, litkin vain litratolkulla piimää pitkin päivää. Tänään oli paahtoleipä juustolla ja paistetulla kananmunalla. :)

Minä en ole vielä edes varannut neuvola-aikaa, kun se kuitenkin meillä päin annetaan vasta kymmenennelle viikolle ja olen kai vasta kuudennella. Vähän mietin yksityisessä ultrassa käymistä jo nyt alkuraskaudessa, mutta ehkä säästän sen rahan 4D-ultraan vähän ajan päästä.

Teille, jotka mietitte, miten salata raskaus: ainahan voi sanoa, että on antibioottikuurilla, jonka kanssa ei saa juoda lainkaan alkoholia! Itselläni on ainakin virtsatieinfektioihin ollut monesti sellainen tosi tiukka kuuri. Ja ainakaan miehet ei ala kyselläkään sen kummemmin, kun mainitsee taikasanan virtsatieinfektio :D

Meillä ei tosiaankaan olla salailtu raskautta, paitsi hölösuusiskoiltani. Vanhempani tietävät jo, samoin ainakin 5 kaveriani. Ja se hölösuu esikoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös uusi odottaja! Elikkä LA 5.6 ja esikoista odotellaan, Salossa.

Onnea kaikille tuleville äideille!

Raskaus alkoi kerta laakista, ei ollu mitään luomumenkkoja ehkäsyn pois jättämisen jälkeen. Yhdessä ollaan oltu 8 vuotta ja naimisiin mentiin viime kesänä ja sitte päätettiin tossa elokuussa et vauva saa tulla kun on tullaksen ja näin se sitten alkoi :)

Oireita on ollu kaikenlaisia joista nyt päällimäisenä mielessä on rintojen kipeys, palelu, alaselän kipeys, mahan nipistely, heikotus ja huono olo, vessassa ramppaaminen ja mielialavaihtelut.

Torstaina 14. päivä päästään varhaisultraan ja kovin meille lupailtiin että vois ne sydänäänetkin jo kuulua. Neuvola on 4. marraskuuta.

On tää niin älyttömän ihanaa ja jännää aikaa!!

Kassu-85 ja masuasukas rv 6+2

Vierailija
104/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille, ja onnittelut raskaudesta!

Kävin eilen illalla yksityisellä gynekologilla, koska minua huolestutti sen päivän aikana olleet vatsakivut (no myöhemmin selvisi että ne johtuivat turvotuksesta) ja nuo aiemmat verenvuotoepisodit, ja toisaalta kesällä todettu polyyppi kohdussa ja se mietitytti, missä kohtaa vauva on suhteessa siihen polyyppiin. Gynekologi totesi ultratessaan, että koko ei oikein vastaa viikkoja (6+2 silloin), että sykettä (sykkeitä?) ei näy (minä kyllä hetken olin näkevinäni), ja että siellä kaksi erillistä "juttua" näyttäisi olevan, joista tuloksena saattaa olla 0 - 2 vauvaa.

Gyne kuvaili myös tarkkaan, mitä pitää tehdä jos keskenmeno alkaa, että "luonto hoitaa" jne, joten kovin rohkaiseva ei käynti ollut. Kieltäydyn kuitenkaan panikoimasta, ja odotan rauhassa mitä tuleman pitää. Gynekin näytti siltä että on eläkeiän ohittanut jo aikaa sitten. Sovitaanhan, että gynellä ei ollut haisuakaan viikoista, tai sitten vaihtoehtoisesti, että LA siirtyisi muutamalla päivällä tai vaikka viikolla eteenpäin?

Soitin tänään neuvolaan, ja selvisi että saan saman neuvolatädin kuin viime kerralla - tosi kiva, sillä minulla on ollut eri neuvolatäti joka kerran, ja tämä viimeisin oli ehdottomasti mukavin ja paras. Hän vain on lomalla, joten soittelen ensi viikolla uudestaan.

Lievä kuvotus, menkkakivut ja palelu jatkuvat, lisäksi rinnat ovat muuttuneet raskaana olevan naisen rinnoiksi. Pidättehän kaikki peukkuja, että tästä raskaudesta on tuloksena vähintään yksi vauva!

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

t. Ankkis rv 6+3

Vierailija
105/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis

Vierailija
106/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään kovasti nyt peukkuja sinulle että siellä ainakin yksi sydän pamppailee.

Ehkä lääkärillä oli vanhat silmälasit eikä hän nähnyt kunnolla.

Vierailija
107/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla samaa ongelmaa kun mulla, hiukset rasvoittuu, päivittäin sais olla pesemässä, naama kukkii mut muuten mulla on iho todella kuiva ja kutisee muualla kropassa.

Vierailija
108/283 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittautuu jakamaan tämän onnen kanssanne :)

Kolme raskaustestiä piti tehdä ennen kuin meni jakeluun, että raskaana olen. Tosin ensimmäinen testi oli vanha, toinen testi haalealla viivalla ja kolmas testi selkeästi postitiivinen! Lasketunajan laskuri antaa 14.6.11.

Esikoinen syntynyt -09, eli tämä olisi pikkukakkonen. Synnäri KSKS. Ja ikää äidillä 25 v.

Vielä ei mitään oireita ole ollut ja toivottavasti pysyvät loitolla mahdollisimman pitkään. Uutisia emme ole kertoneet eteenpäin.

Toivon meille kaikille ihanaa odotusaikaa!

Vierailija
109/283 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Testasin pari päivää sitten haalean plussan (lääkäri käski testata ennen kuin otan yskänlääkkeitä flunssaan) ja tänään toisen samanmoisen, joten uskottava se kai on että tänne olisi suunta :)

LA en vielä tiedä, koska noin kuukausi sitten jätin hormonaalisen ehkäisyn pois ja menkkoja ei ole tullut lainkaan sen jälkeen. Eli laskujeni mukaan olisi kesäkuun loppupuoli la, mutta eiköhän se tässä tarkennu ajan mittaan. Menen vielä tänään aamusta terveysasemalle miehen pyynnöstä raskaustestiin. Hän ei meinaa uskoa että tämä on totta :)On siis kyllä hyvinhyvin onnellinen jos näin on.

Olen 27-vuotias ja kyseessä on toinen lapsukainen minulle (eka on kohta 8wee poika) ja eka lapsi ukolle. Ukkeli täyttää 30v.

Synnytyspaikkaakaan en vielä osaa sanoa , kun ollaan tässä kuukauden sisään muuttamassa Helsingistä maaseudulle ja en ole vielä ottanut selvää mikä olisi se mun sairaala sitten.

Oireita on ollut rintojen arkuus ja väsymys ja aika kiukkupyllykin oon ollut. Vai liekö toi väsy ja kiukku johtunut tästä flunssasta? vaikea sanoa.

Vierailija
110/283 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ei mitään uutta ole ilmaantunut eli suurin piirtein samoilla oireilla mennään. Vessassa olen ehkä joutunut enemmän ramppaamaan, mutta muuten öklötys ja väsymys jatkuvat.

Mulla tosiaan eka neuvola 28.10. ja kovasti jo sitä ootetaan.

Tänne näyttää taas uusia ilmaantuneen. Onnea kaikille uusille plussaajille :)

Jingaliina: Mulla väsymys ollut valtaisa, rinnat todella kipeät ja olen tainnut olla aika kiukkuinenkin, joten varmasti sinullakin johtuvat suurimmaksi osaksi raskaudesta.

No tässäpä näin pikaisesti tähän palaan.

Äippä -78 ja Papu 7+0

Vierailija
111/283 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, eilen illalla kirjotin pitkän viestin ja tsempitin Ankkista niin ei sit tullu ku yks sana!

Mulla on muuten tuo hiusten rasvottuminen ja naaman kukkiminen, ja muuten iho ku korppu. yleesä pessy hiukset jotain joka toinen päiv niin nyt sais joka päivä. Pitäs kampaajakin tilata ku kuitenkin parin viikon jonot sinnekin.

Tänään vapaa ja luvassa siivousta ja koiran kanssa pidempää lenkkkiä ja ystävien näkemistä.

Vierailija
112/283 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa mukaan!

Ankkis: Pidetään ehdottomasti peukkuja :) Ainakin nuo sinun oireet viittavat vahvasti raskauteen... Ajatteleppa jos saatkin kaksoset!

Mä olen tässä miettinyt pitäiskö kuitenkin varata se varhaisultra. Tuulimunraskaus kummittelee mielessä. Sellaisen olen kerran kokenut, todettiin joskus viikolla 10+jotain. Nyt häiritsee se, ettei rinnat ole ollenkaan kipeät. Voiko se johtua siitä, ettei edellisen lapsen saannista ja imetyksestä ole kovin pitkä aika? Esikoisesta nimittäin rinnat olivat todella kipeät. Miten muut joilla ennestään lapsi/lapsia?

Tippe 6+0

Vierailija
113/283 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti oksentelusta ja kuvotuksesta kärsiville. Myös minulla on nyt muutamana aamuna tullut kuolat suuhun, mutta kun äkäseen kiskasee hieman juotavaa, on olo korjaantunut. Vielä toistaiseksi.

Ankkis: Kyllä sinua nyt koetellaan ja pidetään jännityksessä. Ei kyllä kuulosta kauhean ammattitaitoiselle gynelle ;(. Hyvälle ystävälleni kävi sama tarina kuin sinulle eli meni tsekattavksi rv 6 gynelle kovien alavatsakipujen takia ja diagnoosina oli, että on vain se pussukka, ei sykettä. Ystäväni sai lähetteen kaavintaan seuraavalle viikolle. Ennen kaavintaa tehtiin uä-tutkimus, jossa todettiin syke ja kaikki oli kunnossa. Ja ihan terve poika syntyi sitten oikeana aikana. Virhediagnoosit ovat ilmeisesti aika yleisiä tässä vaiheessa raskautta suuntaan ja toiseen. Toivotaan siis kovasti, että sinulla kaikki kääntyy parhain päin. Tesmpit!! Ja ajatella, jos vielä saat nyytin kumpaankin kainaloon! Onko teillä suvussa kaksosia?

Tippe81: Mullakaan ei ole rinnat olleet yhtään kipeät. Välillä on vähän semmoinen fiilis kun maito alkaa herumaan silloin kun imettää, mutta muuten olen vailla tissituntemuksia ;). Ekasta oli kipeet rinnat, tokasta en ainakaan muista, että olisi ollut.

Angelina: Myös täällä on tuo pinna kovin kireällä ja lyhyt. Lasten kanssa jaksan vielä tsempata, mutta mies raasu saa kaiken kuran ja kiukun niskaansa. Täytyy tsempata sillä saralla.

Angela: Myös minulla rasvoittuu hiukset niin että tuntuu, että vaikka pesee päivittäin niin silti on illalla likaiset. Ja tavallisesti en kärsi iho-ongelmista kuin kuukautisten aikaan. Nyt on joku Mount Everest rivistö tullut koristamaan otsaa...komeesti kiiltää huiput! Pöh.

Omassa navassa ei turvotuksen lisäksi mitään uutta.

Tervetuloa ja onnea, onnea kaikille uusille plussanneille! Kivaa kun porukkaa tulee lisää.

Minä lähden nyt metsästämään verhokankaita poikien huoneeseen Marimekon ystävämyynnistä ja sitten töihin.

Aurinkoisia syyspäiviä rakastava Pastilli 6+2

Vierailija
114/283 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: Harmillista tuo epätietoisuus. Itsellä oli viime raskaudessa vähän samanlainen tilanne. Alkuraskauden uä:ssä, oisko ollu 7 viikolla, sikiö ei vastannut viikkoja ja lääkäri arveli, että voi mennä kesken. Mutta sitten kontrollissa viikolla 10 kaikki oli ok. Peukkuja sinne!

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista!

omaa napaa: Täällä myös alettu kärsiä tuosta pahoinvoinnista enenevissä määrin. Viime raskaudessa en oksentanut kertaakaan, mutta tänä aamuna piti. Kahviakaan ei juuri pysty juomaan ja ilmeisesti siitä jatkuva päänsärkykin vaivana. Paratabs ei tunnu auttavan päänsärkyyn ja Buranaahan ei suositella otettavan. Muistaako joku tarkemmin miksi Buranaa ei saa ottaa? Kyllä odottaa jo sitä "hehkeää keskiraskauden aikaa"...

Alabama 6+3

Vierailija
115/283 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika sentäs, mun farkut kiristi niin ettei meinannu mennä jalkaan, oon ilmeisesti turvonnu. :DD

Tänään oli pääkipee mullakin ku en juonu aamukahvia. Iltasella sitten ystävän luona maistuikin eri hyvin. Sain kokattua tänään vispipuuroa ja munariisipastejoita, namia :P

Iltasella piti käyä vähä shoppailee, ja koko ajan luulin et mitä mä valun, mut hirveesti vaan valkovuotoo. Meinasin jo säikähtää.

Kohta Greyn anatomia < 3 ja sitten unia!

Hyvää yötä mammat :)

Vierailija
116/283 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinsku86, heh, voi hittolainen tuota turvotusta... Oli pakko käydä suoraan töiden jälkeen ostamassa H&M:stä kasa äitiysvaatteita ja vetäistä kuntosalikäynnin jälkeen mammahousut jalkaan kotimatkalle. Oon vasta viikolla 7 ja turvotuksen takia maha kuin jalkapallo... Istuin koko päivän töissä ylin farkunnappi auki, aika noloa. Onneksi oli pitkä villapaita :D Nyt olen ihan taivaassa kun mahalla on tilaa pullottaa, olo on tuhat kertaa parempi! Tuli tuhlattua vaatteisiin jonkin verran mutta helpottaa niin paljon että kyllä oli sen arvoista :) Tätä turvotusta ei varmaan auta se, että tekee mieli suolaista koko ajan :D Onko muilla hassuja mielitekoja?

Vierailija
117/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chell kyseli mieliteoista; niitä löytyy kyllä ja varsinkin kaikki suolainen maistuisi.... Mutta...

Minulle tuli edellisessä raskaudessa kiloja aivan liikaa ja nyt päätin, että tässä raskaudessa en päästä itseäni repsahtamaan samalla tavalla. Minulle nimittäin se kilojen tiputtaminen ei ole ollut kauhean helppoa. Toki ne normaalit raskauskilot lähtivät nopeasti imetyksen myötä, mutta ne loput ylimääräiset... Grrrr... Yritän siis sinnitellä täällä mielitekojen keskellä parhaani mukaan!

Paljon varmaankin helpottaa se, että olen vielä vanhempainvapaalla esikoisesta ja pystyn syömään kotona säännöllisesti ja terveellisesti. Ja erityisesti lepäämään silloin, kun heikotus ja huono olo iskee. Töissä tilanne on toinen; silloin, kun on huono olo, täytyy syödä jotakin, että olo paranee ja ne välipalat ovat jotakin helppoa ja nopeaa, ei välttämättä sieltä terveellisimmästä päästä...

Saas nähdä, miten tämän mamman käy, jahka paluu työmaalle taas koittaa ;)

*muoks* tänään 5+6

Vierailija
118/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kyllä hirmusti kaikenlaisia mielitekoja, mutta sittenkun sen "herkun" saa nenän eteen niin en pystykään syömään yhtään mitään... Olen nyt viimeiset 3 päivää mennyt kyllä ihan tosi huonoilla syömisillä. Noh, ei voi mitään.. onneksi vauva ei tässä vaiheessa vielä hirmusti tarvitse energiaa omaan käyttöönsä. Huono olo aaltoilee, mutta toistaiseksi olotila on kyllä vaatinut aika paljon vaakatasossa oleilua. Onneksi mulla on siihen nyt mahdollisuus...

Ootteko muuten lueskelleet tätä, aika hauska sivusto: http://3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/7-weeks-pregnant.html

Ensiviikon keskiviikkona ois eka ultra, odotan sitä kuin kuuta nousevaa.. :)

Tänään rv 6+2

*muoks* Kasvojen iho on tätä nykyä aivan hajalla, otsa täynnä hormoninäppylöitä... iho hajosi kun keväällä lopetin pillerit, mutta nyt se on kyllä jotain aika kamalaa.. Noh, varasin juuri ajan kasvohoitoon, josko se rauhottaisi vähän...

Vierailija
119/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin sitten digitestillä, kun en vieläkään oikein usko raskauteen. Tai kun oireita ei välillä ole ollenkaan paitsi ettei tietty ole menkkoja, niin vaikeaa uskoa:/. No testi näytti kyllä heti raskaana ja hedelmöittymisestä viikkoja 3+, eli rv5+ ja sen mukaan siis olen...mutta jaksoin ehkä puoli päivää uskoa ja sitten alkoi taas epäilyttämään. Pelkään siis kohdunulkoista tai tuulimunaa, kummastakaan ei kyllä ole kokemusta, mutta ystäväpiirissä on.

Mielitekojakaan ei oikein ole, ruokaa ei kauheasti tee edes mieli, vaikka ei ole tällä hetkellä etovaakaan oloa. Hyvä vaan kun ei tee ruokaa mieli, viimeksi sairasti raskausdiabetestä ja haluasin välttyä piikittämiseltä tällä kertaa ja muutenkin, että vauva ei kasvaisi niin isoksi ym.

Eli hiilareita pitäisi välttää ja syödä vähän, mutta usein.

Pelokas muumifani ja rv 5+5

Vierailija
120/283 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippe81- mulla rinnat välillä arat välillä ei ja imetyksestä 9kk aikaa... niin ja muut puhui näpyistä. Mulla iho tosi hyvä, samoin kynnet ym. Hiukset kyllä rasvoittuvat tai päänahka ja latvat on kuivat, plääh!