Millainen ihminen käyttää sanaa Biisi?
Kommentit (35)
olen opinnoissani erikoistunut musiikkiin. :)
t. paljasjalkainen stadilainen eirasta
sitä käytä tosiaan kaikki muut paitsi sinä...
käyttää sanaa musiikkiikappale.
tulee mieleen vanhat hyvät(?) ajat kun yleisradiossa ei pahemmin rokki soinut. "seuraavaksi kuulemme laulu- ja soitinyhtye eppu normaalin esiintyvän..."
muualle muuttanut ison perheen äiti, joka kuuntelee papljon musiikkia. Biisi silloin kun puhutaan kevyemmästä musiikista. Klassiseen se ei sovi.
opettaja, musiikin suurkuluttaja;) Olen pitänyt myös huolen, että lapseni tietää kyseisen sanan...
ne ovat niitä, joita minä käytän. Mikä ihmeen giisi, vai mikä se nyt olikaan? Biini? Olen elänyt täällä kodassani tunturin juurella viimeiset 20 vuotta erakkona, joten en tunne kyseistä sanaa.
Köyhä, ylsinhuoltaja, epäonnistunut lähiömamma?
Saatan käyttää myös klassisista teoksista epävirallisissa yhteyksissä sanaa "biisi", ja niin muuten tekevät kaikki tuntemani ammattimuusikotkin.
käyttää sanaa musiikkiikappale.
tulee mieleen vanhat hyvät(?) ajat kun yleisradiossa ei pahemmin rokki soinut. "seuraavaksi kuulemme laulu- ja soitinyhtye eppu normaalin esiintyvän..."
Syy on se, että kyseinen sana on erittäin ruma. Käytän sanaa laulu. Toinen inhokkisanani on leffa.
mista tama ruma sana on kieleen tullut.
Ja sinä arvatenkin käytät samasta termiä "laulu- ja soitinyhtye"
mista tama ruma sana on kieleen tullut.
No millainen ihminen käyttää jotain muuta sanaa :D??!!
yksinhuoltaja tosin, että ehkä se sitten selittää asian...
mielestä paremmin puhekieleen? "Kappale" viittaa mun mielestä kirjoitettuun tekstiin, "musiikkikappale" taas on hiton pitkä ja kömpelö. "Teos" luo mielleyhtymiä taas painettuun sanaan tai klassiseen musiikkiin....
Eli ap nyt vastauksia kehiin kiitos! Mitäs meinasit meille tarjota? "Kipale"? ""Soittoesitys"? What????
36-vuotias, keskituloinen, mies ja kaksi lasta ja asun itä-Suomessa.
Tosin nuoruuteni asuin uudellamaalla, josta tämä "slangi"sana on sanavarastooni jäänyt.