Että mä rämmin niin syvällä näitten rokote asioiden kanssa!! PÄÄ HAJOAAA!!
En tosiaan osaa muodostaa enään mitään mielipidettä rokotuksista. Otin sikainfluenssarokotuksen pari viikkoa ennen synnytystä ja ainakin toistaiseksi minulla on terve lapsi. 6-vuotiaanikin menin sikarokottomaan ja kadun sitä ikuisesti.
Nyt on se aika että molemmat pitäisi rokottaa ohjelman mukaisilla rokotteilla. Luotto on mennyt niihinkin ja lisäksi pelkään mitä ne aiheuttavat yhdessä sikainfluenssarokotteen kanssa. Kannattaako ottaa riskiä ja lisätä aineita pienessä kehossa? Vai joko olen syövät jne lapsilleni hankkinut että onko enään itään tehtävissä ja sama vaikka piikitän taas.
Hitto, olen oikeasti valvonut öitä ja miettinyt ja yrittänyt lukea puoleetonta ja puolueellista tekstiä. IHAN SEKAISIN!
Miten te olette kantanne ratkaisseet?
Netti on niin pullollaan kaikkia kauheuksia mitä tuo sikarokote on lapsille aiheuttanut tai tulee aiheuttamaan. Linkkiä on joka puolelle ohjelman rokotuksista, kauhujuttuja mitä ne aiheuttavat ja mitä rokottamattomuus aiheuttaa... niiiiin hankalaa....
Kommentit (107)
sanoit että et uskalla tehdä päätöstä lastesi rokottamisesta heidän puolestaan. Ja nyt kysyt meiltä mitä sinun pitäisi tehdä??? Tämä on nyt sellainen asia joka sinun pitää päättää ihan itse.
On todella raivostuttavaa, että nämä ei rokotetut lapset sitten tulevat ja pahimmillaan tartuttavat useita rokotettujakin lapsia esim tuhkarokkoon.
eihän tämän rokotetun lapsen pitäisi sitten sairastua? ymmärsinkö jotakin väärin :DD
ei kaikille. Ihan kuten jotkut sairastaa esim. vesirokon kahteen kertaan, kun ei ekalla kerralla saanut tarvittavaa vastustuskykyä. Me ihmiset kun ollaan yksilöitä kaikki :)
Vai jätätkö sittenkin rokottamatta, kun ne OIKEASTI hengenvaaralliset taudit alkavat jylläämään populaatiossa ihan urakalla?
Edellesissä ketjussa KUKAAN ei pystynyt tai uskaltanut vastata tähän loogiseen kysymykseen: Mitä tapahtuu, kun suurin osa väestöstä alkaa kieltäytymään kaikista rokotuksista? Ja jälleen pieni ajattelunavitus tähän perään: Mitä tapahtuu, kun lapsenne alkavat joukolla sairastua mm. tappavaan tuhkarokkoon, vammauttavaan polioon, sikiövaurioita aiheuttavaan vihurirokkoon...?
Rokotteiden puolesta ei voida argumentoida siten, että "kaikki muutkin ottavat" - ketään ei voida velvoittaa altistamaan lastansa (pahoille) neurologisille ongelmille yhteiskunnan painostuksen vuoksi. Se on eettisesti erittäin arveluttavaa, ymmärrätkö sinä sitä?
Vai aiotteko vaan elää rokottetujen siivellä ja antaa "niiden muiden" rokotuttaa lapsensa ja itse ajattelette vain itseänne ja omaa perhettänne täysin vastuuttomasti? Opettatteko lapsillenne myös saman mentaliteetin?
Ne rokotuttakoon, jotka uskaltavat - eli siis ovat tietoisia mahdollisista riskeistä ja silti haluavat sen riskin ottaa. Totta helkutissa (pardon my french) ajattelemme itseämme ja omia lapsiamme; ylipäätään lähimmäisiämme. Mutta emme "vain" ajattele heitä (niinkuin sinä tekstissäsi asian ilmaisit) - muutenhan emme olisi mm. täällä netissä keskustelemassa kanssasi asiasta, vaan pyrkisimme olemaan hissukseen löydöksistämme, jotta ne muut vain jatkaisisivat lastensa rokottamista ja me "tiedostavat" saisimme olla ihan rauhassa. Ja viimeiseen kysymykseesi vastaan, että kyllä - kyllä tasan tarkkaan aion opettaa lapseni itsenäisesti ajatteleviksi ja kyseenalaistaviksi aikuisiksi; sellaisiksi ihmisiksi, jotka oppivat ajattelemaan asioiden monia eri puolia, miettimään sitä kuka hyötyykään ja kenestä taloudellisesti (tai muuten) pyritään hyötymään. Tässä elämässä on niin monta erilaista puolta.
ymmärrätkö edes mille naurat?
mikä oli tämän linkkivyorytyksen tarkoitus?? saada näyttämään asia siltä, että on kymmeniä julkasuita jotka puhuvat rokotuksia vastaan?
Ainakaan allekirjoittaneeseen ei tehnyt pienintäkään vaikutusta, päinvastoin alkoi naurattaa noi vuosiluvut.
Yksikään näistä ei ollut alle 10 vuotta vanhaa tietoa, suurin osa 60-70 luvulta.
Suosittelisin suakin etsimään vähän tuoreempaa lukemista.
Nauroin sille uskomattoman pitkälle linkkiviidakolle, jossa uusin julkaisu oli vuodelta 98 ja suurin osa vielä paljon sitä vanhempia.
En siis nauranut sille, mitä julkaisut koskee vaan sille, että joku viitsii nähdä tuollaisen vaivan ja linkittää kymmeniä ikivanhoja lähteitä.
Ymmärrätkö itse, että jos tieto on vanhentunutta se on vanhentunutta, vaikkakin se olisi julkaistu arvostetussa julkaisussa. Kertoo vain sen mitä tuolloin uskottiin asioista. Lääketiede, lääkkeet ja rokotukset kehittyvät kokoajan, myös tieto lisääntyy samalla.
Itse en ainakaan tekisi päätöksiä lapseni terveydestä perustuen jopa 40 vuotta vanhaan tietoon.
Hmm... Aikamoinen kompa!
On todella raivostuttavaa, että nämä ei rokotetut lapset sitten tulevat ja pahimmillaan tartuttavat useita rokotettujakin lapsia esim tuhkarokkoon.
eihän tämän rokotetun lapsen pitäisi sitten sairastua? ymmärsinkö jotakin väärin :DD
Jos taas ottaisit selvää aiheesta laajemmin, niin tietäisit, etteivät rokotukset anna 100% suojaa tauteja vastaan.
44
Kävin äkkiseltään läpi nuo tutkimuksesi. Suurin osa oli tehty 1970-luvulla. Muutama hassu oli tehty 1990, mutta oli siellä myös ihan artikkeleita ja tutkimuksia 1960 ja 1980-luvultakin.
Saanen muistuttaa, että rokotukset ovat totaalisesti muuttuneet viime vuosina. Ne mitä annettiin 1970-luvulla on jo hamaa historiaa. Mm. PDT-roktusta ei enään ole. Kiitos aivan uuden rokotusohjelmamme vuodelta 2005!
Vai väitätkö sä ihan tosissaan ettei Euroopassa kuole ihmisiä tuhkarokkoon, ettei epidemioita ole? Kaikki on vaan suurta salaliittoa rokotteiden puolesta? Maailmassa on vain muutama harva joka tietää sen suuren totuuden?
Tuhkarokko on hyvin helposti tarttuva tauti, joten sen saaminen ulkomaanmatkalla tai ulkomailta palanneelta henkilöltä ei ole mitenkään harvinaista. Se myös leviää kulovalkean tavoin esim. päiväkodissa ja koulussa. Tuhkarokko ei ole mikään kiva pieni lastentauti, eikä sen tuhovoima laannu sillä, että sinä et suostu hyväksymään tosiasioita ja vähättelet näitä tauteja. Onhan se tietysti vaikea myöntää, että on ihan itse "ajattelemalla" altistanut lapsensa vakaville taudeille, joten on luonnollista että ihmismieli koittaa pienentää riskiä ja vähätellä vaaraa.
Isorokkokin lienee hävinnyt maapallolta ihan vaan käsiä pesemällä ja kalanmaksaöljyä syömällä?
Mä en ymmärrä miksi joidenkin ihmisten on niin vaikea myöntää, että rokotteista on ollut enemmän hyötyä kuin haittaa. Johan se nähdään siinä kuinka paljon lapsikuolleisuus on Suomessa laskenut. Eihän tuo olis laskenut, jos rokotteisiin kuolis saman verran lapsia kuin näihin lastentauteihin kuolee. Missä ne rokotteisiin kuolleet lapset oikein on? Onko ne kuolemat ovelasti peitelty ja kuinka se nykymaailmassa oikein onnistuu?