Että mä rämmin niin syvällä näitten rokote asioiden kanssa!! PÄÄ HAJOAAA!!
En tosiaan osaa muodostaa enään mitään mielipidettä rokotuksista. Otin sikainfluenssarokotuksen pari viikkoa ennen synnytystä ja ainakin toistaiseksi minulla on terve lapsi. 6-vuotiaanikin menin sikarokottomaan ja kadun sitä ikuisesti.
Nyt on se aika että molemmat pitäisi rokottaa ohjelman mukaisilla rokotteilla. Luotto on mennyt niihinkin ja lisäksi pelkään mitä ne aiheuttavat yhdessä sikainfluenssarokotteen kanssa. Kannattaako ottaa riskiä ja lisätä aineita pienessä kehossa? Vai joko olen syövät jne lapsilleni hankkinut että onko enään itään tehtävissä ja sama vaikka piikitän taas.
Hitto, olen oikeasti valvonut öitä ja miettinyt ja yrittänyt lukea puoleetonta ja puolueellista tekstiä. IHAN SEKAISIN!
Miten te olette kantanne ratkaisseet?
Netti on niin pullollaan kaikkia kauheuksia mitä tuo sikarokote on lapsille aiheuttanut tai tulee aiheuttamaan. Linkkiä on joka puolelle ohjelman rokotuksista, kauhujuttuja mitä ne aiheuttavat ja mitä rokottamattomuus aiheuttaa... niiiiin hankalaa....
Kommentit (107)
koska silloin riski sairastua on suurin. Käsitätköhän lainkaan, millaisen riskin otat jättämällä lapsesi rokottamatta. Melkoinen äidin vaisto sinulla.. kerropa, jos lapsesi sairastuisi vaikka leukemiaan, jättäisitkö samaisen vaiston varassa myös syöpähoidot väliin, kaikenmaailman kemiallista myrkkyähän ne sittenkin teille tarjoaisivat..?
Rokotteiden mahdollisista harvinaisista haittavaikutuksista on aivan turha vaahdota, kun paljon suuremman riskin ottaa joka päivä, kun lähtee esim. liikenteeseen vauvan tai isomman lapsen kanssa. Kuoleman riski on todennäköisesti tuhansia kertoja suurempi kuin riski saada oikeasti vakava sivuvaikutus rokotusohjelmaan kuuluvasta rokotteesta. Todennäköisesti myös vauvan mahdollisuus joutua vakavaan tapatarumaan tai tulla äidin tai isän pahoinpitelemäksi kotonaan on selvästi suurempi kuin riski vakavasta rokotuskomplikaatiosta jne. Hysteria ja hörhöt sikseen, realiteetit realiteetteina.
onko rokotteet vaarallisia vai ei, mutta muistuttaisin, että Suomessa on lapsikuolleisuus vallan pieni, ja ihmisten odotettavissa oleva elinikä nousee koko ajan. Jos siis nämä rokotteet, joita meihin kaikkiin on laitettu vuosikymmeniä, olisivat vaaraliisia, tilanne olisi päinvastainen. Eikö totta?
osuvat tilastojen mukaan samoille ajanjaksoille, joten jäätelö kai sitten hukuttaa ihmiset. Eikö totta?
Ihan oikeesti: eliniän pidentymiseen vaikuttaa aika moni muu tekijä paljon enemmän kuin rokotukset. JA millä todistat etteivät ihmiset eläisi nykyään 150 vuotiaiksi jossei rokotuksia olisi?
Jotain rajaa typerään argumentointiin, pliis.
onko rokotteet vaarallisia vai ei, mutta muistuttaisin, että Suomessa on lapsikuolleisuus vallan pieni, ja ihmisten odotettavissa oleva elinikä nousee koko ajan. Jos siis nämä rokotteet, joita meihin kaikkiin on laitettu vuosikymmeniä, olisivat vaaraliisia, tilanne olisi päinvastainen. Eikö totta?
tähän sanon, että itseasiassa rokotukset on yksi suuri syy pieneen lapsikuolleisuuteen. Jos mennään taakse päin 30 vuottakin lapsia kuoli tuhkarokon komplikaatioihin.
osuvat tilastojen mukaan samoille ajanjaksoille, joten jäätelö kai sitten hukuttaa ihmiset. Eikö totta?
Ihan oikeesti: eliniän pidentymiseen vaikuttaa aika moni muu tekijä paljon enemmän kuin rokotukset. JA millä todistat etteivät ihmiset eläisi nykyään 150 vuotiaiksi jossei rokotuksia olisi?
Jotain rajaa typerään argumentointiin, pliis.onko rokotteet vaarallisia vai ei, mutta muistuttaisin, että Suomessa on lapsikuolleisuus vallan pieni, ja ihmisten odotettavissa oleva elinikä nousee koko ajan. Jos siis nämä rokotteet, joita meihin kaikkiin on laitettu vuosikymmeniä, olisivat vaaraliisia, tilanne olisi päinvastainen. Eikö totta?
rokotuksilla ja lapsikuolleisuuden vähenemisellä on HURJAN vahva yhteys..
kaksi-kolmekymmenta vuotta on tallattu Tuppukylan raittia peruskoulun todistus taskussa ja sitten tiedetaan asiat paremmin kuin kuin kaikki maailman asiantuntijat.
D-vitamiini toimii paremmin kuin rokotus ja ananas kasvaa puussa. Hello!
tässä tutkimusraportti sinulle ja muille tiedon tarpeessa oleville
Eihän tutkimuksessa edes verrattu D-vitamiinia ja rokotetta vaan D-vitamiinia versus tehoton placebo"vitamiini", esim. sokeritabletti.
Jos ei tuon vertaa ymmärrä, ei todella kannata esittää mitään kommentteja "tutkitusta tiedosta"... opettele ensin lukemaan ja ymmärtämään tieteellistä tekstiä ja vasta sen jälkeen esitä kommenttisi...
Eihän tutkimuksessa edes verrattu D-vitamiinia ja rokotetta vaan D-vitamiinia versus tehoton placebo"vitamiini", esim. sokeritabletti.
Jos ei tuon vertaa ymmärrä, ei todella kannata esittää mitään kommentteja "tutkitusta tiedosta"... opettele ensin lukemaan ja ymmärtämään tieteellistä tekstiä ja vasta sen jälkeen esitä kommenttisi...
etkö ymmärrä asian yhteyttä???? tällä hetkellä tiedetään D-vitamiinin vaikutuksesta paljon enemmän, kuin vuosi sitten. Jos seuraat alan julkaisuja, niin D-vitamiini todella on influenssa piikkiä parempi ehkäisykeino. Tämä oli vain yksi esimerkki tutkimustulokista, positiivisesta vaikutuksesta. Näitä asioita tutkitaan ja julkaistaan pienenpieni askel kerrallaan, vaikka näyttöä on empiirisesti. Rokotusten puolustajissa on niin ala-arvoista kommentointia ja tietämättömyyttä, että itse en enää jaksa vaivautua jatkamaan keskustelua.
etkö ymmärrä asian yhteyttä???? tällä hetkellä tiedetään D-vitamiinin vaikutuksesta paljon enemmän, kuin vuosi sitten. Jos seuraat alan julkaisuja, niin D-vitamiini todella on influenssa piikkiä parempi ehkäisykeino. Tämä oli vain yksi esimerkki tutkimustulokista, positiivisesta vaikutuksesta. Näitä asioita tutkitaan ja julkaistaan pienenpieni askel kerrallaan, vaikka näyttöä on empiirisesti. Rokotusten puolustajissa on niin ala-arvoista kommentointia ja tietämättömyyttä, että itse en enää jaksa vaivautua jatkamaan keskustelua.
mutta itse asia, eli d-vitamiini todella on tällä hetkellä erittäin tutkittu ja yhteys influenssan ehkäisyssä on erittäin hyvä. Itse mieluummin valitsen vitamiinin, kuin rokotteen!
Minä + moni kavereistani sairastimme 80-luvun alussa ko. taudin. Kukaan ei ollut pahasti sairas tai saanut mitään vakavia jälkitauteja. Hysteeriseen pelkoon ei ole mielestäni aihetta, kun on asiasta omakohtaista kokemustakin. Silti olen MPR-rokotuttanut omat lapseni.
En ole antanut antaa mitään rokotuksia lapselleni. Olen vuosia tutkinut asioita. On asiantuntijoita, myös lääkäreitä, jotka ovat tutkineet rokotteiden haittoja.
On myös olemassa ihmisryhmiä, joita ei ole rokotettu koskaan ja heidän parissaan ei esiinny esim. autismia yms...joiden on osoitettu johtuvan rokotuksista. Toki nämä em. tutkijat ovat saaneet kenkää ja heidän tutkimuksensa on mitätöity sen jälkeen. Amerikassahan on maksettu korvauksia mm. pahoista aivovaurioista rokotteisiin liittyen. Luuletteko, että helpolla maksavat ilman syytä?
Rokotteet ovat suuren luokan bisnestä, eikä mitään avustustoimintaa, kuten annetaan ymmärtää.
Hörhö on se, joka uskoo neuvolassa kaiken kuulemansa.
Pyytäkää nähdä lista mainituista sivuvaikutuksista, niin sekin jo avartaa.
On lääkäreitäkin, jotka eivät huoli mitään rokotuksia. Miksiköhän?
Itse ainakin uskon niitä lääkäreitä, jotka ovat tutkineet haittoja, kun niitä jotka työskentelevät rokotteiden parissa.
On myös ulkomailla tehty tutkimuksia rokotetuista ja rokottamattomista lapsista. Miksiköhän niitä ei julkaista Suomessa? Miksei vastaavaa tutkimusta tehdä Suomessa?
Pelko sairauksista on hyvä keino hallita ihmisiä ja täällä se on näköjään uponnut aika moniin.
Tautien häviämiseen on muitakin syitä kuin rokotteet. Kannattaa ottaa selvää.
Rokotteet ovat tappaneetkin ihmisiä, mutta syy-yhteyttä ei "kas kummaa" ole voitu tai haluttu voida tunnustaa.
Mielestäni rokotukset ovat suurempi riski kuin rokottamattomuus.
Helppo väittää muuta...etenkin jos ei ole asiaan yhtään perehtynyt.
Jos epäilet, niin älä ota. Varmista kantasi ensin.
Kannattaa pyytää lääkäriltä tietoa rokotusten haittavaikutuksista sekä taudeista, joita vastaan rokotetaan. Punnitset sitten mitä kannattaa tehdä.
Ystäväni sai pahan reaktion luultavasti ns tavallisesta rokotteesta (ajallinen yhteys) ja joutui olemaan kuukausikaupalla sairaalassa. Onneksi hän toipui.
Toisaalta kukaan muu tuntemani ei ole saanut ikinä mitään oireita mistään rokotuksista.
En tosiaan osaa muodostaa enään mitään mielipidettä rokotuksista. Otin sikainfluenssarokotuksen pari viikkoa ennen synnytystä ja ainakin toistaiseksi minulla on terve lapsi. 6-vuotiaanikin menin sikarokottomaan ja kadun sitä ikuisesti.
Nyt on se aika että molemmat pitäisi rokottaa ohjelman mukaisilla rokotteilla. Luotto on mennyt niihinkin ja lisäksi pelkään mitä ne aiheuttavat yhdessä sikainfluenssarokotteen kanssa. Kannattaako ottaa riskiä ja lisätä aineita pienessä kehossa? Vai joko olen syövät jne lapsilleni hankkinut että onko enään itään tehtävissä ja sama vaikka piikitän taas.
Hitto, olen oikeasti valvonut öitä ja miettinyt ja yrittänyt lukea puoleetonta ja puolueellista tekstiä. IHAN SEKAISIN!
Miten te olette kantanne ratkaisseet?
Netti on niin pullollaan kaikkia kauheuksia mitä tuo sikarokote on lapsille aiheuttanut tai tulee aiheuttamaan. Linkkiä on joka puolelle ohjelman rokotuksista, kauhujuttuja mitä ne aiheuttavat ja mitä rokottamattomuus aiheuttaa... niiiiin hankalaa....
http://www.cdc.gov/vaccines/pubs/pinkbook/downloads/appendices/B/excipi…
huhhuh, mikä idiootti
jokainen lastaan rakastava haluaa tehdä parhaansa. Minäkin kadun sikapiikkiä, joka lapselleni laitettiin, eikä hänelle tai muille taatusti tule enää yhtään flunssapiikkiiä tai muuta riittävää tutkimusta vaille olevaa rokotetta koskaan enää.
Itsekin olen terv.huoltoalalla ja ihmiset on todellakin monessa asiassa ihan labrarottaa vastaavassa asemassa. Harvoin voi luottaa, eikä näistä saa puhua, ettei tule paniikkia ihmispoloille tai putoa pallit herroilta perseen alta.
sain käsiini sen verran pelottavaa virallista materiaalia, että en todellakaan luota THL enää!
Edellesissä ketjussa KUKAAN ei pystynyt tai uskaltanut vastata tähän loogiseen kysymykseen:
Mitä tapahtuu, kun suurin osa väestöstä alkaa kieltäytymään kaikista rokotuksista?
Ja jälleen pieni ajattelunavitus tähän perään: Mitä tapahtuu, kun lapsenne alkavat joukolla sairastua mm. tappavaan tuhkarokkoon, vammauttavaan polioon, sikiövaurioita aiheuttavaan vihurirokkoon...?
Kumpi riski on suurempi: mahdolliset rokotteesta johtuvat sivuvaikutukset vain globaalit pandemiat rokottamattomien joukossa?
Kalanmaksaöljyllä ja käsienpesullako ajattelitte ehkäistä vaikkapa isorokkotartuntaa tai poliota?
Vai aiotteko vaan elää rokottetujen siivellä ja antaa "niiden muiden" rokotuttaa lapsensa ja itse ajattelette vain itseänne ja omaa perhettänne täysin vastuuttomasti? Opettatteko lapsillenne myös saman mentaliteetin?
At least 12 infants who were part of a clinical study to test a pneumonia vaccine have died in Argentina over the course of the past year.
The study was sponsored by GlaxoSmithKline, and uses children from poor families. According to the Argentine Federation of Health Professionals, the families are "pressured and forced into signing consent forms”.
The vaccine trial is still ongoing despite the denunciations.
kyse ei siis sikapiikistä, mutta erittäin ajankohtaisesta pneumokokkirokotteesta.
eikä Rokotusinfon tulkintoihin niistä. Mainitsemassasi hollantilaistutkimuksissa todettiin pneumokokin nielukantajuuden lisääntyneen - sen, miten tämä vaikuttaa itse taudin esiintymiseen, on eri asia. Lisäksi PCV-7:n on jo liki vuosi sitten korvannut 13 pneumokokkiserotyyppiä sisältävä rokote, jossa on mukana myös serotyyppi 19A. Ja, koska samainen PCV-7 on ollut käytössä jo kymmenen vuotta (rokotusohjelmissa noin 40 maassa tällä hetkellä), siitä on kattavaa seurantatietoa, joka osoittaa pneumokokkitautien vähentyneen merkittävästi kaikissa niissä maissa, joissa ko. rokote on käytössä. Serotyyppien esiintyvyydessä on eroja, mutta taudin kokonaismäärä on silti romahtanut, ja lisäksi vastaavaa serotyyppivaihtelua esiintyy myös niissä maissa, joissa ko. rokote ei lainkaan ole käytössä.