Enterorokko tytöllä rakkulat kurkussa ja nielussa
nyt vinkkejä millä saisi kivun livitettyä koska hän ei pysty syömään ei edes jäätelö tipu kun sattuu. Juominenkin tosi hankalaa:(Tyttö 5 v. Kiitollinen vastauksista ja vinkeistä:)
Kommentit (5)
tätä nimitystä ns normaalissa elossa, jopa lääkärissä meille näin sanottiin, ja kyllä kait kaikki tietää, että tismalleen samasta taudista ei ole kyse, vai oletko vaan tosikko aina vai vaan tänään?
Apteekissa on sellaisia limakalvolaastareita. Noista voisi olla apuja. Ovat siis laastareita, parantavat limakalvovaurioita ja sulavat sitten itsekseen pois. Anna myös kipulääkettä ennen toivottua syöntiä. Olin itse viime syksynä tuossa taudissa (suu ja huulet ihan auki). Ainut mitä sain alas niin vedellä lantrattua omenamehua (noin puolet ja puolet) pillillä. Kaikki muu poltti ihan kamalasti. Sitten särkylääkkeen avulla viiliä, kun laittoi lusikalla mahdollisimman lähelle nielua, sille puolelle, joka oli vähemmän kipeä. Että koita viiliä tai jugurttia, ovat helppoja niellä.
Olen kuullut nimityksen:) Särkylääkettä pitää vielä koeilla, mikäli sustuu nielaisemaan sen. Jääpalat on jo pakkasessa:) Kiitos vinkeistä.
Erittäin kurja ja kivulias tauti, kokeile jos suostuu imemään jääpalaa, tee limusta, ja jos imisi vaikka sipsejä.