G: Mikä on paras synnytysasento? Kokemuksia!
Kommentit (28)
kerralla kokeilin jakkaraa ja mun mielestä se lisäsi epämukavaa paineentunnetta alapäässä. Vauvan sydänäänet laskivat, joten siirryttiin makuulle. Toka puoli-istuvassa viidessä minuutissa.
puoli-istuvassa asennossa jossa itse pidin nirkoistani kiinni.
Käytiinhän sitä avautumisvaiheessa kaikenlaisia vaihtoehtoja läpi, mutta tuo tuntui luontevimmalta.
Puoli-istuva oli paha, jakkara oli hyvä.
synnytin selälläni jalat telineissä. Ei ollu hyvä, oli jotenkin tosi vaikea ponnistaa. Aluks kätilö laittoi vielä jalkapohjani omaa lonkkaansa vasten, ja se vasta hankalaa olikin!
Toisen synnytin kyljelläni jalat vähän koukussa niin, että toinen kätilö tuki "ylimmäistä" jalkaa. Se oli mulle todella hyvä asento, oma kroppa auttoi ponnistamaan ja siinä pysty jotenkin rentoutumaan niin, että keho toimi ilman että tartti tehdä mitään. Vähän sekavaa. No siis kun esim. oksentaa, niin kyllä se tulee ihan ponnistelemattakin, kun lihakset yhtäkkiä jännittyy. Synnytys meni vähän samalla lihasfiiliksellä. Helppoa oli.
mutta synnytin kyljellä maaten ja otin tukea ponnistukseen omista reisistäni. Sujui hyvin ja nopeasti.
olen synnyttänyt puoli-istuvassa asennossa enkä osaa kuvitella mitään muuta asentoa! Kannattelin itseäni käsien varassa niin että pylly oli ilmassa. Tosin kipein paikkasynnytyksen jälkeen olikin sitten kädet...
Tukeva asento, sai hyvin voimaa kun jalat saivat levätä.
Eka syntyi jakkaralla, se oli hyvä. Tokassa kätilö ehdotti haluanko ponnistaa seisten. Sänky nostettiin ylös ja nojasin siihen kyynerpäilläni. Kolmas syntyi samassa asennossa.
Tuosta jakkaraponnistuksesta piti sanomani että siinä on ilmeisesti mahdollista että vauva tulee liiankin vauhdilla eli joskus olen kuullut sanottavan että voi tulla pahoja repeämiä. Itselleni pystyasennot ovat olleet ainoat oikeat ja ponnistuket ovat kestäneet sen 2-5min.