G: Mikä on paras synnytysasento? Kokemuksia!
Kommentit (28)
ja tykkäsin ponnistaa puoli-istuvassa asennossa sängyllä. Sängyn pääty vain tarpeeksi korkealle.
Olen aina liikkeellä koko avautumisvaiheen ja kun alkaa ponnistuttamaan, menen polvilteni lattialle ja nojaan jotakin esim. altaan reunaa/sohvaa/miehen polvia vasten.
Pitääköhän paikkansa kun olen jostain luekenut tai kuullut, että selälleen synnyttäminen on epälonnollisin asento synnyttää. Siis vavan ulostulon kannalta?
synnytystä takana. Ensimmäisessä synnytin jalat telineessä selälläni, tokassa selälläni ilman telineitä ja kolmennassa kyljelläni toinen jalka telineessä. Noista ehdottomasti paras on tuo viimeinen. Kätilö sanoikin, että se sopii parhaiten silloin kun on tulossa isompi lapsi eikä suosittele siinä tapauksessa jakkaraa (joka oli omissa toiveissani). Noh, meillä meni kätilön painoarvio täsmälleen oikein; neljä kiloinen tyttö =)
Pitääköhän paikkansa kun olen jostain luekenut tai kuullut, että selälleen synnyttäminen on epälonnollisin asento synnyttää. Siis vavan ulostulon kannalta?
synnytyksen jälkeen, että sulle selvästi sopii tuo asento. Olen samaa mieltä. Olen kyllä kuullut kanssa tuollaisia väitteitä, mutta kai se riippuu henkilöstä.
eli roikuin katosta rinnan ja lation kohdilta. Tässä asennossa saa ponnistukseen voimaa helposti ja supistusten aikana voi hyvin heijata itseään.
ollut ekassa synnytyksessä 14 min ja tokassa 1 min, eli vauvan ulostulossa ei ollut vaikeuksia sen vuoksi, että ponnistin selällään. =)
3
Kuullostaa aika hurjalta... Miltähän näytti miehesi silmin :D
eli roikuin katosta rinnan ja lation kohdilta. Tässä asennossa saa ponnistukseen voimaa helposti ja supistusten aikana voi hyvin heijata itseään.
Kokeilin muitakin asentoja mutta mulle tuli huono olo.
kävelyä, istumista, seisaillaan lantion heijausta, konttausasentoa jumppamatolla jne.
Ponnistus jakkaralla.
Kaksi synnytystä ja ei lääketieteellistä kivunlievitystä kummassakaan. Suosittelen
Kaksi synnytystä takana ja tykkäsin ponnistaa puoli-istuvassa asennossa sängyllä. Sängyn pääty vain tarpeeksi korkealle.
kylkiasento ainakin oli huono, ei löytynyt mitään voimaa tai suuntaa ponnistukselle
Oli todella helppoa ja pääsi ponnistamaan lujasti. Toinen piti synnyttää joko selällään tai kyljellään, sillä oli pelko, että vauvaa joudutaan heti elvyttelemään. Kyljelläni yritin, mutta hankalaa oli.
ensimmäisestä en osannut muuta asentoa edes ehdottaa.
Toisen kohdalla eivät suostuneet tuolille päästämään koska ensimmäisessä synnytyksessä lapselle tuli erbin pareesi -> kätilöt halusivat itselleen mahdollisimman helpon työskentelyasennon jotta hartioiden ulosauttaminen sujuisi ongelmitta.
Suostuin koska ymmärsin heidän kantansa. Ja toinenkin lapsi oli iso, 4,6 kg.
synnytystä takana. Ensimmäisessä synnytin jalat telineessä selälläni, tokassa selälläni ilman telineitä ja kolmennassa kyljelläni toinen jalka telineessä. Noista ehdottomasti paras on tuo viimeinen. Kätilö sanoikin, että se sopii parhaiten silloin kun on tulossa isompi lapsi eikä suosittele siinä tapauksessa jakkaraa (joka oli omissa toiveissani). Noh, meillä meni kätilön painoarvio täsmälleen oikein; neljä kiloinen tyttö =)
että iso lapsi olisi helpompi saada ulos jakkaralla, kun ei tarvitse puskea niin paljon eikä etenkään "ylämäkeen". Miksei sitä suositella? Ja jos on kokemusta, niin mikä siinä mätti?
t: todennäköisesti iso lapsi tulossa
1 sängyn reunalla istuen ja yksi kontillaan vedessä. Veteen synnyttäiisn ehdottomasti jos vielä lapsia tekisin.
Jakkaralla lapsella on eniten tilaa syntyä. Helpoimmalla pääsee kun suosii pystyasentoja ja jakkaraa.
odotella avautumista kyljellä maaten ja ponnistaa selällään jalat telineissä. Yksi synnytys takana vain, katsotaan jos vaikka kokeilis jotain muuta kymmenen viikon päästä.